Šta je novo?

Tempo Tower - [ Stambeno poslovni kompleks - 112.000 kvm ]

Igor

Administrator
Urednik
Učlanjen(a)
10.01.2007.
Poruke
19.655
Pohvaljen
42.082
Izvor: Beobuild.rs

Tempo Tower - kula na Bežaniji
tempo-tower-3D-07b.jpg


U novembru prošle godine usvojen je izmenjen Plan detaljne regulacije za deo Bežanijske kose između Autoputa i Ulice Partizanske avijacije, gde investitor "PD Tempo Company" iz Beograda planira izgradnju stambeno-poslovnog kompleksa u javnosti poznatog i kao “Tempo Tower”. Nedavno usvojeni PDR redukovao je dozvoljene volumene objekata, a poznati beogradski arhitektonski studio “Bureau Cube Partners” izradio je idejno rešenje budućeg kompleksa na osnovu novih parametara. Reč je dominantno stambenoj funkciji u kompleksu modernog izraza, koji se sastoji od tri volumena na zajedničkoj osnovi i najvišom kulom od 34 sprata.

Planirane parcele za kompleks “Tempo tower” predstavljaju strategijski važnu lokaciju na nivou grada, sa ogromnim urbanističkim potencijalom. Pored toga što se nalazi na granici između dva različita tipa reljefa, istovremeno se prostire i na prirodnom uzvišenju čime se nameće kao potencijalno urbano obeležije ili čak novi simbol grada. Zemljište koje se nalazi uz sam Bulevar Arsenija Čarnojevića, poseduje potencijal za realizaciju prepoznatljivog arhitektonskog obeležija. Sa druge strane, lokacija ovog masivnog kompleksa smeštena je na obodu mirnog rezidencijalnog naselja niske gustine, gde se pretežno zivi u samostojećim ili uzidanim porodičnim kućama u nizu. Revizija urbanističkih parametara deo je inicijative građana tog dela Novog Beograda, koji su se usprotivili inicijalnom planu koji je porazumevao gradnju klastera od čak tri kule maksimalne visine 120 metara.

“Bureau Cube Partners” izradio je kvalitetno arhitektonsko rešenje koje bez sumnje ispunjava kriterijum atraktivnosti budućeg kompleksa, sa izvijenim, fluidnim linijama i savremenim fasadnim blokovima. Projekat je rezultat novih urbanističkih paramatera, gde je zadržana jedna kula maksimalne visine od 120 metara, dok su ostala dva volumena na 60 i 37 metara visine. Na nivou prizemlja projektovana je multifunkcionalna baza/podijum koji je konstituisan kao urbana oaza, gde raznovrsni javni sadržaji otvoreni ka okruženju, imaju za cilj ostvarivanje zajedništva i urbane interakcije. Planirani su fleksibilni multifunkcionalni prostori za nastupe, događaje, edukativne i kulturne sadržaje koji obogaćuju ponudu podijuma, čineći ovaj prostor svojevrsnim centrom društvenog života. Osim toga, podijum/baza u okviru koje je razvrstano 29 različitih poslovnih i komercijalnih sadržaja služi kao veza između kule i njenog urbanog konteksta, sa uređenim trgovima i pešačkim stazama.

Moderno oblikovanje volumena upotpunjeno je kombinacijom nekoliko različitih fasada. Konkretno radi se o tri tipa fasadne konstrukcije za vizuelno bogato rešenje u kome dominiraju staklo i ozelenjeni balkoni. Poslednje tri etaže najviše kule takođe su planirane kao komercijalne sa bazenom, spa centrom i panoramskim restoranom, dok bi se na prvom spratu aneksa nalazio i depandans dečije ustanove. Parterno uređenje podrazumevaće uređeno zelenilo, plitke vodene površine, dečija igrališta i druge sadržaje za odmor i relaksaciju. Primena održivih materijala, kao i integracija sistema za sakupljanje kišnice radi održavanja zelenila, doprinosiće minimizaciji uticaja na životnu sredinu i umanjenju potrošnje energije.

Ukupna bruto površina kompleksa “Tempo Tower” prema idejnom rešenju iznosla bi gotovo 112.000m2, od čega je 85,000m2 nadzemno i oko 27.000m2 na podzemnim etažama. Garaža kompleksa je projektovana u sklopu 4 podzemne etaže sa obezbedjenih 710 parking mesta od kojih je 46 namenjeo osobama sa posebnim potrebama. U podzemnim etažama je pozicionirana i sva neophodna tehničko-tehnološka infrastruktura koja je neophodna za nesmetano funkcionisanje i održavanje kompleksa.

tempo-tower-3D-01.jpg

tempo-tower-3D-02.jpg

tempo-tower-3D-04.jpg

tempo-tower-3D-05.jpg

tempo-tower-3D-06.jpg

tempo-tower-3D-07.jpg

tempo-tower-3D-08.jpg

tempo-tower-3D-09.jpg
 
Bukvalno kancer. Pa gore od ovog ne moze.

