Šta je novo?

Usko Grlo u Takovskoj

vucko

Professional
Učlanjen(a)
20.04.2008.
Poruke
24.589
Pohvaljen
26.400
Lokacija
Zvezdara
Ako je iko isao takovskom ulicom zna koji je problem ona zbog velikog broja semafora a pogotovu zbog trolejbuskog skretanja iz takovske u jase prodanovica i obratno.Zbog toga evo mog predloga kako da se to prevazidje.

g6m-trola.jpg


Jase prodanovica da postane jednosmerna ulica sa dve trake od takovske ka cvijicevoj(od cvijiceve do kraja ulice ostaje dvosmerna).

Crvenim strelicama je prikazan smer kretanja saobracaja u jase prodanovica.

Dakle automobili i trole koji idu iz cvijiceve u takovsku bi prolazili raskrsnicu sa jase prodanovica i skretali bi na pocetak takovske(prikazano zutom strelicom).Plavom bojom je obelezena nova stanica trolejbusa 28 i 40 koja je vec postojeca 23ke.

Ovim bi takovska i jase prodanovica bile protocnije,bio bi ubrzan saobracaj,a i lakse bi bilo presedanje sa trola na buseve u bulevaru despota stefana.A i na buduci metro kad tu jednog dana prodje linija metroa broj 2 :)

Veoma slicno saobracajno resenje imamo izmedju tunela terazije i one ulice koja ide ka politici i makedonske.

A takodje tu je i trg na cosku cvijiceve i despota stefana koji je trenutno uzurpiran benzinskom pumpom,a po zamisli zexa ce biti fini trg sa parkicem i fontanom
 
Slažem se donekle.

Ovo sa trolejbusima je ok, pogotovo vezano za planove za povezivanje trole sa okretnicom 48 produžavanjem linije kroz Cvijićevu. Realno bi u startu dosta značilo i samo to, jer je u Jaše Prodanovića glavni problem odsustvo useka za stanicu. Da tuda ne ide gradski prevoz, ne bi ni bilo potrebe pretvarati je u jednosmernu, naročito ka gradu.

Dakle, za preusmeravanje trole, protiv jednosmerizacije :)
 
@Vučko
Koliko se sećam, trola se muči i sa skretanjem od 90 stepeni, a ako joj zadaš ugao skretanja od cca 135 stepeni ne znam kako će to da se završi...
A zar ne bi bilo lakše zabraniti saobraćaj svemu što nije GSP, prioritetna vozila & vozila stanara? :)
 
U pravu si medjutim,makar trolu da preusmerimo :) To stajaliste u jase prodanovica kao sto sam i znas je katauzasno jer blokira smer ka gradu kada stane trola.

Meni problem pravi i skretanje trola u takovsku jer je veoma uska ulica.

@nenad78

Bilo bi lakse,ali je to nazalost nemoguce.Koliko vidim novim trolama ne pravi problem nikakvo skretanje a ubrzanje im je neverovatno veliko dakle ne verujem da ce biti problem ni to od 135 stepeni.Mada,nek kaze neko ko bolje zna
 
Ako bi se ukinulo skretanje iz Kraljice Marije u Takovsku, Takovska ulica bi mogla da se puni do semafora kod Kosovske bez problema. Time bi se rasteretio donji deo Takovske. Kada bi se semafor na uglu Takovske i Draže Pavlovića pomerio niže za desetak metara omogućilo bi se normalno "punjenje" Takovske iz Draže Pavlovića. Uz podešavanje semafora protočnost bi bila mnogo bolja,
 
A kako bi bilo da Trola samo prolazi kroz Jaše Prodanovića, a da stajalište ima u Cvijićevoj pa tek posle u Takovskoj, recimo ispred Botanička Bašte sa izgradjenom.nišom. Jaše Prodanovića je lokalna veza kvartova koja izbija na "Halu Pionir" i bitna kao dvosmerna.

A vidi se na sniku da i sama Takovska plače za proširenjem, od tramvaja di Cvijićeve, sad kad su zgrade sa zapadne stane uvučene mislim da nema objekata koji smetaju. Možda sada samo ona "ćošak zgrada" kod preko puta Rudarskog. smeta za rekonstukciju. Postojeće trake u Takovskoj jesu 2+2 ali minimalne širine.
 
