Pozdrav svima
Ja sam iz Zrenjanina , svez upravnik SZ ..
Slucajno naletih na ovaj forum, pa i ovu temu koja je za mene sad aktuelna, pa vam mogu preneti nasa iskustva vezana za SZ .
Vidim da je ovo BG forum, ne znam da li vas interesuju iskustva i drugih SZ tj iz drugih gradova ili je ovo striktno za BG .
Ali evo ja cu napisati nase iskustvo jer pretpostavljam da je zakon isti za sve, pa cisto da znate kako je to kod nas islo.
Pre sve ove zezancije oko upravnika, imalo smo preduzece zaduzeno za odrzavanje zgrade s kojim nismo bili zadovoljni, pa kada je krenula ta prica oko upravnika mi smo morali da se opredelimo da li ostajemo kod njih ili .. Raskidamo ugovor s njima i tu nam ostaje oko 1000e na racunu ,opredeljujemo se za profesionalnog upravnika koji nam je obecavao kule i gradove, pa i preuzimanje tih 1000e , a od toga naravno nista
Lik se oglusivao na telefonske pozive , nismo imali vise od dva sastanka za najmanje 2g koliko je upravljao zgradom, a o tome kako se trosio nas novac, ni reci. U medjuvremenu ulaz do nas ima uravnika iz svojih redova, koji je extra sredio njihov ulaz i tako pocinje prica o raskidu i preuzimanju uprave. Saznajemo da nam je na racunu samo 2800 din , lik je sve pare skinuo sa racuna , ne samo sa naseg vec i sa svih ostalih kojima je upravnik. E tu pada odluka , dosta je , jednom smo ostavili 1000e , drugi nam opajao racun iako nismo imali nijednu investiciju iz investicionog fonda. Krece procedura preuzimanja uz savetovanje firme koja odrzava ulaz susednog ulaza, s kojim su svi zadovoljni.
Sastanak skupstine stanara , prisutno bar 51% , potpisujemo odluku o razresenju profesionalnog upravnika zbog nepostovanja odredbi ugovora koji potpisao sa nama ( nismo ga mogli dobiti ni na telefon ), odluku da tekuce odrzavanje preuzima xxx kuca , odluka o velicini investicionog fonda i da ce se iz tog dela mesecno uzimati 50 din za troskove upravnika ( papir za stampu, registri , neki osnovni troskovi za evidenciju i obavestavanje stanara, i to samo po potrebi ) , pravimo zapisnik sastanka i navodimo odluke koje smo doneli, prvimo zapisnik vezan za odabir uprave ( postoji forma koja se popuni ), koliko nas je prisustvovalo i ko je vodio sastanak itd , i odluku da biramo mene kao upravnika i da se kao ovlasceno lice za potpis odabira jedan stanar, sa sve potpisima.
Zatim , pored odluke sa potpisima da raskidamo sa profesionalnim upravnikom, pravimo pismo u kome ga obavestavamo o razlozima, salje se preporuceno uz povratnicu tj da imate njegov potpis da je zaprimio , a sad ono bitno sto se od njega trazi, da dostavi meni kao novom upravniku njegovu evidenciju , da ja ne bi sutradan pred zakonom odgovarao jer moram imati sve to.
- finansijski izvestaj
- ulazne fakture
- sve izvode
- ugovor o upravljanju
- ugovor o pruzanju usluga tekuceg odrzavanja
- ugovor o odrzavanju higijene zajednickih prostorija
- ugovor sa nadleznom bankom
- odluku o investicionom fondu
- zaduzenje stanara
- kartice stanara
Njemu saljemo orginal, sebi ostavljam kopiju odluke i pisma , kad dobijete potpisanu povratnicu okacite je sa papirima, i to je to, ako i ne dostavi sve to sto ste trazili on je kriv, vi ste svoju obavezu izvrsili. Ovo je radjeno po preporuci firme koja se bavi kompletnim poslom odrzavanja , pa i profesionalnom upravom.
