Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

Ima jos jedan problem, koji se javlja prilikom nagovestaja da se taksi voznja placa karticom, a tice se saobracajno-bezbednosnih razloga.....a to je da se vozac tada ne zaustavlja na mesto gde mu putnik zahteva da zavrsi voznju, vec se voznja produzava do prvog slobodnog mesta za bezbedno zaustavljanje.

Placanje preko POS terminala, u zavisnosti od delova grada, zahteva uspostavu veze i katkad ponovnu inicijalizaciju uredjaja.
Sve to iziskuje vreme. A stajati u mestu i blokirati saobracaj nije u redu.

Tako mi taksista kaze:
Na tebi je gospodine izbor, ili pare kes preko ramena i nastavi odma dalje, ili `ajmo do prvog parkinga da se sa karticom druzimo.
Mislim da je sa takvim stavom u pravu.
Naravno , stane na bezbedno mesto ali pre toga kad je stigao na destinaciju koju si otkucao prekine voznju i ta cifra se racuna. A o problemu sa aparatom za karticu imas moj primer koji sam napisao pre par dana... 10 minuta uspostavljao vezu aparat.
 
Naravno , stane na bezbedno mesto ali pre toga kad je stigao na destinaciju koju si otkucao prekine voznju i ta cifra se racuna. A o problemu sa aparatom za karticu imas moj primer koji sam napisao pre par dana... 10 minuta uspostavljao vezu aparat.
Zasto bi se racunala ta cifra, ti si jos uvek u autu i vozis se. Nije taksista kriv sto ispred tog ulaza nema bezbednih uslova za zadržavanje.
 
Pa ne vozim se svojom voljom dok ne pronadje mesto da stane, ja sam stigao na odredjenu destinaciju koju sam obelezio na app. Tu kad stignem cena je ta a ako taksista mora da se pomeri na bezbedno mesto to nije do nas. Naravno da necu da dozvolim da mi naplati vise zbog tog problema koji mene ne treba da dotice.
 
Znaci dovezao si me od tacke A do tacke B cena je lupam 1000 din. To je to , to se otkucava na aparatu a dalje ako ce on ili ti da se pomera da nadje bezbedno mesto to nema veze sa nama.

Kapiram da vam kod nekih ljudi to uspe ali kod nekih sigurno ne. Ali ajde da ne produbljujem pricu znamo vrlo dobro i ja i ti ko sve vozi taxi i kako se ponasaju pojedinci i sa jedne i sa druge strane.
 
Pa ne vozim se svojom voljom dok ne pronadje mesto da stane, ja sam stigao na odredjenu destinaciju koju sam obelezio na app. Tu kad stignem cena je ta a ako taksista mora da se pomeri na bezbedno mesto to nije do nas. Naravno da necu da dozvolim da mi naplati vise zbog tog problema koji mene ne treba da dotice.
Svako gleda iz svog ugla..
 
Zato je rešenje modernizacija i plaćanje preko aplikacije kao što to ima Uber ili Car:go... Samo izađeš iz vozila na destinaciji, a kada si već izašao eventualno dodaš "tip", oceniš vozača i to je to. U pozadini ti se novac skine sa kartice i niko nikoga ne zadržava niti se pilićari oko 20-30 dinara.

Opet sa klasičnim taksijem neko prenemaganje i natezanje - naplatiće ili neće još 20 metara vožnje do mesta gde može da stane, ako uopšte dobiješ vozilo koje prima kartice... Klimu leti da ne spominjem, dobro da ljudi izvuku i živu glavu kakvom vožnjom se hvale pojedini taksisti.
 
Lepo si napisao, ako vec prihvati voznju.
Plaćanje se koliko ja znam obavlja na kraju vožnje... možda postoji obaveza da se pita na početku vožnje kako se plaća, ne znam.. dugo se nisam vozio taksijem..

I koliko je uopšte zakonski dozvoljeno ako postoji opcija plaćanja karticom i ako je ona ravnopravna sa plaćanjem u kešu da se unapred pita... i jesam li ja u obavezi da tad izgovorim istinu? Tj. koje su posledice ako slažem?

Evo recimo kažem pred početak vožnje keš.. a na kraju dam karticu.. i šta bude tad?
 
Taksi je možda i jedina stvar u kojoj Beograd debelo zaostaje za dobrim delom ostatka Srbije.
U većini gradova, već više od deceniju, imaš taksi kompanije koji imaju jednoobrazna vozila u pogledu modela i brendiranja, ispravna i čista, sa vozačima kojima je profesionalizam i pre svega pristojnost na visokom nivou.
U Beogradu random mašina.
 
