Šta je novo?

Trolejbusi

Ako ima veze sa merama protiv Corone, zašto se onda popuštaju mere i zašto se priča na TV - u da će isti nestati sa pojavom toplog vremena? Jedno je kontradiktorno u odnosu na drugo, ono što pričaju, u odnosu na ono što rade.
 
vucko":1jvz1xaj je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=734526#p734526 je napisao(la):
Дошљак » 03 May 2020 11:14 am[/url]":1jvz1xaj]Ретко који крај се бунио због играрије са јавним превозом. За сада звездрци за 28, дорћолци за ове нове мреже, и Котеж због гужви у 43. Остали су ћутали на скраћења трола на Славији. Укидање трамваја је ипак привремено због радова.
Napominjem da nisu samo Zvezdarci već i Palilulci i stanari Savskog venca sa nama u akciji. Pogotovu stanovnici Palilule iz dela kod Cvijićeve i Takovske koji više nemaju liniju koja ih vodi u centar grada već im se objašnjava da trebaju da idu sa 40 do Glavne Pošte pa da presedaju na 41 u drugom smeru.
Baš im je daleko do centra odatle. Nemaju alternativu 2km okolo. Plaky

Poslano z mojega SM-G975F z uporabo Tapatalk
 
To ukidanje i ubuduće skraćivanje linija trolejbusa samo prikazuje koliko je grad nerganizovan i nesistematičan u pogledu linija javnog prevoza jer neko iz šireg centra Beograda nema direktnu vezu sa centrom dok recimo linija 43 ide od Koteža do Trga Republike. Takođe, linija 27 saobraća isto do Trga Republike.
 
One mogu da se okreću oko parkića kod Doma Vojske i da ne prelaze preko kocki.
 
Проблем је што прво неко мора да размишља у управи града главом а не џепом.
 
А само је требало сложити коцке како треба.
 
Дошљак":2h21ij8q je napisao(la):
Неће ваљда и ону сређену црвено-белу што су излагали за ноћ музеја да исеку? :o

Čitava je ta Trolza 2153, sad sam proverio. Ostalo je još oko 10 zglobova i neće ih više seći.
 
Искрен да будем (не замерите, само моје мишљење) та Тролза по мом мишљењу баш и нема неку сентименталну вредност, имајући у виду да је 2001. годиште и да је осавремењена (другачија предња маска и двокрилна врата), једноставно нема ретро шмека као код старих Зијача попут Кеца. Да је у питању ЗиУ-10 старе изведбе (које, нажалост, никад нисмо имали), разумео бих сентименталност. Кец је много вреднија ствар и далеко више заслужује сређивање неголи #2153, па ради мене, са #2153 и осталим зглобним Тролзама могу да раде шта хоће.
 
Ако је баш некоме стало до тих возила, има их још активних на стотине по екс СССР и могу се набавити за џ (много би скупљи био превоз).
Невероватно звучи, али судећи бар по старости снимака са јутјуба, у раду има још и понеки зиу 9 (годиште ране осамдесете), мада доминирају они из г серије из деведесетих.
 
Не треба тако гледати на техничко наслеђе. Та Тролза је оригинално таква. У очувању техничког наслеђа се не гледа сентименталност. Какву сентименталност имамо према ватрогасној Застави 615 коју излажу на Дорћолу за ноћ музеја? Исту није нико никад видео на улицама града пошто се вртела цео радни век по депоу. Или глачалица шина? Или чичица, преуређени ЂЂ трамвај?
 
Teško će u muzeju završiti vozila koja su svakodnevno u saobraćaju, a održavaju se pomoću štapa i kanapa do potpunog raspada.
 
Ta trolza 2153 je izlazila u saobraćaj prošle godine i ove godine zimus na grejanje mreze tako da opet je akaju i koriste je za neku svrhu dok ostale "muzjeske primerkke" čuvaju u zatvorenom
Ne bi me iznenadilo da je iseku
A i trolza bar meni ne igra neku ulogu kao legendarno vozilo pa da treba da bude sačuvano sta su sve bacili na otpad od vozila koju su obeležila celu jednu epohu gsp

