Šta je novo?

Trolejbusi

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738754#p738754:q6o1xcnj je napisao(la):
Bender Rodriguez » 15 Maj 2020 13:23[/url]":q6o1xcnj]Eee ali ja rekoh ranije da ne smatram elektroautobuse superiornim u odnosu na trolejbuse. Bar ne za sada. Dakle ne radi se o tome.
E, al' to se smatra mopdernizacijom u svetu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738754#p738754:q6o1xcnj je napisao(la):
Bender Rodriguez » 15 Maj 2020 13:23[/url]":q6o1xcnj]Samo ne volim kada se za neku ideju poteže argument ''tako je bilo pre 100 godina''. Dobro, i? Pre 100 godina pola ''salonskih lepotica'' u centru Beograda i dalje nije imalo radijatore. Jel to sad znači da treba da vratimo kamine i kaljave peći da bi bilo autentično? A da ispred zgrada vratimo kofe s vodom za pranje i one metalne šipke za skidanje blata sa cipela...
OK je da se stvari modernizuju, i da to izgleda i dalje autentično ili da se minimalno izgubi na tome, ali ne kao što se neke stvari rade ko nas, pa izgleda kao "piletu sise". Što se tiče trolejbusa i tramvaja, ne fali ništa da se neke pruge i neki koridori vrate ili da se realizuju neki raniji planovi. Eto recimo pre 100 godina smo imali tramvaj trasom Bulevara Nikole Tesle, pa danas opet se mnogi slažemo da bi to trebalo da se vrati.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738754#p738754:q6o1xcnj je napisao(la):
Bender Rodriguez » 15 Maj 2020 13:23[/url]":q6o1xcnj]Što se tiče ulaska u park, ja ne vidim drugu mogućnost. Ili možda nisam dobro razumeo šta hoćeš da kažeš?
Jedini ulaz dovoljno velik, a i dovoljno praktičan da primi bilo kakvo vozilo, jeste onaj u produžetku Uzun Mirkove. Sve ''iznad'' i ''ispod'' toga je ili pretesno, ili pod nagibima, ili vodi u još veće reke pešaka.
Spominjao sam pešački ulaz, ako svojim sopstvenim nogama želiš da uđeš u park, to možeš da odradiš u produžetku Knez Mihailove ili nešto niže ka raskrsnici sa Rige od Fere. A ako bi se uvodila trola da se okreće kod Paviljona Cvijeta Zuzorić, to ni u kom slučaju ne bi narušilo ulazak vozila, jer oni bi i dalje mogli da ulaze tuda.
 
Ma znam ja da bi vozila i dalje mogla da ulaze na Kalemegdan ali hoću da kažem da bi bilo pretesno i za trolejbuse, i za pešake i za ta ostala vozila, svi tu odjednom. A mislim da čak i kad bi sve to bilo potpuno prazno, da ne bi bilo mesta za trolejbuse.

Evo link pa pogledajte i sami. Imate Street view i do Cvijete Zuzorić i svuda okolo, pa ''vozite'' kameru gde vas zanima da vidite bolje.
https://goo.gl/maps/gDLSm8HBErKiA8rp6
 
Svakako da treba uraditi proširenje, verujem na ne bi narušilo ambijent. Slažem se, najviše tri linije bi mogle da okreću i to one koje koriste solo trolejbuse.
Što se tiče tramvaja koji su tu kružili, ovde su kružile dve linije: 1 do 1947 i 7 do 1938. Obe su imale motorna kola i prikolice. Nisu tramvaji imali 6 m dužinu, već su to bila vozila preko 10 m dužine. Domaći tramvaji Jasenica/Škoda i Brod/BBC su bili dužine 13,4 m. Kompozicije motorna kola i prikolica sigurno su bile dužine preko 20 m. Jedino u ti tramvaji bili uži, širine 2,15 m, dok su svi trolejbusi/autobusi standardno široki 2,5 m i to treba uzeti u razmatranje. I nije ovo nikakva "operacija nostalgija", već traženje rešenja za okretnicu.
Postoji i još jedna mogućnist za okretnicu u skučenom prostoru a to je trolleybus turntable, kao u Solingenu, ali mislim da bi to na Kalemegdanu narušilo celinu i dosta bi koštalo. Too much...ali čisto da vidite

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=boQlAvPmX-8[/youtube]

Razmišljao sam i o nekim drugim mogućnostima za okretanje:
1. Iz Uzun Mirkove preko T Košćuška na Dorćol
2. Korišćenjem paralelnih ulica, npr. trola na Dorćol ide kroz Francusku, a sa Dorćola se vraća preko Dobračine ulice (ili neke druge bliže paralelne)
3. Trole nemaju terminus već kruže oko blokova zgrada praveći malu kružnu liniju i vraćaju se svojom trasom. To sam razmatrao i za tramvaje.
 
