Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 202 35,3%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 75 13,1%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 35 6,1%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 176 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 56 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 28 4,9%

  • Ukupno glasača
    572
skinuli su jos jedan segment mosta, ovaj je sad posle prvog stuba koji se nalazi na obali, tako da sad mogu da pocnu i taj stub da ruse. Skinuti dijelovi, sva tri, stoje pored samo su spusteni kada planiraju da ih voze i gdje to je pitanje za milion dolara...
 
 

Prilozi

  • IMG_0167.jpeg
    IMG_0167.jpeg
    288,3 KB · Pregleda: 120
  • IMG_0178.png
    IMG_0178.png
    1,3 MB · Pregleda: 119
  • IMG_9996.jpeg
    IMG_9996.jpeg
    224,8 KB · Pregleda: 118
  • IMG_0002.jpeg
    IMG_0002.jpeg
    205 KB · Pregleda: 117
Pre neki dan su mostobrani krenuli da govore oko mosta da je poslednji trenutak da se spasi most, a ja koji sam ćutao od početka radova na mostu sam odlučio da se prvi put javno izjasnim i da kažem da je ovaj most strušen 2.6.2024. kada su određene partije iz opozicije odlučile da bojkotuju izbore čime su prepustile vlast u gradu SNS+SPS+SRS koaliciji.
Posle toga sam izložen vređanju, ali se nisam spuštao na njihov nivo da im uzvratim. Vidim da su se sada sklonili sa mosta i prešli na druge teme. Neka im je sa srećom.
 
Браво Вучко. Протест може пре одлуке, а поготову пре него ли се гинансије издвое за радове. После тога све је утопија.
 
Pre neki dan su mostobrani krenuli da govore oko mosta da je poslednji trenutak da se spasi most, a ja koji sam ćutao od početka radova na mostu sam odlučio da se prvi put javno izjasnim i da kažem da je ovaj most strušen 2.6.2024. kada su određene partije iz opozicije odlučile da bojkotuju izbore čime su prepustile vlast u gradu SNS+SPS+SRS koaliciji.
Posle toga sam izložen vređanju, ali se nisam spuštao na njihov nivo da im uzvratim. Vidim da su se sada sklonili sa mosta i prešli na druge teme. Neka im je sa srećom.

Gde su bili kada je postavljana ona prva zelena tabla posvećena Miladinu Zariću, gde su bili kada je uklonjena, zašto most nije tada zvanično nazvan po Zariću i stavljen pod zaštitu....?

Zašto nisu negodovali kada je izgradnjom BnV zatvoren prostor za neki novi most? Zašto su reagovali tek kada su mašine dovežene ispred mosta, a ne u svim godinama pre, kada je dokumentacija bila dostupna? Zašto se ponavlja predstava kao i sa "masovnom grobnicom ispod Nemačkog paviljona"?
(sve su ovo samo retorička pitanja, ne očekujem odgovore)
 
Slično razmišljamo Reljo, nisam hteo da ispadne da pravim sukobm ali na ovakve velike infrastrukturne projekte se utiče u procesu planiranja, a ne izgradnje.
Govorio sam tribinu o mostu pre 4 godine kada sam izneo iste stavove. Ja bi drugačije vodio borbe i spasio bi šta se moglo spasiti, kao recimo što smo radili u Po meri metrou. Aktivistički smo izvukli maksimum da se ucrta južni krak ka Petlovom brdu, dok smo za trasu 1 linije metroa Sajam-BNV vs Sajam- Prokop-Klinički centar Srbije udarili o zid politike, i to je već nešto što odlučuje gradska vlast.
 
Poslednja izmena:
Pre neki dan su mostobrani krenuli da govore oko mosta da je poslednji trenutak da se spasi most, a ja koji sam ćutao od početka radova na mostu sam odlučio da se prvi put javno izjasnim i da kažem da je ovaj most strušen 2.6.2024. kada su određene partije iz opozicije odlučile da bojkotuju izbore čime su prepustile vlast u gradu SNS+SPS+SRS koaliciji.
Posle toga sam izložen vređanju, ali se nisam spuštao na njihov nivo da im uzvratim. Vidim da su se sada sklonili sa mosta i prešli na druge teme. Neka im je sa srećom.
Технички, мост је срушен са усвајањем пројекта БнВ.
Међу нама, чуо сам да је и Ђилас за рушење моста.
 
