Šta je novo?

Trolejbusi

Potpuno realni predlozi da fakulteti izađu na crtu Gradu, pa se lepo dokače na stručnom nivou. To i jeste posao struke, da se bavi podsistemima javnog prevoza, i da se prosto nametnu Gradu. Toga očigledno kod nas odavno nema. Ovo što se generalno dešava u javnom prevozu grada Beograda, nije trend od juče, nego traje decenijama, al ljudi ili ne pamte, ili ne žele da slušaju u svom ubeđenju kako su ovi daleko radikalniji od svih njihovih prethodnika. A istina je da ti trolejbusi nikada nisu bili neki poseban prioritet u Beogradu, što po vozilima, što po ofucanom pogonu SP Dorćol, što po tome što metar nove realne trase nije napravljen 30 i više godina. Patrljci za odlazak u garažu, kao i oni koji služe za prespajanje mreže između nekih ulica nisu vredni pomena, al ovi makar uridiše barem to, al slaba vajda od toga, ako se trolejbusi kao podsistem ukinu na kraju.

Borba za trolejbus 28, svaka čast, i pre sam više puta hvalio tu akciju, al to je pre svega bila borba za liniju koja je cela bila ukinuta u tom trenutku. Da je zamenjena autobusom, sumnjam da bi bilo naročitog otpora. Pogotovu kad bi na nju došli potpuno novi Yutong električni autobusi, koji su za običan narod svemirski brod u poređenju sa ovim lomovima od trola na ulicama. Kako pisah već, veliku većinu beograđana sigurno ne dotiče mnogo dal ih vozi trolejbus ili električni autobus, a kad je još i struka mutava, svima kriv GSP, kojeg jašu od raspada SFRJ kako stignu, onako na smenu.

Ne znam koliko puta da pišem o realnom stanju, koliko puta o kritičnim činjenicama, ljudi jednostavno teraju svoju priču po svaku cenu, ili prosto ne žele da shvate šta uopšte znači JKP, šta je i koliki je njihov realni domen u bilo kakvim planovima i njihovim realizacijama, da to nisu klasične samostalne firme, već vrlo usko povezane sa Gradom kao osnivačem, pa teško da mogu direktno da se upuste u rat sa svojim poslodavcem faktički. Mogli bi, al sam Grad radi tako da to jednostavno nije lako izvodljivo, a sindikati su oduvek služili tu kao spona koja treba da održava neku lažnu ravnotežu. Nikada ovde nije bilo sjajno ni u jednom Javno komunalnom preduzeću, samo se to negde vidi više, negde manje, kao što velika većina ne zna da Vodovod svoje radove na mreži u najvećem broju slučajeva sprovodi preko privatnih firmi. Opet, za razliku od svih ostalih Javno komunalnih preduzeća, GSP apsolutno nema svoje prihode od delatnosti kojom se bavi, već naplaćuje svoj rad na isti način kao i privatni prevoznici, s tim što još dobija i subvencije. Ostali imaju malo veću autonomiju, jer svoje usluge naplaćuju od građanstva, odnosno direktno od korisnika usluga, a ne od Grada. GSP i sad ima više službi koje su uposlene, kao što su one unutar OJ PIUS, na kontroli saobraćaja i praćenju vozila, uključujući tu i rad na terenu pored dispečerskog centra. Imamo i svoje instruktore za CPC, psiholabaratorije, ozbiljnu i donkle ofucanu infrastrukturu, al na kraju smo ipak samo operater u javnom prevozu, isto kao i privatnici, i ne znam zašto je to teško shvatiti toliko. GSP-u je postepeno uzimano učešće u kreiranju redova vožnji, učešće u kreiranju novih, produžavanju, skraćivanju i izmeni trasa linija javnog gradskog prevoza, učešće u naplati usluge što podrazumeva i formiranje cena itd... Kad su objedinjeni ITS1 i ITS2, formiranjem Direkcije za javni prevoz, trasirao se put ka promeni statusa GSP-a u JKP 2011 godine. Nekada je sam GSP formirao porudžbine, i izrađivao specifikacije kako autobusa, tako i trolejbusa i tramvaja, mada je uvek nabavka vozila bila ograničena što na domaće fabrike, što na par onih iz inostranstva, al barem je zaista učestvovao u konfiguraciji tih vozila. Danas je to sve u domenu Grada, a javnim prevozom upravlja isključivo Sekretarijat za javni prevoz, kome je opet Grad tata. To nisu izmislili ovi sad, nego žuti mnogo pre njih.

