Šta je novo?

Trolejbusi

Ziu je mislim prvi put stigao u Beograd krajem 70-tih, možda čak i 1979. Prve serije nisu valjale, o čemu je @branik pisao, dok kasnije serije jesu bile poboljšane, al kao što i sam kažeš, sve je to bilo poprilično zastarelo, drndavo, bučno, neudobno, al barem donekle izdržljivo. Svakako nisu mogli ni prići ičemu tada sklapanom u nekoj od zemalja razvijenog dela ondašnje Evrope. I trole iz Austrije su bile moguće i iz 80-tih, ili eventualno sa početka 90-tih. Baš kao kad bi uporedili Yugo i to one starije 45-ice sa Mercedesom serije 123 ili 124. Jednostavno, navikli su nas da su trole težak dreš oduvek i to je to. Ja i sad verujem da ih većina posmatra kao teško inferioran prevoz, pogotovo što smo imali dodira i sa vrlo korektnim autobusima, a pogotovu to važi za ljude koji nisu mnogo zagledali, niti se vozili trolejbusima po inostranstvu, ako su uopšte igde i putovali. Ovo govorim u smislu da ne verujem da bilo tu nekog većeg otpora i da odluče da ih sutra potpuno uklone sa ulica.
 
Produženi radovi na mreži u Crnotravskoj do 24.11. Dok oni drndaju mrežu, trole se raspadaju sve više i više u Vojislava Ilića na potezu od Škole Vojislav Ilić pa sve do Plavog mosta (ako ne i dalje)...
 
Ziu je mislim prvi put stigao u Beograd krajem 70-tih, možda čak i 1979. Prve serije nisu valjale, o čemu je @branik pisao, dok kasnije serije jesu bile poboljšane, al kao što i sam kažeš, sve je to bilo poprilično zastarelo, drndavo, bučno, neudobno, al barem donekle izdržljivo. Svakako nisu mogli ni prići ičemu tada sklapanom u nekoj od zemalja razvijenog dela ondašnje Evrope. I trole iz Austrije su bile moguće i iz 80-tih, ili eventualno sa početka 90-tih. Baš kao kad bi uporedili Yugo i to one starije 45-ice sa Mercedesom serije 123 ili 124. Jednostavno, navikli su nas da su trole težak dreš oduvek i to je to. Ja i sad verujem da ih većina posmatra kao teško inferioran prevoz, pogotovo što smo imali dodira i sa vrlo korektnim autobusima, a pogotovu to važi za ljude koji nisu mnogo zagledali, niti se vozili trolejbusima po inostranstvu, ako su uopšte igde i putovali. Ovo govorim u smislu da ne verujem da bilo tu nekog većeg otpora i da odluče da ih sutra potpuno uklone sa ulica.
А могли су да узму и тролејбусе Гоше, Икаруса и Саноса-Шкоде. Али је клиринг пресудио.
 
Ziu su uzeti u klirinškoj razmeni i za osamdesete bile su ok prevoz, svakako čvršće i kvalitetnije od tadašnjih zemunskih ikarusa.
Problem je bila njihova jednostavnost elektrodela i mogućnost popravljanja pomoću štapa i licne. Tako su se vremenom navadili da njima ne treba mnogo nege.
Uz sva unapređenja, serija iz 1989.i još više, 1991. bila je skupina ozbiljnih vozika, ali brzo utopljena u more zapuštenih, osebmo što su im odmah došle krizne godine od 1992. I sve su to izdržali.
BKM je njihov derivat, jedan od mnogih širom ex SSSR, uz unapređenje elektro vuče.
Ali, manji proizvođači štedeli su na kvalitetu, a kod nas nisu dobili odg. negu.
400000km i nije tako malo kad se radi kapitalni remont - gde bi se trebalo pozabaviti nosećim delovima šasije, trapovima, oštećenjima oplate i sređivanjem vitalnih delova elektro komponenti.
Da je tako urađeno, bilo bi sada mnogo drugčije, bez obzira na startni nekvalitet
 
@branik jako cenim tvoj stav, al čak i na oko još u ono vreme Ikarusi su delovali ozbiljnije od bilo kog Ziu trolejbusa, a verujem ti apsolutno na reč kad je povoznost u pitanju, a u smislu da je Ziu bio stabilniji i možda nešto čvršće konstrukcije, al da se ne lažemo trulili su i oni kao nezdravi. Kad se samo setim buke na sve strane, vrata koja su treskala prosto tako kako su od prvog dana osmišljena i postavljena, rupa koje su se otvarale kao ni na jednom drugom vozilu tadašnjeg inventara. Ok, sve im je to davalo neku draž, i voleo sam te trolejbuse, al mi je ipak na kraju izlišno govoriti o bilo kakvom realnom kvalitetu tu, dok Sanos T200 već ostavlja jedan sasvim drugačiji utisak. Žao mi je što nije zaživeo i u Beogradu. Pa i taj Ikarus 170T je izgledao kao nešto iz 90-tih godina, dok je Ziu ostavljao utisak onoga što i jeste bio, projekat 70-tih. A za BKM sam već ispisao i više nego što sam trebao. Ostajem pri stavu da su ti trolejbusi sramota beogradskih ulica, i ne vidim nikakvu vezu između njih i Ziu9 trolejbusa. BKM je pogazio i pozitivne strane starih ruskih Trolzi, a u poređenju sa pre pomenutima čak i Turci ispadoše majstori.
 
БКМ је започео производњу са копијом (или лиценцом) Зиу-9.
Да је Икарус 170Т заживео, можда би доживели и неки Ик-103Т.
 
БКМ у Русији и Белорусији уопште не изгледају толико лоше као код нас. А зиме су има далеко "сланије".
Ово није реченео у заштиту БКМ већ о катастрофалном одржавању.
 
ГСП од пожара на Дорћолу, беше 1997. или 1998. нема адекватно одржавање тролејбуса. А има и доста до техничке културе, доста ту има навика са ЗИУ, типа буџење фарова, а и погон Дорћол је нажалост предњачио са негативном селекцијом и ту се кадар углавном знао по казни.
 
БКМ у Русији и Белорусији уопште не изгледају толико лоше као код нас. А зиме су има далеко "сланије".
Ово није реченео у заштиту БКМ већ о катастрофалном одржавању.
Pa oni su navikli tako da krpače sve pre vremena. Navikli na svoje jednostavno. Poenta je da to ne treba raditi i faktički žrtvovati sve zarad nešto povoljnije cene. Uopšte se ne treba baviti nekim ozbiljnijim remontom pre navršene desete godine rada, al to kod ruskih vozila prosto nije moguće, a tim pre za nas nisu nikako. To važi i za njihovu automobilsku industriju, jer do dolaska nekih zapadnih brendova, i svima dobro poznata Lada je mučila muku sa svim i svačim, korozijom pogotovu. Kamaz se izdigao zahvaljujući Mercedesu, na primer. Jednostavno, kad su imali od koga da uče ili ih je neko terao da se odvoje malo od onog najbazičnijeg, pravili su i te kako dobra vozila. Sad kakva je situacija ne znam, pošto je ovaj rat apsolutno sve istumbao.
 
Evo danas ušao u 28 na trgu i crkao pre nego što je stigao do Takovske haha, na kraju peške do kuće.
 
Screenshot_20241113_144432.jpg
 
Vrh