Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 111 30,2%
  • Ne

    Glasovi: 228 62,1%
  • Ne znam

    Glasovi: 28 7,6%

  • Ukupno glasača
    367
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476673#p476673:b54c967u je napisao(la):
boca-ica » 10 Sep 2017 11:09 am[/url]":b54c967u]
dragan wrote:....kao i kolika je vrednost objekata i parcela koju Vojska ima nameru da proda za neku civilnu izgradnju...
Vojska nema imovinu , vlasnik je država Srbija a ne vojska te ona ne moze po svojoj volji da prodaje išta...
Umesto što se opet praviš pametan i smeješ sam sebi, bolje da si pogledao link
koji sam dao za prodaju vojne imovine, ali kao što rekoh nije ovo tema za svakog.

Prodaja, naravno, ide preko Ministarstva odbrane i 'Master plana' u vezi prodaje.
'Sektor za materijalne resurse' prodaje 'vojne nepokretnosti koje nisu neophodne..'
http://www.mod.gov.rs/master_plan/
 
Pa većina ovih tvojih tema nema nikakve veze sa ovim forumom!

Dakle mogao bi moderator da ovo ćušne u temu "Industrija Srbije".
 
Tema jeste, što neko reče, malo preširoka.... tj. ima više različitih tema.

Što se mene tiče, admin može i da je 'obriše', tj ukloni sa foruma, pa ću

možda da postavim samo deo koji se tiče objakata i parcela od Vojske.
 
Po cemu tema "Industrija Srbije" zasluzuje da postoji, a ova tema ne?

Inace na ovom Master planu nisam video da prodaju Aerodrom Kovin. Zna li se nesto sta ce biti sa tom pistom?
Trenutno zvrji prazno i koristi se kao precica ka Deliblatu i Gaju.
 
Куде ни се денуше наше војне резерве? :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653292#p653292:2vzmg4ro je napisao(la):
Bender Rodriguez » 26 Avg 2019 06:14 pm[/url]":2vzmg4ro]
Inače otkud T-55 u Srbiji???!!! :shock: Ja mislio Tadić i Šutanovac istopiše svih 1000 komada u Smederevskoj železari... :o :lol:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653306#p653306:2vzmg4ro je napisao(la):
Dart » 26 Avg 2019 06:57 pm[/url]":2vzmg4ro]Istopljen je samo jedan mali deo T55 dok su Ameri plaćali sečenje koje je skuplje od vrednosti gvožđa. Takođe je prodat jedan deo Pakistanu i raznim Afričkim državama, a ostali trunu po livadama...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653317#p653317:2vzmg4ro je napisao(la):
Bender Rodriguez » 26 Avg 2019 07:15 pm[/url]":2vzmg4ro]Još pre 10 godina, pitao sam se kako to neko može da istopi stotine tenkova u železari nadomak grada, a da niko živ to ne uslika, ne dokumentuje i ne dokaže. Druga stvar koju sam se pitao kad bih pričao sa prijateljem koji je upoznat sa metalurgijom je - ako Nemci i dan danas drže stotine Leoparda, Maraudera i ostalih oklopnjaka iz hladnog rata jer im se ne isplati da ih seku i recikliraju (zato što cena acetilena potrebnog za rastavljanje na manje delove nadmašuje zaradu od reciklaže), kako je moguće da se Srbima isplati?

Za kraj, pre par godina sam lično prošao pored kasane u Smederevu i video desetine T-55ica. Onda sam se informisao i po stručnim krugovima, i dobio slike iz ostalih kasarni - Smederevska palanka, Gornji Milanovac... A čak sam posle lično video i kontigent ostavljen u Jakovu. Tako da ako neko želi da veruje u te priče, slobodno. Ali ja do sad ne videh nijedan jedini dokaz da je bilo koji tenk istopljen u Smederevu. A ko se iole raspitao o tehnologiji iza toga, razumeće i zašto.

Beše ta vest o prodaji Pakistanu, mada ne i potvrda. Iskreno, ne znam ni šta bi Pakiji radili sa njima kad imaju dosta boljih svojih modela. Ono što znam da se desilo je da je ZDPR pre par godina prodao par desetina nekoj afričkoj zemlji (ne mogu da se setim kojoj tačno). E to se jeste desilo.