Na sve gore napisano, očekuje se da GSP bude taj koji treba da se bije sa Gradom, čak i kad mu ovaj ne uzima posao, barem ne još, a struka ćuti kao kurva, ono klasika. Da vidim i jedno Javno komunalno preduzeće koje bi se pokrenulo i uradilo ne znam šta na priču, a već sam pisao šta sve slušam 15 godina unazad, i da pritom ljudi rade normalno, tj da niko nije nešto naročito ugrožen. Ko bi trebao da pokrene to, što se ne kaže direktno već jednom, gde to radnici sami ustaju organizovano, onako međusobno se na stotine dogovore gde šta i kako, verovatno uz kafu. Džabe pišem, izgleda, šta je sve bilo potrebno one davne 1997 godine da bi firma stupila u štrajk, i to pritom kao prevoznik potpuno drugačijeg statusa. I takav štrajk imao za posledicu ono što je tema ove rasprave. Pritom, gledajući iz moje lične perspektive, što ja treba da znam dal je bolji trolejbus ili električni autobus. Ja se time bavim iz hobija, nemam ni kredibilitet, a ni legitimitet da lično istupam po tom pitanju, jer svaki inženjer, bio on stručan ili ne, može na mestu da me poklopi. I opet moram da ponovim da velika većina zaposlenih, uključujući tu i vozače, ne zna ni polovinu onoga što mi pišemo ovde, na kraju nisu ni dovoljno stručni da se bave time, ne zanima ih to. Zašto bi iko u firmi znao da je za Strelu stiglo 15 električnih Yutong autobusa i da stoje u Krnješevcima. Još manje treba da povezuju to sa privatizacijom SP Dorćol, jer i dalje stoji da je to odbačena stvar, kao i javno privatno partnerstvo, prisutno u velikoj većini gradova Evrope i sveta. SP Dorćol ne mora biti preuzet čak i da Strela dobije sadašnje trolejbuske linije, a i da dođe do gradnje novog pogona u Surčinu, SP Dorćol opet može da ostane, a pored kapaciteta od samo 60 vozila tog novog pogona koji se spominje. I dalje sve u domenu teorija, a dima, mislim priča raznih vrsta je bilo oduvek. GSP-u već 30 godina visi omča oko vrata, barem po svim tim pričama koje kruže. I to tako traje sve dok ljudi stvarno ne budu ugroženi, prosto to je tako, jer nigde se niko ne pokreće tako lako. Džaba što ja i još par procenata zaposlenih znamo dosta više od onih prosečnih. U svetu se fabrike sa i više od 10000 zaposlenih zatvore preko noći, pa nikom ništa

I treba prestati sa ubacivanjem tramvaja u priču o trolejbusima. Dva potpuno različita podsistema. Slučaj mučenog tramvaja broj 3 nikakve veze nema sa mogućnošću gašenja trolejbuskog podsistema. Pišem sve ovo u najboljoj nameri, nikako da bi se raspravljao sa bilo kim, al i dalje ostajem pri tvrdnji da ima mnogo nerealnih želja. Niti su svi entuzijasti i poznavaoci javnog prevoza, niti velike javne i državne firme funkcionišu na klik, niti je sve ovo što se dešava toliko drugačije od svega što se dešavalo decenijama unazad. Previše se očekuje od GSP-a, dok fakulteti i oni koji prvi treba da istupe ćute i sad i ko zna od kad, a mesecima se često bave onim čime ne bi trebali. GSP sigurno neće spasit trolejbuse, tome nemojte da se nadate, prosto nije realno kako god vi to shvatali, a može ga pokrenuti samo ozbiljniji gubitak posla i radnih mesta. Po tradiciji u ovoj državi, znamo da su to jako retke pojave i da ne dužim više, jer i ovo je već previše za čitanje.
Kesho džabe pričaš kad ljudi ovde ništa me razumeju i vrte jednu te istu priču kao papagaji i operisani su od realnosti.
Svi su pametni ovde, a šta ste konkretno uradili vezano za ocuvanje teolejbuskog podsistema?
Dok ovo pišem, Yutonzi su registrovani i spremni za izlazak na ulice i biće na postojećim Strelinim linijama, verovatno kao test proba da vide kako će se pokazati elektrobusi.
 
Неки смо овде помагали протесте за очување трола. шта треба још? Да из свог џепа свако од нас купи граду по тролу?

Потпуно је надреалнаа ситуација да грађани штите јавни систем од јавне управе која хоће да га разори. А још глупље и безобразније је да ти кривицу сваљујеш на грађане који се макар буне, заправо ни било које грађане. Шта ти овај пост уопште значи?! Не би добри Гангул-паша укинуо троле него нема адекватне предлоге од грађана и стручњака па мора то под мач?! Ево немамо предлог како да Шапић престане да буде ретард па нек сам себе склони.

