Ovde postoji još jedan ogroman problem koji, čini mi se, nije uopšte pomenut sem u kontekstu nedostajućeg metro mosta. Ovakav projekat znači da rasterećenje budućeg saobraćaja u Starom Gradu gradnjom još jednog automobilskog mosta na Savi postaje trajno nemoguće. Uvek mi je izgledalo da je most u nastavku bulevara Zorana Đinđića ne samo na idealnoj poziciji nego će pre ili kasnije postati apsolutno neophodan. Iako su iz meni nepoznatih razloga u blizini nastavka njegove trase stavili hotel, ipak je još uvek ostalo dovoljno mesta da se pored njega jednog dana provuče bulevar velikog kapaciteta. Na taj način bi postala moguća veoma brza trasa velikog kapaciteta od auto puta i Studentskog grada, pa bulevarem Zorana Đinđića samo pravo, do Save i preko nje, pa malo u levo, i zatim Nemanjinom na Slaviju, gde imamo priključak na jednu od najvećih raskrsnica u ovom delu grada. Ovo je verovatno JEDINA preostala mogućnost da ovaj deo starog Beograda postane onoliko protočan koliko to uopšte može postati (ne računajući eventualne izuzetno skupe, a zbog podzemnih instalacija možda i nemoguće saobraćajne tunele).
Jer, šta nas čeka u budućnosti? Čitava desna obala Dunava je sasvim zapuštena, a tu ima dovoljno mesta da se jednog dana napravi ne jedan, nego nekoliko kompletnih "Beograda na Vodi" sa X puta toliko stanovnika. Brankov most, Zeleni venac, Terazije i čitav taj kraj je i sada na saobraćajnom izdisaju. Šta će tek onda biti? Takođe, na Novom Beogradu će se popuniti preostale parcele, pa će onda i tu početi pokret povećanja gustine stanovanja odlaskom u visine. Pošto smo videli da i na Beobuildu ljudi nemaju problema sa ignorisanjem arhitektonskog nasleđa Novog Beograda u slučaju Hotela Jugoslavija, zašto kad više ne bude mesta i drugde ne bi dozvolili slične "nadgradnje" i "popunjavanja" bloka, pa počeli da prave kule i u čitavom ostatku NBGa? To znači još više ljudi i sa leve obale Save, i još veći pritisak na Brankov most. A gde je tek širenje NBGa ka severozapadu i Treći Beograd koji će zbog Kineskog mosta podstaći gradnju i u Zemunu? Svi ti novi objekti, ljudi, i sav njihov novi saobraćaj gravitira opet ka Brankovom mostu. Ukratko, plašim se da će bez još jednog velikog automobilskog mosta na Savi i alternativnog prolaza Nemanjinom kroz Stari Grad, čitav saobraćaj u njemu jednog dana totalno kolapsirati. Čak i kad se napravi metro ... koga uostalom takođe treba prevesti preko Save, za šta je taj novi most takođe idealan.
Međutim, bez ulica koje bi ogroman budući promet sa novog mosta prihvatile na teritoriji Savskog Amfiteatra, a njih ovde nema, ovaj jedini spas za saobraćaj Starog Grada postaje trajno i zauvek nemoguć. Da li je neko razmišljao o tome?