Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 112 29,6%
  • Ne

    Glasovi: 237 62,7%
  • Ne znam

    Glasovi: 29 7,7%

  • Ukupno glasača
    378
L15 je odličan izbor. Međutim oficiri iz RV su naklonjeni Zapadu( do sada je bilo tako) pa se plašim da će opet neku skupu glupost da nam uvale. Vidim da je stigao Super Tucano a spominje se i Pilatus. Ne znam sta da kažem. Kako će takav avion da zameni G4? Nadajmo se da ovog puta neće napraviti glupost kao sa Rafalima.
Не не Пилатус или Супер Тукано би били замена за Ласту, док би Хонгду Л-15 или Албатрос Скајфокс (сјајна опција) на пример били замена за Соко Галеб Г-4. Скајфокс је нов и модеран тренажни авион који је сада набавила Мађарска и био би компатибилан са Рафалом. Из политичких разлога је боље узети кинески Хонгду а из техничких свакако Албатрос Скајфокс који је одлична платформа као замена за Г-4. Свакако ће нам Мађари пренети искуства са Скајфоксом немам никакве сумње у то а верујем да је Кина веома заинтересована да нам прода Л-15 :)
 
L39 je dobar avion i tu se slažemo. U odnosu na ove gluposti koje pominju je za klasu bolji. Međutim sa zapadom je problem oružje. Prvo l15b je avion znatno boljih karakteristika i od l39 skajfoks aviona ali osim toga sa l15 možemo kupiti raketu pl12 dometa do 100km. Nama za Rafal neće prodati raketu tog dometa nego mica dometa 60km ili mica ng dometa 80km koja će ući u proizvodnju ko zna kada. Sad su produžili rok na 2030. godinu.
 
L39 je dobar avion i tu se slažemo. U odnosu na ove gluposti koje pominju je za klasu bolji. Međutim sa zapadom je problem oružje. Prvo l15b je avion znatno boljih karakteristika i od l39 skajfoks aviona ali osim toga sa l15 možemo kupiti raketu pl12 dometa do 100km. Nama za Rafal neće prodati raketu tog dometa nego mica dometa 60km ili mica ng dometa 80km koja će ući u proizvodnju ko zna kada. Sad su produžili rok na 2030. godinu.
У разним државама се види како функционише интеграција наоружања на ваздухопловне платформе, па је тако Украјина успела да интегрише западне ракете на МиГ-29 и слично, Израел такође сам прави своје наоружање за Ф-16 рецимо. Зашто ми не можемо да урадимо исто са Рафалом? Осим тога ко је рекао да ће Рафал остати једина мултифункционална вишенаменска платформа РВ ? 😉 Што се тиче школско-борбеног авиона - његова извиђачко-борбена намена у савременим сукобима је више него упитна и зато треба ставити акценат на обуку и гледати шта је комплементарно у односу на Рафал!
 
To važi za pilatuse i slične. Borbena namena l15b uopšte nije upitna. Sama činjenica da su na njega integrisali raketu dometa 100km ti govori o njegovoj borbenog nameni i radaru koji može da isprati tu raketu.
 
Zar nisu Rafali uzeti uz klazulu da nećemo na njih budžiti rakete koje nisu Francuske? Možda izmišljeno, negde sam pročitao.
 
Uzeti su uz klauzulu da možemo naše oružje da integrisemo. To je vz oružje pošto vv nemamo.
 

Нова борбена возила за контингент Војске Србије у Либану​


Из базе „Југ“ пут Либана, преко Хрватске, Словеније и даље морем, данас је кренуо конвој борбених и неборбених возила намењених контингенту Војске Србије у мировној операцији Уједињених нација у тој блискоисточној земљи.






1753193835855.jpeg


1753193807974.jpeg


1753193861380.jpeg


1753193880376.jpeg


1753193907500.jpeg


1753193933672.jpeg


1753194023006.jpeg
 
Poslednja izmena:
Поред авиона требају нам транспортни хеликоптери (барем једна ескадрила) ко леба, те још 2 транспортна авиона Каса Ц-295 са Авакс могућностима једна а друга која има могућност допуне горива у ваздуху, за шта су Рафали оспособљени, па и неки од млазних школских летелица.
 
Jeste skup, ali je mogao da obavlja i air policing jer je subsoničan...za 3 mlrd koliko smo dali za Rafale mogli smo da nabavimo par eskadrila i da nemamo nikakvih problema. ništa nam više od toga ne treba
 
L15 je pravi izbor. Supersonican avion a jeftiniji od Leonarda. Sve karakteristike bolje.
 