Plaćanje se koliko ja znam obavlja na kraju vožnje... možda postoji obaveza da se pita na početku vožnje kako se plaća, ne znam.. dugo se nisam vozio taksijem..

I koliko je uopšte zakonski dozvoljeno ako postoji opcija plaćanja karticom i ako je ona ravnopravna sa plaćanjem u kešu da se unapred pita... i jesam li ja u obavezi da tad izgovorim istinu? Tj. koje su posledice ako slažem?

Evo recimo kažem pred početak vožnje keš.. a na kraju dam karticu.. i šta bude tad?
Vidi se da nisi korisnik taksi usluga..
Kada porucujes vozilo preko aplikacije, imas opciju placanja kes/kartica.
 
Evo recimo kažem pred početak vožnje keš.. a na kraju dam karticu.. i šta bude tad?

Ako ima terminal u vozilu dužan je da primi karticu. Ako nema terminal u vozilu, po novom Zakonu moraće vidno da bude obeleženo da terminala nema i da ne primaju kartice. Međutim, kako taksi nije u sistemu fiskalizacije, onda se to verovatno i ne primenjuje na njih.

Svakako niko nije u obavezi da uvede POS terminal za platne kartice. Uvodiš ga zato što će ti podići promet.
 
Taksi je možda i jedina stvar u kojoj Beograd debelo zaostaje za dobrim delom ostatka Srbije.
U većini gradova, već više od deceniju, imaš taksi kompanije koji imaju jednoobrazna vozila u pogledu modela i brendiranja, ispravna i čista, sa vozačima kojima je profesionalizam i pre svega pristojnost na visokom nivou.
U Beogradu random mašina.
Malo je slozenije to sve u Beogradu, ostali manji gradovi imaju po par stotina vozila.,kod nas preko 6.000.
 
Ako ima terminal u vozilu dužan je da primi karticu. Ako nema terminal u vozilu, po novom Zakonu moraće vidno da bude obeleženo da terminala nema i da ne primaju kartice. Međutim, kako taksi nije u sistemu fiskalizacije, onda se to verovatno i ne primenjuje na njih.

Svakako niko nije u obavezi da uvede POS terminal za platne kartice. Uvodiš ga zato što će ti podići promet.

Hvala na odgovoru. Jasno je kod pekara.. Neće ti predati robu ako ne platiš u gotovom jer ne primaju kartice. Kod taksija naplata dolazi po izvršenoj usluzi. Nema nazad.

S toga mislim da bi bilo dobro da to vidno obeleže i da se zakonski odnosi i na njih, kako se niko ne bi vadio da je bio u zabludi u pogledu načina plaćanja po obavljenoj vožnji...

@Mare81

Nemam potrebu da koristim... Živim u centru i volim da pešačim... Da su svi kao ja, odavno biste morali da menjate profesiju. Nisam ni znao da postoje aplikacije za poručivanje vozila...
 
Zato je rešenje modernizacija i plaćanje preko aplikacije kao što to ima Uber ili Car:go... Samo izađeš iz vozila na destinaciji, a kada si već izašao eventualno dodaš "tip", oceniš vozača i to je to. U pozadini ti se novac skine sa kartice i niko nikoga ne zadržava niti se pilićari oko 20-30 dinara.

Opet sa klasičnim taksijem neko prenemaganje i natezanje - naplatiće ili neće još 20 metara vožnje do mesta gde može da stane, ako uopšte dobiješ vozilo koje prima kartice... Klimu leti da ne spominjem, dobro da ljudi izvuku i živu glavu kakvom vožnjom se hvale pojedini taksisti.
Imaš tu opciju na pink aplikaciji da registruješ karticu, ali onda pare ležu pink taksiju a ne vozaču. I vozači izbegavaju da prihvate vožnju sa takvom naplatom. Za plaćanje karticom na POS terminalu nikada nisam imao problem.
 
Plaćanje se koliko ja znam obavlja na kraju vožnje... možda postoji obaveza da se pita na početku vožnje kako se plaća, ne znam.. dugo se nisam vozio taksijem..

I koliko je uopšte zakonski dozvoljeno ako postoji opcija plaćanja karticom i ako je ona ravnopravna sa plaćanjem u kešu da se unapred pita... i jesam li ja u obavezi da tad izgovorim istinu? Tj. koje su posledice ako slažem?