Ovde širina donjeg dela Takovske, kao i režim saobraćaja u tom delu nisu veliki problem i nema potrebe da se taj deo saobraćajno mnogo menja. To se može zaključiti jedino površnim posmatranjem situacije. Oni koji svakodnevno koriste tu deonicu znaju da je problem u nečemu sasvim drugom. Naime, kao što je Njile pomenuo, treba promeniti režim rada semafora u smeru ka skupštini. Naime, semafor na uglu sa J.Prodanovića u popodnevnom špicu ''drži'' saobraćaj iz Takovske ka centru oko 90 sekundi, a zeleno svetlo traje svega 15ak sek. Ko ne veruje, može da se uveri lično jer a semaforu postoji tajmer. E sad, i tu postoji dublji razlog. To su leva skretanja iz Takovske u Lole Ribara ka Trgu i još drastičnije - levo skretanje iz Kneza Miloša na Trg Nikole Pašića. Zbog ovih levih skretanja, saobraćaj u smeru ka skupštini trpi veliko opterećenje koje se ogleda u veoma kratkom intervalu zelenog svetla na svim raskrsnicama Takovske i sporednih ulica koje vode do skupštine, pa čak i na onoj maloj raskrsnici sa Dalmatinskom.
Opet, ni ovaj problem nije jednostavno rešiti jer da su ta skretanja vremenski ograničenija, stvarale bi se velike kolone iz suprotnog smera, pre svega u Kneza Miloša ulici.
 
Mislim da je davnasnjom rekonstrukcijom Takovske napravljena greska bas na ovom mestu, koja je tipicna posledica kratkorocnog razmisljanja.
Ovaj problematican cep je napravljen upravo saobracajnom modifikacijom okolnih blokova. Naime, arhitektura kuce na uglu Ruvarceve i Takovske govori nam da je Ruvarceva skracena. Takodje, Sajkaska ulica se zavrsava ispod parkinga, (zaokruzeno zelenom) Kada produyimo Ruvarcevu, ona se zavrsava bas na doticnom mestu. Takodje, objekat na uglu Takovske i Cvijiceve (zaokruyen crveno) takodje nam govori da je taj deo trase Takovske modifikovan. Sad se postavlja pitanje, da li je ona sirena,ili se Takovska zavrsavala na preseku Ruvarceve i Sajkaske, a odatle nastavljala Carlija Caplina (obelezeno plavim). Pozicija nekadasnje kafane Takovo mozda ne ide u prilog ovoj pretpostavki.

2hgy1r9.jpg


Nadam se da neko od forumasa zna sta se ovde tacno odradilo. Mozda Jovanovm?

U svakom slucaju, ako je blok zaista tada modifikovan, mnogo je bolje bilo da su Takovsku preusmerili kroz Jase Prodanovica do Cvijiceve (crvena trasa), profilom 2+2. Da je tako uradjeno, saobracajno bi se bolje iskoristila Jase Prodanovica u nastavku.izbeglo bi se kretensko ulivanje iz nje u Takovsku, i resila bi se ona nesreca od raskrsnice Takovske i Cvijiceve. Zapravo, preusmeravanju trola na tu raskrsnicu, kao sto predlaze Vucko, smeta cinjenica da su dve, saobracajno visokoopterecene raskrsnice na trisavih 20 metara rastojanja.
 
Ovde imaš planove, doduše, uvek je malo teže odrediti tačno šta i kako jor su planovi planovi a ne realno stanje, ali meni se čini da je takovska tako određena da ide 1912., i da je bila uža, a da je kasnije malo proširena. 1910., to je bila neka mala zakržljala uličica, 1912 široka ulica koja izlazi na Cvijićevu, koja je tada bila planirana kao deo kružnog puta oko Beograda. 1923., Takovsku podižu malo gore, kao da je blago izmeštena nekih 5 metara ka severu.1927, slično. Da bi 1939. plan bio otprilike kao što je sada.
Na kasnijim planovima uopšte ne kapiram kako je šta planirano. Tako da cenim da je tu Takovska proširivana. Odnosno, da je to verovatno bila neka varijanta kao što je sa uskim grlom u 29. novembra - imaju ljudi placeve, kuće, ali neće da daju da tuda prođe put, pa je onda stalno pokušavano neko polurešenje.

Ovo su samo neka nagađanja, verovatno postoje negde slike iz vazduha (ako ništa drugo, a ono za bombardovanje '41.).

LInk ka planovima: http://www.urbel.com/default.aspx?ID=uzb_BG_planovi&LN=SRL
 
Mnogo uže grlo u Takovskoj je ono gde trolejbus 41 zaokreće iz takovske u svetogorsku. Možda je rešenje da Svetogorska bude jednosmerna ka centru a trolejbus 41 da se vraća sa studentskog trga ka Banjici preko terazija i ulicom kralja Milana. Tu već postoji sve što treba. Onaj drugi trolejbus (mislim broj 28) mogao bi da se vraća istom trasom samo da kod londona skreće levo u Kneza Miloša i posle u Takovsku. Ova skretanja bi bila dozvoljena samo trolejbusima (poznato je da sad kod Londona nema nikakvih skretanja ni levo ni desno).
 