Имамо антинародну власт, друштво се распада под његовим безумљем и то је то. Али ћераћемо се још.
 
Poslednja izmena:
Da podvučem, ukidanje trolejbuskog sistema nije u strategijama već je njegov razvoj predviđen svi usvojenim strategijama Sekretarijata za javni prevoz grada Beograda i to do 2033. godine. A vidite ko su i autori pomenutih studija. Da je ovo pravna država ne bi bilo moguće da se na dugme ukine jedan podsistem, ali ovoj vlasti ni Ustav ne znači ništa pa ni zakoni, studije i drugi strateški dokumenti. Ovako ne može da se vodi ni podrum pića, a ne milionski grad kao Beograd!


I evo strategije, vidi piše Univerzitet u Beogradu - Saobraćajni fakultet.

1752076811583.png
 
Poslednja izmena:
Potpuno realni predlozi da fakulteti izađu na crtu Gradu, pa se lepo dokače na stručnom nivou. To i jeste posao struke, da se bavi podsistemima javnog prevoza, i da se prosto nametnu Gradu. Toga očigledno kod nas odavno nema. Ovo što se generalno dešava u javnom prevozu grada Beograda, nije trend od juče, nego traje decenijama, al ljudi ili ne pamte, ili ne žele da slušaju u svom ubeđenju kako su ovi daleko radikalniji od svih njihovih prethodnika. A istina je da ti trolejbusi nikada nisu bili neki poseban prioritet u Beogradu, što po vozilima, što po ofucanom pogonu SP Dorćol, što po tome što metar nove realne trase nije napravljen 30 i više godina. Patrljci za odlazak u garažu, kao i oni koji služe za prespajanje mreže između nekih ulica nisu vredni pomena, al ovi makar uridiše barem to, al slaba vajda od toga, ako se trolejbusi kao podsistem ukinu na kraju.

Borba za trolejbus 28, svaka čast, i pre sam više puta hvalio tu akciju, al to je pre svega bila borba za liniju koja je cela bila ukinuta u tom trenutku. Da je zamenjena autobusom, sumnjam da bi bilo naročitog otpora. Pogotovu kad bi na nju došli potpuno novi Yutong električni autobusi, koji su za običan narod svemirski brod u poređenju sa ovim lomovima od trola na ulicama. Kako pisah već, veliku većinu beograđana sigurno ne dotiče mnogo dal ih vozi trolejbus ili električni autobus, a kad je još i struka mutava, svima kriv GSP, kojeg jašu od raspada SFRJ kako stignu, onako na smenu.

Ne znam koliko puta da pišem o realnom stanju, koliko puta o kritičnim činjenicama, ljudi jednostavno teraju svoju priču po svaku cenu, ili prosto ne žele da shvate šta uopšte znači JKP, šta je i koliki je njihov realni domen u bilo kakvim planovima i njihovim realizacijama, da to nisu klasične samostalne firme, već vrlo usko povezane sa Gradom kao osnivačem, pa teško da mogu direktno da se upuste u rat sa svojim poslodavcem faktički. Mogli bi, al sam Grad radi tako da to jednostavno nije lako izvodljivo, a sindikati su oduvek služili tu kao spona koja treba da održava neku lažnu ravnotežu. Nikada ovde nije bilo sjajno ni u jednom Javno komunalnom preduzeću, samo se to negde vidi više, negde manje, kao što velika većina ne zna da Vodovod svoje radove na mreži u najvećem broju slučajeva sprovodi preko privatnih firmi. Opet, za razliku od svih ostalih Javno komunalnih preduzeća, GSP apsolutno nema svoje prihode od delatnosti kojom se bavi, već naplaćuje svoj rad na isti način kao i privatni prevoznici, s tim što još dobija i subvencije. Ostali imaju malo veću autonomiju, jer svoje usluge naplaćuju od građanstva, odnosno direktno od korisnika usluga, a ne od Grada. GSP i sad ima više službi koje su uposlene, kao što su one unutar OJ PIUS, na kontroli saobraćaja i praćenju vozila, uključujući tu i rad na terenu pored dispečerskog centra. Imamo i svoje instruktore za CPC, psiholabaratorije, ozbiljnu i donkle ofucanu infrastrukturu, al na kraju smo ipak samo operater u javnom prevozu, isto kao i privatnici, i ne znam zašto je to teško shvatiti toliko. GSP-u je postepeno uzimano učešće u kreiranju redova vožnji, učešće u kreiranju novih, produžavanju, skraćivanju i izmeni trasa linija javnog gradskog prevoza, učešće u naplati usluge što podrazumeva i formiranje cena itd... Kad su objedinjeni ITS1 i ITS2, formiranjem Direkcije za javni prevoz, trasirao se put ka promeni statusa GSP-a u JKP 2011 godine. Nekada je sam GSP formirao porudžbine, i izrađivao specifikacije kako autobusa, tako i trolejbusa i tramvaja, mada je uvek nabavka vozila bila ograničena što na domaće fabrike, što na par onih iz inostranstva, al barem je zaista učestvovao u konfiguraciji tih vozila. Danas je to sve u domenu Grada, a javnim prevozom upravlja isključivo Sekretarijat za javni prevoz, kome je opet Grad tata. To nisu izmislili ovi sad, nego žuti mnogo pre njih.

