Šta je novo?

Tri nova kružna toka na Novom Beogradu kod TC Ušće

O tome sam baš pričao sa vozačem kada me vozio jednom prilikom na aerodrom. On kaže da to kao nije problem i da je Pop Lukina bila privremeno otvorena i da nije predviđena da bude za to levo skretanje. Ne znam gde je to čuo... Kao otkako su dole proširili one ulice, bolje je sada, osim ako ne ideš u garažu na Obilićevom vencu. Ja idem samo u garažu, pa mi nije to uopšte bolje.

Jedna prednost je kada ideš prema Zelenom vencu sada tokom špica možeš da koristiš i krajnju levu. Ranije nije bilo baš dobro, pošto iako je bilo proširenje za skretanje u Pop Lukinu kolona je blokirala i samu traku za pravo, jer je uvek bilo puno vozila.

Zato se pravio tu dodatni čep zaglavljenih vozila koja hoće pravo, a koja se prestrojavavaju desno i moraju da se ubacuju u kolonu. Naš narod ne propušta, pa se onda pravi još veći zastoj, jer ovi moraju da se ubacuju, vozilo iza da naglo koči i zaustavi onda ceo protok sve do Ušća.

Najveći broj ljudi vidi samo ono što im je trenutno pre očima, a mnogi čak ni to.
Naš narod ne popušta.... rekao bih pre da mnogi ne kapiraju da ta vozila koja skreću levo (tj - skretala su levo, ne više) je manje vozila u Brankovoj, u tunelu, manje vozila kod Doma omladine i Doma vojske, manje vozila ispod mosta i u Karađorđevoj, manje kruženja do garaže.... tj. dobro za sve. Ali - ne vide, vide samo "ovu budalu, gde je pošao...".
 
Kada Šapić bude išao na posao i kada mu 95/16/65 prepreče put jer hoće da se prestroje za tunel, ukinuće i autobuse.

Kap što je rečeno više puta - sve se ovo radi za kola, a ostali mogu da ga ...

Ceo taj plato gde sada rade nišu zahteva novo uređenje.
  • Da se ukloni poludivlji parking odmah posle semafora
  • Da se posadi funkcionalno drveće zbog hlada.
  • ...

Pa pogledajte samo koliko će ostati mesta za pešake?! https://kamere.24sedam.rs/?grad=beograd&kamera=11&naziv=zeleni-venac

Da se kladimo da će postaviti nešto, tipa one nove kante sa tri otvora na najužem mestu? Ili neki portal (totem)?
 
Najveći broj ljudi vidi samo ono što im je trenutno pre očima, a mnogi čak ni to.
Naš narod ne popušta.... rekao bih pre da mnogi ne kapiraju da ta vozila koja skreću levo (tj - skretala su levo, ne više) je manje vozila u Brankovoj, u tunelu, manje vozila kod Doma omladine i Doma vojske, manje vozila ispod mosta i u Karađorđevoj, manje kruženja do garaže.... tj. dobro za sve. Ali - ne vide, vide samo "ovu budalu, gde je pošao...".

Mislim da stave japance na beograske ulice gužve bi se smanjile za 50% minimum... Šapić bi onda mogao manje da kopa asfalt...
 
Mislim da stave japance na beograske ulice gužve bi se smanjile za 50% minimum... Šapić bi onda mogao manje da kopa asfalt...
Kada bi stavili Japance na beogradske ulice, Šapić bi onda kopao pet puta više da postigne kolaps kao sada.
 
Čini mi se da već sada, kao u drugim turističkim gradovima, ide u tom smeru... Većina novogradnje je, logično, izvan Starog grada, pa u njemu ostaje uglavnom starije stanovništvo. Dosta tih stanova će postati Airbnb i sl. Vidim da su i neke zgrade preuređene u male hotele itd... To jezgro oko Kneza uz dobru investiciju (Expo?) bi moglo da se super sredi i bude prava turistička atrakcija.

Što se tiče teme, od Novog Beograda do Dorćola mi je juče u 16:45 (totalni špic) trebalo tačno 1:15... Na Google Mapi u navigaciji su sve ulice koje se ulivaju u KT bile totalno crvene, a samo kružni tok žut. Znači da sada zbog semafora ograničen broj vozila je u samom KT, ali su čepovi na prilazu.

Kolona je bila od Sava Centra, pa praktično do Zelenog venca. A onda po Dorćolu - ništa - kao da je nedelja ujutru.
Београд није туристички град, ма колико се то потенцирало. И даље је 80% објеката на територији општине Стари град стамбена. Изграђено је више нових стамбених зграда посебно по Дорћолу, а имамо и онај ружни комплекс одмах испод Калемегдана.
Исељавање се дешава само у квартовима где отежан приступ колима, у пешачкој зони и околним улицама.

