Izvor: Grad BeogradЗавршен конкурс „Заједно до бољег превоза”
Конкурсом „Заједно до бољег превоза”, који је расписало ГСП „Београд” корисници услуга имали су могућност да покажу какав дизајн трамваја желе. Будући дизајн 60 трамваја који ће бити реконструисани и генерално ремонтовани, одредили су наши суграђани.
Прва награда додељена је раду под шифром „RESTYLED”, аутора Владимира Змајевића. Друга награда припала је раду под шифром „ДАР-МАР”, аутора Дарка Марковића, а трећа раду под шифром „VASSILEVS” аутора Андреја Васиљевића.
Жири су чинили: мр Славен Тица, генерални директор ГСП „Београд”, као председник жирија, Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз, Бранислав Пирковић, технички директор задужен за електро подсистеме, Игор Дроњак, директор трамвајског подсистема, Милена Лазаревић, архитекта.
Реконструкцијом и генералним ремонтом трамваја према изабраном идејном решењу, возило ће добити нов и савремен изглед, а остварени су и циљеви због којих је конкурс, под називом „Заједно креирамо будућност” и расписан. Ово је још један пример да ГСП „Београд” заједно са својим корисницима гради бољи јавни градски превоз усмерен ка модерном и европском систему.
Prvo mesto: http://www.beograd.org.yu/download.php/documents//Inagrada.jpg
Drugo mesto: http://www.beograd.org.yu/download.php/documents/IInagrada.jpg
Trece mesto: http://www.beograd.org.yu/download.php/documents/IIInagrada.jpg
Ooo...izgleda pao neki dinar i za 3.mesto ! ..kad ćemo na pivo.SUDEĆI po rešenju novog dizajna tramvaja, koji je pobedio na konkursu "Zajedno do boljeg prevoza" Gradskog saobraćajnog preduzeća, Beograđani će se vrlo brzo voziti u lepšim i kvalitetnijim vozilima. Pobednička zamisao predviđa kompletan redizajn prednjeg i zadnjeg dela vozila, kao i niz novina koje će osvežiti šinsku flotu GSP.
Pobednički rad Vladimira Zmajevića predviđa veće površine pod staklom što će dopineti boljoj preglednosti. Bočne strane tramvaja pretrpeće minimalne izmene, tako da neće biti povećanja troškova održavanja. Uz to, uvođenjem bočnih svetala kao i poklopaca kojima će biti "maskiran" sistem točkova, vozilo će biti uočljivije.
Takođe, kabina vozača biće izrađena od poliestera ili palastike, što će smanjiti ukupnu masu vozila. Većoj preglednosti i vizuelnom efektu doprineće veći prozori i površine pod staklom. Žiri je ovo rešenje ocenio kao tehnički potpuno izvodljivo.
- Ideja konkursa bila je da građani Beograda sami osmisle izgled tramvaja kojim bi voleli da se voze - kaže Slaven Tica, direktor GSP. - Konkurs se poklapa sa planovima obnove voznog parka i predstavljaće smernicu ka budućem vizuelnom rešenju naših vozila.
U GSP kažu da odziv dizajnera na konkurs, zbog brojnih ograničavajućih faktora, nije bio veliki. Ipak, autori pet prispelih radova bili su na visini zadatka, tako da je žiri imao više nego težak zadatak da izabere najbolji.
Najvećeg gradskog prevoznika u narednom periodu čeka i velika obnova voznog parka. U tu svrhu iz budžeta Grada Beograda izvojeno je 1,39 milijardi dinara. Od tih sredstava biće kupljeno oko 100 novih autobusa i 40 trolejbusa.
- Tenderska procedura za nabavku 55 zglobnih i 45 solo autobusa je u toku, a ponude će biti otvorene krajem meseca - ističe Tica. - Svi će biti savremeni, niskopodni, klimatizovani i prilagođeni potrebama invalida. Uz to, aranžman Evropske investicione banke koji sprovodi Gradski sekretarijat za finanasije omogućiće skori tender za remont 60 tramvaja. Prvi remontovani tramvaji na gradske ulice izaći će za manje od godinu dana.
Deo sredstava biće uložen i u kupovinu nekoliko specijalizovanih vozila. U planu je nabavka glačalice šina, vozila za održavanje kontaktne mreže, što će sve zajedno koštati oko 20 miliona dinara.
ŽIRI
STRUČNI žiri koji je ocenjivao prispele radove činili su Slaven Tica direktor GSP, direktor Direkcije za javni prevoz Željko Đukanović, kao i Kosta Krsmanović, profesor Fakulteta primenjenih umetnosti i Zoran Bulajić, profesor Akademije lepih umetnosti.
GSP je otkupio tri rada, a autor prvoplasiranog rada nagrađen je sa 85.000 dinara.