Svakako da treba uraditi proširenje, verujem na ne bi narušilo ambijent. Slažem se, najviše tri linije bi mogle da okreću i to one koje koriste solo trolejbuse.
Što se tiče tramvaja koji su tu kružili, ovde su kružile dve linije: 1 do 1947 i 7 do 1938. Obe su imale motorna kola i prikolice. Nisu tramvaji imali 6 m dužinu, već su to bila vozila preko 10 m dužine. Domaći tramvaji Jasenica/Škoda i Brod/BBC su bili dužine 13,4 m. Kompozicije motorna kola i prikolica sigurno su bile dužine preko 20 m. Jedino u ti tramvaji bili uži, širine 2,15 m, dok su svi trolejbusi/autobusi standardno široki 2,5 m i to treba uzeti u razmatranje. I nije ovo nikakva "operacija nostalgija", već traženje rešenja za okretnicu.
Postoji i još jedna mogućnist za okretnicu u skučenom prostoru a to je trolleybus turntable, kao u Solingenu, ali mislim da bi to na Kalemegdanu narušilo celinu i dosta bi koštalo. Too much...ali čisto da vidite
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=boQlAvPmX-8[/youtube]
Razmišljao sam i o nekim drugim mogućnostima za okretanje:
1. Iz Uzun Mirkove preko T Košćuška na Dorćol
2. Korišćenjem paralelnih ulica, npr. trola na Dorćol ide kroz Francusku, a sa Dorćola se vraća preko Dobračine ulice (ili neke druge bliže paralelne)
3. Trole nemaju terminus već kruže oko blokova zgrada praveći malu kružnu liniju i vraćaju se svojom trasom. To sam razmatrao i za tramvaje.