Šta je novo?

Tri nova kružna toka na Novom Beogradu kod TC Ušće

Човек је обесмислио и контролоре, уђу код хајата и до зелењака им треба пола сата, тако да су укинули ту руту. О реду вожње аутобуса да не причамо.
Ценим да су следећи маестрални потези, забрана из поп лукине и из царице милице у бранкову, као и укидање пешачког прелаза у призренској, све како би доказао супериорност три траке за аутомобиле. Само да заврши обилазницу око каламегдана па ће тамо да их преусмери
 
Sledeci korak ukidanje od Terazija ka Balkanskoj, da bi se dobilo tri trake u Prizrenskoj.

A ako tunel ne moze da se siri, mozda razmisliti da li ima mesta da bude na dva nivoa, po cetiri trake u svakom smeru. Pa da vidimo onda da bude usko grlo.
 
Jos realnije da se skroz ukinu trotoari na povrsini i kompletan pesacki saobracaj stavi u tunele ispod ulice. Lakse je iskopati tunele za pesake a i lepse im u tunelu: ne kisnu, ne duva vetar, toplo uvek, nema snega pa da se neko oklizne i slomi nogu, nema UV zraka da pesak dobije rak, ne moze da nastrada u saobracaju jer je saobracaj iznad. Mozemo da tripujemo strance da su tuneli zapravo beogradski lagumi ili da ih koriste i nindza kornjace. U tunelu mogu da budu instalirani ekrani na kojima idu sapketove konferencije za novinare gde napusava n1 i novu s, itd. Svima bolje a narocito sapketu!
 
Само денивелација Србина спасава.

Чињеница је да су кружни токови са више од 2 траке јако проблематични и то нема везе искључиво са нашим навикама у вожњи, непознавањем прописа итд. Велики вишетрачни кружни токови постоје с разлогом да убрзају саобраћај на критичним локацијама сабирања огромног протока возила, али то ништа не вреди ако тамо негде даље од улаза и излаза из кружног тока не функционише прилив и одлив саобраћаја из кружног тока, а то је случај сада код Ушћа.
За ефикасно одвијање саобраћаја, Београду недостаје приличан број петљи, тј. денивелисаних раскрсница. Уместо великих кружних токова у граду који се свакодневно зачепе и не раде оно за шта су предвиђени, требало је те критичне градске тачке денивелисати. Славија, Ушће, општина Нови Београд - сваки од ових кружних токова је морао бити денивелисан. Е сад, да ли би естетски било прихватљиво да постоји петља у центру града насред трга Славија - можда не, али би сигурно било функционално. Верујем да је неко од инжењера то и предлагао кад се реконструисала раскрсница код Ушћа и трг Славија, али да су такви предлози одбијени зарад очувања естетског социјалног мира у граду. Да су на спољним тачкама ових кружних токова направљене пасареле или подземни пролази и то би допринело колико-толико убрзању саобраћаја на улазу и излазу из кружних токова и то ми је за сада највећа мистерија зашто макар то није урађено. Славија је чист пример неизбалансираног кружног тока који практично има 3+2 траке и више улазних тачака од излазних, сама логика намеће закључак да ће такав кружни ток зачепити саобраћај у критичним интервалима током радних дана и лоших временских услова.
Пешаци и бициклисти ће можда имати замерку због овога што сам написао, али погледајте модерне светске метрополе које су пријатељски оријентисане према пешацима и бициклистима и поред толико петљи и денивелација усред центра града које понекад изгледају дистопијски, али ипак се већина људи диви функционалности и одрживости таквих градова. Сингапур, Хонг Конг, Шангај, Токио...
Закључак: Београд ће прогледати кад буде успостављен независан шински саобраћај, масовна денивелација моторног саобраћаја где год је то могуће и строго контролисана градња нових стамбених и пословних објеката. Саобраћај у Београду ће наставити да колабира све док не буду испуњена макар два од ова три услова. Уз константно ширење града и прилив нових становника, једино то може учинити живот у Београду подношљивим.

Денивелација, браћо моја, денивелација, а не звона и прапорце.
 
Beograd moze da progleda samo AKO se metro napravi kako valja.
Kod mene u Zemunu predvidjena je jedna stanica blizu zgrade (oko 200m daleko) i tacno me vozi do posla. Ne znam zasto bih isao autom u tom slucaju.
Stari deo grada nije predvidjen za ovoliki saobracaj, niti ce ikada biti. 2-3 tunela mogu da pomognu, ali da ce se sva uska grla rasteretiti - nece.
 
Beograd moze da progleda samo AKO se metro napravi kako valja.
Kod mene u Zemunu predvidjena je jedna stanica blizu zgrade (oko 200m daleko) i tacno me vozi do posla. Ne znam zasto bih isao autom u tom slucaju.
Stari deo grada nije predvidjen za ovoliki saobracaj, niti ce ikada biti. 2-3 tunela mogu da pomognu, ali da ce se sva uska grla rasteretiti - nece.
Gužve se neće smanjiti da se napravi deset linija metroa,naši ljudi da se odreknu automobila to teško
 
Pa gužva se neće smanjiti, ali ćemo zlatnidecko, ja i još po neko moći da stignemo gde smo pošli mnogo brže :p
A Gangula nek sedi u kružnom toku.
(tj. u realnosti, neki drugi akteri, 3 generacije u budućnosti, ali ista poenta)
 
Само денивелација Србина спасава.