А шта мислите о преусмеравању 28 кроз Булевар Деспота Стефана.
дискутовали смо о томе да је та улица зрела за троле, а исту конктактну мрежу могу користити и још неке линије. Нпр. 35 је савршена за тролу. ем пролаз кроз Деспота Стефана, ем после има жестоку узбрдицу према Лешћу.
 
dedinje":3mv9z5t9 je napisao(la):
Mnogo uže grlo u Takovskoj je ono gde trolejbus 41 zaokreće iz takovske u svetogorsku.
Баш често пролазим овуда и не бих рекао да је ово неки велики проблем, уствари није проблем за онога ко зна да треба да се престроји у десну траку пошто тролејбус баш дуго чека у левој да би могао да скрене. Најчешћи случај је да иза троле има још неколико аутомобила који стоје док је десна трака проходна.
 
Trole treba da idu kroz Despota Stefana, ali ne bih baš 28 tamo. Nek bude neka nova linija.

Najlogičnija varijanta bi mi bilo preusmeravanje 29 sa Trga Republike niz Despota Stefana, pa da okreće na okretnici kod Pančevačkog Mosta, gde bi svakako više trolejbusa s raznih strana komotno moglo da se preusmeri, a i neke linije da postanu trolejbuske.

Za mrežu iza Pančevačkog Mosta nisam siguran, zavisi od toga da li bi se produžavao tramvaj na tu stranu, ne ide i jedno i drugo.

Ali sve ovo je zaobilaženje drugog problema. Kneza Miloša i Takovska su najprivlačnije za vozače jer su semafori daleko najbolje uklopljeni u odnosu na druge ulice, i kad gužva nije preterano velika, mnogo je brže tuda proći nego bilo kojom sličnom ulicom u centru (nije da ima mnogo sličnih ulica po kapacitetu, ali ima po pravcu kretanja)

Da ima više ulica kojima može brzo da se prođe kroz centar, neki od problema u vezi ove ulice ne bi ni bili naročito bitni.
 
Tačno, Despota Stevana je sasvim druga trasa i drugi deo grada i tamo će ići trola ali ne broj 28. Broj 28 kao i 40 su usmereni ka Dimitrija Tucovića i bolnici. Zašto trolejbusi (ili samo 28 ili 28 i 40) se ne bi usmerili u Georgi Dimitrova (Garašaninova) pa pored one male pijace dole u 27 marta i onda levo pored poštanske štedionice. Trase se slobodno mogu donekle razdvojiti recimo da pomenuta bude trasa ka bolnici a suprotna trasa ka Studentkom trgu kao što je sada.
 
Мисли да сте ме мало погрешно разумели.
Мој предлог:
Линија 28. Звездара-Студентски трг
Траса:
Чангријина, Димитрија Туцовића, Цвијићева, Деспота Стефана, Узун Миркова, Студентски Трг

Апсолутно је бесмислено да 28 скреће у Таковску,па у Светогорску, које су велики саобраћајни чепови. 28 доводи Звездарце у центар, то јој је сврха, а преусмеравањем у деспота Стефана, уместо у Таковску ће се интервал убрзати. Самом изградњом контактне мреже, може доћи до даљег развоја тролејбуског система према Панчевачком мосту.

Троле треба пре свега форсирати кроз енормно загађене улице, а то су Деспота Стефана, и Главна у Земуну. Због тога сматрам те трасе далеко приоритетније од помињание 48, или чак 31. чак сам апсолутни противник скорог претварања 31 у тролу. То је једина бус линија кроз Краља Милана и Узун Миркову, па стога није неки загађивач, а остатак трасе пролази кроз море зеленила. Такође, линија је јако поуздана, а улагање у контактну мрежу би било неисплативо.
 
Pa, ne bi trebalo da se izmeštaju trolejbusi iz ulice Jaše Prodanovića. Kao prvo, skretanje na raskrsnici Takovska i Cvijićeva je preoštro, pa je trolejbusu teško da skrene. Ta raskrsnica je već uveliko opterećena, pa bi se trolejbusi tu još lakše "upetljali". Svi ti semafori su problem, ja to znam. Problem je i semafor kod Svetogorske, mnogo drži trolejbuse 28 i 41 kada treba da skreću. I to treba rešiti. A ovaj post da trolejbusi 28 i 41 idu Terazijama i ulicom Kralja Milana, a da se potom odvajaju je nemoguće. Raskrsnica je jedna od najopterećenijih i ne bi mogla da istrpi sve to.
 