Na sve gore napisano, očekuje se da GSP bude taj koji treba da se bije sa Gradom, čak i kad mu ovaj ne uzima posao, barem ne još, a struka ćuti kao kurva, ono klasika. Da vidim i jedno Javno komunalno preduzeće koje bi se pokrenulo i uradilo ne znam šta na priču, a već sam pisao šta sve slušam 15 godina unazad, i da pritom ljudi rade normalno, tj da niko nije nešto naročito ugrožen. Ko bi trebao da pokrene to, što se ne kaže direktno već jednom, gde to radnici sami ustaju organizovano, onako međusobno se na stotine dogovore gde šta i kako, verovatno uz kafu. Džabe pišem, izgleda, šta je sve bilo potrebno one davne 1997 godine da bi firma stupila u štrajk, i to pritom kao prevoznik potpuno drugačijeg statusa. I takav štrajk imao za posledicu ono što je tema ove rasprave. Pritom, gledajući iz moje lične perspektive, što ja treba da znam dal je bolji trolejbus ili električni autobus. Ja se time bavim iz hobija, nemam ni kredibilitet, a ni legitimitet da lično istupam po tom pitanju, jer svaki inženjer, bio on stručan ili ne, može na mestu da me poklopi. I opet moram da ponovim da velika većina zaposlenih, uključujući tu i vozače, ne zna ni polovinu onoga što mi pišemo ovde, na kraju nisu ni dovoljno stručni da se bave time, ne zanima ih to. Zašto bi iko u firmi znao da je za Strelu stiglo 15 električnih Yutong autobusa i da stoje u Krnješevcima. Još manje treba da povezuju to sa privatizacijom SP Dorćol, jer i dalje stoji da je to odbačena stvar, kao i javno privatno partnerstvo, prisutno u velikoj većini gradova Evrope i sveta. SP Dorćol ne mora biti preuzet čak i da Strela dobije sadašnje trolejbuske linije, a i da dođe do gradnje novog pogona u Surčinu, SP Dorćol opet može da ostane, a pored kapaciteta od samo 60 vozila tog novog pogona koji se spominje. I dalje sve u domenu teorija, a dima, mislim priča raznih vrsta je bilo oduvek. GSP-u već 30 godina visi omča oko vrata, barem po svim tim pričama koje kruže. I to tako traje sve dok ljudi stvarno ne budu ugroženi, prosto to je tako, jer nigde se niko ne pokreće tako lako. Džaba što ja i još par procenata zaposlenih znamo dosta više od onih prosečnih. U svetu se fabrike sa i više od 10000 zaposlenih zatvore preko noći, pa nikom ništa

I treba prestati sa ubacivanjem tramvaja u priču o trolejbusima. Dva potpuno različita podsistema. Slučaj mučenog tramvaja broj 3 nikakve veze nema sa mogućnošću gašenja trolejbuskog podsistema. Pišem sve ovo u najboljoj nameri, nikako da bi se raspravljao sa bilo kim, al i dalje ostajem pri tvrdnji da ima mnogo nerealnih želja. Niti su svi entuzijasti i poznavaoci javnog prevoza, niti velike javne i državne firme funkcionišu na klik, niti je sve ovo što se dešava toliko drugačije od svega što se dešavalo decenijama unazad. Previše se očekuje od GSP-a, dok fakulteti i oni koji prvi treba da istupe ćute i sad i ko zna od kad, a mesecima se često bave onim čime ne bi trebali. GSP sigurno neće spasit trolejbuse, tome nemojte da se nadate, prosto nije realno kako god vi to shvatali, a može ga pokrenuti samo ozbiljniji gubitak posla i radnih mesta. Po tradiciji u ovoj državi, znamo da su to jako retke pojave i da ne dužim više, jer i ovo je već previše za čitanje.
Ja u svoje ime govorim i nikad nisam ni napisao da očekujem da GSP spasava bilo šta. Otkud ti to? Sva moja pisanja su usmerena ka nesposobnoj i antinarodnoj gradskoj upravi. A pošto oni neće doveka da jašu i urnišu Beograd, uzdam se u to da će mreža biti sačuvana kako bi neka normalna vlast kupila trole i šutnula Strelu nazad u Ub. Ono što jesam napisao je da mi nije jasna nonšalancija s tvoje strane kao zaposlenog u GSP-u dok postoji mogućnost da vam mafijaška firma otme još jedan deo poslovanja. Nisam tražio da štrajkuješ, ali mi opet nije jasan taj stav "pa dobro, šta da se radi".
 