Iskreno, na mnogim zborovima se ljudi bave stvarima koje nemaju suštinski nikakvog značaja, kao na primer usvojeno je da se tom i tom ukida doktorat ili da neko nije više počasni graðanin i sl. stvari, kao i ono nećemo dozvoliti da se održi skupština sednice loklne uprave, a u 99% slučajeva dobiješ kordon milicije koji je tu u svrhu dekoracije zgrade likalne uprave i privatno obezbeðenje koje je tu da upotrebljava silu. I naravno, niko ne uðe u zgradu gde se održava skupština. I tako, većinski se ljudi bave trivijalnim stvarima...​
 
Tehnički, rušenje je u toku…mleko već prosuto…bilo kakvo “spašavanje” sada može rezultirati samo produžavanjem perioda u kom je Beograd sa jednim mostom manje
 
Najveći problem je što nisu pre ovoga napravili most u produžetku Bulevara Zorana Đinđića i još jedan na mestu starog železničkog. Mogli su da ovu konstrukciju pretvore u pešačko-biciklistički (što i sad planiraju), a sa svake strane da naprave drumske trake. Išao bi iz produžetka Mlilutina Milankovića i Jurija Gagarina do Sajma. Eto, da smo dobili ta dva mosta, niko ne bi pravio problem oko rušenja ovog. Bar ja ne bih.
 
Pravili bi problem jer to bi i dalje bio "vredan istorijski most", kako bi prestao da bude vredan ako se napravi jos mostova? Realno niko od tih koji brane most nemaju za cilj bilo sta u vezi saobracaja niti ih most interesuje, to su ciste politicke igre jer u tome poduhvatu vide vlast...
Guzve ni danas nisu nesto mnogo vece nego pre ukidanja mosta, bar ne postoji kolaps o kojem se pricalo. Kao 2010. na gazeli. Most na adi je dosta odgusio saobracaj preko mostova. Da njega nema videli bi sta je kolaps, onda se ovde ne bi smelo rusiti pre novog mosta.
Ovaj stari most je vise bio zagusen nego protocan.
 
U gradu koji je ogranicen rekama, najveci fokus bi trebao da se stavlja na javni prevoz kao najefikasniji vid transporta. Umesto toga konstanto se forsira izgradnja mostova koji prioritetizuju automobilski saobracaj, koji je naravno i najemanje eifkasan. Problem starog mosta najbolje je bilo resiti zabranom pristupa privatnim automobilima. To bi znacajno poboljsalo tramvaj i autobuse kao opciju za prelazak reke. Pa bismo mozda i sklonili neki automobil sa ulice i zapravo smanili guzvu.

Ovako ne samo da imamo potpuno nefunkcionalne tramvaje u naredne 4 godine. Nego dobijamo dodatne 4 trake u delu grada koji nije spreman da toliki saorbacaj primi. I onda cemo imati scenario kao trenutno na mostu na Adi, gde je potrebno prosiriti gomilu ulica koje idu ka mostu da bi se kapacitet mosta ispunio. Dok se to desi mi cemo svi biti vec daleko. A ako se i desi imacemo samo jos zagadjeniji grad sa jos manje bezbednim saobracajem nego sto je danas.
 
Gradu od dva miliona ljudi, koji leži na ušću dveju gigantskih reka, je potrebno više od 4-5 kolskih mostova preko njih.

Fali jedan most između Gazele i Starog/Novog Savskog i fali jedan preko Ade Huje. To je minimum minimuma.

Naravno fale i tuneli i prstenovi. Ali prošao je voz za sve to, sad je kasno.

Ljudi koji su protiv gradnje još mostova mogu da odahnu, jer ovi će jedva izgraditi i ovaj Novi Savski, a kamoli nešto više od toga. Lenji su i nesposobni i za mnogo manje i jednostavnije radove i rešenja.
 
Neki od nas su pričali o nedostajućim automobilskim mostovima preko Save još kad je od Beograda na vodi postojala samo maketa :)

Pre 11 godina, 2014. :

Ovde postoji još jedan ogroman problem koji, čini mi se, nije uopšte pomenut sem u kontekstu nedostajućeg metro mosta. Ovakav projekat znači da rasterećenje budućeg saobraćaja u Starom Gradu gradnjom još jednog automobilskog mosta na Savi postaje trajno nemoguće. Uvek mi je izgledalo da je most u nastavku bulevara Zorana Đinđića ne samo na idealnoj poziciji nego će pre ili kasnije postati apsolutno neophodan. Iako su iz meni nepoznatih razloga u blizini nastavka njegove trase stavili hotel, ipak je još uvek ostalo dovoljno mesta da se pored njega jednog dana provuče bulevar velikog kapaciteta. Na taj način bi postala moguća veoma brza trasa velikog kapaciteta od auto puta i Studentskog grada, pa bulevarem Zorana Đinđića samo pravo, do Save i preko nje, pa malo u levo, i zatim Nemanjinom na Slaviju, gde imamo priključak na jednu od najvećih raskrsnica u ovom delu grada. Ovo je verovatno JEDINA preostala mogućnost da ovaj deo starog Beograda postane onoliko protočan koliko to uopšte može postati (ne računajući eventualne izuzetno skupe, a zbog podzemnih instalacija možda i nemoguće saobraćajne tunele).