Arsenije, majstore, oživeo si temu posle dve i po godine. :)
U medjuvremenu je saobraćajna policija rešila problem gužve tako što policajac stoji na raskrsnici Takovske i Cvijićeve, kao i na raskrsnici Jaše Prodanovića i Cvijićeve i sav saobraćaj (osim GSP) preusmeravaju ka Starine Novaka i tamo prave haos
 
Последње на шта сам помислио у Таковској је раскрсница са Цвијићевом, све остале су ми падале на памет.
Прва коју сам још давно анализирао је раскрсница Џорџа Вашингтона/Таковска. Ту сам најпре хтео да побољшам трамвај, а у складу са тим да трамвајска баштица за оба смера буде на десној (горњој) страни Краљице Марије.

- Прво сам хтео да само трамвај ставим у подвожњак, али схватим да нисам решио друмски саобраћај.
- Друго, додам и ауромобилски подвожњак Џорџа Вашингтона-Краљице Марије, али схватим да ће ми лева скретања узимати велики простор у тим улицама.
- Треће размотрим да целу Таковску спустим на први подземни ниво у профилу 2+2, али онда видим да сам зезнуо једну од ретких раскрсница која има сва лева скретања, јер је немогуће направити профил 3,5+3,5 траке профил за рампе за рампе за раскрсницу горе.

И на крају сам дошао до следећег решења, сличног оном на раскрсници Рузвелтове и Цвијићеве:

2nalede.jpg


1) Пропусна моћ и брзина кроз 1+1 траку у пролазу су већи него са 2+2 траке и пролазом са семафором.
2) На горњем нивоу је омогућен пролазак на право Таковском кроз раскрсницу, због практичних позиција за станицу јавног превоза, као и могућности растерећења пролаза у Таковској, и како би се избегавала престројавања у последњем тренутку на почетку рампе.
3) Како најважнија друмска саобраћајница (Таковска) има свој пролаз, могуће је поставити нагазни семафор за трамвај, а да се не направе озбиљни поремећаји.
4) Како Таковска има свој пролаз, могуће је јако скратити чекање на семафору из Краљице Марије и Џорџа Вашингтона. Само на овој раскрсници, трамваји просечно губе по 1,5 минут.

На теми о трамвајима сам био представио предлог новог пешачко/бициклистичко/трамвајског коридора Палилулска пијаца - Светогорска - Македонска - Васина - Калемегдан, и у оквиру истог, потпуну денивелацију раскрснице Таковска/Светогорска са укидањем свих левих и десних скретања за моторни саобраћај, и пребацивањем тролејбуса из Светогорске У Булевар и на Теразије.
 
Auto tunel koj ispod grebena povezuje Dunavsku i Savsku stranu tj Gazelu i Pančevac
Veliki procenat oslobodjenja auto gužvi i kolapsau Bgdu
PS . Auto tunel može da koristi i tramvaj
Mnogo kraci, jeftinii i univerzalniji nego sada delek metro tunel
 
Gde bi se ulazilo izlazilo iz tog tunela?
 
Javne zelene povrsine ne bi mnogo bile oštecene jer iznad ul-iz tunelske cevi i moze biti zelena povrsina
(ograda kao na Tašu iznad pečine)

jedan otvor park- ispred bivseg ssupa (pocetak K Miloša )
drugi otvor park- kod pumpe Č Čaplina (završetak Takovske)

Umesto K. Miloša dobro mesto -relacija jeste i spod Mitičeve rupe - Slavija - C Caplina
(nema problema sa vlasništvom jer ako se naspe zemlja da bude ravna* nivo Njegoševa
dobijena ,,dubina,, pripada gradu-državi a ne vlasniku )

Naravno da je potrebno prilagoditi okolne saobracajnice
a konfiguracija terena u slucaju da to želimo je blago naklona
 
Pa nisam baš siguran da je saobraćajni tunel dobra ideja.

Evo šta ja predlažem:

- rušenje rugla i pravljenje ulice od Ilije Garašanina do Đušine i to SAMO u smeru ka Cvijićevoj. U Guglovom crtaču mapa napravio sam prolaz Majora Ilića baš na tom mestu.

- u suprotnom smeru, Takovska između Dalmatinske i Svetogorske bi bila jednosmerna, OSIM za vozila gradskog saobraćaja.

Šta mislite o toj ideji?
 
Vrh