Šta je novo?

Tošin bunar: proširenje i rekonstrukcija ulice

Ovim radovima u Zemunskoj su dobili metar sirine kolovoza, i sad ce tu umesto dve da uglave tri trake? I gde su te super siroke trake koje vec postoje, jedno 5-6 puta dnevno prolazim tuda, verovatno ne gledam na pravu stranu? Tom logikom su bez ikakvog sirenje mogli da preprave JG iz tri u cetiri trake, tu su stvarno siroke trake.

Sent from my SM-G990B2 using Tapatalk
 
Ovim radovima u Zemunskoj su dobili metar sirine kolovoza, i sad ce tu umesto dve da uglave tri trake? I gde su te super siroke trake koje vec postoje, jedno 5-6 puta dnevno prolazim tuda, verovatno ne gledam na pravu stranu? Tom logikom su bez ikakvog sirenje mogli da preprave JG iz tri u cetiri trake, tu su stvarno siroke trake.

Sent from my SM-G990B2 using Tapatalk
Po meni, ovo sto rade je cista glupost.
Sta ce tu 3 trake po smeru? Ako jos budu uze nego sad, moracemo elektricnim trotinetima ici.
Zivim tu blizu i ne secam se da sam se ikad zaglavio u tom delu. Kamo srece da taj metar ostave za biciklisticku stazu, ali... Srbija bajo moj.
 
Кад пролазе ватрогасци или хитна, сви се помере мало у страну и ето додатне траке. Том наопаком логиком се изгледа воде градски оци.
 
Postoji li negde plan po kojem se radi ovo prosirenje, ili je samo u sapicevoj tikvi?

Sent from my SM-G990B2 using Tapatalk
 
Nisam bio jasan, mislio sam plan po kome se radi sirenje Zemunske sa gornjih slika. Plan prosirenja Tosinog bunara je, koliko sam video od autoputa ka Zemunu, mene interesuje deo ka blokovima. Zeleo bih da vidim hoce li biti biciklistickih staza i slicno.
 
Poslednja izmena:
Zna li neko kada mozemo da ocekujemo da se bar jedan pravac obeleze u 3 trake ili ce to tako stojati dok ne zavrse dr strana? U jutarnjim casovima kod Lidl ako krenu da dizu parking i prebacaju na dijagonalu...kolaps u najavi..nekako je taj pravac optereceniji,pogotovo od pola 8 do pola 9 ujutru...ali procice i to..koliko toliko ce prodisati taj deo...
 
Ovi nasi ljudi bi najradije da se radovi urade iz helikoptera, da se radi bezsumno preko noci, gde vam je strpljenje.. Kako mislite da se nesto zavrsi dobro i efikasno a da ne saradjuju svi... Odakle potreba da se komentarise negativno neki nezavrsen deo posla a da uopste nemate siru sliku.... Svi samo komentari su kako nesto ne treba a da im das da nesto urade ne bi imali pojma... I NARAVNO KROZ SVE SE POLITIKA PROVLACI.... CUDAN LOS I TEZAK NAROD SMO POSTALI... TOLIKO OD MENE.
 
Ovi nasi ljudi bi najradije da se radovi urade iz helikoptera, da se radi bezsumno preko noci, gde vam je strpljenje.. Kako mislite da se nesto zavrsi dobro i efikasno a da ne saradjuju svi... Odakle potreba da se komentarise negativno neki nezavrsen deo posla a da uopste nemate siru sliku.... Svi samo komentari su kako nesto ne treba a da im das da nesto urade ne bi imali pojma... I NARAVNO KROZ SVE SE POLITIKA PROVLACI.... CUDAN LOS I TEZAK NAROD SMO POSTALI... TOLIKO OD MENE.
Za početak svuda u svetu se neki radovi rade noću npr iscrtavanje linija a ne u špicu
Efikasno bi bilo da tamo ljudi viđaju radnike a ne da ih vide svake druge sedmice
Poznajemo dovoljno radove u bg da ivicnjaci ne budu spušteni da slivnivi ne budu uvuceni...
 
meni je i dalje fascinantno da su broj parking mesta sveli sa skoro skoro sto na tridesetak. naročito me oduševljava što je širina parking mesta tolika da nikome nije jasno da li su dva ili jedno.
 