Jer, šta nas čeka u budućnosti? Čitava desna obala Dunava je sasvim zapuštena, a tu ima dovoljno mesta da se jednog dana napravi ne jedan, nego nekoliko kompletnih "Beograda na Vodi" sa X puta toliko stanovnika. Brankov most, Zeleni venac, Terazije i čitav taj kraj je i sada na saobraćajnom izdisaju. Šta će tek onda biti? Takođe, na Novom Beogradu će se popuniti preostale parcele, pa će onda i tu početi pokret povećanja gustine stanovanja odlaskom u visine. Pošto smo videli da i na Beobuildu ljudi nemaju problema sa ignorisanjem arhitektonskog nasleđa Novog Beograda u slučaju Hotela Jugoslavija, zašto kad više ne bude mesta i drugde ne bi dozvolili slične "nadgradnje" i "popunjavanja" bloka, pa počeli da prave kule i u čitavom ostatku NBGa? To znači još više ljudi i sa leve obale Save, i još veći pritisak na Brankov most. A gde je tek širenje NBGa ka severozapadu i Treći Beograd koji će zbog Kineskog mosta podstaći gradnju i u Zemunu? Svi ti novi objekti, ljudi, i sav njihov novi saobraćaj gravitira opet ka Brankovom mostu. Ukratko, plašim se da će bez još jednog velikog automobilskog mosta na Savi i alternativnog prolaza Nemanjinom kroz Stari Grad, čitav saobraćaj u njemu jednog dana totalno kolapsirati. Čak i kad se napravi metro ... koga uostalom takođe treba prevesti preko Save, za šta je taj novi most takođe idealan.

Međutim, bez ulica koje bi ogroman budući promet sa novog mosta prihvatile na teritoriji Savskog Amfiteatra, a njih ovde nema, ovaj jedini spas za saobraćaj Starog Grada postaje trajno i zauvek nemoguć. Da li je neko razmišljao o tome?


6a4e701c-7911-455e-8d80-7144a206e306_w1023_s.jpg


Nesuđeni pešački most ...

ee8a0f2e-4ee8-4d29-aded-69907347faac_w1023_s.jpg


Jasno da o takvim stvarima treba pričati na vreme, jer posle nema svrhe.

Evo recimo sad je već odavno trebalo potezati pitanje zašto tunel u nastavku novog mosta nije ni započet iako je rečeno da će most i tunel biti rađeni paralelno? Zašto da postoji nepotrebna gužva čak i kad most bude napravljen, samo zato što veoma ozbiljan i često nepredvidljiv tunel ispod grada neće biti gotov zajedno sa mostom? Beograd je pun podzemnih reka i izvora, pa ko zna na šta će sve graditelji naići kad počunu da ga buše i koliko će to trajati. Šta se još čeka i zato niko ne postavlja makar i samo pitanje o TOME?
 
Za nekoliko meseci smo ostali bez nekoliko istorijski vrednih građevina u Beogradu - prvo hotel Jugoslavija, zatim Pošta na Savskom trgu i sad pred našim očima nestaje i Stari savski most. Nakon toga sledi konačno uklanjanje ostataka Generalštaba i rušenje Sajma. Bukvalno ceo jedan period arhitektonske istorije Beograda nestaje i siguran sam da će se u budućnosti ovaj period pamtiti kao period uništenja arhitektonske baštine Beograda, i ljudi će se pitati kako smo dozvolili tako nešto.

Kao suprotan primer kako neki narodi uspešno čuvaju svoju arhitektonsku baštinu imamo primer Mađarske, i upravo sad pre neki dan kad su studenti na biciklima prolazili kroz Mađarsku na svom putu do Strazbura sam primetio u reportaži most u gradu Đeru koji je veoma sličan ovom našem Starom savkom mostu - https://maps.app.goo.gl/BgSPWJkoAaucUahTA. Taj most je izgrađen između 2 svetska rata i nacisti su ga srušili krajem 2. svetskog rata prilikom povlačenja ali su Mađari nakon rata izvadili srušenu konstrukciju iz reke i obnovili most koji i dan danas stoji. Na ovom linku je opisan istorijat mosta, samo je tekst na mađarskom pa upotrebite google translate da prevedete tekst.
 
Pa po toj logici i ako ćemo kao Mađari, onda Generalštab i Pošta trebaju ovako da izgledaju danas

1000031734.jpg
1000031737.jpg
1000031736.jpg
 
NIje logika da rušiš da bi izgradio još starije, već je logika da čuvaš ono što već imaš.
 
Vrh