Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 200 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    562
Kako da potpisu da ga nece rusiti, kad je u planu da se rusi? Da ima par godina fore, pa da se i obeca, pa ce ljudi zaboraviti, al ovde bageri samo sto nisu...

Inace, nisam siguran koliko ljudi van ovog foruma zeli da se most sacuva, a nisam siguran ni da su svima isti motivi kad se protive novom mostu, ima tu kombinacije nekoliko stavova:

- Most je istorijski i ne treba ga nikada menjati (licno se na ovim ne slazem, i predlozeni most smatram boljim, iako ne idealnim resenjem)
- Most ne treba dirati sad, posto jos uvek moze da sluzi, a ima precih troskova, recimo mostovi u nastavku Z.Dj. i/ili Pariske, itd. (sa ovim se slazem), metro, itd.
- Most ne treba rusiti dok se ne izgradi zamena, makar to bilo pola metra pored postojeceg (i ovo smatram razumnim)

Tema za razmisljanje: sta uopste cini da je most "isti", tj. kad rekonstrukcija postaje zamena? Recimo, culi smo da su sipovi drveni, ako bi oni morali da se menjaju (a ako bi most ostao, jednog dana bi bi morali), da li je to isti most? Da li je luk mosta taj koji ne bi trebalo menjati? Samo oblik i dimenzije?
 
Baheri nece jos minimum godinu dana a izbori su za 15 dana
 
To nema nikakve veze. Po predizbornom marketingu i zbog apsolutne nepovredivosti bnv master plana, stice se NEDVOSMISLEN utisak da je to gotova stvar.

Zato se sa punim pravom i treba boriti protiv rusenja pre pustanja novog.
 
Uklanjanje starog tramvajskog mosta kod autobuske stanice u Beogradu počinje u junu sledeće godine. Da bi tramvaji sa Novog Beograda stizali u stari deo grada, trenutno se intezivno radi na postavljanju šina preko novog mosta na Adi. Rok za taj posao je 31. maj sledeće godine.

Stari tramvajski most će onda biti postavljen na mestu između Novog Beograda i Ade Ciganlije kao pešako-biciklističa staza – veza Ade i Novog Beograda.

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... -most.html
 
Sava promenada? Ko je taj Sava Promenada? Da li današnji novinari tako prevode divan izraz "Sava promenade" divnog preduzeća "Blegrade Waterfront"?
 
NBG dobija ogromnu saobraćajnicu: Nova veza od Blokova do Ušća

Zbog izgradnje novog mosta preko Save, na mestu Starog, "tramvajskog", u planu je i izgradnja pristupnih saobraćajnica sa novobeogradske strane.

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je tender za tehničku dokumentaciju za izvođenje radova na izgradnji saobraćajnica i javnih površina sa infrastrukturom na području priobalja reke Save u granicama projekta Beograd na vodi - Novi Beograd, pišu Večernje novosti.

Na raskrsnici Zemunskog puta, kojim sada saobraćaju tramvaji kada siđu sa Starog savskog mosta i Ulice Vladimira Popovića u planu je izgradnja kružnog toka. Odavde će se graditi krak koji će voditi ka Ušću, odnosno Bulevaru Mihajla Pupina. Drugi krak napraviće se do Bulevara Zorana Đinđića, koji će biti praktično produžen skoro do savske obale.

Novom ulicom biće spojeni i Ulica Vladimira Popovića sa Milentija Popovića, odnosno Bulevar Zorana Đinđića biće produžen za 435 metara. Ovakvo saobraćajno rešenje biće diretkna veza centralnih delova Novog Beograda sa novim savskim mostom. U planu je i rekonstrukcija dvokolosečne tramvajske pruge u dužini od 500 metara.

Objektima koji se nalaze na trasi buduće saobraćajnice sledi rušenje.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1465694
 
Kaкав наслов, огромна саобраћајница, a oд трамвајског стајалишта Старо сајмиште до раскрснице Пупиновог и Теслиног булевара нема ни 300 метара. Док друге стране реке већ имамо нови слепи булевар од скоро километар ван функције, ова саобраћајница која је требала бити изграђена пре најмање 30 година ће још да се чека.
 
"Most je odslužio svoje, vreme da ode u penziju"

Glavni gradski urbanista Milutin Folić izjavioje da je beogradski Savski most odslužio svoje i da je vreme da ide u penziju.

Folić je za Prvu TV kazao da će taj most biti demontiran i premešten između novobeogradskog bloka 44 i Ade ciganlije, gde će služiti kao biciklistički i pešački most.
"Ovaj most ne zadovoljava ni kapacitetom ni kvalitetom onome čemu treba da služi", naveo je Folić.

Govoreći o rokovima, glavni gradski urbanista kaže da će se sa poslom demontaže početi na leto ili jesen javnim pozivom za izbor izvođača tog posla.
To će se u stvari dogoditi kada se završi izgradnja šina na Mostu preko Ade kako bi se stvorila alternativa za prelazak tramvaja.

Konkurs za novi most je završen prošle godine i po tom rešenju biće po dve kolovozne trake, trmvajske šine, biciklistička i pešačka staza, navodi Folić i kaže da će imati čak i vidikovce.

