Šta je novo?

Tramvaji

Preporučeni životni vek šinskog vozila je 40 godina (20 + 20, između modifikacija / modernizacija)
Praktično i Katice i Švajcarci su prešli taj prag, osim KT4 iz '97, pa čak i one remontovane iz Goše bi mogli da provučemo.
Logičnom godišnjom hijerarhijom dolaskom Bozankaye prvi bi morali da lete Švajcarci, odnosno da ostane par komada za rezervu i šihtu, e sada i neke Katice traže da budu povučeni i tu nastaje problem izbora, šta je najbolje uraditi. Malo je 30 komada, to je u stvari ceo problem.
 
Naravno da pričamo o tramvajima, šalim se malo. Te Katice koje su stigle krajem 70-ih, bliže su 50, nego 40 godina? Da li je moguće da su one i dalje u upotrebi? Ne znam. Pitam...
Te iz 1997. su blizu 30 godina, a i za auto to je dug vek, koliko god da je cuvan, a ne za terentno ili vozilo javnog prevoza putnika, koje god da je i kako god da je održavano.
Što reče @Jelancha nema poređenja između šinskih i drumskih vozila. Osnovno kod Katica jeste to što se još uvek mogu održavati, i kao što rekoh ima ih podosta i van Srbije još uvek. Nisu svi isti baš tipovi, al ih ima.
 
Sada se možda ponavljam, ali ako još mogu da traju, novima ce se zameniti bas dotrajali primerci, ali ti koji ostanu u upotrebi, valjalo bi ih kompletno restauirati, ako je isplativo. To je i posle sredjivanja staro, pa je staro. Ako je plan da se posle u skorije vreme nabavi jos tramvaja, onda se u stare nikakvo ulaganje ne isplati.

Kazem opet, ako postoji realna finansijska isplativost.

Neki svakako treba da se restauira i sačuva za potrebe muzeja, specijalne vožnje, itd.
 
Da li može neko da mi objasni kako u New Orleansu tramvaji voze stari preko 100 godina? Šta su oni radili da tako dugo opstanu?https://en.wikipedia.org/wiki/Streetcars_in_New_Orleans
Imaju i jedno tehničko vozilo iz 1896.
Oni su ih verovatno pazili od početka, što GSP nije radio, i danas ih paze kao oči u glavi i plaćaju boga oca za održavanje i delove, što GSP ne radi. Amerikanci vole tu starinsku estetiku i plaćaju za to.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
 
To je verovatno klasična šasija sa drvenom karoserijom. Pa njima je to neka tradicija, kao i Milanu i Lisabonu njihovi tramvaji. Ameri prave sve živo, imaju specijalizovane radionice za sve tipove vozila, više su zaluđeni i od Evropljana. A i ti tramvaji su njihovih ruku delo sigurno, kao i oni tramvaji pokretani kablovima u San Francisku. Mi to nikada nismo praktikovali, kao i ni 95% ostatka sveta. Nemamo tradiciju te vrste. London i Berlin imaju tradiciju dabldeker autobusa, kao i Hong Kong dabldeker tramvaja. No, dva pre pomenuta grada menjaju svoja vozila novim i modernijim redovno, dok Hong Kong moguće da konstantno reparira stare tramvaje, ili su rađeni novi kao u retro fazonu. Poenta je da ne možemo biti svi isti. Mi to prosto nismo nikada radili, nemamo svoju proizvodnju tramvaja, nemamo radionice za održavanje takvih vozila, nemamo ni tu tradiciju, a ni tehničku kulturu. Poljaci i Česi čuvaju stara vozila samo tako, al svoje gradove ipak opremaju redovno novim vozilima, a stara im služe za paradu, što je po meni najbolji odnos prema tehničkom nasleđu, a sa druge strane imaju moderna vozila za svaki dan, koja ipak imaju brdo prednosti za svakodnevnu eksploataciju u odnosu na starudiju. Beograd ne može da gura tradiciju koju prosto nema. Lisabon svoje stare male tramvaje, koji im klaparaju po strmim ulicama gura i kao veliku turističku atrakciju. To jednostavno nije za nas, niti naš fah. Mi treba da obnavljamo vozni park redovno, a da od starih tramavaja sačuvamo po neki primerak i to je to. Vozila javnog prevoza u Srbiji uopšte, nemaju ni približno status nekog ne znam kako bitnog istorijskog nasleđa, kao po nekim drugim zemljama Evrope. Malo koga to ovde interesuje. Mi ovde na forumu smo teška manjina. To se jasno vidi i po starim automobilima. Poljaci sačuvaše brdo Polskih Fijata, a mi većinu Zastavi 750 izvezemo van i to po dobrim cenama. Jugića je sve manje, iako je obeležio jedno poveliko vremensko razdoblje kod nas. Nemamo toliko ljudi koje to interesuje i to je to.
 
Ima malo i do toga što su pravljeni pre 100 godina.

Drukčiji je mentalitet tada bio...

2oxt1c3hcmu81.jpg


Inače Amerika je ogromna i puna sposobnih ljudi pa imaju tamo radionice koje mogu da naprave zamenske delove za sve ili da izmisle nove delove ako ne mogu da rekonstruišu stare.

Takođe pomaže to što su puni ko brod pa kad im se ispostavi račun/studija da će remont tramvaja koštati toliko i toliko, oni se ne potresaju i ne oklevaju.

Ima i toga da oni znaju da je njihova istorija kraća i skromnija nego mnoge druge, pa postoji ta navika da se sve staro a vredno remontuje i očuva. Mi u Srbiji se npr busamo da imamo 1400 godina dužu istoriju od Amera ali čuvamo mnogo mnogo manje stvari nego oni. A oni su svesni da im je istorija skromnija od mnogih pa zato brižljivo čuvaju svaki komad svoje istorije.
 
Poslednja izmena:
Vrh