Nije uopšte stvar u mom ličnom stavu. Čini mi se da nisi najbolje shvatio ono o čemu pišem. Moj stav je odavno ovde poznat. Glupo da se ponavljam svako malo. Jesam za očuvanje trolejbuskog podsistema, odnosno za nabavku novih trola, al uopšte i nisam pisao o tome, nego o realnosti stvari vezanih za sam GSP. Potonji uopšte nije adresa gde treba da se odvija borba za očuvanje gore pomenutog. A mislim da je tek nerealno da očekujemo da će ovakva Strela kakva je sad nestati tek tako, samo zato što će se vlast promeniti jednog dana. Mnogo manje bitange među raznim privatnicima su opstale, a kamoli ovi koji pojedoše još i Lastu. Ko god da dođe tamo nekog lepog dana, Strela će verovatno nastaviti da posluje, kao i Bane Kovačević, Dumeco, čak i vrljavi Lui sa sve Ćurdićem. Dumeco je dobar ovako, al sigurno da su s godinama petljali svašta da bi rasli ovoliko i na kraju postojali tolike godine. Bamiron je jedan od retkih koji je morao da ode, a Velja je poznat inače kao velika cvećka. Mislim među nama koji smo više u ovoj materiji. Svi ti privatnici znaju kad, šta i kako treba da rade, nebi li se širili, trajali i radili bez naročitih prepreka, ma ko bio na vlasti. Ako je tačno da iza Strele stoji i ruski kapital, što se može zaključiti po osnovu podataka iz Poreske, mada ne znači da je to stvarno i 100% tako, onda zasigurno nije samo SNS odgovorna za njeno širenje poput ovih požara što besne u Makedoniji. I pre sam pisao da se njihova ekspanzija čudno poklapa sa početkom rata u Ukrajini. Al opet je i to samo jedna teorija u nizu sa upitnom tačnošću. Iako mi to svakako smeta, ne mogu preterano da gubim živce oko toga. Da diskutujem da, al da tipa neću da koristim njihove linije mi je već preterano, jer ne mislim ni da su ovi ostali među privatnicima sve same poštenjačine. Slična ekspanzija privatnika je bila i tamo 2004/5 godine. Davno su oni došli do i prešli broj od 400 vozila na ulicama. Od kako su se pojavili njihov broj konstantno raste. Al kažem, treba gledati uvek i šta je pozitivno u svemu tome. Trolebusi jesu problem, al sa druge strane postoji tendencija rasta broja polazaka na mnogim linijama. Čak se i prigrad pojačava posle koliko vremena, nažalost ispaštaju oni van teritorije grada Beograda, al ipak ima i nešto dobro. Meni haotično stanje u tramvajskom podsetimu mnogo više smeta nego li eventualni nestanak trolejbusa. Al barem tu ima pozitivnih najava, opet i sa ponekom ozbiljnijom manom. Generalno mislim da Grad treba mnogo više da se fokusira na šinski prevoz, dok trolejbusi jesu bitni, al realno oni barem imaju kakvu takvu alternativu. Nezaboravimo da se ovde zagovara nabavka autonomnih trolejbusa, čija je cena vrlo ozbiljna, odnosno, skuplji su od čisto električnih autobusa, jer su to faktički e-busevi koji se kače na mrežu. Al definitivno i jesu najbolje od dva sveta, s tim što i e-busevi napreduju iz godine u godinu.
 
Kesho džabe pričaš kad ljudi ovde ništa me razumeju i vrte jednu te istu priču kao papagaji i operisani su od realnosti.
Svi su pametni ovde, a šta ste konkretno uradili vezano za ocuvanje trolejbuskog podsistema?​
Ja sam nadležnima davao predloge i sugestije za proširenje tramvajske mreže, za proširenje trolejbuske mreže uz konvertovanje nekih autobuskih linija u trolejbuske i izgradnju pomoćnih okretnica, učestvovao u protestima za očuvanje trolejbuskog podsistema...

