Šta je novo?

Socijalni i stanovi solidarnosti u Ovči"

Jer živim i radim u tom kraju. Skoro svaki dan sam "na terenu" i vidim svojim očima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=897822#p897822:tjfc7scj je napisao(la):
dzonihsv » Чет Нов 11, 2021 1:41 pm[/url]":tjfc7scj]Ne znam zašto stalno svi koji ne žive na levoj obali Dunava potenciraju voz kao odgovarajuće rešenje za javni prevoz ovog kraja? Više puta sam od raznih članova čuo spominjanje stajališta voza u Krnjači i Ovči kao adekvatnih odgovora. Bukvalno ih možda 1000 ljudi koriste, i to možda. Zašto? Jer su na pogrešnoj strani gde je naseljenost mala. Većina naseljenosti je sa leve strane zrenjaninskog puta, pa tek gore posle Sebeša se to širi sa obe strane. A tu voz nikad nije ni prismrdio. Pride, je l' neko video gde je ŽS Ovča i koja je to "zabit" za ikoga da dođe do nje? Čak ni stanovnici Ovče ne idu tamo često.

Dok voz ne krene zrenjanincem ili iznad njega, džabe šta god da se uvede jer je pristup istom tom vozu cimanje i po. Čak i u onoj stanici u Krnjači. Gotovo uvek je prazna u koje god doba dana da se dođe.

Слажем се да су железничке станице очајно повезане са насељима. Скоро сам покушао из правца Зрењанинца да одем до станице Крњача мост, лутао по лавиринту уских слепих улица и на крају се попео на железнички насип и пругом прошетао до стајалишта. Али опет, ни аутобус 105 није сјајно решење. Проблем је што урбанисти нису предвидели изградњу нових стамбених блокова попут овог у непосредној близини железнице. Да постоји нека нормална веза између Борче, Котежа и станице Крњаче мост, верујем да би искоришћеност воза била боља. Зато бих волео да видим трамвај дуж обода тих насеља западно од Зрењанинца, који би ишао до ЖС Крњача мост, али би то захтевало прављење новог булевара по ободу оивх насеља и рашчишћавање оног урбанистичког хаоса око станице Крњача мост.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=897846#p897846:3sru3d5p je napisao(la):
Дошљак » Danas, , 15:23[/url]":3sru3d5p] Скоро сам покушао из правца Зрењанинца да одем до станице Крњача мост, лутао по лавиринту уских слепих улица и на крају се попео на железнички насип и пругом прошетао до стајалишта.

Vodi računa tako kada ideš kroz uličice tog kraja gde nema prometa i gde je osvetljenje slabo, naiđu psi lutalice, a ponekad i vlasnički psi (koje budale od vlasnika puštaju da se šetaju). Zna da bude ne svejedno, jer neretko se puštaju malione, stafordi i slično. Nije često, iskren da budem, ali dešava se.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=897846#p897846:3sru3d5p je napisao(la):
Дошљак » Danas, , 15:23[/url]":3sru3d5p]
Али опет, ни аутобус 105 није сјајно решење.

105-ica je uvek bila u službi naselja Ovče i to je u principu to. U međuvremenu se doselilo mnogo ljudi, kako na ovčanskom putu, tako u okolini istog i dok nije proradila 105L linija, znalo je da bude čupavo oko prevoza. Jer Ovča gravitira ka 2-3 velika marketa na ovčanskom putu ili Borči.
E sad, planira se gradnja svega, pa se potencijal 105-ice smanjuje..., ali ako se vrate zglobni busevi (zeznuše ovde par linija dobro sa solo vozilima) i da se pojača red vožnje (makar još jedno vozilo da se doda). Ali, to svakako postepeno raditi (osim vraćanja zglobnih buseva na 43, 96 i 105 - to čim pre). Svestan sam da je bus prevoz problem u celom gradu (solo vozila, manjak vozača...) i bezvezna kupovina solo kineza, pa cenim da će samo gore biti.

A za tu novo-planiranu okretnicu u drugom delu novog naselja, mislim da još uvek nema potrebe za novim linijama. U najboljem slučaju, samo 105L staviti da skreće u naselje (kada ono bude dovoljno izgrađeno da ima potrebe za time).
 
Ma више немам намере да лутам тим сокацима, једном сам се зезнуо :D A линије преко Панчевца су стварно учињене неподношљивим са увођењем солаћа уместо зглобова.
 
Otvorena polja, spoljna magistralna tangenta i dvokolosečni BG:VOZ. Imamo savršenu šansu da napravimo dobra planska naselja, novim bulevarima vežemo za Zrenjaninski i Pančevački put, napravimo srednje škole (uz stanice voza), pijacu, tržne centre, dom zdravlja, gradski park, rekreativne zone... Kompaktni urbanizam sa mogućnošću zadovoljavanja mnogih lokalnih potreba u lokalu, biciklističku infrastrukturu... Ko li (ne) planira razvoj ovog grada?
 
Било је приче о новим насељима уз станице БГ воза по Банату, али су планови које смо видели до сад искрено површни и не баш најбољи. Нажалост тај простор је доста прожет индустријом.
 
Zona između pruge i Ovčanskog puta je veća od, na primer, Savskih blokova (44, 45, 70-72, 70a, 61-67 blokova). Južno od pruge, industrija je uz Pančevački put, ali skladište gasa je jedino što traži zaštitnu zonu 500-600 metara u krug (neka me ispravi onaj ko zna tačne propise). Ne vidim neke ozbiljne prepreke razvoja povećeg naselja, a i (što da ne) industrijsko-skladišnih sadržaja. Pogotovu što postoji perspektiva razvoja lučke zone.
 
Тачно али код нас би то била мешана салата ала-Зрењанинац-Ибарска. Нема планског приступа простору осим ако на њега баци око инвеститор. Осим насеља треба планирати и осталу инфраструктуру и садржаје који требају грађанима - школе, вртиће, домове здравља.
 
A pre svega normalnu putnu infrastrukturu. Baš juče sam se zatekao u Braće Jerković kada su naišla dva minibusa na 26L. Ljudi su bukvalno visili na vratima oba minibusa i tražilo se mesto više, i opet nisu svi uspeli da uđu. Evo čak i u sadašnjoj situaciji sa izgrađenošću oko Zrenjaninca, osim onoga kuda ide linija 43, teško da neki drugi kraqj može uopšte da ima, a nije da nema potrebe.​
 

Геотермал за социјалне станове у Овчи


Децентрализовани систем за грејање са обновљивим изворима енергије за објекте социјалног становања у Овчи повезан је и пуштен у рад, саопштили су из Секретаријата за енергетику. Како је прецизирано, реч је о хидрогеотермалној енергији.

Фаза 1 обухвата децентрализовани систем за грејање 250 социјалних станова у комплексу у Овчи који је изграђен у оквиру пројекта Секретаријата за инвестиције Градске управе Града Београда. Пројектом је предвиђено подно грејање као основни вид грејања објеката. Као топлотни извор предвиђене су топлотне пумпе са бунарском водом, што представља савремено и еколошки прихватљиво решење коришћења обновљивих извора енергије.

Након што је читав систем преузео Секретаријат за енергетику, целокупна инсталација ће бити пренета на коришћење, управљање и одржавање Јавном комуналном предузећу „Београдске електране” на основу решења градоначелника града Београда.

 
Vrh