Стари план је подразумевао окретницу на Дорћолу и пењање уз Т. Кошћушка. А онда се умешао Весић.
Та окретница требало је да прихвати још и све линије са Трга Републике, 26 и 31.
Требало је да добије мрежу са две стране и Дунавском се повеже са гаражом.
Касније је требало да се Таковска повеже са гаражом. Трећа фаза била је попречна веза Звездара - Браће Јерковић. Не заборавите, тада је Чингријина била крај града и Миријево није било ни налик данашњем.
И опет се догодио Весић.
 
Проблем је свакако у беспотребном форсирању пешачке зоне у Васиној, на Студентском тргу и Узун Мирковој што захтева гашење тролејбуске мреже, плус сулуди план о пешачко-трамвајској мрежи Славија-Трг републике. Оба решења погоршавају већ натегнуту саобраћајну ситуацију у центру града. Оригинална идеја о терминусу Дорћол са "опкољавањем" (тролејбуси низ Тадеуша Кошћушка и аутобуси низ Француску) је солидна али очигледно поништена форсирањем пешачких зона где нису потребне.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738991#p738991:gbe7m5kz je napisao(la):
Дошљак » Sub Maj 16, 2020 10:38 am[/url]":gbe7m5kz]Проблем је свакако у беспотребном форсирању пешачке зоне у Васиној, на Студентском тргу и Узун Мирковој што захтева гашење тролејбуске мреже, плус сулуди план о пешачко-трамвајској мрежи Славија-Трг републике. Оба решења погоршавају већ натегнуту саобраћајну ситуацију у центру града. Оригинална идеја о терминусу Дорћол са "опкољавањем" (тролејбуси низ Тадеуша Кошћушка и аутобуси низ Француску) је солидна али очигледно поништена форсирањем пешачких зона где нису потребне.

>Оригинална идеја о терминусу Дорћол са "опкољавањем" (тролејбуси низ Тадеуша Кошћушка и аутобуси низ Француску) је солидна али >очигледно поништена форсирањем пешачких зона где нису потребне.

Raskrsnice su tu vrlo uske da bi trolejbus skretao.

Nikako ne shvatate da Vesicu ne treba trolejbus.
 
Раскрсница Узун Миркова-Париска-Тадеуша Кошћушка има три траке у све три улице, сасвим довољно да скрене трамавј, редовно туда прођу камиони чистоће исто већих габарита.

Весић је пролазан, морамо размишљати изнад његовог тренутног постојања и за добробит функционисања града.
 
Немојте поредити проходност камиона и трамваја. Небо и земља.
 
@ Došljak
Ne razumem šta si hteo da kažeš sa ovim postom. Ispada da potvrđuješ ono što je napisao MC_ , a to je da je uzano za trolejbuse, spominjanjem tramvaja.
 
Грешка, хтео сам да напишем тролејбус, а тек сад видим да пише трамвај :oops:

Moжемо упоредити раскрсницу Узун Миркове, Т. Кошћушка и Париске са неким другим скретањима тролејбуса по Београду. Колико је повољније скретање у Добрачину из Васине (из 2+2 у 1+1) у односу на скретање из Узун Миркове у Т. Кошћушка (из 2+1 у 2+1)?
 
U prilog mogućnosti da trole okreću na Kališu, da pridodam da mi već imamo okretnicu u jednom centralnom gradskom parku, na Tašu (doduše tramvajsku, što je svakako bolje), ali i da su sa Kališa, baš sa tog mesta, sigurno do pre 20 godina a možda i kasnije, polazili turistički autobusi. Negde 1994. ili '95. ja sam odatle krenuo put Nei Porija ili Nea Mudanje.

Morao bi bočno malo da se zaseče park, to nije idealno, al ja uvek polazim od toga da je neki gubitak pri intervencijama u urbanom tkivu uglavnom neizbežan.

Zašto ne bi moglo i ovakvo rešenje, kao iznad, u Solingenu? Ili čak da okreću uz manevar, u rikverc pa napred, pod nadzorom?
 
Окретање је најмањи проблем. Пречник окретања између зидова 12м аутобуса је око 22м (кружница коју описује најистуренији део каросерије, најчешће ретровизор).
Проблем су возила која стоје, резерве и чекања времена.
Тролејбус је из тог дела протеран и само је у домену маште причање о враћању ту. Кад већ о томе пишемо, могао би се лако окренути око блока у коме је етнографски музеј, кроз Краља Петра. Али, од тога нема ништа уз ову гарнитуру. Надајмо се само да неће направити превише скупе и непоправљиве штете, попут скидања мреже, накарадних траса линија... Знају да неће још дуго и журиће да што више послова отворе. Ионако ће се деценијама град опорављати.
 
Морам вам скренути пажњу да план "Мега окретница Дунавска" и није тако сјајан. Ја сам дао још раније процену да ће само дрндање празних аутобуса и тролејбуса направити додатни трошак 2 или 3 милиона евра годишње. Морао бих много да копам да дођем до поново направим тачну процену. То што би се продужило Узун Мирковом и Тадеуша Кошћушка, довољно је једна до две тролејбуске линије. Поред тога, огроман број празних аутобуса и тролејбуса би само додатно загушио те улице.

