Šta je novo?

Tehnologija


Ovo je sjajan prilog. Dvema osobama koje su u vezi i očigledno bliske na više raznih načina socijalne mreže serviraju dve sasvim različite realnosti. Kao da žive u različitim svetovima, iako su par i bukvalno sede jedna pored druge. Ovo je zastrašujuće po negativnim potencijalima koje može da ima. Ali nije problem tehnologija. Možda sistem vrednosti vlasnika medija? Šta je NJEMU važno? Očigledno samo da zaradi pare servirajući svakome samo ono što on MISLI da želi da čuje. Ali čak ni ovo nije osnovno. U korenu ove pojave je još više sam politički i ekonomski sistem pošto je i sam taj vlasnik uslovljen ponašanjem drugih vlasnika medija na istom tržištu. Pa ne može da dozvoli da oni ekonomski budu uspešniji od njega pošto će onda bankrotirati. Na kraju ispada da se ovo nužno dešava ako je jedini kriterijum uspešnosti novac i zarada. A to je moguće samo ako se namerno spusti nivo obrazovanja naroda (kroz skupo školovanje i loše medije), pa on ne zna šta TREBA da traži. A onda ne radi ni ionako po krajnjim dometima ograničeni sistem regulacije društva kroz slobodno tržište, jer kupci ne znaju šta od prodavaca treba da traže. Pa u kombinaciji potražnja-ponuda ne radi kako treba strana potražnje, tj ljudi ne znaju šta je to što za njihovo dobro treba da traže na tom tržištu, da bi ponuda uopšte mogla da reaguje na takvu potražnju. Pa ponovo dolazimo do uvek istog zaključka. U korenu problema je namerno spušten nivo opšteg znanja populacije i njihova politička nepismenost.
 
Ispravno si zaključio da tehnologija ne može da izaziva 'probleme' sama po sebi. Kao uostalom ni kamen, koji leži na zemlji. Tek onda, kada su u ljudskim glavama ili rukama, usmerene "u pogrešnom smeru", sve stvari mogu da postanu opasne, štetne, itd. Što se po pravilu i dešava.
 
Nisam video da ovo neko spominje. A bar za nas je važno jer označava propast naše početne "industrije motanja kablova", tj stranih fabrika koje kod nas prave razne klasične setove kablova i jednostavnije senzore u automobilima. To nema budućnost. Kako napreduje razvoj električnih automobila sa autonomnim funkcijama, tako oni postaju sve manje "hardver", a sve više "softver". Tj moderni "inteligentni" električni automobil sve više liči na pokretni računar, a sve manje na neku mehaničku napravu. Što onda otvara pitanje kako mnoštvo pojedinih elemenata takvog automobila međusobno razmenjuje podatke i koordiniše svoj rad. To su do sada radili kilometri veoma specijalizovanih kompleta bakarnih kablova unutar automobila. Tesla i ovde prednjači daleko ispred ostalih pa je već prilično odmakao na putu da svi kontroleri u vozilu postanu autonomni mikro računari opšte namene koji su međusobno povezani klasičnom računarskom Ethernet mrežom, mada sa specijalnim protokolima višeg nivoa koji na njoj rade. Ovo drastično smanjuje cenu i povećava fleksibilnost čitavog dizajna, ali takođe znači da će naši "motači kablova" ostati bez posla.

Set kablova u automobilu.jpg


 
Čitav vatromet prototipova novih uređaja. Od glupih do genijalnih.

 
Vrh