Šta je novo?

Trgovi, ulice i delovi grada uredjeni kao vrtni prostori

Glas prirode

Intermediate
Učlanjen(a)
12.09.2010.
Poruke
328
Pohvaljen
11
Da li je moguce neke od trgova, ulica i delova Beograda osloboditi od reka motornih vozila, saobracajnih znakova, bandera,kablova, stubova i stubica, putokaza i kojekakvih tabli i tablica i umesto asfalta , betona i metala uvesti travnjake, cvetne aleje, vodoskoke i jezerca i vratiti ljudima na mestima gde ih najvise ima njihovu prirodnu sredinu.

Da li je moguce to uciniti od Londona pored Moskve do Albanije i dalje do Pariske ulice?
Koliko je ostvarivo i zbog cega nije da Terazije, Pasicev i Trg Republike vise lice na vrtove, a manje na auto puteve?
Koje sve ulice trgovi i delovi grada bi mogli da postanu mesta prirode i prirodnog kretanja,?
 
.. može ceo centar u pešačku zonu s travnjakom, ali koja je alternativa postojećem saobraćaju?

Da kopamo biciklističke tunele? :)
 
Kao što neko pre mene reče, prvo treba obezbediti alternativne načine saobraćaja pa onda praviti pešačke zone. Nije rešenje samo zatvarati ulice, time dobija samo jedna strana, a šta je sa ljudima koji su tu putovali kolima na posao...
 
Ko bi i kako bio sprecen ukoliko ne bi mogao da vozi preko Terazija i Trga Republike npr, okolne ulice su dovoljne da se dodje do delova grada u blizini ovih trgova, a vozila za snabdevanje bi prolazila u odredjeno vreme.
 
Увек сам за проширење пешачке зоне. Проблем је што претходно треба обезбедити метро и гараже на ободу центра.
 
Za pojedine ulice i trgove bez vozila, metro i nove garaze nisu preduslov, jedino u slucaju stvaranja pesackog kruga dvojke ili jos vece celine to bi zaista bilo neophodno.
 
Interesuju nas, ali pitanje je gde bi tako nešto bilo izvodljivo.. neki od korisnijih primera bi bio prostor na Dorćolu između Šeih Mustafinog turbeta, Muzeja Vuka i Dositeja, i školske ustanove koja se tu nalazi... Mislim da je Zexland (oprostite ako grešim) postavljao 3D model rešenja nekakvog trga na tom prostoru...

Drugo interesantno rešenje je mini trgić na lokaciji bivšeg Lokija...... Naravno, i druge istorijske celine - Gardoš, Kosančićev venac, Kralja Petra (od Kneza do Saborne crkve)...

Eto, to su meni neki prostori koji bi bili interesantni za tako nešto. E sad, želite li stvarno da uđem u izbor biljaka???

:D :D :D
 
Samo cekam :lol: poceces predpostavljam od bambusa...
 
Cenim da bi žbunovi marihuane privukli neviđen broj turista..
 
Pisite o rastinju,vodoskocima, resenjima staza, travnjaka, zardinjera, o mogucim prostorima koje vidite kao ulicne vrtove i drustvenoj pozadini izgona prirode iz grada, pisite o saobracajnim resenjima i svemu sto smatrate da je bitno za ovu temu.

Prostori koje predlazes Jovanove, odavno cekam da vidim kao mesta bez vozila i posebno uredjene gradske celine sa vrtnim sadrzajima i poplocane prirodnom gradjom.

Kosancicev venac npr. zahteva sasvim malo, potrebno je zabraniti ulazak kolima, postaviti kandelabre slicne onima u Skadarskoj, duz drvoreda obnoviti travnate bastice koje se jos ponegde primecuju i postaviti grupe zardinjera po sredini ulice i klupe sa strane.

