Šta je novo?

UNDP SRBIJA: Podrška održivom saobraćaju u gradu Beogradu

jlaki

Advanced
Učlanjen(a)
07.03.2007.
Poruke
2.751
Pohvaljen
650
Lokacija
Beograd
UNDP Srbija je 2010. godine u saradnji sa Ministarstvom za zaštitu životne sredine i Sekretarijatom za saobraćaj pokrenuo projekat Podrške održivom saobraćaju u gradu Beogradu koj ije državu koštao više od 6 miliona dolara.

Za projekat sam saznao u aprilu mesecu ove godine kada sam slučajno saznao za javnu debatu "Vozimo bicikl!" koju su jako slabo promovisali a koja je bila izuzetno neproduktivna jer su komentari i pitanja iz publike ostali ignorisani, a isto tako organizuju biciklističku vožnju u junu najnebiciklističkijim ulicama grada u svrhu promocije biciklizma koju, opet, nisu uopšte promovisali iako imaju čak dve PR kuće iza sebe kojima su, po nezvaničnim informacijama, data 2 miliona dolara za vizuelni identitet i istraživanja koja su donela brojke tipa: 30% studenata biciklira, 10 % zaposlenih i slično, i to iz samo uzorka od 1000 ljudi.

Da relevantne biciklističke aktivističke organizacije nisu uzele da promovišu događaj, ovaj event na Facebooku bi još uvek bio potpuno prazan: http://www.facebook.com/events/391931764191045/

Izgleda kao da izbegavaju marketing.

Ovo je naslovna stranica projektne dokumentacije:

156120_314801621933692_292807357466452_702746_47832560_n.jpg


A više o čitavom projektu kroz kompletnu projektnu dokumentaciju, izjave za medije i ostale pamflete možete pogledati ovde, gse su prikupljene: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.314797088600812.74070.292807357466452&type=3

Pomislio sam da bi nekoga mogla da interesuje tematika i da se uključi u diskusiju i analizu projekta sa mnom, pošto mi je vrlo sumnjivo trošenje para na ovo, a u tajnosti i bez saradnje i konsultacije sa iskusnijim biciklističkim organizacijama koje imaju tradicije okupljanja, bicikliranja gradom i upoznati su sa problemima i uslovima u Beogradu.
 
Šta misliš da je malo verovatno? Smanjenje emisija GHG?
 
у неко скорије време јесте. да би се смањила емисија штетних гасова, ГСП би морао да промени преко 75% возног парка, јер отприлике толики број аутобуса има мањи стандард од Еура 5. а да не говорим о приватницима, где је тај број већи од 85%
 
Pročitao sam još negde da im je cilj sa sadašnjih 1% ljudi koji koriste bicikl kao prevozno sredstvo da taj broj povećaju na 5%. Je l' misliš da je to moguće?
 
Форсирање бициклрања (најопоаснијег начина за прелазак од тачке А до тачке Б) у циљу смањења штетних гасова је лицемерно а тек кад видим да се спомиње CO2 који није отрован гас немам речи. Акценат треба ставити на штетне честицама које избацују кршеви. Да не проверавм сада али чини ми се да возило на ТНГ избацује 60 пута мање штетних честица од исправног дизелаша а нисам приметио да кошишћење ТНГ има неке олакшице.
Наравно треба побољшати услове за коришћење бицикла као превозног средства тамо где је то добра алтернатива а то никако није у центру града. Добра алтернатива је нпр у предграђу али нисам приметио да неко у предграђима води рачуна о пешацима и бициклистима.
И наравно бициклирање је здраво али по бициклистичким стазама али она су острва па не могу да се користе као алтернатива за транспорт.
 
jlaki":ldoy53wb je napisao(la):
Pročitao sam još negde da im je cilj sa sadašnjih 1% ljudi koji koriste bicikl kao prevozno sredstvo da taj broj povećaju na 5%. Je l' misliš da je to moguće?

могуће да, али треба направити инфраструктуру. то је једна од ретки ствари која ми се свидела у Копенхагену, цео град је испресецан бициклистичким стазама паралелно са улицама. исто тако је и у Амстердаму, делом у Стокхолму и Бечу.
али, орион је ипак је у праву. бициклизам неће помоћи у смањењу штетних гасова докле год постоје кршеви и цокулаши по београдским улицама (не само у јавном превозу, него и приватном)
 
Da li neko ima informaciju koliko je koštala izgradnja svih staza na Novom Beogradu, odnosno kome da se obratim za tu informaciju? Da li je to javno uopšte?

Zanima me šta je infrastrukturno moglo da se uradi sa tih 7 miliona dolara, umesto glupave promocije.

Organizuju tu biciklističku vožnju prve nedelje juna ulicama koje poslednje treba da postanu biciklističke staze, umesto da promovišu prava Bulevara ili Kneza Miloša kao idealne lokacije za pokretanje sistema javnih bicikala.
 
Ima li ovo šanse da se značajno razvije u Bgdu i kakva su iskustva do sada
nova usluga JKP „Parking servis” pod nazivom „Parkiraj i bicikliraj ,,

,,. . . . E-bicikl možete da vozite kao i klasični – okretanjem pedala, ili da se oslonite na elektromotor snage 250W, kako god želite. Glavna ideja iz koje je proistekla nova usluga našeg preduzeća bila je zapravo želja da rasteretimo grad. . . . ,,

U tekstu se pominjju nakon Ade C. i tačke Sava centar i bazen 25 maj (Muškatinovič G)
izvor
http://www.kurir-info.rs/prvi-elektricni-bicikli-na-adi-clanak-292219
 
Треба се озбиљно ухватити пројектовања бициклистичких стаза на целој територији града са циљем пружања алтернативног транспорта, а не стаза ради стаза, или рекреативних полустаза какве имамо данас.

Рецимо, стазе на НБГ су промашај над промашајима. Матрица НБГ-а је феноменална за планирање бицикла као алтернативног превозног средства. Шта је сврха алтернативног превоѕног средства? Да користи предности које има у односу на друге видове саобраћаја.... рецимо, бицикл има ту могућност да на НБГ-у скрати пут кривудањем преко самих блокова. Али, не, уместо тога, неко паметан се сетио да направи стазе паралелне са саобраћајницама и тиме не добије апсолутно ништа.
Само су рекреативци добили простор за вожњу, али оно озбиљне стазе за озбиљан алтернативни одрживи транспорт сигурно нису.

Предлажем да се ми на ББ организујемо и испланирамо мрежу бициклистичких стаза које ће заиста пружити праву алтернативу аутомобилима.
 
Za nevericu je koliko ljudi u Bgdu ne poznaju ni auto-prečice a kamoli za biciklove

Ja sam više za mrežu i ujedinjenje svih ,,firmica,, za iznajmljivanje biciklova
tako da ga uzmem u tački A i ostavim u tacki B
prema svakodnevnoj gradskoj migraciji

Sobzirom da to vec funkcioniše u nekim ino-gradovima
to jeste održivi deo saobracaja u Beogradu

Nosioci i tačke tih centara i treba da bude JKP „Parking servis”
sa postojecim parkiralištima i nj. radnicima
deo prostora parkinga se izdvoji a vec postoji inkasant .

Započeta akcija JKP Parking servisa baš nudi razradu i razne opcije
pitanje je samo koliko ce biti sabotirana kako se ne bi razvila
ali hajde da se ipak nadam nekoj skorašnjoj pozitivnosti :)
 
Vrh