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Пази, има велика разлика ако посматраш техничко наслеђе: зиу је увозни производ, док је камион произведен код нас.
Без помочи државе ГСП сам не може да поднесе повећање броја историјских возила. Требало је тако остављати сваки тип који прошао кроз ГСП, јер сваки је на свој начин обележио време у коме је радио. Сачуван је лејланд, а нико се није сетио неког фапа или икаруса из тог доба. А и кад се сачува, понекад се наруши аутентичност, као у случају трамваја. Колики би простор требало заузети, колико би годишње требало новца за њихово одржавање и чување? То би било могуће тек кад би све то имало какву такву одрживост. Да би се излагали једном годишње у Ноћи музеја, свакако није ни довољно, ни исплативо, а тиме у нашим околностима, ни могуће.
А ако је ко овде има емотивну релацију ка зиу, то сам ја и то сам више пута показао. Возио сам их, технички их солидно познавао. И данас сматрам да су са технологијом око Другог светског рата били скоро генијално направљени. Та једноставност и некварљивост у Београду их је јако коштала - од почетка нису одржавани како треба, превентивно није рађено на њима ништа, само корективно. Онда су се последице нагомилавале, па су се дешавале хаварије. Проблем је била и негативна селекција возача у једном периоду - по гашењу таксија многи возачи су пребачени на тролејбус, они који нису били у стању да се боре са аутобусом, стављани су на тролејбус. И то се провлачило кроз разне епохе.
Зато су мањи недостаци и кварови неретко прерастали у велике, некад са трајним последицама. Врхунац тога су биле прве године деведесетих када је изгорело поприлично возила.
1994. их је било десетак на гомили на платоу, од којих су неки били стари и тек неколико година.
Није то било тако лоше возило каква га је репутација пратила. Доказ - неки су изгурали и тридесетак година, где је тек мањи број капитално ремонтован (а и од тога половина је подизана од нуле, од голог костура, док је друга ишла са точкова).
И на крају, поред свега, не мислим да је изводљиво чување већег броја возила.
 
Slažem se sa Ripanjcem, ni ja ne vidim smisao u tome da se čuvaju zglobne Trolze dok su stare Zijače sve mahom raspadnute a Kec već 10 punih godina stoji i propada.

Zijače su obeležile jednu eru. I to ne samo u Jugoslaviji, nego u celom svetu. A te Trolze, premda rađene na istim platformama i u istoj fabrici, su više bili podmlađeni mutanti nego dosledni naslednici Zijača.
 
Zijače su najmasovniji proizvedeni trolejbus u istoriji te se mogu smatrati svojevrsnim t-34 tenkom. Sramotno je da nismo sačuvali nijednu.

Inače, predsednik Vučić je i večeras na konferenciji za medije naveo da su Dorćolci tukli radnike.
 
Да се разумемо, није ГСП ни Лејланда сачувао, већ су га одређени људи, ентузијасти покупили са хиподрома где је стајао као отпад.
 
Ko god da je uradio lejland, sad je u GSP.
Zamislite da je od početka ceo ziu park bio u sistemu zaduženja, da je održavanje odgovornije pristupalo i da su po zahtevu kupca ugrađivane neke kvalitetnije komponente
 
То је истина, нису били заинтересовани ни радници ни пословође и руководиоци да се сачува ишта а нажалост ни музеј технике и науке. То је генерално наш однос према баштини свеукупно, не само према техничкој баштини. Оно што има да ваља од примера у овој земљи, а то су музеј аутомобила и музеј трактора у Новом Милошевом, у потпуности је приватна иницијатива, као што је овај Лејланд лична иницијатива, или музеј узаног колосека у Пожеги. Врхунац данашњег ГСПа је лажни неаутентични коњски трамвај и то је то.
 
Ta trolza je prv zglobni trolejbus u bg zato ce nadam se biti sacuvana
Ovih par postova @ Igore prebaci u muzej gsp
 
Помиње се тај тролејбус за грејање мреже. То никако не стоји, јер прво, један није довољан за тренутну мрежу, а друго, зглоб је непрактичан, смањене проходности, јер мрежа се греје код зимских падавина, снега и иња, кад је и коловоз клизав, а ноћу је смањен интезитет чишћења и посипања.
 
Grejanje mreze obično rade bonitosi al ove zime su izlazila pored 2 bonitosa i 2 trolze

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
I ja se slažem sa stavovima da je velika sramota i greota što nismo sačuvali nijedan Ziu-9, a sve druge zemlje jesu, neke čak kao i pokretne eksponate. Em što su bili veliko i slavno ime, em što su tolike godine proveli kod nas, obuhvatili su puno puno generacija svih nas. Eno stajao je tamo dole u depou onaj najnoviji, 2149, ali i njega čerupaju. Ko ne zna, prvi je dugo čamio u dvorištu onog muzeja, pa su ga odneli u septembru 2018. Otprilike je i on završio na seči, jer koga to ovde uopšte zanima.

