Šta je novo?

Trolejbusi

Pisao sam već mnogo puta na tu temu, delovi konstrukcije su do sad vareni boga pitaj koliko puta, naročito oko trapa. To je rađeno i dok su te trole bile skoro nove. Oplata je toliko stradala na pojedinim primercima da bukvalno landara na konstrukciji kao da je od kartona. Vidiš golim okom koliko se sve uvija i trese preko neravnina. Odavno se karoserije učvršćuju na uglovima konstrukcije gde se lepe prozori, pogotovo u zoni vrata. I proed iskustava sa tim trolejbusima, dosta je još uvek ljudi koji ih brane i pravdaju. Od prvih dana pričam da imaju previše mana da bi se uopšte mogle smatrati iole ozbiljnim proizvodom. Napravljena je katastrofalna greška i kad su uzete. Sad je gotovo. Trolejbuski podsistem se ne bi baš ovoliko raspao da smo onda dobili vozila makar i u rangu našeg Ikarbusa.
 
Kao i ostale potrošne elemente oslanjanja. Silen blokove, spone, gumice... Ne čekati da oni propadnu posle 2 godine pa onda do kraja radnog veka voziti sa trapovima koji se direktno oslanjaju metal o metal.
То обавезно, укључујући и диск кочнице. Ко то не ради, ризикује да изгуби главу због тога. Видео сам многобројне аутомобиле у лошем стању јер возачи не воде рачуна о њима. Неколико пута сам чуо како ремен цвили при великом обртају кад се мотор покрене. Невероватно да то људи уопште не мењају. Пре неколико дана је прошао поред мене Фијат Пунто са пробушеном задњом гумом. Возач га вози, и још је прошао поред бензиске станице која има пумпу за гуму.
 
Poslednja izmena:
То обавезно, укључујући и диск кочнице. Ко то не ради, ризикује да изгуби главу због тога. Видео см многбројне аутомобиле у лошем стању. Неколико пута сам чуо како ремен цвили при великом обртају кад се мотор покрене. Невероватно да то људи уопште не мењају. Пре неколико дана је прошао поред мене Фиат Пунто са пробушеном задњом гумом. Возач је прошао поред бензиске станице, а ту има пумпа за гуму.
Disk kočnice obavezne.
 
То обавезно, укључујући и диск кочнице. Ко то не ради, ризикује да изгуби главу због тога. Видео сам многобројне аутомобиле у лошем стању јер возачи не воде рачуна о њима. Неколико пута сам чуо како ремен цвили при великом обртају кад се мотор покрене. Невероватно да то људи уопште не мењају. Пре неколико дана је прошао поред мене Фијат Пунто са пробушеном задњом гумом. Возач га вози, и још је прошао поред бензиске станице која има пумпу за гуму.
Sve i da pukne kaiš, sem motora gde će klip ući u zonu rada ventila, i samim tim uništiti jedno drugo, opasnosti po vozača, njegove putnike i ostale učesnike u saobraćaju nema. Stradaće samo motor, posle toga se stane i kraj. Ništa tragično, sem po vlasnika vozila za stradalim agregatom. Cviljenje koje pominješ ja odavno nisam čuo. Čuje se i kod autobusa, ponekad, može biti i kaiš alternatora, da jednostavno preskače, jer nema zube, mislim gladak je. Vlaga, ležajevi, plus otpor osovine u alternatoru. Razvod samog motora, koji treba da sinhronizuje rad bregaste, koja gura ventile, sa kretanjem klipova, retko je izvor cviljenja. Mogu da se čuju španeri i roleri, al opet kažem retko. Buku može da pravi i pumpa za vodu, a kaiš kako ima zupce, ne može da klizi i preskače. Kad bi se to desilo, imali bi već gore pomenutu havariju. Disk kočnice mogu da stružu, ako se pojeo habajuću sloj na pločicama. Mogu da prave metalni zvuk. Doboš kočnice uopšte nisu loše, imaju i svojih prednosti. Teže se pregreju kod vrlo intezivne upotrebe, pa se s toga koriste masovno kod pogonskih osovina teških kamiona, naročito onih sa nadgradnjom za prevoz rastresitih tereta. Autobusi kako koji. Ima ih koji još na pogonskim točkovima koriste doboš kočnice. Kod kola toga tek ima. Prvi Liazi kod nas su imali doboše na obe osovine. Primera radi, nisu imali problema sa gubitkom kočione sile. Nema čestog pregrevanja, al zato je tu nešto duži zaustavni put. Ne treba od svega praviti ne znam kakvu tragediju. Tek izduvana guma, dešava se. Kod kola ona je na malo preko dva bara najčešće. Otkad nema unutrašnjih pneumatika, nema ni eksplozija, što je posebno bilo izraženo kod autobusa, gde su gume na oko osam atmosfera. Sad pneumatici najčešće samo ispuste vazduh, ako se probuše. Zakrpa i ćao. Jednostavno. A ako se vozi na izduvanoj gumi, naravno da je auto manje stabilan, naravno da ima lošije kočione osobine, al ljudi nemaju uvek u blizini gde da srede gumu, pa se tako otkotrljaju do vulkanizera. Najčešće žrtva tu bude samo felna, ako se guma skroz pocepa. Još nisam video nikog da divlja sa izduvanim gumama.
 