Постојеће аракције у центру су довољне, мислим да нам већа гужва у Кнезу није потребна. Евентуално да мало боље усмере туристе на остале музеје ту по најужем центру, етнографски, педагошки, примењених уметности су некако скрајнути. И да се среде фасаде и убаце садржаји у десетак празних локала дуж пешачке зоне.
 
Београд није туристички град, ма колико се то потенцирало. И даље је 80% објеката на територији општине Стари град стамбена. Изграђено је више нових стамбених зграда посебно по Дорћолу, а имамо и онај ружни комплекс одмах испод Калемегдана.
Исељавање се дешава само у квартовима где отежан приступ колима, у пешачкој зони и околним улицама.

Постојеће аракције у центру су довољне, мислим да нам већа гужва у Кнезу није потребна. Евентуално да мало боље усмере туристе на остале музеје ту по најужем центру, етнографски, педагошки, примењених уметности су некако скрајнути. И да се среде фасаде и убаце садржаји у десетак празних локала дуж пешачке зоне.

Beograd pravi prihod od turizma veći nego cela Crna Gora. Menja se sve, pa i Beograd. Ne može se to zaustaviti...
 
Beograd pravi prihod od turizma veći nego cela Crna Gora. Menja se sve, pa i Beograd. Ne može se to zaustaviti...
Ок, али је Стари град и даље већим делом своје површине стамбени крај. Имамо туристичке атракције и по другим општинама, од Сурчина до Винче.
 
Ја не бих волео да Београд постане толико туристички да га постигне судбина других туристичких граодва-магнета где више нема домицилног становништва у центру. Напротив, баш то треба да буде главна одлика, то мешање људи, та свакодневица а не стерилна и улицкана атмосфера где имаш утисак да је све за тебе, господине туристо, направљено само да служи твом комфору и хедонизму.
 
Može li izvor sa tu tvrdnju?

Rekao bih da samo Porto Montenegro više prihoduje nego Beograd. (OK, malo karikiram, ali koliko noćenja beleži CG, a koliko Beograd)

Cela Crna Gora pravi oko 1.2milijarde od turizma, dok Srbija bez neke ozbiljne strategije pravi preko 3 milijarde od turizma. To nije ništa novo i pre deset godina je Srbija, pre svega Beograd, imala veći prihod od turizma od cele Crne Gore... Problem Crne Gore je što je većina zemlje prodata sumnjivom ruskom kapitalu kroz izgradnju rezidencijalnih objekata. Tek poslednjih 10-tak godina se tamo grade ozbiljniji smeštajni kapaciteti. Nažalost, to je kratkoročna strategija koju je Crna Gora verovatno morala da primenjuje nakon samostalnosti kako bi finansirala tekuće rashode prodajom zemljišta. Dug je put do konkuretnosti sa velikim turističkim destinacijama, jer je infrastruktura u Crnoj Gori i dalje loša za taj vid turizma.

Ne znam zašto bi Porto Montenegro pravio neke velike prihode, kada je tamo samo Hotel Regent i opet gomila privatnih apartmana... Broj vezova za jahte je daleko manji nego u sličnim marinama po Atini...

Pozitivan je trend i u Srbiji i u Crnoj Gori što se tiče turizma i to je veliki potencijal. Ekonomija se strukturno menja u Evropi, danas se od turizma može zaraditi puno više nego od nekih drugih delatnosti koje su u prošlosti pravile velike prihode.
 
Ја не бих волео да Београд постане толико туристички да га постигне судбина других туристичких граодва-магнета где више нема домицилног становништва у центру. Напротив, баш то треба да буде главна одлика, то мешање људи, та свакодневица а не стерилна и улицкана атмосфера где имаш утисак да је све за тебе, господине туристо, направљено само да служи твом комфору и хедонизму.

Pa neće biti baš Venecija, ali će turista biti i ima sve više i više... Sinoć sam prolazio kod Skupštine prema Vlajkovićevoj - neka grupa mladih stranaca (nisam prepoznao jezik, liči na španski) je galamila... U Francuskoj ulici velika grupa slovenaca, a po Knezu deluje kao da se više pričaju strani jezici nego srpski... I to sve u novembru. Dobra stvar gradskog turizma je što je sezona praktično cele godine i to je veliki potencijal Beograda.
 
И није, из угла становника. Осим ако циљ није мртав део града подређен туристима и кафићима.