Što se tiče Trolzi, ne slažem se sa mišljenjima da nisu značajni da bi se sačuvali. Kao što je rečeno, to je bio prvi zglobni trolejbus kod nas i to je već samo po sebi dovoljan razlog. Drugo, bez obzira što nisu bili kao pravi naslednici Ziu-9, bili su posebni, drugačiji i složiće se neki ovde sa mnom, lepi. Treće, bili su toliko dugo kod nas (16-20 godina) i toliko smo se dugo vozili njime, da su sasvim sigurno svakome od nas ko je koristio trole obeležili deo života. Iskreno, nikad nisam videla da im je ikad išta falilo. Pre otprilike godinu dana sam se poslednji put povezla njim (i to baš mislim tim najstarijim). Ni tada, posle toliko godina eksploatacije verovatno nisam primetila da se išta vidi u vožnji.
Sad, drugo je ako je zaista bilo problema sa njim za koje su jedino znali ljudi koji su radili na njegovom servisiranju i maksimalno se trudili da mi putnici to ne osetimo. Jedino što mi je stvarno smetalo kod njega je buka iznutra (koju je pravio celi radni vek, ali pravile su je i Zijače) i što nije bio baš tako brz. Zapravo, sećam se da kad sam još išla u srednju, da je bila ne daj Bože situacija da kasnim na čas (što mi se inače, priznajem, baš često dešavalo) i da mi uleti Trolza da njom žurim da me ne upišu.

Mislim da što se tiče cele ove priče u vezi muzeja i čuvanja starih vozila da je red da se od svakog tipa, ali ama baš svakog tipa, sačuva po par komada. Realno, to čak nije ni neizvodljivo, obzirom da nije prevelik broj različitih tipova trola bio u našem gradu (u poređenju sa autobusima). Takođe, što se tiče buseva, ali i svih ostalih vozila generalno, mislim da je isto tako red da se od svakog tipa koji je proveo iole značajniji vremenski period kod nas (bar oko desetak godina) red da se sačuva po par.
 
Komšije s Dorćola: Tendenciozne neistine nadležnih u vezi s trolejbuskom mrežom

Udruženje građana "Komšije sa Dorćola" optužilo je nadležne u gradskoj i republičkoj vlasti da "tendenciozno iznose neistinite podatke u vezi sa građevinskim radovima na izgradnji trolejbuske mreže na Dorćolu".

Iz udruženja su ocenili da se "tendencioznim navodima i smislenim lažima vrši pritisak zastrašivanjem slobodnih građana koji insistiraju na poštovanju propisa i koji neće odustati od namere da spreče dalje nepotrebno uništavanje ulica Dorćola".


"Sve učestaliji napadi od predsednika Srbije Aleksandra Vučića, premijerke Ane Brnabić i zamenika gradonačelnika Beograda Gorana Vesića, dovode nas do zaključka da je projekat izmeštanja trolejbuske mreže vredan četiri miliona evra, zapravo mnogo bitniji za grad i Republiku", navele su "Komšije sa Dorćola".

Upitali su da li se izmeštanjem trolejbusa na Dorćol "otvara mogućnost za dalje izmene na potezu od Studentskog trga do Slavije".

"Zašto je grad Beograd prekršio Generalni urbanistički plan koji se primenjuje do 2021. godine? Zašto su građevinski radovi bili netransparentni, bez poštovanja propisanih uslova za obezbeđenje i obeležavanje gradilišta, zašto su radnici radili bez šlemova, uz neverovatnu činjenicu da se na gradilištu nalaze dve različite građevinske table", upitali su iz udruženja.

Stanovnici tog dela Beograda su 28. aprila, uprkos policijskom času, protestovali zbog preuređenja svojih malih, ranije mirnih ulica, radi pripreme za budući stalni prolazak trolejbusa GSP.

http://rs.n1info.com/Kultura/a596299/Ko ... rezom.html
 
Opet je promenjen plan rada, povećan je broj trolejbusa ali su gotovo svi šihta. Od oko 60 trolejbusa u saobraćaju (zaboravih tačan broj) njih 49 su šihta, ima i dvosmenaca, a uobičajene 3 smene baš retko...
 
Vrh