Sticajem okolnosti sam penzionisani gradj. Inz i ako ti sta znaci nisam za ovu vlast... Ali ako ocekujes da neki radnik koji prima 60-70hiljada radi nocu bas si se zaje*******ao... Meni sve ovo sto rade na ovom delu izgleda pristojno prolazim peske tu svaki dan cak su mi jedan dan i pokazali crrtez...
 
Тренутно се од Саваде 3 до Лидла проширује коловоз уз обе ивице:
IMG_20240328_223624.jpg
IMG_20240328_223628.jpg
IMG_20240328_223704.jpg
IMG_20240328_223728.jpg
IMG_20240328_223741.jpg

Генијалци су прво асфалтирали паркинг, па се тек онда сетили да морају да направе површине за дрвеће:
IMG_20240328_223751.jpg
IMG_20240328_223804.jpg
IMG_20240328_223840.jpg
IMG_20240328_223848.jpg
IMG_20240328_223851.jpg
 
Sticajem okolnosti sam penzionisani gradj. Inz i ako ti sta znaci nisam za ovu vlast... Ali ako ocekujes da neki radnik koji prima 60-70hiljada radi nocu bas si se zaje*******ao... Meni sve ovo sto rade na ovom delu izgleda pristojno prolazim peske tu svaki dan cak su mi jedan dan i pokazali crrtez... Ja sam vise zabrinu
Тренутно се од Саваде 3 до Лидла проширује коловоз уз обе ивице:
Pogledajte prilog 193988Pogledajte prilog 193990Pogledajte prilog 193993Pogledajte prilog 193994Pogledajte prilog 193995
Генијалци су прво асфалтирали паркинг, па се тек онда сетили да морају да направе површине за дрвеће:
Pogledajte prilog 193996Pogledajte prilog 193997Pogledajte prilog 193999Pogledajte prilog 194000Pogledajte prilog 194001
Bas sam danas pitao zasto to ruse za drvored ljudi su mi rekli da su to uradili da bi finiserom uradili ceo taj parking u protivnom bi morali rucno, jer ne moze masina da predje preko ivicnjaka.. Eto ti ukratko odgovor... L. Noc
 
Sticajem okolnosti sam penzionisani gradj. Inz i ako ti sta znaci nisam za ovu vlast... Ali ako ocekujes da neki radnik koji prima 60-70hiljada radi nocu bas si se zaje*******ao... Meni sve ovo sto rade na ovom delu izgleda pristojno prolazim peske tu svaki dan cak su mi jedan dan i pokazali crrtez...
Po zakonu o radu noćni rad se posebno plaća 3 smena
 
Sticajem okolnosti sam penzionisani gradj. Inz i ako ti sta znaci nisam za ovu vlast... Ali ako ocekujes da neki radnik koji prima 60-70hiljada radi nocu bas si se zaje*******ao... Meni sve ovo sto rade na ovom delu izgleda pristojno prolazim peske tu svaki dan cak su mi jedan dan i pokazali crrtez... Ja sam vise zabrinu

Bas sam danas pitao zasto to ruse za drvored ljudi su mi rekli da su to uradili da bi finiserom uradili ceo taj parking u protivnom bi morali rucno, jer ne moze masina da predje preko ivicnjaka.. Eto ti ukratko odgovor... L. Noc
Druze, molim te ako si video neki crtez i strucan si covek, mozes li reci jel se ovo prosiruje za 3 trake ili sta se desava? onako deluje da se mozda mogu i provuci 3 ali 3 busa mozda tesko...3 automobila na 2,5m po traci rekao bih da moze,sta ti kazes? Hvala unapred
 
Sticajem okolnosti sam penzionisani gradj. Inz i ako ti sta znaci nisam za ovu vlast... Ali ako ocekujes da neki radnik koji prima 60-70hiljada radi nocu bas si se zaje*******ao... Meni sve ovo sto rade na ovom delu izgleda pristojno prolazim peske tu svaki dan cak su mi jedan dan i pokazali crrtez...
Dobar dan.

