Šta je novo?

Tramvaji

1750946093210.png
 
Ljudi, znam da nije idealno, ali to je što je... Interesovalo me kako bi izgledali svi tramvaji u Beogradu da su 'nemanjićko plave' boje, pa sam uz pomoć veštačke inteligencije dobio ove rezultate. Bilo je potrebno mnogo pokušaja da se generišu, i svestan sam da nije savršeno — ali ako nekome znači, super! :)Pogledajte prilog 242668
Pogledajte prilog 242669
Pogledajte prilog 242670
Pogledajte prilog 242671
Pogledajte prilog 242672
Pogledajte prilog 242673
Interesantno koliko Divazi i Katice izgledaju pristojnije samo kada bi se malo bolje odrzavale - da ne kazem kada bi svi limovi bili ravni kao na tvojim slikama. A to nije ni tesko postici.
 
Oglasili se ovi iz Bozankaje, kažu da su tramvaji adekvatne širine za celokupnu infrastrukturu.

"Bozankia Otomotiv Makina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S" izjavljuje pod krivičnom i materijalnom odgovornošću da su karakteristike koje nudimo u našoj ponudi u pogledu dimenzija dužine i širine tramvaja u skladu sa celokupnom postojećom tramvajskom infrastrukturom kupca. Potvrđujemo da ove karakteristike ne utiču na bezbednost tramvaja ili drumskog saobraćaja.
 
Много је тамна ова плава да би све комплет било у тој боји, не свиђа ми се, ружно је. Много је боља црвено плава, зелено бела и жуто црвена колор шема.
 
Шта рећи, ништа нормално не очекујем од наших домаћих душмана. Лаж, петљање, муљаже и остала срања су им стандард.
 
Direktor Dal kaže "dal će da prođe dal neće". 😭😂

Nego, i Švajcarci su danas izašli u saobraćaj, konkretno na 9 2644.
 
Pa ne pita se GSP Direktore za nabavku vozila. Raspisuje tender po nalogu osnivača grada Beograda. Mi smo operater i to je to. Doduše, operater sa ozbiljnom infrastrukturom.


Odavno al mislim da je to bio Yinlong, al ništa od Ikarbusa po svemu sudeći.
Jel grad treba dati dozvolu da se ofarbaju šipke u tramvajima da se sredi utegne bilo šta
Da tram kome zakuco displej na 7 stavis na 7 a ne na 5 da se vozila uljude pola ih videlo nije vodu i krpu mesecima Samo kod nas tramvaji izgledaju kao da se juče rat zavrsio
Sve to je do pogona u kome izgleda otpisano 5 tramvaja koji nisu dočekali ni pola radnog veka govorim o spancima
Treba ovog iz bezveskaje sjesti da provoza novi tram svim trasama i ako otrese banderu da to bude o njihovom trosku
 
Kad god da je objavljen, Bozankaya potvrđuje pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću da tramvaji mogu da idu na sve linije. Znači ako se tramvaj tokom testiranja ošteti, sve lepo o njihovom trošku. To je valjda garancija da tramvaji neće imati problema.
 
Jel grad treba dati dozvolu da se ofarbaju šipke u tramvajima da se sredi utegne bilo šta
Da tram kome zakuco displej na 7 stavis na 7 a ne na 5 da se vozila uljude pola ih videlo nije vodu i krpu mesecima Samo kod nas tramvaji izgledaju kao da se juče rat zavrsio
Sve to je do pogona u kome izgleda otpisano 5 tramvaja koji nisu dočekali ni pola radnog veka govorim o spancima
Treba ovog iz bezveskaje sjesti da provoza novi tram svim trasama i ako otrese banderu da to bude o njihovom trosku
Kako misliš nije videlo krpu i vodu mesecima. Pa peru se svaki dan. Pranje je pod privatnom firmom. Sređuju na Dorćolu koliko mogu, kad stignu. Ti stvarno misliš da je to tek tako, uzmeš zamažeš i gotovo. Odavno tu nema ljudstva, a ni dovoljno sredstava za to. Zato postoji nešto što se zove remont. Skoro su sređivali neke Katice. To traje samo tako. U depou Sava to nema ko da radi, jer imaju dovoljno i redovnog posla. Ne možeš reći majstorima, bravarima i elektromehaničarima prvenstveno, e idite tamo u krug pa farbajte šipke, sređujte tramvaje itd. U Zagrebu tramvaji ne izgledaju solidno onako bezveze. Verovatno imaju opremljene radionice, ljude, ili na kraju treće lice za krupnije radove. Katice koje su prošle remont u Goši prilično dugo su izgledale i te kako solidno. CAF-ovi su tu gde su. Upropašćen lak i farba skidanjem reklama, a o održavanju tih tramvaja pisao sam već više puta.
 