У смислу функционисања града, те радијалне (центар-периферија) линије су најбоље што за сада имамо за строги центар. Једини смислен систем да се поукидају те радијалне линије јесте да се успостави, не једна, него систем управљаних линија периферија-центар-периферија минимум БРТ (може и на тролејбуској основи). Морам скренути пажњу да би чак и БРТ морао захтевати озбиљне реконструктивне захвате, који би захтевали пар десетина милиона евра. Ако не приступаш професионално, испадаш Кон, или још горе Кисић, и боље је ништа да не радиш него да одлучујеш о мерама.
 
Питање је да ли би дрндали празни с обзиром на то да је тзв. доњи Дорћол тек начет колач и да ће се ту још пуно рушити и градити већи број квадрата. Опет, нисам за пресељење свих тролејбуса доле, мислим да би трасом Узун Миркова-Тадеуша Кошћушка могле да се продуже 21 и 22, док би јаче линије попут 19, 28, 29 и 41 морале на Студентски трг. Да је било памети па да је опстала окретница Рајићева, па да се поделе две линије ту две на студентском тргу. Искрено није ми и даље јасна хистерија о ширењу пешачке зоне на Студентски трг и у Ваисну, нит ту има неких локала који би ширили своје баште, нит би то било од користи околним хотелима, образовним и културним установама, па ни партијској централи СПСа. Очигледно је циљ само да се узме неки кајмак од радова.
 
Ma, bi. Previše je to linija za dole. Kad sam svojevremeno računao koliko linija 65 potroši goriva između pretposlednje i poslednje stanice, gde u proseku vozi dva čoveka, to je na godišnjem nivou bilo nešto jezivo.

U konkretnom slučaju, ne razume se baš da centar Beograda ima oblik poluostrva, i da neke linije ipak moraju da se završavaju na njegovom špicu.

Moguće rešenje bi bilo da postoji most Pariska-Zemun (koji, na moje čuđenje, niko nikad pominjao nije), pa da neke trole (i tramvaji) produže preko, ali opet ne bi bilo rezona da produži npr. 29. Znači, neke linije moraju da okreću u centru, tj. na njegovom prirodnom kraju.
 
Хм, а колико би било сулудо да спустимо толејбусе Париском до Карађорђеве па их попнемо на Бранков па да окрећу на Ушћу? А да се неке линије са Зеленог венца скрате до Ушћа?
 
To bi bilo još gore rešenje. Osim tramvaja kroz Karađorđevu, ne bih ništa drugo provlačio tuda, jer i ovako je ulica sa samo jednom trakom, a vozila zna da bude i za dve trake, plus što kolovoz čak tri puta preseca tramvajske šine. Onda, morala bi da se proširuje okretnica Ušće, a zašto to raditi samo zbog zalaska linija na kraj NBG? Da idu negde dalje trolejbusi, onda bi imalo smisla staviti ih da idu preko Brankovog mosta.
 
Ma, nije poenta da se prave nove šarganske osmice. Grad prosto plače za jednostavnim i efikasnim rešenjima.
 
Imai smo okretnicu na Stu. trgu, i nekad na mestu onog ruznog trznog centra.
Imali smo neka resenja.
Sad imamo probleme.
I sad pricamo o tome gde treba da bude okretnica, kako da resimo problem koji smo dobili jer smo popustil gradskim vlastima.

Niko od nas nie isao da legne na kolovoz ili da se veze za stablo kad su dosli bageri.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739234#p739234:1wtz6qng je napisao(la):
MC_ » 17 Maj 2020 10:10[/url]":1wtz6qng]Sad imamo probleme.
I sad pricamo o tome gde treba da bude okretnica, kako da resimo problem koji smo dobili jer smo popustil gradskim vlastima.
Niko od nas nie isao da legne na kolovoz ili da se veze za stablo kad su dosli bageri.
Ali zato sada neki s punim pravom kritikuju akciju vraćanja trolejbusa 28 i "leganje" na kolovozu u Žorža Klemensoa.
 
Zasr je bilo leganja u Žorža Klemensoa?
 
Nije, tako su i o nama pričali za platane 2010 da smo se vezivali za drveće. Glasine su čudo.
 
"leganje" leganje

Ja sam spominjao metaforičko leganje, a sve što treba da se uradi je da se pažljivo pročita ono što sam napisao, a pod tim mislim i na znake navoda između kojih stoji reč leganje. To znači da su građani izašli da protestuju i spreče radove na izgradnji kontaktne mreže u Žorža Klemensoa, kao i izgradnju mreže kroz Gundulićev venac. Za sada je izvojevana jedna mala pobeda (maslim na odustajanje od izgradnje dela kontaktne mreže u Gundulićevom vencu).
 
Vrh