Izvor: Politika
Liftovi ugrađeni, a kada će da prorade – ne zna se
Most na Adi za manje od pola godine zvanično će prevaliti prvu deceniju otkako je pušten u upotrebu, ali liftovi na njemu u prvih deset godina nisu se makli ni za metar sa startne pozicije. Pasarela kod Beton hale prohodna je od maja prošle godine, dok su vrata elevatora na tom objektu još zakatančena. Lift na Brankovom mostu radi i kvari se već petnaestak godina od kada je ugrađen na mostu na desnoj strani Save. Zašto ova javna prevozna sredstva ne služe nameni za koju su napravljena, ko je odgovoran za to, ko ih održava i ima li svetla na kraju tunela kada je reč o tome kada će oni biti u upotrebi? Sudeći prema odgovorima onih koji se staraju o ovim objektima, to je i dalje neizvesno.
– U toku je sprovođenje javne nabavke za popravku liftova sa izdavanjem sertifikata i redovno održavanje za liftove na devet pozicija u okviru Mosta na Adi. Donete su odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača, sledi potpisivanje ugovora, pribavljanje bankarskih garancija i polisa osiguranja nakon čega će izvođači biti uvedeni u posao. U toku je tehnički pregled radova na izgradnji pasarele sa liftom kod Beton hale, posle čega će biti podnet zahtev za izdavanje upotrebne dozvole i započeta procedura predaje izgrađenog objekta nadležnoj organizacionoj jedinici grada – navela je u pisanim odgovorima Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
– Lift za bicikliste uz most u produžetku Brankove ulice je u nadležnosti JP „Putevi Beograda”. Veći zastoji u radu lifta dešavali su se usled razbijanja vrata lifta, prekida struje u toku izvođenja radova na okolnim gradilištima i prodiranja vode u mašinsku prostoriju – odgovor je „Puteva Beograda”.
Ovakve i slične odgovore nadležni su ispisivali i prethodnih godina, posebno kada je reč o liftovima na Mostu na Adi, ali je i dalje teško odgonetnuti zbog čega je prošla skoro decenija, a da oni nisu osposobljeni. Još u leto 2019. godine činilo se da će se konačno znati staratelj ovih javnih prevoznih sredstava. Baš tada je odlukom Skupštine grada briga o liftovima dodeljena Sekretarijatu za javni prevoz.
– Pošto je prilikom izgradnje javne saobraćajne infrastrukture (Most na Adi i drugo) ugrađeno više liftova, objekata koji su sastavni deo opreme javne saobraćajne infrastrukture u funkciji obezbeđenja pristupa putnicima na stajališta javnog prevoza, ukazala se potreba da se za objekte u funkciji javnog gradskog prevoza obezbede uslovi za njihovo održavanje i funkcionisanje – obrazloženo je u predlogu te odluke.
Ali umesto da se dovedu u red i prorade, prostor oko liftova Mosta na Adi postao je još veće ruglo. Kada će se ova zavrzlama konačno rešiti, pitaju se putnici koji koriste tramvaje i tramvajska stajališta na tom mostu, dok se biciklisti sve više žale da poljube vrata lifta bilo na Brankovom mostu ili na obali ispod njega. Ni pojedini građani nisu cvećke pa su u nekoliko navrata neprimerenim ponašanjem nasrtali na liftove – šarali ih, ispred njih bacali smeće, uništavali delove njihove opreme... Drugim rečima, ove skupe i sofisticirane objekte uspevali su da unište i pre nego što su zvanično proradili i primili prve putnike.
Možda će neki od njih imati više sreće i sledećeg meseca se konačno provozati liftovima na pešačkom mostu koji spaja Adu Ciganliju i čukarički šoping mol.
Može li konačno ta pasarela da bude otvorena sa kompletnim tehničkim prijemom i upotrebnom dozvolom i da na njoj sve radi uključujući i liftove?
https://www.politika.rs/sr/clanak/48557 ... -ne-zna-se