Bio ja u pogonu nisam vidio da su prali
Takodje nije bitno ko pere vec ko potpisuje da je nešto oprano pogotovo iznutra.
Kad se peru jel moze slika tog pranja jel ima plan kad koji ide na pranje redovno kad detaljno
Puste tramvaj koji mije izlazio mesecima niko ne obrise šipke u salonu.Zasto nema ljudstva zašto nema sredstava sta vam rade sindikati.
Uzmeš npr tramvaj kata 2222 napravisis plan sta sve treba da se uradi podolit plafon rasveta šipke limarija itd sta od mehanike.I da se radi 20 dana jedan tram 17 tramvaja godišnje da se utegne u samom gsp.Koje su to katice koje su sredjivane moze gbr .Farbanje rade farbari ne radi bravar niti elektrotehnicar
Katice remontovane u Gosi je najbolji posao ikad koji je gsp uradio
Čak u njima su budzili led rasvetu na totalno idiotski naći volio bi da upoznam tog debila koji je to dozvolio da se tako uradi
Umesto da je led traka/rasveta stavljena na mesto neonki to je onako skarabuzeno
Kao i ovi zadnje ugradjeni zvučnici gde im mjesto nije umjesto zamene onih koji su već tu postojali novim
Sve se radi bez razmišljanja i preko one stvari
 
Велики је показатељ као неке ситнице одраде. На пример како лепе налепнице и гаражне бројеве... Зашто је тешко залепити гаражни број равно, а не укосо? То ми је довољан показатељ да и озбиљније ствари раде преко оне ствари...
 
Bio ja u pogonu nisam vidio da su prali
Takodje nije bitno ko pere vec ko potpisuje da je nešto oprano pogotovo iznutra.
Kad se peru jel moze slika tog pranja jel ima plan kad koji ide na pranje redovno kad detaljno
Puste tramvaj koji mije izlazio mesecima niko ne obrise šipke u salonu.Zasto nema ljudstva zašto nema sredstava sta vam rade sindikati.
Uzmeš npr tramvaj kata 2222 napravisis plan sta sve treba da se uradi podolit plafon rasveta šipke limarija itd sta od mehanike.I da se radi 20 dana jedan tram 17 tramvaja godišnje da se utegne u samom gsp.Koje su to katice koje su sredjivane moze gbr .Farbanje rade farbari ne radi bravar niti elektrotehnicar
Katice remontovane u Gosi je najbolji posao ikad koji je gsp uradio
Čak u njima su budzili led rasvetu na totalno idiotski naći volio bi da upoznam tog debila koji je to dozvolio da se tako uradi
Umesto da je led traka/rasveta stavljena na mesto neonki to je onako skarabuzeno
Kao i ovi zadnje ugradjeni zvučnici gde im mjesto nije umjesto zamene onih koji su već tu postojali novim
Sve se radi bez razmišljanja i preko one stvari
Pregled podrazumeva i pranje na dnevnom nivou. Ako tramvaj izađe tako prljav iz depoa, apsolutna je odgovoranost i na vozaču koji ga je preuzeo takvog. Možda je prosto promakao. Nije proteran gde treba. Isto je sve kao i za autobuse. Ne znam garažne brojeve, niti pratim to toliko, samo znam da je izbačeno par šređivanih Katica. Sve to što ti navodiš tako prosto ne ide. Rade farbari, al mi toga baš i nemamo. Farbar ne može ništa bez debele pripreme, a tu ti trebaji limari, bravari, majstori iz metalske struke, treba ti oprema. Treba naravno i vreme, ne može da se radi bilo gde. Već rečeno da to depo Sava ne radi. GSP je odavno ispao iz pravih složenih remonta. Prosto nemamo uslove za to. Ne smatraju prioritetom, jer se to obično daje trećim licima putem tendera. Opet, odluka Grada. Na kraju, Katice se u većini predviđaju za otpis nekoliko godina unazad. Neka velika ulaganja u njih bi bila sad i suluda. Zato je bitno da se obnova voznog parka vrši na vreme. Radionice mogu da se opreme i srede, kao što su sredili većim delom SP Kosmaj, na primer. Centralni remont je uradio i nekoliko trolejbusa. Kvalitet radova nije nešto vau, al rade opet koliko mogu i sa čim raspolažu.
 
Poslednja izmena:
Onda bice Kad sam bio u pogonu nisu radili ni pranje ni pregled
Sve ti detaljno napišem ti napišeš da pregled podrazumeva i pranje
Zimi Kad udari minus ne peru sta sprečava sad da ih peru i proleće i jesen
 
Već ti rekoh gore. Pregled i pranje su apsolutno obavezni i 90% se rade noću. Ti si bio u pogonu, a ja skoro pet godina proveo u garaži pogona Novi Beograd. Na kraju i ja ulazim u te tramvaje. Ofucani odavno, al prljavi nisu. Barem ne oni u koje sam ja ulazio.
 