Ti i @Kesha u pojedinim situacijama zvučite kao da ste jedini koji znaju pravo stanje u gradskom prevozu i šta se tačno dešava sa GSP - om (ovo ne znači da sam upoznat do najsitnijih detalja i znam bolje od vas), kao i da ste jedini koji nešto rade po tom pitanju.

I za kraj, ono što provejava po forumu, a što nema veze sa nekom konkretnom temom je trpanje svih u isti koš, kao da ne postoje i oni koji su nekog trećeg mišljenja i da nema onih koji i nešto konkretno rade da unaprede okruženje u kojem žive.​
 
Ljudi, moram priznati da su mi Solarisi i par Higera na 29 top (najviše idu Solarisi što je odlično). Ne branim id*ote koji su se nameračili da ukinu trole, ali dok se ne nabave nove, bolje da idu na 29 navedeni autobusi. U međuvremenu mogu 19, 22 i 40 kao trolejbuske linije da funkcionišu. Vidim da šalju trole u boljem stanju sada kada drže 2 linije. Kada završe sve radove neka puste 28 i to je to. Na 41 bi eventualno mogli autobusi ili ako bude haos, mogla bi samo trolejbuska linija da se vrati. Takođe, neka se uvede 22L (Studentski trg-Crveni krst) a 29 kao autobuska linija produži do centra.
 
Nije uopšte stvar u mom ličnom stavu. Čini mi se da nisi najbolje shvatio ono o čemu pišem. Moj stav je odavno ovde poznat. Glupo da se ponavljam svako malo. Jesam za očuvanje trolejbuskog podsistema, odnosno za nabavku novih trola, al uopšte i nisam pisao o tome, nego o realnosti stvari vezanih za sam GSP. Potonji uopšte nije adresa gde treba da se odvija borba za očuvanje gore pomenutog. A mislim da je tek nerealno da očekujemo da će ovakva Strela kakva je sad nestati tek tako, samo zato što će se vlast promeniti jednog dana. Mnogo manje bitange među raznim privatnicima su opstale, a kamoli ovi koji pojedoše još i Lastu. Ko god da dođe tamo nekog lepog dana, Strela će verovatno nastaviti da posluje, kao i Bane Kovačević, Dumeco, čak i vrljavi Lui sa sve Ćurdićem. Dumeco je dobar ovako, al sigurno da su s godinama petljali svašta da bi rasli ovoliko i na kraju postojali tolike godine. Bamiron je jedan od retkih koji je morao da ode, a Velja je poznat inače kao velika cvećka. Mislim među nama koji smo više u ovoj materiji. Svi ti privatnici znaju kad, šta i kako treba da rade, nebi li se širili, trajali i radili bez naročitih prepreka, ma ko bio na vlasti. Ako je tačno da iza Strele stoji i ruski kapital, što se može zaključiti po osnovu podataka iz Poreske, mada ne znači da je to stvarno i 100% tako, onda zasigurno nije samo SNS odgovorna za njeno širenje poput ovih požara što besne u Makedoniji. I pre sam pisao da se njihova ekspanzija čudno poklapa sa početkom rata u Ukrajini. Al opet je i to samo jedna teorija u nizu sa upitnom tačnošću. Iako mi to svakako smeta, ne mogu preterano da gubim živce oko toga. Da diskutujem da, al da tipa neću da koristim njihove linije mi je već preterano, jer ne mislim ni da su ovi ostali među privatnicima sve same poštenjačine. Slična ekspanzija privatnika je bila i tamo 2004/5 godine. Davno su oni došli do i prešli broj od 400 vozila na ulicama. Od kako su se pojavili njihov broj konstantno raste. Al kažem, treba gledati uvek i šta je pozitivno u svemu tome. Trolebusi jesu problem, al sa druge strane postoji tendencija rasta broja polazaka na mnogim linijama. Čak se i prigrad pojačava posle koliko vremena, nažalost ispaštaju oni van teritorije grada Beograda, al ipak ima i nešto dobro. Meni haotično stanje u tramvajskom podsetimu mnogo više smeta nego li eventualni nestanak trolejbusa. Al barem tu ima pozitivnih najava, opet i sa ponekom ozbiljnijom manom. Generalno mislim da Grad treba mnogo više da se fokusira na šinski prevoz, dok trolejbusi jesu bitni, al realno oni barem imaju kakvu takvu alternativu. Nezaboravimo da se ovde zagovara nabavka autonomnih trolejbusa, čija je cena vrlo ozbiljna, odnosno, skuplji su od čisto električnih autobusa, jer su to faktički e-busevi koji se kače na mrežu. Al definitivno i jesu najbolje od dva sveta, s tim što i e-busevi napreduju iz godine u godinu.
Тако је!