Не знам ниједну особу из сувог центра да има или се ослања на аутомобил нити видим зашто би. Стари Град је вероватно нај"пешачкији" део Београда где се готово све може постићи пешке или евентуално јавни превозом ако је дестинација ван центра
 
Pa neće biti baš Venecija, ali će turista biti i ima sve više i više... Sinoć sam prolazio kod Skupštine prema Vlajkovićevoj - neka grupa mladih stranaca (nisam prepoznao jezik, liči na španski) je galamila... U Francuskoj ulici velika grupa slovenaca, a po Knezu deluje kao da se više pričaju strani jezici nego srpski... I to sve u novembru. Dobra stvar gradskog turizma je što je sezona praktično cele godine i to je veliki potencijal Beograda.
Да ли су шпанци свратили у историјски музеј или су само прошли поред њега?
Не знам ниједну особу из сувог центра да има или се ослања на аутомобил нити видим зашто би. Стари Град је вероватно нај"пешачкији" део Београда где се готово све може постићи пешке или евентуално јавни превозом ако је дестинација ван центра
Породицама са децом је нажалост ауто ипак неопходан у данашње доба.
 
Породицама са децом је нажалост ауто ипак неопходан у данашње доба.
Pa čak ni to nije ako imaš sreće ili mogućnost da baš pažljivo odabereš lokaciju stana i naviku da dosta hodaš...
Ali većina nema ni jedno ni drugo (prvo ni ne mogu svi da imaju)...
 
Ок, где су вртићи, како се излази из породилишта без кола, како се иде у веће набавке, у куповину намештаја, уређаја, технике и сл?
 
Vrtić - 15 do 20 minuta peške, škola i dom zadravlja (privatni i državni) malo bliže.
Iz porodilišta izašli taksijem.
Kupovina nameštaja se radi retko, i sugurno neću sam da teglim krevet iz prodavnice, pa može i busom i taksijem.
Uređaji i tehnika preko interneta, stigne na kućnu adresu.
Nabavke2-3 puta nedeljno pijaca i veća samoposluga opet peške 10-15 minuta hoda, manje stvari su odmah preko puta zgrade.
 
Ali jeste i sam grad dosta haotičan i nepredvidiv.

Ja sam ceo život bez kola, i živeo sam u centru, pa znam kroz kakve sam muke nekad prolazio kad sam morao i mogao da se oslanjam samo na svoje noge i ruke, ili javni prevoz ili taksi.

Kad dođu i deca život postane još veća robija (zbog posla i obaveza), sve bude još teže. Baš sam juče pričao s jednom koleginicom o tome. Kaže sve manje vremena imaš, jer ti stalno nešto iskače. Pogotovu kad deca treba da se vode na druge aktivnosti osim škole, a nisu uvek sve blizu i nisu uvek sve po danu. Još ako neko radi u smenama, pa jedan dođe kući, drugi tek ide na posao...


Takođe, neke stvari u gradu se forsirano menjaju tako da ti sve više zatreba auto. A imamo i debila za gradonačelnika koji se ponosi time što nije video unutrašnjost javnog prevoza 30 godina.
 
Poslednja izmena:
20241107_151135.jpg
 
Rekao je Šapić u jednom obraćanju da se radi na proširenju ulice kako bi se maksimalno rasteretio saobraćaj oko Brankovog mosta tj. ti čepovi zbog kojih se pravi gužva.
Kad ce da siri tunel sapke? Kad sve rascepljuje u gradu moze da rascepi i i tunel a mozda i Knez Mihajlovu da asfaltira ponovo da bude za saobracaj sa parking mestima..
 
Zapravo ima.

Kako je nemačka (zeleno-crveno-leva) vlada upravo izašla sa dokumentom koji (optimistično) planira smanjenje automobilskog saobraćaja za 1% do 2030. u njihovim uslovima (a verujem da će se zapravo povećati), onda je jasno da kod nas sledi značajno povećanje - kao što je to bilo jasno i pre 10, 15 godina i ljudi koji se razumeju, a od kojih nijedan nije bio "automobilski lobista", to su pisali.

Name tek predstoje procesi u smislu razvoja grada koji posebno podstiču automobilizaciju (kao npr. selidba srednje klase u naselja na Kosmaju). Plus "surčinizacija", da ne zaboravimo. Pomenuta Nemačka je sve te procese prošla. Kod nas, stoga, do 2030. može da se očekuje dvocifreno uvećanje drumskog saobraćaja u procentima.

Znači, moraju da se grade putevi (mostovi, tuneli), to ostaje primarni zadatak u razvoju gradske infrastrukture, kao što je i bio u svakom pismenom planskom dokumentu dosad.
2030 ce vise biti automobila nego stanovnika u Srbiji. Moracemo da uvozimo pakistance da voze sva ta kola po gradu do bi sapke mogao da nastavi da razvaljuje...
 
Vrh