Šta je novo?

Trolejbusi

Juče Kralja Milana prazna od Terazija do Beograđanke (znači nema ni 21, ni 22, ni 29, ni 31 ni 27, NIŠTA). Dođem do Skupštine, tamo vidim najpre četiri zaređana 40 u pravcu Banjice, zatim 2 komada u pravcu Zvezdare, i ubrzo potom opet 2 komada ka Banjici.

Na nekim linijama vozila prepuna i razređena do besvesti, na drugima se vozaju poluprazni u konvijima. :bash:

Jer GSP i logika prosto ne idu zajedno. :bash:
 
Тек пре пар дана је закључен уговор о прављењу контактне мреже и нове окретнице. Дуго им је требало
 
Jel se zna nešto više o tome , gde tačno okretnica (da li je i dalje tamo gde je pisano da će biti) , kuda se sve proširuje mreža , šta se ukida...
 
Studentski trg se ukida , a gradi se Dunavska. To je jedino što je izvesno i što do sada nije ni u jednoj verziji menjano.
 
Pa ok, ali zar nisu rekli da neće to ukidanje još bar dve godine? Ako sam dobro razumeo, kad se izgradi Skadar na Trgu Republike, trolejbusi se vraćaju na St. Trg do daljnjeg...?
 
Može biti , al' ne mora ništa da znači. Šta ako se desi da okretnica na Dorćolu bude završena pre Trga? :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635944#p635944:2vsfdxxs je napisao(la):
solecar » 03 Jul 2019 21:41[/url]":2vsfdxxs]Jel se zna nešto više o tome , gde tačno okretnica (da li je i dalje tamo gde je pisano da će biti) , kuda se sve proširuje mreža , šta se ukida...

Окретница је преко пута гараже. Вероватно у првој фази укључује само терање жица низ Француску уместо низ Добрачину, тек уз проширење Француске ће да све буде на пуном капацитету и могу да претворе целу Васину и Узун Миркову у пешачку зону
 
Vasina i Uzun Mirkova ne treba i ne smeju da budu pešačke zone, pisao sam o tome na temi o Trgu Republike. Bar ne smeju da budu potpune pešačke zone. 1+1 uz usporenje saobraćaja i prednost pešacima je ok. Ali potpuno zatvaranje tog prirodnog, i jedinog krštenog koridora za vozila od Trga do Kalemegdana, bi bio urbicid.
 
Zasto moraju da idu kola tuda do sad su valjda isli taksi i jgp i koji mafijas i gosti hotela
Postoje valjda neke paralelne ulice kojma kola mogu da prodju ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635994#p635994:3s2tnfmr je napisao(la):
direktor » Čet Jul 04, 2019 2:07 am[/url]":3s2tnfmr]
Postoje valjda neke paralelne ulice kojma kola mogu da prodju ...
Kola mogu. Turistički autobusi, vatrogasni kamioni, komunalna vozila, dizalice... ne mogu. Okačio sam na temi o Trgu sliku onog turističkog autobusa koji je pokušao da stigne do Kalemegdana kroz Braće Jugovića i Zmaja od Noćaja. Na kraju se zaglavio i morao je da odustane. Zato što te ulice jednostavno nisu projektovane i dovoljno široke za velika vozila. E zato mora da postoji nekakav kolovoz od Kalemegdana do Trga i obratno. Pa makar bio rezervisan za samo određena vozila i usporen na 30 km/h. Ali mora da postoji.
 
Naravno da Vasina i Uzun Mirkova ne treba da postanu pešačka zona, niti se sme ukidati javni prevoz bar do Studentskog trga (a trebalo je da ostane i do Kalemegdana). To je neshvatljivo poigravanje sa gradom, priča u koju su se upleli neodgovornim izjavama i diletantizmom, serija nepovezanih ideja među kojima se povremeno pojavljivao i tramvaj, i električni autobusi umesto trola, i električni vrabac, pa, kada su videli da ne mogu sa tim da izađu na kraj - ostavili su sve pravce na Trgu republike koji postoje i danas. Šta je sa najavljenim šinama na Trgu? Hoće li ih postaviti?

Koliko se sećam, poslednji planovi na temu "šta sa trolejbusom" nisu predviđali spuštanje trola niz Francusku. Sada će se, verovatno, pojaviti ideja da ih sprovedu u Makedonsku, a da to Studentskog trga vozi električni 31.
 
Колико можемо да видимо за сада шина нема, можда буде после поново раскопавање ништа није чудно за ову власт.
 