Предлажем да се поводом проблема деструкције ГСП-а и споља и изнутра обратимо Београдској Филхармонији.

Кога бре ви овде зај*****те?! Бесплатан превоз, дакле социјална категорија, дакле јавни сервис а град ангажује приватне превознике на штету сопственог?!

Обратићемо се ГСП-у а потом и судовима кад их ослободимо.
 
Poslednja izmena:
Ja delimično razumem šta Kesha govori, ali se ne slažem s tim. Kapiram da radnike nije briga da li voze trolu ili e-bus, ali ovde govorimo o potencijalnoj opasnosti da mafijaški privatnik nastavi da čerupa gradskog (državnog) prevoznika. Tu je problem i zato bi vozači Dorćola trebalo da se pobune. Dakle, ne radi se ovde o zameni vrste vozila, nego o preuzimanju linija, kao što je već učinjeno sa trocifrenim potezima, pa eto Kosmajci više nemaju gde da voze. Ako je tačno što kaže Kesha da se trenutno ne razmatra gašenje Dorćola, onda ok, i tako treba i da ostane, uz nabavku novih trola posle sto godina.
 
Ta strategija je već "bajata". Imaju dva puta:
1. Da nastavimo da opisujemo sadašnje stanje i kuckamo po forumu.
2. Da se preduzme nešto konkretno (svaki predlog dobrodošao) i da se barem nešto uradi.
Nema na koga da se oslonimo, nema kome možemo da se obratimo, nema od koga treba da očekujemo razumevanje. Use i u svoje kljuse. Koilko god zvučalo glupo ovaj forum je jedino mesto gde se bar može pokušati u nameri da se očuva trolejbuski podsistem. Shvatite bar to.
 
Sindikati koji ne rade za vlast danonoćno rade na spasavanju trolejbuskog podsistema kao i mi iz vratimo trolu 28 i drugi zainteresovani aktivisti.
Ja razumem da neko ko ovde piše mora da se oduži Samostalnom sindikatu na radnom mestu ali to neće proći.
 
Da malo skrenemo priču sa muka našeg trolejbuskog podsistema, na brzinu sam napravio mapu država koje imaju trolejbuske sisteme, uz dodatnu informaciju da li ih imaju u glavnom gradu ili negde drugde. Kao neko ko se i ne razume baš toliko u istorijske i druge kontekste ovoga, mogu primetiti da trolejbusi apsolutno dominiraju bivšim Istočnim blokom, gde ih većina država ima čak i u više gradova. Interesantno je da su i na Zapadu prilično prisutni, ali u uslovno rečeno manjim gradovima, dok je priča za većinu prestonica takva da su ih uglavnom imali, ali su ih u toku 20. veka poukidali. Neko verovatno ima podrobnije objašnjenje za to.
mapa.png
 
Одлична мапа уз једну грешку. Русија нажалост нема више тролејбусе у главном граду, што је фијаско направљен под јаким утицајем електро лобија под изговором да би се стимулисала домаћа индустрија електробусева. Зажалили одлуку готово одмах, али нека им, сваки град има свог Шапића у неком тренутку.
 
Bolje i Šapić nego Vesić/Vučić. Da im je takav, ostali bi i bez železnice. Inače, ako su i ukinuli trolejbuse (što je loše), od 2008 do 2025 su jako puno uradili na uličnom javnom prevozu i prigradskim železnicama. Prigradske železnice su postale metrolike, dupli tramvaji se polako menjaju dugačkim zglobnim, a skoro svaki bulevar ima žute trake. Čak imaju i BRT.
 
Одлична мапа уз једну грешку. Русија нажалост нема више тролејбусе у главном граду, што је фијаско направљен под јаким утицајем електро лобија под изговором да би се стимулисала домаћа индустрија електробусева. Зажалили одлуку готово одмах, али нека им, сваки град има свог Шапића у неком тренутку.
Moskva je zadržala jednu muzejsku liniju simbolično nazvanu T (rade samo 2 vozila+ 1 u rezervi).
Takođe Himki u Moskovskoj oblasti ima trolejbuse (2 ili 3 linije) koje voze ka Moskvi.
 
