Šta je novo?

Trolejbusi

Mora cela Banjica da se digne protiv ukidanja 41 i da krene u proteste. Kako od jedne gluposti odustane, tako Ganguli već sine nova u toj bolesnoj hlorisanoj glavi. A ja ne znam šta Banković i sindikat Centar više čekaju sa tim štrajkom koji su još pre skoro godinu dana najavili ako grad ne uđe u nabavku novih trolejbusa?
Неће га бити кад већ није до сад.
 
Mora cela Banjica da se digne protiv ukidanja 41 i da krene u proteste. Kako od jedne gluposti odustane, tako Ganguli već sine nova u toj bolesnoj hlorisanoj glavi. A ja ne znam šta Banković i sindikat Centar više čekaju sa tim štrajkom koji su još pre skoro godinu dana najavili ako grad ne uđe u nabavku novih trolejbusa?
Po fejsbuk grupama se pojavila info da je dotični prevarant, da sarađuje sa sindikatima i da je bio ubačeni element za taj protest.
 
Ne 20 nego 80 trolejbusa najmanje! Prihvatam i higer prototip, samo novo mora. Remontovane i bezbedne primerke bkm zadržati.
Ajmo Atinjani dajte nam još i vi najbolje očuvane trolejbuse i super smo.
Gledao sam u vezi Atinskih trola baš iz tog razloga i iznedaio sam se da su njima trole stare 21 godinu! ELVO-Neoplan su pravljene do 2004. godine.
Dakle, nema poente da se 20 godina stare trole koje su na kraju životnog veka uvoze. Jasno je da su u znatno boljem stanju nego BKM jer su kvalitetne proizvedene i sa pažnjom održavane.

 
Po fejsbuk grupama se pojavila info da je dotični prevarant, da sarađuje sa sindikatima i da je bio ubačeni element za taj protest.
To je apsolutno netačno. Lično znam čoveka i mogu da potvrdim da se bori svim snagama za prave stvari. To što se ne vidi javno, ne znači da se ne rade stvari iza kulisa.

Za trolu ne brinite. Podsistem je za sad spašen, samo čekamo vozila. 41 će se pretvoriti u autobusku, što se poklapa sa najavom ukidanja 21A. Bitno je da ne diraju infrastrukturu, to je ključno.
 
Po fejsbuk grupama se pojavila info da je dotični prevarant, da sarađuje sa sindikatima i da je bio ubačeni element za taj protest.
2019. i 2020. godine kada smo se borili za vraćanje trole 28 Ivan Banković je išao sa nama na pregovore. Tadašnji sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević nije hteo da priča sa njime i počeo da je priča kada ga je video da je Banković političar i da nema šta da priča sa njime, čovek je bio prestravljen. Bilo je jasno i zašto, jer smo uz pomoć Bankovića stručno iz ugla saobraćajne struke i iznutra iz sistema doakali tadašnjoj sumanutoj ideji gradske vlasti na čelu sa Vesićem da ukine trolejbus 28.
Samo za tu akciju ime Ivana Bankovića treba biti upisano zlatnim slovima u istoriju GSP-a, ako ne i grada Beograda. A o skorijim zaslugama drugi put.
 
Poslednja izmena:
@Vinča307
Pa valjda si do sada svakako primetio da svako ko ẓ̌ulja aktuelnu vlast bude predstavljen kao neko ko hoće da naudi državi i predsedniku lično, da je samo to u glavi targetiranih. A ako o tebi piŝu negativno i pričaju nešto drugo, onda ih malo manje žuljaš.

Otprilike, ako pozicioni mediji i kanali društvenih grupa ne pišu o tebi u neafirmativnom tonu, onda ti očigledno ne radiš posao kako treba.​
 
Ne 20 nego 80 trolejbusa najmanje! Prihvatam i higer prototip, samo novo mora. Remontovane i bezbedne primerke bkm zadržati.
Ajmo Atinjani dajte nam još i vi najbolje očuvane trolejbuse i super smo.
ne može higer prototip i tačka. ne treba nam situacija kao sada odložena za pet godina, treba nam stabilnost.
 
Јесте па да нам угасе све троле на дугме као електричне у Ослу.
Nisam znao za ovo pa sam sad proguglao. Ladno jbt... 😳

Test results showed that the Chinese bus maker had access to the vehicles' control systems for software updates and diagnostics.​


A leading Norwegian public transport operator has said it will introduce stricter security requirements and step up anti-hacking measures after a test on new Chinese-made electric buses showed the manufacturer could remotely turn them off.


Bitange prevrtljive. A neki ljudi ih uzdižu u nebesa u zadnje vreme.
 
Ne mora da ima opciju da preuzme kontrolu da bi mogao da sabotira i ucenjuje vlasnika.

Trolejbus nije računarski operativni sistem pa da ima žarku potrebu da može da se ažurira i povezuje daljinski. Pogotovu što se danas trolejbusi prave da traju 10-15 godina. Samim tim, treba mu update za šta... ? Da može efikasnije da vrti rotor? Ili da može softverski da crpi više struje iz iste žice sa iste mreže... ?

Ogromna je greška što se ikada došlo do te tačke da mašinama poput vozila treba pristup internetu za osnovni rad, i da obično ažuriranje (ili backdoor) može da ih onesposobi.

Isto važi i za televizore, frižidere, veš mašine, rasvetu... Ništa od toga ne treba da bude talac ažuriranja i softvera. Ko hoće da ih povezuje na net, može. Ali ne da bude obaveza. I ne da se neki prave tako da ne mogu da rade bez toga.

A Software as a Service (SaaS) i subskripcije su trebale da ostanu samo u svetu klauda i specijalizovanih softvera i delatnosti, a ne da postanu univerzalni recept za pljačkanje i ucenjivanje ljudi za sve, od upravljanja trolejbusima, preko korišćenja bele tehnike pa sve do korišćenja najbanalnijih aplikacija na telefonu.

Ali ljudi su danas gluplji nego ikad za neke stvari, i sami su dozvolili pa i pospešili srozavanje i nazadovanje u tom smeru. Vole ljudi svoje okove i gospodare pa to ti je.

Imaćemo hardvera i softvera više nego ikad, a sloboda i mogućnosti nikad manje. A sve zbog patološke naivnosti i potrebe ljudi da u sve natrpaju, ne samo elektroniku, nego i operativne sisteme i internet.
 
Poslednja izmena:
159_0970.jpg
 
Ide autobusirana 41 al fali na stanicama, znači prvo su hteli da je skroz ukinu pa su ipak odlučili da je ostave kao bus, naravno sa izmenjenom trasom kod famoznog levog skretanja... Doduše stavili su zglobove tako da mislim da su osigurali da se niko neće žaliti.
 
Nisam čitala dugo temu, zašto je 41 postao autobus?
Jel fali ispravnih vozila, pa dok ne kupe nove ili trajno?
 
41 je inače druga najfrekventnija trolejbuska linija. To može da znači da će svi ustati da brane trolejbus, a može da znači i da će svi biti zadovoljniji sa određenim brojem zglobova koji su sad dobili.
 
Vrh