Šta je novo?

Tramvaji

IMG20251123191032.jpg

IMG20251123191045.jpg

IMG20251123191114.jpg

IMG20251123191213.jpg

IMG20251123191218.jpg
 
@+381
Ima dosta slika ovde. Zatim, preporučujem ti da se učlaniš na forum željeznice, postoji tema o subotičkim tramvajima (moraš biti učlanjen da bi video sadržaj). I najzad, tu imaš mapu i ovo je dosta zanimljivo. Ali, hajde da postavim mapu iz 1950.
Tramvajske-linije.jpg
Hvala na smernicama. Sve ove sem ''Željeznice'' sam pogledao :)
Zanimljivo mi da je Novi Sad, i Niš, i Subotica su imali tramvaj koji jepokrivao žel. stanicu, centar grada, bolnicu i neko izletište tj mesto za odmor uz prirodu.
Šteta što su ugašeni ti sistemi. Meni je super tramvaj u manjem gradu. I ako nema gužvi kao u BGu gde bi nezavisnom trasom ubrzao prevoz, daje mu neku lepu notu male metropole: Bilbao, Osijek...
 
Zanimljivo mi da je Novi Sad, i Niš, i Subotica su imali tramvaj koji jepokrivao žel. stanicu, centar grada, bolnicu i neko izletište tj mesto za odmor uz prirodu.
Šteta što su ugašeni ti sistemi. Meni je super tramvaj u manjem gradu. I ako nema gužvi kao u BGu gde bi nezavisnom trasom ubrzao prevoz, daje mu neku lepu notu male metropole: Bilbao, Osijek...
Jeste, šteta je da su ti tramvaji ugašeni. Nažalost, to su bile odluke lokalne samouprave da se ukinu tramvaji. Jeftinije je bilo uvesti autobuse, kao, skupo održavanje mreže.
Ja sam ovde stavljao neke skice, ideje, da se pruga za Beočin iskoristi za neki budući novosadski tram-train. ali prugu su počupali i sad hoće da naprave pešačko-biciklističku stazu. Da ima razuma, mogao bi imati i jedno i drugo.
 
Imaju prednost kapaciteta i niskopodnosti ali meni je praški T3 legendica šta su napravili od njih i kako su ih skockali pa čak i modernizovali sa niskopodnim srednjim delom. Jedino što j T3 je mali kapacitet u gradu punom turista pa se često stoji inače tramvaj je predobar i vanvremenski čak i danas.
 
Grad Prag je započeo ozbiljno obnavljanje tramvajskog voznog parka i stigli su prvi primerci novog Škoda modela. Ugovor podrazumeva nabavku ukupno do 200 tramvaja, ali prva isporuka će biti 40 tramvaja u partijama po 20 godišnje. Cena 3,45 miliona evra po komadu.
Колко смо ми оно платили богзнаштаје?
 
Grad Prag je započeo ozbiljno obnavljanje tramvajskog voznog parka i stigli su prvi primerci novog Škoda modela. Ugovor podrazumeva nabavku ukupno do 200 tramvaja, ali prva isporuka će biti 40 tramvaja u partijama po 20 godišnje. Cena 3,45 miliona evra po komadu.

Druže, ne možeš tek tako nabacivati cene vozila od ukupne sume posla, jer su u ukupnoj sumi uključeni svi troškovi koji uključuju štošta van samih tramvaja. Tipa, obuka osoblja, delovi, testovi, sve to ide u tu konačnu cenu.
Generalno, verovatno i sa tim obitkom da Škoda ispada nešto skuplja od Bozankaye, al nije baš to toliko koliko ispada kada se podeli čisto. 🙂
 
Druže, ne možeš tek tako nabacivati cene vozila od ukupne sume posla, jer su u ukupnoj sumi uključeni svi troškovi koji uključuju štošta van samih tramvaja. Tipa, obuka osoblja, delovi, testovi, sve to ide u tu konačnu cenu.
Generalno, verovatno i sa tim obitkom da Škoda ispada nešto skuplja od Bozankaye, al nije baš to toliko koliko ispada kada se podeli čisto. 🙂
Naravno, ali bi to po pravilu trebalo da se podrazumeva kod svih nabavki ovog tipa, pogotovo kada se u vozni park uvodi novi proizvođač. S tim što retko ko tačno objavljuje obim i cenu dodatne podrške već to iskazuju kroz ukupnu cenu nabavke vozila. Čak je ta stavka obično ona u kojoj se kriju začkoljice i troškovi koji se malo teže isprate pa su samim tim i predmet mogućih dogovora. I naš ugovor sa Bozankayom podrazumeva sve to, sada u kom obimu i trajanju to niko ne zna. Ovo što sam naveo su javno dostupni podaci i izneo sam ih radi poređenja. Ne tvrdim da je jedna ili druga opcija bolja, već se nedavno povela polemika oko toga koje su zapravo uporedne cene sličnih tramvaja drugih proizvođača pa sam ovo naveo, kao i neke druge na predhodnim stranama. Čak iako je neka opcija jeftinija, ne znači da je bolja na duge staze. Ovo su prosto cene u ovom periodu posle početka rata u Ukrajini iz kojih se vidi da su tramvaji poskupeli otprilike kao i automobili u istom periodu, negde za trećinu.
 
Iz stan gledam na Banjičku okretnicu, i iz daljine sam primetio jednu pozitivnu stvar kod turkih tramvaja - noću su dobro osvetljeni i vidljivi u saobraćaju.
I zadnja svetla se dobro vide na daljinu, i prednja, i ima dosta bočnih žitih svetiljki. Mnogo bolje nego ostali. Mada mi ta zadnja možda i previše blješte pa se stop malo slabije uočava.
Zanimljivo je što španac baš i nije mnogo vidljiv. Možda se lepo vidi kada je blizu, ali na daljinu je dosta loš i ako je nov sa pretpostavljam led sijalicama. Vide se bele tačkice napred, crvene pozadi, i na svoju dužinu ima samo 3 bočna naradžasta (turčin ima 16).
Švajcarski su korektni. Napred i nazad se lepo vide, bočno nemaju ništa.
A što se tiče katica, tu ima svašta: neke se lepo vide, neke žmirkaju, a neke su u mraku pozadi. Još ako je unutrašnjost mračna i bez svetlećih reklama, katastrofa.
Na ovo sam tek obratio pažnju uveče kada stoje jedni pored drugih.
 
Vrh