Moskva je zadržala jednu muzejsku liniju simbolično nazvanu T (rade samo 2 vozila+ 1 u rezervi).
Takođe Himki u Moskovskoj oblasti ima trolejbuse (2 ili 3 linije) koje voze ka Moskvi.
Da, nisam bio siguran za Rusiju pa sam je stavio crveno zbog ovih linija. Takođe, napomena za Grčku, postoji trolejbuski sistem i u Pireju ali je spojen sa atinskim pa sam je stavio narandžasto.
 
Autobus na 40 danas, stvarno mi nije jasno..
Takođe, 2070 je izašla iz remonta a tamo u decembru je bila rasturena. 😃
 
Da malo skrenemo priču sa muka našeg trolejbuskog podsistema, na brzinu sam napravio mapu država koje imaju trolejbuske sisteme, uz dodatnu informaciju da li ih imaju u glavnom gradu ili negde drugde. Kao neko ko se i ne razume baš toliko u istorijske i druge kontekste ovoga, mogu primetiti da trolejbusi apsolutno dominiraju bivšim Istočnim blokom, gde ih većina država ima čak i u više gradova. Interesantno je da su i na Zapadu prilično prisutni, ali u uslovno rečeno manjim gradovima, dok je priča za većinu prestonica takva da su ih uglavnom imali, ali su ih u toku 20. veka poukidali. Neko verovatno ima podrobnije objašnjenje za to.Pogledajte prilog 244227
Predlog: da obojiš države koje su ih imale pa ukinule.
 
Da dodatno objasnim. Kad su oteli linije GSP-u i dali privatnicima, te linije sada voze vozači koji rade kod privatnika. Na čemu zasnivate to da bi dorćolski vozači ostali u Streli kada otme Dorćol? To me zanima.
Tačno!! Naravno d abi pola njih dalo otkaz pola otišlo prevremeno u penziju i neki deo prešao u autobuske pogone.Ovo je još jedno Šapićevo maslo koje im neće tek tako proći,Trole su simbol Beograda i ne smeju biti ukinute!
 
Tačno!! Naravno d abi pola njih dalo otkaz pola otišlo prevremeno u penziju i neki deo prešao u autobuske pogone.Ovo je još jedno Šapićevo maslo koje im neće tek tako proći,Trole su simbol Beograda i ne smeju biti ukinute!
Nije tačno jer neće vozači tek tako otići iz Gsp-a iz više razloga o kojim smo već pričali.
Pričalo se već da će davati otkaze kad se uzmu potezi, pa ne znam jel dalo otkaz 5-10% vozača koje su zamenili novi vozači. Prosto Gsp ima najbolje uslove, koje nijedan privatnik ne može da ispuni i jedini faktor koji bi mogao da utiče na vozače da pređu u Strelu je to da ponude cenu od minimum 1000-1200 dinara po satu i da onda ljudima presudi faktor u vidu novca i pored boljih uslova koje nudi Gsp.
 
Da malo skrenemo priču sa muka našeg trolejbuskog podsistema, na brzinu sam napravio mapu država koje imaju trolejbuske sisteme, uz dodatnu informaciju da li ih imaju u glavnom gradu ili negde drugde. Kao neko ko se i ne razume baš toliko u istorijske i druge kontekste ovoga, mogu primetiti da trolejbusi apsolutno dominiraju bivšim Istočnim blokom, gde ih većina država ima čak i u više gradova. Interesantno je da su i na Zapadu prilično prisutni, ali u uslovno rečeno manjim gradovima, dok je priča za većinu prestonica takva da su ih uglavnom imali, ali su ih u toku 20. veka poukidali. Neko verovatno ima podrobnije objašnjenje za to.Pogledajte prilog 244227
Nekada je Velika Britanija između dva svetska rata imala više trolejbuskih sistema od ostatka sveta.
 
Nije tačno jer neće vozači tek tako otići iz Gsp-a iz više razloga o kojim smo već pričali.
Pričalo se već da će davati otkaze kad se uzmu potezi, pa ne znam jel dalo otkaz 5-10% vozača koje su zamenili novi vozači. Prosto Gsp ima najbolje uslove, koje nijedan privatnik ne može da ispuni i jedini faktor koji bi mogao da utiče na vozače da pređu u Strelu je to da ponude cenu od minimum 1000-1200 dinara po satu i da onda ljudima presudi faktor u vidu novca i pored boljih uslova koje nudi Gsp.
Meni sad više ništa nije jasno. Kako da ostanu u GSP-u ako Strela uzme komplet Dorćol? Zar u tom slučaju ne prelaze u Strelu da voze te linije ili ostaju u GSP-u da voze druge linije kojih nema?
 
Vrh