"Наша традиција је, да када купујемо неко капитално наоружање мора постојати неки технолошки бенефит за нас који финансира продавац и да, када се купује технолошки развијенија опрема, ако та производна/развојна технологија код нас не постоји, нешто од тога мора доћи у Србију, на овај или онај начин. Тако је и у уговору са Дасоом али и његовим партнерима за испоруку система и наоружања предвиђен и пакет индустријске сарадње који то обезбеђује.

У оквиру овог пакета дефнисан је укупан обим, односно конкретни новчани износи које ће француске фирме инвестирати у области које сам навео. То ће бити видљиве, конкретне и битне ствари, никако нешто форме ради. Ради се о значајној цифри а наше амбиције су свакако увек велике у смислу, које технолошке способности желимо да достигнемо за наведена финансијска средства, а што је предмет текућих преговора."

Ненад Милорадовић
 
Offset je uobicejen aranžman u ovim poslovima. Samo da vidimo koliki je iznos. Obično ide 50% od vrednosti ugovora. Takav ugovor je zaključen i sa Indijom prilikom kupovine Rafala. Videćemo kako će biti sa nama.
 
Da li taj avion treba da menja i Galebove i Orlove ili samo Galebove? Oba tipa aviona uskoro odlaze u penziju a pitanje je i koliko ih je trenutno u letnom stanju. Avioni u ulozi jurisnog bombardera kao sto je Orao se vise i ne proizvode.
 
Naravno da se jurisni avioni i dalje proizvode.
Kako kažu taj avion treba da zameni g4.
 
A cime treba onda Orlove da menjaju? Mislim, sta imaju uopste od opcija? Ne proizvode se vise ni Su25 ni Jaguar ni A10...
 
Naravno sad se proizvode savremeniji bombarderi. Su24 je zamenio Su34. Od toga nema ništa. L15b jurisna varijanta l15 je po meni odlično rešenje ali mislim da ni od toga nema ništa, mada Miloradovic nije ni negativno ni pozitivno odgovorio na to pitanje. L15b je odličan supersonicni avion sa solidnim radarom, nosivosti 3,5 tone i prilično ga povoljno prodaju.
 
Kolko se razumem u tematiku aviona rekao bih "od svega po malo".
 
Razumem navijanje pa i preference, ali ne vidim čemu nipodaštavanje Tucana. Mnogi ga koriste, zadovoljni su njime i dokazao se u borbi.

Istina je da nije pravljen s istom namenom kao npr L-39 ili T-50 ali to ne znači da ne može da obavlja mnoge zadatke koje mogu i oni. Kao što je i Praga bila namenjena za protivavionska dejstva pa je isto tako "kidala" i u protivpešadijskoj ulozi.

Inače samo konstatujem - svi su ubeđeni da će njihov favorit biti izabran. Ovi iz vlade što su bili na pregovorima su rekli da će biti T-7. Oni koji su za L-15 kažu da će L-15. Oni koji su za Tucana kažu da će Tucano... Mislim ko zna šta će, samo će vreme pokazati.

Ja lično nemam pojma šta bih na kraju uzeo, pogotovu što uvek ima ograničenja i blokada političke vrste. Ono, kažu ti eee platio si Francuzima Rafale, aj sad za laku komponentu uzmi od nas L-15. Da nemam ta politička ograničenja i balansiranja, mislim da bih najradije uzeo Korejske T-50 kao novi standard i radnog konja, i za lovačku i za trenažnu i za jurišnu komponentu. Ako ne to, onda Gripene za lovačku i L-39 Sky za trenažnu. Al to je onako odokativno, nisam se zanimao tim temama i detaljima fazon 10 godina. A i time se ne bave pojedinci, nego timovi ljudi. E sad druga je priča šta na kraju politika izglasa i nametne kao izbor... Al baš zbog tog faktora politike je nekad i nemoguće predviđati. Ja npr pre 10 godina nikad ne bih ni pomislio da će Srbija pod ovom vlašću uzimati Rafale...
 
Poslednja izmena:
Kolko se razumem u tematiku aviona rekao bih "od svega po malo".
Код ствари од којих ти може зависити егзистенција да ли је боље да си зависан само од једног или од више газда? Шта кад се газде посвађају па се преломи преко твојих леђа?
 
Pitam se koliko kupovina Rafala moze da utice na neki potencijalni nastavak razvoja domaceg Novog Aviona stopiran pocetkom devedesetih?

Posto smo kupili ono sto smo poceli da projektujemo i dobijamo ono sto smo hteli da napravimo. (u dvomotornoj nabildovanoj F4 verziji)
 
Vrh