Od svog obog rendera sa zelenim krovovima i kojekakvim uvijenim formama ostace samo gabariti i beton. Pa ti ljudi ni njihov najreprezentativniji objekat u centru BW nisu uspeli da urade bolje od staklenca iz 90tih, a sada ce ovde na BK to uraditi.

Znamo svi da oni nece odustati. A znamo i da ukoliko budemo uporni kao komsije iz 37. Bloka nece imati drugog izbora nego da odustanu.
Ako ovo prodje, sledeci je OKOV, pa Emezeta.
 
Projekat neprikladan za mesto gde se gradi. Ovolika skalamerija pored porodičnih kuća i u naselju gde su višespratnice spratnosti do 6 spratova, ja nigde u svetu nisam video. Gradovi imaju poslovne centre, stambene blokove sa visokim zgradama, ali da u sred porodičnih kuća dižeš ovakvu grdosiju, to nema nikakve veze sa urbanizmom i dobrim gradskim planiranjem.

Ovaj deo grada, zajedno sa autoputem je već odavno zakrčen saobraćajem. Kakav saobraćajni kolaps bi ovakva zgrada napravila, mogu i da zamislim....Ali ko je na vlasti u ovom gradu (kupljene diplome i doktorati), ni ne čudi što se ovako gradi. Ako gradonačelnik na manje od 2km od ovog placa sam sebi izda dozvolu za adaptaciju dvorišne zgrade, a onda je sruši kuću i napravi 4 puta veću bez bilo kakve dozvole za to, pri tom uništavajući imovinu svojih komšija, onda i ne mora da čudi ovakva bahatost prema ostalim gradjanima Beograda i ovog naselja.

Svuda u svetu vlast je tu da radi u korist svojih gradjana, samo kod nas se radi na uštrb svih nas, a u njihovu korist. U Norveškoj npr., grad (za placeve u vlasništvu grada) da izbor gradjanima da li žele park, sportski centar, bazen, kulturni centar...kod nas se Bigz, Beogradjanka, Sajam, Hipodrom...prodaju budzašta i od njih se prave privatne klinike, neki silni kvadrati, privatni projekti, od kojih Beogradjani nemaju nikakve koristi.
 
Projekat neprikladan za mesto gde se gradi. Ovolika skalamerija pored porodičnih kuća i u naselju gde su višespratnice spratnosti do 6 spratova, ja nigde u svetu nisam video. Gradovi imaju poslovne centre, stambene blokove sa visokim zgradama, ali da u sred porodičnih kuća dižeš ovakvu grdosiju, to nema nikakve veze sa urbanizmom i dobrim gradskim planiranjem.

Ovaj deo grada, zajedno sa autoputem je već odavno zakrčen saobraćajem. Kakav saobraćajni kolaps bi ovakva zgrada napravila, mogu i da zamislim....Ali ko je na vlasti u ovom gradu (kupljene diplome i doktorati), ni ne čudi što se ovako gradi. Ako gradonačelnik na manje od 2km od ovog placa sam sebi izda dozvolu za adaptaciju dvorišne zgrade, a onda je sruši kuću i napravi 4 puta veću bez bilo kakve dozvole za to, pri tom uništavajući imovinu svojih komšija, onda i ne mora da čudi ovakva bahatost prema ostalim gradjanima Beograda i ovog naselja.

Svuda u svetu vlast je tu da radi u korist svojih gradjana, samo kod nas se radi na uštrb svih nas, a u njihovu korist. U Norveškoj npr., grad (za placeve u vlasništvu grada) da izbor gradjanima da li žele park, sportski centar, bazen, kulturni centar...kod nas se Bigz, Beogradjanka, Sajam, Hipodrom...prodaju budzašta i od njih se prave privatne klinike, neki silni kvadrati, privatni projekti, od kojih Beogradjani nemaju nikakve koristi.
Koliko opštih, kampanjskih mesta u samo jednom postu.
 
Па зависи како се гледа, са једне стране су породичне куће, са друге стране тржни центри, а са треће најпрометнија саобраћајница у граду, да не кажемо жила куцавица. Није ово нека забит него могло би се рећи екслузивни део града. По мени је ово комплекс сличан Вест 65 или Скајлајну, и оба су направљена на великим расксрсницама као што је и ова.
Није да бих живео на таквим местима икада, али само поредим.
 