Zatim se popunjava prijava za registar stambene zajednice tj da se upisem kao upravnik umesto njega , placam 400 din taksu , dobijam izvestaj gde se navodi da sam ja upravnik. Sa tim izvestajem odlazimu banku i preuzimam racun SZ , potpisujem ugovor o odrzavanju, o ciscenju ulaza , prave se uplatnice i krece prica.
Da ne zalazim u to sta sam sve uradio za ove 3 nedelje, svakako vise nego u zadnjih 8g , nego da vam kazem da ja kao upravnik ne donosim odluke. SZ rukovodi savet a ja samo mogu da sprovodim odluke koje se donesu na sastancima, eventualno mogu da reagujem ako imamo neke hitne intervencije ali cak i tada sam duzan da im podnesem izvestaj koliko se utrosilo za tu havariju. Takodje je doneta odluka o hitnim intervencijama gde mi se dozvoljava da koristim sva moguca sredstva u sredjivanju istih.
Pored mene jos jedan stanar koji se nezvanicno vodi kao moj pomocnik, ima pravo potpisa u banci tj da placa racune umesto mene , dobija mail iz banke pa ima i uvid u svim uplatama , isplatama i stanju , znaci kotrola.
Ukoliko vas upravnik ne ispunjava uslove ugovora eto vama razloga za raskid , procitajte ga , sa prostom vecinom 51% skidate ga s uprave , i onda vidite kako je to islo u mom slucaju.
Upravnik je duzan da vam ispostavlja finansijki izvestaj tj da vam ga da na uvid , nema necu . Tacnije , procitajte ugovor potpisan s njm, procitajte ovo
http://stanovanje.gov.rs/latinica/pitan ... govori.php , tu vam je sve pojasnjeno , prava i obaveze.
Ja sam zauzeo vrlo cvrst stav, sve mora biti po zakonu , moraju biti informisani, svi moraju placati ili ce se na sastanku SZ odluciti o predavanju izvrsitelju , ma za sve cu ganjati odluke ,cist racun duga ljubav.
Rezultat mog rada za tri nedelje, promena uprave, ugradnja PP aparata, seca drva iza zgrade , sredjeno jedno zagusenje, popravka pucanja centralnog odvoda , popravljen oluk zgrade, manja opravka na ulaznim vratima, pokrenuo pripremu za predstojece krecenje ulaza, placanja tek predstoje ali se u nesto i ulaze.
Poslu nema kraja, i svako ko misli da je ovo tek tako nek se ne zavarava, pogotovo ako neko zeli da mu se to plati, jer veci deo dana razmisljam o ulazu , organizujem , pisem , zovem , raspitujem se, nemojte da vam bude zao ako nekog placate a on odradi posao kako treba. Ja eto nisam trazio da me plate , isto tako ne zelim da snosim troskove koje imam kao upravnik pa je zato doneta odluka o onih 50 din za te troskove i to je sve. I da, ja i pored tih 50 din imam troskove telefoniranja , troskove prevoza zarad licnih kontakata , ugovori , dogovori, to niko ne racuna i a ja to ne mogu da naplatim ali da se zna da ih imam.
Kad se samo setim koliko godina i koliko para smo izgubili , na sta nam lici ulaz, nista mi vise nije skupo.
Receno mi je da manje opravke u ulazu mozemo i sami obavljati , neko krecenje, farbanje , znaci bezazleniji poslovi , no za svaki trosak koji platim karticom u nekoj prodavnici receno mi je da uzmem gotovinski i fiskalni racun, to je nacin da se pravda trosenje sredstava, naravno uz to cu imati odluke SZ.
Ovo je moj stav i ovako je islo kod mene , znaci informativne je prirode. Malo je duzi post pa ako smatrate da mu tu nije mesto a vi ga slobodno obrisite .