Evo recimo kažem pred početak vožnje keš.. a na kraju dam karticu.. i šta bude tad?
Nemaju svi terminal, treba da vidiš da li vozilo označeno sa nalepnicom za plaćanje kartica, a peko aplikacije moraš da naglasiš: gotovina, kartica ...
 
Nemaju svi terminal, treba da vidiš da li vozilo označeno sa nalepnicom za plaćanje kartica, a peko aplikacije moraš da naglasiš: gotovina, kartica ...
Desice se da je oznaceno vozilo nalepnicom za placanje karticom, ti ga zaustavljas na ulici i on ti na kraju voznje kaze "e ne radi mi aparat" ili izmisli nesto drugo. Bas u Pink taksiju pricam, uglavnom ce to matorac neki koji jedva vozi ona kola da ti uradi nece neko mladji.
 
Zato je rešenje modernizacija i plaćanje preko aplikacije kao što to ima Uber ili Car:go... Samo izađeš iz vozila na destinaciji, a kada si već izašao eventualno dodaš "tip", oceniš vozača i to je to....
Zanimljiv je gdin. @sjcam u svojim komentariuma a i pozitivno utice na razvoj ove teme.
Vidi se da ima iskustva u nekim drugim bransama, samo mu jos nedostaje da se malo vise vozi taksijem. Tada bi na mnoge stvari drugacije gledao, pocev od onog kako mu se sada resenja nekih problemi prostim cine.

Ne znam kako to haUber i car je go rade, sa naplatom (pretpostavljam ali da ne sirim...) pa bih voleo da cujem kako on to zamislja da neko nakon zavrsene usluge ustane za stolom i odseta samo tako iz restorana punoga stomaka!?

A ko ce da garantuje da na kartici ima para koje ce rucak da namire?
 
Pričamo o prevozu, dakle kako u celom svetu, tako i kod nas. Vrlo prosto. Ako nemaš para na kartici, blokirace ti nalog, a vozac ce dobiti pare od Uber-a svakako. Uber će pare da isplati iz provizija koje uzima od svih vozača. To je u najgorem slučaju, ali inače ti odmah kada zoveš vožnju, Uber rezerviše sredstva na kartici, nemaš pare na kartici - nema vozila. Vrlo jednostavno. Slično je i sa Car:go. Možda ja nedovoljno koristim taksi, ali ti izgleda nikada nisi video Uber ili platnu karticu? Očigledno si valjda mislio da si, posle svih ovih godina koliko Uber posluje, otkrio tako neku začkoljicu o kojoj se nije mislilo i koje se niko pre tebe nije setio?

To što si ti naveo za hranu imaš godinama na Wolt-u. Poručiš, čovek ti donese, uzmeš kesu, kažeš hvala. Možeš unapred da mu dodaš "tip" u aplikaciji, ali svakako već je sve plaćeno. Dok je bio lockdown - bila je i opcija tzv. beskontaktne dostave po defaultu. Ne moraš ni da otvaraš vrata, samo ti stigne notifikacija iz aplikacije da ti je isporučeno, kada kurir ode, otvoriš vrata i uzmeš porudžbinu.

Odavno možeš da poručiš Mek npr. preko ekrana, platiš odmah karticom ili NFC-om i samo uzmeš na pultu kada prozovu rvoj broj...

I da to se sve dešava u Srbiji godinama unazad, ne u Japanu ili SAD, samo je taxi u Beogradu i dalje u srednjem veku.
 
Poslednja izmena:
Ja ne verujem da sjcam mora da vam objasnjava ovakve osnovne stvari. Vi kao da ne zivite u 2022 vec u 1982...

Jos bih dodao da na trulom zapadu postoji nesto sto se zove kreditni rejting, dosije, u koji ulazi izmedju ostalog i svi racuni koje nisi platio ili si kasnio.....pa kad odes u banku da uzmes kredit ili kreditnu karticu samo ti kazu "Dodji juce" a ti posle kupi auto ili kucu od 750 000$ iz steka.
 
To postoji i ovde, zove se kreditni biro i vodi ga Udruzenje banaka Srbije.
 
Pa Uber je udealna kompanija za nase politicare, cudi me da je nas predsednik nije vec najavio kao investiciju milenujuma


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Pa sve je to zato sto brat nase seke drzi ovo sto sad radi!!
 
Jeste, a Uber je 100x puta veci

Sent from my moto e(7) using Tapatalk
 
Postajes @Mare81 polako popularan i na drugim temama ovog foruma.

CarGo Mare81.png
 
Vrh