"U nastavku mosta biće tunel koji će povezati savski i dunavski amfiteatar, potpuno novi saobraćajni potez od Novog Beograda do Karaburme koji će centar grada rasteretiti za 11 do 14 odsto od tranzitnog saobraćaja", naveo je on.

Folić je potvrdio da su pronađene mine oko most ali da je sve to očišćeno.
Izgradnja mosta, naveo je, trajaće najmanje dve do tri godine.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1491243
 
Premestanje mosta mi se sve vise cini kao bajka, mislim da stari savski most ne treba da se dira, vec da postane pesacki, a novi, samo za saobracaj, da se napravi pored.
 
Ljudi, kolika st*** treba biti, i koliko treba mrzeti svoj narod, da bi na koncu mesec i po dana u kojima je pešački saobraćaj bio najbrža veza leve i desne obale Save u špicevima, makar i pomišljao na ovako komotne scenarije gradnje (demontiraš - pa dok montiraš... nema)? Tri godine mučenja, ej?
1/25 prosečnog ljudskog veka.

Strašno. Ovi su, bre, gori od dahija i od Idi Amina Dade deset puta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=594225#p594225:1jrhoutl je napisao(la):
astrodule » 10 Jan 2019 11:36 am[/url]":1jrhoutl]44. blok? Preko Međice?

Zar nije u pitanju Blok 70a?

Posle onog gostovanja gradskog arhitekte Folića na TV kada je sam sebe ispravio da je zgrade Generalštaba projektovao Dragiša Brašovan a ne Nikola Dobrović mene ovakve stvari ni ne iznenađuju niti zabrinjavaju.

Jednostvno, čovek se slika za medije i priča bez veze. Može mu se,jer nema odgovornosti.


A da je ideja da se ta konstrukcija pošto-poto ubudži bilo gde, je prosto neshvatljiva.
Ja se iskreno nadam da je to samo priča za javnost, da je plan da kada dođe vreme za realizaciju neko samo konstatuje da "nije moguće" i da "to do sada nismo znali" i da će se sve tako završiti.
 
Ja sam isto prilično uveren da će biti tako, tj, da će most u staro gvožđe.

Već zamišljam neko saopštenje tipa "Most je previše star, ne bi preživeo rastavljanje pa ponovno sastavljanje, a celog ga ne možemo preneti..."
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=594272#p594272:27r00bc9 je napisao(la):
astrodule » 10 Jan 2019 01:39 pm[/url]":27r00bc9]https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2019&mm=01&dd=10&nav_id=1491243

Pogledajte kraj priloga i na*rkanu Jovanu.

Gospođo, :sesir: :kk:
 
Mora da ide preko mosta redovno i da je smorio glupi odgovor
 
Нечух из прилога да је Фолић ишта обећао везано за рокове и прелазно решење. Осим небитних детаља и политичких понављања у прилогу и иначе у медијима:
1) Фолић није поменуо да ће задати рок у тендерским документима понуђачу, што значи да ће им требати бар 10 година (репер уговорени рокови за Карађорђеву и Трг Републике)
2) изгледа да појма нема како ће повезати "шине" на постојеће трасе.
а) Нигде, информације да ли је то део тендера везаног за Мост на Ади.
б) Да ли ће се трасе трамваја делити на оне које ће ићи до Хајата и оне које ће ићи ка Блоку 45?
в) Шта ће бити са постојећим трасама 3 и 3л?
г) Да ли ће бити веза Новог Београда са квази-железничком станицом Топчидер?
д) колико ће трајати путовање и да ли ће по питању веза са другим трасама јавног превоза бити интересантна путницима траса преко Моста на Ади?
3) Технички процес демонтаже и одвожења моста и потребно време вероватно није сагледао
4) функционисање града у том прелазном периоду није разрађено
5) конфор смртника који купише станове у Београду на води окружених буком и прљавштином тих тричавих Икс година. Они у Карађорђевој су давно истренирани, асфалтном базом деведесетих, једносмерним улицама за нигде, рушењима за БнВ, азилантима, ...могу још да истрпе.
 
A da stavis i link vijesti koju prepricavas ne bi bilo zgoreg cip ima godinu dana za projekat mosta novog i projekat izmjestanja postojeceg mosta ....
 
Karlov most dug je 520m, a širok 10m. Njegovu gradnju započeo je Karlo IV 1357 godine na mestu starog drvenog Juditinog mosta koji je uništen u velikoj poplavi 1342 godine.

Kažu da je nemački car i češki kralj Karlo IV, verujući da će ovoj gradjevini dati dodatu snagu, a prema pravilma numerologije, položio kamen temeljac u 5.31h ujutru 9.jula 1357 godine.

Izgradjen je od blokova peščara i završen 1402 godine kada su ga prozvali Kameni most, a kasnije Praški most, a od 1870 godine nosi ime Karlov most. Na oba kraja zaštićen je gotskim tornjevima . Na mostu se nalazi 16 lukova na kojima stoji 30 statua koji predstavljaju svece i zažtitnike tog vremena, a služe kao i čuvari mosta i Praga.
Mislim da je prosao i njegov rok trajanja a i vidi se da jedva brodovi mogu da prodju..
 
Ау Ентеро, шта си ти нашао да поредиш .... мост стар 600 година који је културно-историјско добро непроцењихог значаја са окупаторском склепотином старом 60 година ...
 
Vrh