Kakva crna Vesićeva struja to je sve ista SNS+SPS+SRS gradska vlast i ne treba ih diferencirati. Hajmo ovako, trolejbuse želi da ukine predmetna instituacija. To je jedini razlog zašto se scenario ukidanja trola iz 2019. godine ponavlja i 2024-2025. godine. Naravno, svesni toga različiti pojedinci iz vlasti tu vide za sebe politički i koruptivni profit.

Para za trolejbuse nema s obzirom na uništavanje gradskog budžeta privatizacijom GSP-a davanjem basnoslovnih javno-privatnih partnerstava za prigrad Streli i nabavkom krševa od autobusa i tramvaja.
Trolejbusi su izabrani za odstrel i njih jedino može spasiti promena ove radikalske kleptomanske vlasti, odustajanje od nekog od pomenutih tendera i vraćanje naplate prevoza.

I kakav je to besplatan prevoz kada jedino što je zagarantovan je profit privatnika koji sve više preuzima javni prevoz u Beogradu i ovim tempom će za 10 godina u potpunosti ukinuti GSP Beograd kao gradsko preduzeće?
И ако су све СНС власти једнако зло, има разлике између Весићеве и Шапићеве екипе. Ал тачно је да је иницијатор укидања трола лично АВ. То најављивано још док је Мали Синиша био крадоначелник.
Пара има, видети само колико се бацају на комуналну милицију, или колико често чистоћа обнавља возни парк.
А укидање ГСП ништа чудно, па тако су укинули свуда градска саобраћајна предузећа осим у Бг и НС за сада.
 
Kakva crna Vesićeva struja to je sve ista SNS+SPS+SRS gradska vlast i ne treba ih diferencirati. Hajmo ovako, trolejbuse želi da ukine predmetna instituacija. To je jedini razlog zašto se scenario ukidanja trola iz 2019. godine ponavlja i 2024-2025. godine. Naravno, svesni toga različiti pojedinci iz vlasti tu vide za sebe politički i koruptivni profit.

Para za trolejbuse nema s obzirom na uništavanje gradskog budžeta privatizacijom GSP-a davanjem basnoslovnih javno-privatnih partnerstava za prigrad Streli i nabavkom krševa od autobusa i tramvaja.
Trolejbusi su izabrani za odstrel i njih jedino može spasiti promena ove radikalske kleptomanske vlasti, odustajanje od nekog od pomenutih tendera i vraćanje naplate prevoza.

I kakav je to besplatan prevoz kada jedino što je zagarantovan je profit privatnika koji sve više preuzima javni prevoz u Beogradu i ovim tempom će za 10 godina u potpunosti ukinuti GSP Beograd kao gradsko preduzeće?
Živa istina. Evo setimo se ko je počeo sa nabavljanje kineskog i turskog smeća od autobusa, taj Vesić. Šapić je dolaskom na mesto gradonačelnika obećao da će se ubuduće nabavljati kvalitetnija vozila za Gsp, ali je nastavio istim putem kao i Vesić, nabavkama gomile kineskog i turskog smeća.
 
Nažalost takva vozila onda treba da se rashoduju sva do jednog jer nisu bezbedna. Na čemu se drže osovine ako je sve trulo i van ose?
Sve trole su trule?Žaliti se nadležnim dok neko i tu ne pogine.
Ona sica sto je remontovana u Kordunu,drzi se koliko toliko,ostalo je kao i oni stubici,od presovane rdje @Bender Rodriguez
Mada,zanimljivo je kako na njihovim trasama ima zarozanog asfalta,V Ilica od skole do Plavog mosta i u Dimitrijali. I ono po Banjici tezak ocaj,dobitna kombinacija za raspad.
 
20250530_192857.jpg
 
Upravo gledamo ukidanje trolejbusa, zašto sada i osakaćene 29L, 22 i 19 moraju da menjaju autobusi? Ako se i nakon završetka radova trole ne vrate na Trg, GSP mora momentalno da stupi u štrajk. Da su odmah krenuli da štrajkuju u novembru ili decembru kada je Gangula prvi put najavio njihovo ukidanje, do sada bi pod pritiskom možda i ušao u nabavku novih vozila.

To što se sada postavlja nova mreža na Trgu Republike ne znači da su odustali od ukidanja, godinu dana ranije su menjali mrežu i u Kralja Milana. Gangula ne plaća radove iz svog džepa a ugrađuje se u njih.
 
Vodećemo da li će raditi i ostatak. Ne bi bio prvi put da za svaki segment dobijamo informacije ponaosob, kada krenu da ga rade, umesto da na početku objave kompletan plan radova.​
 
Šta je sa #2053? Jel u pogonu očerupana? Zadnji put je izašla negde pred leto 2024. kada je imala težak sudar. Ima li joj spasa? Evo slike od tad kad je imala sudar pa je dovežena u pogon. Izvor: BgTrola, TikTok.
IMG_1471.jpeg
 
С обзиром на хронични недостатак делова, он је очерупан 99% до решетке.
 
Ne znam šta je beše tačno bio uzrok ovakvog okršaja. Nisam ni siguran dal je ova imala sudar kod RTS-a ili je neka druga (možda #2058).

Jel se vidi da li je u pogonu Dorćol ova #2053? Voleo bih da je nađem. Pitam se i šta je sa #2070 i #2082.
 
Vrh