Ipak, sve i da beše to sa Pakistanom, to znači da je Srbiji bilo ostalo oko 600-700 T-55ica u raznim stanjima. S obzirom na to da VS odavno ima problem da popuni postojeće tenkove i oklopnjake obučenim posadama, jasno je zašto su stotine ovih starijih mašina bile povučene iz upotrebe.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653330#p653330:2vzmg4ro je napisao(la):
Dart » 26 Avg 2019 07:31 pm[/url]":2vzmg4ro]Te priče o topljenju t55 u Smederevu su glupost. Tenkovi su pravljeni od specijalnih čelika, dok zelezara Smederevo proizvodi limove...
 
Evo našao sam na jednom drugom forumu sudbinu naših t55, sa napomenom da je verovatno bilo još prodaja.

“ 5 je uništio NATO pakt 
61 je izrezan u Crnoj Gori 
60 je prodato Kambodzi 2010. godine 
282 je prodato Pakistanu 2015. godine 
30 je donirano Iraku 2017. godine 
29 je prodato Libiji 2018. godine“
 
A, koliko je još ostalo tenkova po kasarnama i skladištima?

Verovatno tu ima i drugog "teškog naoružanja", topova, haubica, . . itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653391#p653391:1jwednp1 je napisao(la):
dragan » Pon Avg 26, 2019 9:17 pm[/url]":1jwednp1]A, koliko je još ostalo tenkova po kasarnama i skladištima?

Verovatno tu ima i drugog "teškog naoružanja", topova, haubica, . . itd.
Ostalo je još oko 400 T-55ica, s tim što je veliko pitanje koliko njih je otpisano a koliko još upotrebljivo. U tih 400 se podrazumeva sve, i ispravno i neispravno.
Ima tu još svašta nešto. Prage, haubice D30 i Nore, BOVovi...

Neke prage su remontovane i modernizovane, neke su rashodovane, a neke se sada konvertuju u nova borbena vozila u fabrici Srboauto u Ostružnici.
Nore se koriste za montiranje na kamione. BOVovi se konvertuju u BOV M11, od kojih je jedan deo otišao Žandarmeriji i VS, a deo Keniji i Bangladešu.

Inače treba imati u vidu da nije svako rezanje tenkova bilo radi topljenja ili šta ti ja znam. Neki tenkovi su se sekli i da bi se konvertovali u druga vozila, npr inženjersko vozilo VIU-55 Munja. Zatim radi raznih testiranja, dorada...

Sve u svemu, rezanja je bilo. Ali topljenja u Smederevu - teško. A i tog rezanja je bilo u mnogo mnogo manjoj meri nego što se tvrdilo. Da se radilo tim tempom i s tom ekipom kako se pričalo, danas ne bi imali ni 5, a kamoli 500 komada.
 
Najveca moguca provala teoreticara u Srb da su Ameri kupili Zelezaru samo da bi istopili tenkove, i kad su to uradili vratili su nam nazad :D
 
Najgore od svega što zelezara Smederevo uopšte ne može ni topiti specijalni čelik.
Meni je drago zbog povratka Praga koje su pokazale kao najefikasnije oružje 90-ih. Ali o Srboautu nemam dobro mišljenje, jer se sve to radi političkom linijom...
 
Pretpostavljam da su i nova oružja i borbena vozila takodje od čelika, pa

da li je moguće pretopiti rashodovane tenkove i ostalo na nekom drugom

mestu, drugoj firmi osim u Smederevu, kako bi se iskoristio taj materijal ?
 
Moguće je naravno, ali ne u Srbiji. Celik za namensku industriju bivše Jugoslavije je pravila zelezara Ravne iz Slovenije. Oni su bili i jedan od nosilaca projekta kapela (tenk m84)...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653492#p653492:2e7v9yvp je napisao(la):
loyola » 27 Aug 2019 12:05 am[/url]":2e7v9yvp]Najveca moguca provala teoreticara u Srb da su Ameri kupili Zelezaru samo da bi istopili tenkove, i kad su to uradili vratili su nam nazad :D
Tim budalaština je klan zarđalih kašika uspeo da postigne svoj cilj i ponovo okupira ovu jadnu zemlju izmučenu njihovim banditizmom
 
Mnogo je velika zabluda ako se misli da je vladajuća koalicija

pobedila na izborima zbog nekog tamo "topljenja tenkova".

Možda je neki drugi vojni materijal i bio pretapan od Amera.
 