Чињеница је да су кружни токови са више од 2 траке јако проблематични и то нема везе искључиво са нашим навикама у вожњи, непознавањем прописа итд. Велики вишетрачни кружни токови постоје с разлогом да убрзају саобраћај на критичним локацијама сабирања огромног протока возила, али то ништа не вреди ако тамо негде даље од улаза и излаза из кружног тока не функционише прилив и одлив саобраћаја из кружног тока, а то је случај сада код Ушћа.
За ефикасно одвијање саобраћаја, Београду недостаје приличан број петљи, тј. денивелисаних раскрсница. Уместо великих кружних токова у граду који се свакодневно зачепе и не раде оно за шта су предвиђени, требало је те критичне градске тачке денивелисати. Славија, Ушће, општина Нови Београд - сваки од ових кружних токова је морао бити денивелисан. Е сад, да ли би естетски било прихватљиво да постоји петља у центру града насред трга Славија - можда не, али би сигурно било функционално. Верујем да је неко од инжењера то и предлагао кад се реконструисала раскрсница код Ушћа и трг Славија, али да су такви предлози одбијени зарад очувања естетског социјалног мира у граду. Да су на спољним тачкама ових кружних токова направљене пасареле или подземни пролази и то би допринело колико-толико убрзању саобраћаја на улазу и излазу из кружних токова и то ми је за сада највећа мистерија зашто макар то није урађено. Славија је чист пример неизбалансираног кружног тока који практично има 3+2 траке и више улазних тачака од излазних, сама логика намеће закључак да ће такав кружни ток зачепити саобраћај у критичним интервалима током радних дана и лоших временских услова.
Пешаци и бициклисти ће можда имати замерку због овога што сам написао, али погледајте модерне светске метрополе које су пријатељски оријентисане према пешацима и бициклистима и поред толико петљи и денивелација усред центра града које понекад изгледају дистопијски, али ипак се већина људи диви функционалности и одрживости таквих градова. Сингапур, Хонг Конг, Шангај, Токио...
Закључак: Београд ће прогледати кад буде успостављен независан шински саобраћај, масовна денивелација моторног саобраћаја где год је то могуће и строго контролисана градња нових стамбених и пословних објеката. Саобраћај у Београду ће наставити да колабира све док не буду испуњена макар два од ова три услова. Уз константно ширење града и прилив нових становника, једино то може учинити живот у Београду подношљивим.

Денивелација, браћо моја, денивелација, а не звона и прапорце.
Na ovom mestu denivelisanost bi pomogla da se ljudi koji silaze sa mosta ne ukrstaju sa ovima iz NT.
Ali nista ne bi promenila oko penjanja na most. Kako god dolazili automobili, 4 trake ide u 2, tj. ne bi se protocnost povecala. Ovde samo semafor pomaze da pusti malo jedne malo druge, ili jos 2 trake na mostu. Inace da se samostalno iz 4 u 2 ljudi prestrojavaju, to samo pravi haos i usporava tok.

Inace ovde treba pred ulazom u kt da stoji tabla na kojoj pise da spoljna traka ima prednost.
Cesto kad ulazim iz NT ka mostu, ovi sa mosta mi sviraju jer iz unutrasnje hoce pravo, dok sam ja u srednjoj. Kao racunaju da su pre mene usli pa onda imaju prednost i da izadju pre mene... jer ovde ljudi jedino pravilo koje znaju je da onaj ko je usao, ili usao prvi, ima prednost.
 
Slavija i hoće da kolabira, samo ne ovako strašno i ovoliki deo dana. Opština je OK, tamo više problem što iz Zemuna previše izlete, a u KT prebrzo voze, pa se sudaraju.

Ovde prosto nema gde, čak i da nakačimo trake na most, puni se Brankova do tunela.
 
Главни параметри код прављења кружног тока и одлуке да ли исти да се прави треба да буде број возила који би улазио и који би излазио из истог, као и капацитет искључења из кружног тока.
 
Trotoar prop’o

IMG_4372.jpeg
IMG_4371.jpeg


Dugo je trajalo…
 
Sada kada je rešen ovaj prvi, kada kreću radovi na preostala dva kružna toka?
Zna li se nešto?
 
РЕДОВНО ОДРЖАВАЊЕ

НОВИ БЕОГРАД


Кружни ток Ушће-проширење коловоза
Старо сајмиште-мање санације коловоза и тротоара
https://www.beogradput.rs/arhiva-radova
Baš sam juče prošao peške od Tramvajskog mosta do kružnog toka - tu je nov asfalt (i ivičnjaci) celim dužinom.

Ima nekih genijalnij grešaka (tipa nema prilaza Zederu kolima ili neki ivičnjaci što se “ne gadjaju”.
 
@molder je konstatovao da može bilo ko da uzme bager i prekopa ulicu Kneza Miloša i niko ništa ne bi primetio.
Ovde kod Ušća treba samo neko sa traktorom sa plugom da prođe dva puta kroz sredinu kružnog toga i vrati sve u prethodno stanje, kada bi auti krenuli posle para dana to bi sve bilo utabano kao da je valjak prošao...
 
Šta li su stručnjaci sad smislili, ovako opet ad hoc (jer kako drugačije)?
 
Vrh