U jednoj varijanti je bilo ili Dobračinom ili Uzun Mirkovom - Tadeuša Košćuškog - Dunavskom zajedno sa 31 i eventualno 27 , da bi kasnije 31 stavili da ide Francuskom , a nešto kasnije se pojavila i ideja o proširenju Francuske sa ukidanjem parkinga , gde bi provukli sve trole , liniju 31 i sve autobuse koji okreću na Trgu. Naknadno su se u priču ubacile i podzemne garaže na Trgu republike i Studentskom trgu. Garaža na Trgu republike bi bila ispod parkića gde sada okreću autobusi a ulaz gde je trenutno okretnica. Na Studentskom trgu je planirano da ulaz bude iz Uzun Mirkove. Zamišljeno je da se Studentski park sruši izgradi podzemna garaža i on ponovo izgradi. Kada je krenula seča stabala u Studentskom parku , digla se buka oko toga i ekspresno je stiglo saopštenje da to nema veze sa izgradnjom podzemne garaže , već sa time što se uklanjaju stara i trula stabla. Posađeno je nekoliko mladica i ceo postupak je obustavljen iako je bilo priče da je potrebno još stabala ukloniti. Najnovija ideja im je bila da provuku tramvaj Vasinom i Uzun Mirkovom , preko Terazija i Kralja Milana , da 31 postane solo elektrobus , a da trole Nemanjinom , Kneza Miloša , Takovskom , Cvijićevom i Venizelosovom sprovedu do Dunavske , uz ukidanje pravca ka Trgu republike i Studentskom trgu , sa skraćenjem pojedinih linija do okretnice na Slaviji (ono parče Kralja Milutina koje koristi A1). Od tramvaja se odustalo , a šta će biti od najavljenog sa trolama , to izgleda niko živi ne zna , čak ni sami oni koji odlučuju o tome.
 
Lepo sumirano, Sole. Sve u svemu - jedan veliki Peachwise. :D

Inače koje god rešenje odabrali, bilo sa ili bez tramvaja kroz Vasinu (ja sam lično protiv toga ali dobro, to je samo moj stav) i trolama kroz Vasinu/Tadeuša Košćuška ili Francusku... smatram da 31 mora i treba da nastavi da ide do Studentskog trga. Dovoljno je velik taj trg (mislim baš na sam trg) da može da se preuredi i napravi veliki plato za sedenje a da ostane par desetina kvadrata za okretnicu jednog autobusa. Ako mogu zglobni autobusi da okreću oko trenutnih okruglih pešačkih ostrva, moći će i ubuduće (samo na drugom, adekvatnijem mestu). Nema preke potrebe da se 31 sklanja sa tog poteza, neće nikome smetati a značiće itekako svim onim ljudima koji tu studiraju, rade i žive.

Ta okretnica 31 na St. trgu bi mogla da bude pored KFCa, tako da se u nju ulazi sa pristupa budućoj garaži/kolovoza ulice ka PMFu. Tako bi od punog ''kruga'' okretnice, 1/4 otišla na već postojeći kolovoz ka garaži, 1/4 na kolovoz Vasine (kao ovaj sadašnji) a tek 1/2 bi išla na uštrb budućeg platoa. Hoću da kažem da može da se smesti tu pored KFCa, ili recimo pored Etnografskog muzeja... a da ne uzme previše prostora platou niti da naruži prostor. Uostalom samo treba pogledati ona postojeća kružna poluostrva oko kojih su okretali 31 i to je to, to je sve što bi se zauzelo od prostora.

P.S.
Uostalom, s obzirom na to da je Studentski trg jedna od glavnih stanica za turističke autobuse, hteli ne hteli, moraće negde da ostave neki prostor za njihovo parkiranje odnosno ostrvo za njihovo okretanje. Sad je samo pitanje gde bi bilo najbolje mesto. Ali kažem, okretnica ove ili one vrste mora da ostane na tom trgu. A jedno dodatno vozilo na liniji 31 koje bi je koristilo neće ništa škoditi, a značiće svim ljudima koji posećuju taj deo grada.
 
Iskreno mene da pitate kao građanina više bi bio srećan da je grad pomogao beskućnicima i onima koji žive teško(kao npr. ovi ljudi) nego izgradio šine na Mostu na Adi.
 
Sine su dobra i potrebna stvar ,pare od gondole su te koje su trebale pametnije da se iskoriste...
 
Чек, ово су значи буквално остаци најстаријег тролејбуса у БГ? Срамота је што је неки паметњаковић на функцији дозволио да заврши овако. Ову породицу треба збринути у социјалном смештају достојном 21. века а љуштуру тролејбуса рестаурирати (има људи у нашој земљи који су рестаурирали возила у горем стању, конкретно покојни Саит Хаџић и његов син Саша који су рестаурирали камион из 1. светског рата кроз који је буквално израсло дрво).
 
Слажем се, добро је да се повела прича у медијима.
 
Vrh