Ne možeš reći majstorima, bravarima i elektromehaničarima prvenstveno, e idite tamo u krug pa farbajte šipke, sređujte tramvaje itd
A šta rade konkretno kada je gotovo pola tramvaja van upotrebe? Bolje da farbaju kad već nemaju delove i sredstva za rad, nego što piju kafice i ručkaju u menzi za 100 dinara.
Ako tramvaj izađe tako prljav iz depoa, apsolutna je odgovoranost i na vozaču koji ga je preuzeo takvog
GSP inače poznat po blagonaklonosti ka vozačima kad odbiju vozilo. Hajde budimo malo i realni.
 
Kad pomenuste pranje, dok sam živeo na Karaburmi, svako jutro sam koristio isti polazak i mahom sedeo na istom mestu. Tako da sam par dana video neki prosuti kikiriki u istom autobus, znači nekoliko dana nije čišćen.
Ista stvar i sa kvarovima koji se ponavljaju svako jutro na istom vozilu, znači da osti nije ni otklpnjen.
 
A šta rade konkretno kada je gotovo pola tramvaja van upotrebe? Bolje da farbaju kad već nemaju delove i sredstva za rad, nego što piju kafice i ručkaju u menzi za 100 dinara.

GSP inače poznat po blagonaklonosti ka vozačima kad odbiju vozilo. Hajde budimo malo i realni.
Nije stvar odbijanja vozila. I te kako su dovozili autobuse na kanal tokom dnevne smene kad primete veću prljavštinu. To se obično gleda pre nego što se izađe iz garaže. Vozače koji su korektni sigurno da ne kinji niko, jer sve je to do onog iz čijeg se ugla priča gleda. Zato u pogonu imaš uredna i manje uredna vozila. Vozačevo nije da samo vozi. Ovako prebacuju s jednog na drugog, i naravno da imaš posle aljkavost i javašluk. Uglavnom se uvek sve baca na ljude u održavanju, a to je u startu pogrešno gledište. Ne mogu da farbaju tek tako. Nije tamo niko na radnoj akciji. A kad se već toliko poteže farbanje, samo pogledaj kako tramvaji izgledaju, pa to je zafarbano 100 miliona puta do sad. Krpež, jer ne možeš rupe i trulež pokrivati farbom. Farbanje je krajnji proces koji još i najkraće traje, a i najmanje je komplikovan. Pre toga treba sve olupati do golog lima, zatim ide git, pa obrada, valjalo bi peskiranje pre svega toga, al obično se pojave rupe, pa onda ide varanje, krpljenje, pa ponovo pre pomenute obrade. Limarski poslovi su vrlo složeni, spori i nimalo naivni. Upravo su čestim mazanjima po oplatama i dobili efekat kao da imaju karoserije od plastelina. Zato tu treba sveobuhvatni remont, da se bukvalno skine sve do kostura i šasije. Jedan tramvaj može i mesecima da se radi. Kola prilikom restauracije provedu kod majstora i po nekoliko nedelja, pa i meseci, a sad zamisli koliko ima posla oko jednog tramvaja. A kad skidaš sve, apsolutno bi bilo idiotski vraćati stare potrošne delove, ne odraditi novo ožičenje i tako dalje. Samo pogledati kako izgledaju pogoni u jednoj Budimpešti, a i pritom ih i imaju u popriličnom broju. Dorćol ima prostora, al tu je sve oronulo i propalo. Treba da se pretumba ceo, da se osavremeni i opremi. Grad za tako nešto očigledno nije zainteresovan.
 
Meni je hit da se vozila saraju u depou isto važi i za dorcol npr 409 i da umjesto da se grafiti skidaju oni se prefarbavaju Inace kad je bio pozar na dorcolu koliko je godina prošlo i jos to nije sanirano koliko se direktora promenilo i gradonacelnika
 
Meni je tragedija što se uopšte i išaraju na prvom mestu. Ne znam čime se grafit uklanja, al mogu da pretpostavim samo da je u pitanju neko sredstvo koje može oštetiti i lak ispod. Za 409 mi jeste žao. Dugo se održao u originalnoj kolor šemi. Dorćol je jednim delom kao Berlin aprila 1945 godine. Jesu se malo sređivali pogoni, Karaburma i već pomenuti Kosmaj, al Dorćol nije pipnut.
 
Kol'ko mi se čini, ispravite me ako greŝim, vozovi imaju antigrafit zaštitu a tramvaji ne.​
 
На свеже офарбане површине, наноси се антиграфит намаз. Он сам дубоко пенетрира у слој боје, али споља сам постаје носилац са јако слабом адгезијом, тако да нанесени графити сами "спадају".

На жаслот, нерешни проблем претеране рекламе где се цео трамвај облепи рекламом је такође у колизији са антиграфит бојом: наиме тај премаз на својој површини смањује адгезију, па ни реклама не може да се држи. Зато се трамваји и обрађују антиграфит премазима.

Живим за дан, када ће та циганија са возилом као рекламом да заувек оде на сметлиште историје. За отје неопходно да се уведу неки стадарди, давно је неко на форуму или предлагао или наводио како то други раде. Реци швајцарци су рекламе писали на оним специјалним панелима на крову.
 
Vrh