Ne znam da li će se render poštovati prilikom izgradnje (mada mi se čini da polako prolazi ono vreme kada su se render I izgrađeni objekat u potpunosti razlikovali), ali moram da priznam da mi se određeni delovi ovog rešenja dopadaju. E sad, ne bih da komentarišem da li ta zgrada pripada na toj lokaciji - arhitekte koji su radili na rešenju o tome očigledno ne odlučuju. Pohvala za njih od mene... A sve ostalo nek ode u koš "Aj da vidimo".
 
Ovakvi manji projekti su trebali da izvode po SA, da je SA podeljen na više manjih parcela od Bnv bi bilo nešto ( pod uslovom da se od Gžs do Save prostor zadrži za javne sadržaje i da se zadrži železnički koridor). Ovi domaći projekti imaju daleko bolji dizajn od BW.
 
Koliko opštih, kampanjskih mesta u samo jednom postu.
A kod tebe ni jednog argumenta za to što si napisao. Evo, samo reci šta od navedenog nije tačno? Loše urbanističko rešenje i nepostojanje saobraćajne infrastrukture za ovakvu zgradu i lokaciju, projekti u Norveškoj, da se gradsko zemljište rasprodaje ispod cene ili poklanja kao u slučaju Beograda na vodi? Ali ok, da ne skrećemo mnogo sa teme.

Možda si ti video ovakve slične projekte tamo gde si putovao, ja nisam. Sve ovo gore što sam napisao, za gradske planove, učestvovanje gradjana u planiranju gradskih projekata, znam iz ličnog iskustva, nema potrebe da nekog prozivaš za bilo kakvu kampanju, daj slobodno svoje mišljenje o ovom projektu. Možda je tvoje mišljenje da je ovo nešto najbolje što može da se desi stanovnicima Beogrdada i B. kose, ja ne mislim da je tako.

I da, vlast treba da služi gradjanima a ne mi njima, hvala što si to boldovao.
 
Мени се пројекат допада. Мислим да је архитектонски вреднији од 90 посто новоградњи у Београду. Такође, мислим и да је локација примерена, близу аутопута и бројних пословних комплекса који су изграђени или ће бити изграђени.
Наравно, свако има право да му се пројекат не допада, и да се залаже за нешто што сматра својим интересом. Ипак, чини ми се да се код нас одомаћило да неки људи желе да се стање конзервира у моменту у којем се њима то допада. Мислим да то није реално. Београд треба да се развија, да добија нове препознатљиве садржаје. Наравно, постоје случајеви када се нарушава историјско језгро града (например поједина недопустива рушења на Врачару) или када се на заиста феноменалним локацијама зидају зграде веома лошег квалитета и естетике (BW Vista, Bw Aurora и слично...). Сматрам, да у овом случају, ни један од тих "спорних" момената не постоји. Наравно, код одређеног броја људи постоји и отпор према било каквој промени или сагледавање свега искључиво свог, ситног интереса...
 
A kod tebe ni jednog argumenta za to što si napisao. Evo, samo reci šta od navedenog nije tačno? Loše urbanističko rešenje i nepostojanje saobraćajne infrastrukture za ovakvu zgradu i lokaciju, projekti u Norveškoj, da se gradsko zemljište rasprodaje ispod cene ili poklanja kao u slučaju Beograda na vodi? Ali ok, da ne skrećemo mnogo sa teme.

Možda si ti video ovakve slične projekte tamo gde si putovao, ja nisam. Sve ovo gore što sam napisao, za gradske planove, učestvovanje gradjana u planiranju gradskih projekata, znam iz ličnog iskustva, nema potrebe da nekog prozivaš za bilo kakvu kampanju, daj slobodno svoje mišljenje o ovom projektu. Možda je tvoje mišljenje da je ovo nešto najbolje što može da se desi stanovnicima Beogrdada i B. kose, ja ne mislim da je tako.

I da, vlast treba da služi gradjanima a ne mi njima, hvala što si to boldovao.
Politikantstvo. Zbog takvog pristupa opozicija i gubi od ovog kancera.
 
meni ovo super izgleda, zao mi je sto nije blize mostaru. inace ima u SAD takvih situacija, da su ogromni neboderi pored kuca, obicno su to one kuce u nizu (rowhomes). stavise, sve cesce se to pojavljuje, iz istog razloga kao i kod nas (vrednost zemljista itd).

pitanje je sta ce i biti na mestu tih kuca za 100 godina. moramo da prihvatimo da se gradovi menjaju.
 
Ima li vise detalja o investitoru? Prvi put cujem za Tempo
 
Zapravo jeste tačno ispod planiranog solitera.
Полако @Вучко, не залећи се. Није тачно изнад планираних зграда, сасвим је довољно удаљен, а и довољно дубок. Ако те интересује удаљеност је 15 метара, од ивице прве зграде до десне ивице тунела, што је сасвим довољно за безбедну градњу.

железнички тунел.JPG
tempo-tower-3D-01 (1).jpg
 
Vrh