Visnjiceva ulica bi takodje trebalo da bude posebno uredjena, jer ima nekoliko zelenih prostora koji su do nje i povezuje park na Stud. trgu i moguci trg kod Pozorisnog muzeja, a ceo taj deo Jevremove, gde je nedavno rekonstruisan parking, mogao bi da se bolje osmisli uz uvodjenje zelenila i izmenjen polozaj parking prostora, a kasnije i njegovo ukidanje.
 
Svidja mi se predlog Jovanovm-a za Kralja Petra. Sa obe strane Kneza, bi, zbog blagog pada, mogla da se uradi kaskadna fontana na sredini ulice, sa pesackim pojasom na obe strane. Bez kafica. Za to nije potrebno nista, jer bi se izgubilo mozda dvadesetak parking mesta sto nije strasno. Time bi se napravila celina do kafane ? i Kosancicevog venca.

Za sve ostale predloge, bih sacekao da se izgradi garaza ispod Studenjaka, jer su u ovom gradu potrebe vozaca ipak svetinja. NAzalost.
 
Mislim da bi čak mogle i da se uklope (smanjene) bašte kafića, te da se padine sa fontanama urade a-la prelaz između Kneza i Trga... Tako bi se čak i lepo uklapalo u širu celinu knez Mihajlove ulice...
 
Aha, nesto slicno, samo u tkz. dzepnom izdanju.
Lepo su krenuli, samo bi mogli da nastave....
 
Izgleda da se ova tema prosula i ceo portal je pozeleneo.

Hvala STF i Jovanove na poseti i korisnom doprinosu predlozima, nisam pisao nigde o kaskadama u K. Petra, sem ako ti negde u prolazu nisam izneo tu zamisao koju odavno imam, ili mislimo o slicnim stvarimo, ili...

Kandelabri su tu postavljeni lose, jer narusavaju vizuru, kao i drvece koje ce tek doci, trebalo je to u stranu, a sredina ul. da bude cista.
 
Ugao Decanske i Nusiceve, bi mogao da se uredi kao mala vrtna celina sa niskim rastinjem, travom, cvecem i malo cvetnog zbunja, a mogli bi da se smeste i klupa i cesma ili mali vodoskok.

Trenutno tim mestom vlada bilbord oko koga su klupe, ali ko bi sedeo ispod bilborda pored vrlo prometne raskrsnice okruzen ostavljenim vozilima, asfaltom ukrasenim obaveznim crno zutim stubicima.

Sta mislite o mogucnostima tog mesta i nekih drugih slicnih uglova, ulica i delova ulica koji bi mogli da izledaju prirodnije.
 
Podržavam i ne samo taj deo nego vecini trgova nedostaje vrtno (ne parkovsko) uređenje
to uređenje ne isključuje prisutnost saobracaja nego formiranje mikro oaza (mikro vrt)
narodski rečeno ,,zeleno čoše,, :)

Lepo i za oko
lepo i za predah od par minuta u raznim situacijama :)
 
Hvala Boco na podrsci predlogu, lepo si srocio to zeleno cose, jer zaista je cosak na raskrsnici, a takvih coskova ima puno, mogli bi da ih nazovemo i prirodnim uglovima ili uglovima prirode, prirodni kutak, ali svima zajednicko je da bi sem lepseg izgleda uneli svezinu i branu zagadjenom vazduhu sa raskrsnice.

Npr. i ugao Kolarceva - Makedonska ima prostanu povrsinu, jedan reklamni stub, ali ni travku, a ima dovoljno mesta i za prolaznike i za jednu cvetnu leju ili nekoliko zardinjera.

Zanimljiv je primer u tom istom kraju, na uglu Makedonske i Decanske je postavljena manja zardinjera bele boje sa cvecem, preko te raskrsnice prelazi mnogo ljudi i iako naizgled ne mnogo znacajna pojava, ta zardinjera sa cvecem je znacajno osvezenje koje mora da prija svakom ko ceka da predje ulicu na ovoj raskrsnici.

Najednostavniji i najbrzi nacin da se oplemeni gradski prostor u kome prevlast ima beton i asfalt je postavljanje zardinjera na dobro izabranim mestima i skladno uklopljenim u celinu.
 
Vrh