Што се тиче 55-ца...имао сам прилике да их видим приличан број са изрезаним цевима, без гусеница, скинутих делова са тенкова и сл. Колико их је преживело не знам. Верватно мало-ко и зна. Посебно колико их исправних има! Што се тиче 84-ки. Словенци су задржали позамашан број. Колико их сада има исправних, можда неко зна. Прага је била сјајно оружје у рату и јако корисна. !4. окт из Крушевца је требало да ради они што је радио Ђуро Ђаковић из Славонског брода. Цеви је радила фабрика из Новог Травника. Комунисти су сву кључну војну индустрију поставили ван Србије и то у делове са већинским муслиманским или католичим становништвом. Соко-Мостар, Ђуро Ђаковић- Славонски брод, Там-Марибор. Искра-Крањ,Фамос-Сарајево,Унис-Сарајево, Раде Кончар-Загред, Братство-Травник, Игман-Коњиц. НАТо је оно што је остало у Србији интезивно бомбардовао, Крушик, Слободу, Заставу, Мому Станојловић, прескочили су једино Прву Петолетку јер Боинг има интерес. У Реп. Србској је пресељен Орао из Рајловца у Бијељину, и ТРЗ Хаџићи у Братунац. О челицима је тек смешно говорити. Оно што сигурно знам да је уништено су Стреле, за време Бориса Тадића, огроман број граната 122мм и 152мм, огроман број граната за минобацаче, неколико експлозија очигледно изазваних у складиштима, нпр Боговођа и сл. Да би се подигла војна индустрија....потребна су огромна улагања - милијарде. Био сам у Крушику, оно и данас изгледа стравично. Од авио индустрије нема ништа...можда само дронове можемо правити, треба се усмерити на КОВ, систем везе и МАНПАД ПВО, Ако одрже ФАП, потребна је и фабрика мотора јер су и Раковицу уништили као и тракторску индустрију која је суплементарна и изразито потребна за пољопривредну земљу!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653519#p653519:cjir2k3t je napisao(la):
dragan » Uto Avg 27, 2019 5:37 am[/url]":cjir2k3t]Pretpostavljam da su i nova oružja i borbena vozila takodje od čelika, pa da li je moguće pretopiti rashodovane tenkove i ostalo na nekom drugom mestu, drugoj firmi osim u Smederevu, kako bi se iskoristio taj materijal ?
Moguće je ali nije isplativo. Iako jako star, taj tenk ipak ima jako ''tvrd'' čelik koji zahteva mnogo energije (goriva, acetilena) da bi se sekao, što nadmašuje zaradu od reciklaže. Koliko je to neisplativ proces, čak i za tenkove od pre 60 godina (a kamoli modernije sa jačim čelikom), govori i činjenica da je Tajland svoje rashodovane T-55ice bacio u more da bi postali veštački grebeni za korale i biljni svet.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=U6zAZ-nHQuo[/youtube]
Bukvalno im je lakše i isplatljivije da ih pobacaju u more nego da im stoje i zauzimaju hektare površine ili da pokušaju da ih seku i tope.
Slično je i u Ukrajini, gde stotine T-64ki stoje načičkane u nekadašnjoj fabrici Harkov
Pogledajte prilog 2
A evo i famoznih ozloglašenih Amerikanaca sa svojim Abramsima i Pattonima
Pogledajte prilog 1

Dakle, da je to sečenje tenkova profitabilan i unosan posao, na svetu bismo imali još jedno 10ak Rokfelera samo iz oblasti vojne industrije. Ali gorka istina je da maltene svaki tenk proizveden od 1950ih naovamo, a rashodovan, ostaje kao trajan beskoristan otpad. Do daljnjeg, sve te hiljade tona visoko kvalitetnog čelika ostaju zarobljene u tim oblicima, dok čovečanstvo ne nađe nove tehnologije da ih isplativo reciklira.
Pa, kako onda pravimo borbena vozila "Lazar", "Miloš" i sl. ?
Gde se izadjuje oklop, ploče i ostali delovi koji su od čelika?
Nešto se uvozi, nešto se uzima sa postojećih vozila.
 
Ako niko neće da pretapa te tenkove i samo im "smetaju i zauzimaju mesto", predlažem

Vladi da ih doprema u Srbiju, tj. da im besplatno očistimo sve deponije po celom Svetu, pa

da ih zakopamo ili smestimo u zatvorene rudnike, jer doćiće dan kada će se sve to isplatiti.
 
тенкови се користе и као донори резервних делова. барем оно што може да се искористи. као што се ради и са другим типовима возила
 
Не знам да ли знате, али гусенице и гибњеве је практично немогуће пронаћи на отпадима, ту је посебно " жилав " челик и од њега се праве разни алати, једва сам нашао део гусенице себи за алат.
 
Vrh