Ja sam sam saobraćajni inženjer, a ka direktnije tehničkim strukama kao što je vaša sam uvek imao veliko poštovanje. Stvar je u tome da je saobraćaj mnogo ispresecaniji sa društvenim naukama, pa i samom politikom, a mnogih kolega na odgovornim pozicijama se jako stidim zbog gaženja preko struke kako bi povlađivali politici. Vrlo je moguće da ste u pravu za kvalitet radova, ali u Srbiji imamo previše promašenih projekata niskogradnje koji uopšte nisu loši u čisto građevinskom smislu. Recimo, pogledajte Ibarsku magistralu. Nema ni bankine od čvrstog materijala širine minimum traktorske prikolice, ni paralelne ulice za lokalne potrebe održavane i sa čvrstom podlogom. Dozvoljava se ulazak ka lokalima i privatnim kućama, parkinzi direktno bez isključenja i uključenja preko servisne saobraćajnice. Pločasti propusti kroz naselja uopšte nisu iskorišćeni za lokalni saobraćaj. Kroz naselja kilometrima nema ni podvožnjaka/nadvožnjaka/bezstepenične pasarele ili podhodnika sa nagibom ne većim od 6%. Ako nema prelaza u više nivoa, tada se obezbeđuju minimum pešački prelazi i neke vrste usporivača saobraćaja (pešačko ostrvo između traka u različitim smerovima, ili kružni tok sa pešačkim prelazom). Deonice bez mogućnosti preticanja su preduge na mnogim delovima.

Konkretno pro Šapićeva širenja ulica. Većina ulica koje se šire ne dobijaju ništa na kapacitetu, a gube na bezbednosti i troškovima održavanja. Ako je o transportnom efektu, većinom se šire ulice koje se ne zagušuju, a tamo gde dolazi do zagušenja, kritično mesto je broj traka pred raskrsnicom, a ne dodavanje treće trake daleko od raskrsnice. Drugo kritično za kapacitet je odnos prema vidovima transporta koji daleko efikasnije koriste prostor od privatnih automobila, a to su pešačke površine, biciklističke izdvojene trake za javni prevoz. Za zadovoljštinu, ne i unapređenje za milionski grad strateški najneefikasnijeg privatnog automobila, žrtvuju se čak i površine koje su planeri iz vremena kada se bar malo cenila struka čuvali za izdvojen javni prevoz. Osim izdvajanja javnog prevoza, ozbiljna društva projektuju bulevar na taj način da je moguće napraviti signalni plan sa minimalnim zadržavanjem javnog prevoza na semaforima.

Pro rokove i vreme radova, prekidi saobraćaja imaju svoju finansijsku cenu. Ako je saobraćajnica šireg značaja, troškovi prekida određenog vida transporta mogu nanesti štetu višestruko veću od troškova radova. Recimo, dok je tramvaj bio u prekidu u Vojvode Stepe 2014. i 2015. gubici samo biznisa samo u Vojvode Stepe zbog obustave konkretno tramvajskog saobraćaja su bili reda cene oko 40 miliona evra, dva puta više od cene samih radova. U Nemačkoj imamo slučaje zamene mosta za 2-4 dana. U Holandiji se rekonstrukcija glavnih pruga radi vikend zatvaranjima. U Belorusiji su od 20:00 do 5:30 sledećeg dana trolejbusku mrežu preneli na drugu ulicu. Za vreme metro gradnje u Beču su imali preko otvorenog iskopa privremene tramvajske mostove. Zašto rade takve stvari? Ubrzani građevinski radovi mogu imati nekoliko puta veću cenu, koja se i pored toga isplati. Ta Holandija koja za glavni pravac ima skupu, ali za opštu ekonomiju isplativu brzu operativu, sokak u kojem sam živeo je razvlačila. Godinu dana sam istresao pesak iz patika i cipela. Beograd je dovoljno veliki grad da ima bar neku ubrzanu i/ili noćnu operativu. Za vreme Đilasa zatvaranje tramvaja u Bulevaru je bilo 6 meseci (što je takođe previše), radile su bar po dve trake u Bulevaru, a raskrsnica kod Vuka je bila urađena za jedan vikend ubrzanom operativom koju smo tada imali. Kada su se gradile petlje kod Arene, zatvaranje autoputa je bilo samo par puta vikendima.

Odnosno dokaz više da, ako se ranije i vršila nekakva tehnoekonomska analiza, sada se sve radi apsolutno napamet
 
Vrh