Šta je novo?

Savski trg

Samo mala konstatacija o strucnosti projektanta investitora i mozda izvodjaca. Gradiliste se otvara u zimu, nepovoljni su vremenski sto znaci da je ujutru podloga zamrznuta i da mora ponovo da se radi geomehanicki prijem sloja koji je primljen prethodnog dana - greska Investitora. U prevodu kvalitet je upitan, samim tim i trajnost. Druga konstatacija na sliku gde se stavlja geotekstil. Cini se da podtlo nije primljeno, a i da jeste treba razdvojiti posteljicu od peska od podtla a ne pesak od sloja DKA iznad - greska projektanta. Sve u svemu izvode se radovi sred zime kada im nije vreme pa je veca verovatnoca da dodje do problema prilikom ekspolatacije.
 
Ako se valjano radi, zima nikakav problem ne predstavlja.
Eno Nemanjina u zimu rađena, duže drži od ovih novih rekonstrukcija.
E sad što oni ne umeju valjano...

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Ajd kazes gradiliste u zimu. Dobro je poznato da su gradjevinci od Dez do Feb. svi na Tajlandu, brckanje dok ne otopli.

Radi se svuda do -5 C strucnjace. Cela Evropa, nema stajanja, inace si propao ako stanes.
 
Dobro je sto se svi u Srbiji u sve razumeju. Ajde malo da razjasnimo. Zatvaras glavnu saobracajnicu u sred zime, dan je kraci znaci radi se najcesce od 7-15 u poredjenu sa prolecem I letom. Na to dodajmo da su praznici I da dosta radnika I masinista ide kuci, samim tim postoji I problem sa resursima. E sad neka mi neko objasni ako padne sneg I temperature je ispod nule da li se izvode ili ne zemljani radovi. Ako postoji verovatnoca da ce se to desiti niko normalan ne pocinje da radi u januaru nego u najboljem slucaju u februaru. Uz to dosta firmi pravi pauzu u januaru jer su troskovi veci a ucinci manji nego u drugim periodima godine. Kada se primi sloj prethodnog dana a danas dodjes na gradiliste sloj je smrznut, znaci moras da razbijes led i ponovo da ga spremas, 2x radis istu poziciju...I tako dalje. Zato nam je i ovako jer odluke donose politicki podobni a ne oni sa iskustvom i skolom i ne ne idu radnici na Tajland nego se vracaju porodicama van Beograda u periodu od Sv. Nikole do srpske N. Godine
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=699693#p699693:2q0i5apy je napisao(la):
tzoran1 » Pet Jan 17, 2020 3:42 pm[/url]":2q0i5apy]
BTW prethodno je 2012 godine radjena rekonstrukcija ovog trga pa opsta 7 godina i sve tada uradjeno je sada pedantno unisteno. Ovde se trgovi cesce menjaju nego postavke u nekim muzejima.

I tako obnovljen nije licio ni na sta...kortenske ograde su bile isarane grafitima, na njih lepljeni oglasi, iz zardinjera je curila voda uprkos ogradi, a u zardinjerama se uglavnom nalazilo djubre i pikavci umesto sadnica zelenila koje su babe sa dolaznih autobusko/tramvajskih stanica redovno cupale, spomenik je bio prepun grafita...i tako dalje!
 
U Beogradu nije posteno smrzlo zemljiste zadnjih 50 godina, cak je i bolje kada je nula ili –5. Najgora je kisha.

Gradiliste je vec par meseci otvoreno i normalno je da ti ulete neki zimski meseci. A obicno otvaras gradiliste, cim je sve spremno, obicno nema pauze tjcekanja lepog vremena.

Inace ovo ce da zavrse pred izbornu tisinu, zato i brzaju, i mislim da BW vodi radove a ne BG, mada nisam 100% siguran.
 
Radim vec 13 godina uglavnom u Beogradu I okolini. Od 2007 sam imao zatrpana gradilista kojima nisam mogao da pridjem od snega, zaledjene kranove zbog niskih temperatura, nemogucnost izvodjenja betonskih i asfalterskih radova zbog niskih temperatura, tako da mogu da odgovorno tvrdim da je velika verovatnoca da ce u januaru da padne sneg. Svakog jutra struzem led sa auta, znaci temperatura je bar do 9h ispod 0. Postoji nesto sto se zove optimalna vlaznost materijala, u prevodu treba pokvasiti vodom npr. onaj pesak sa slike pre zbijanja (valjanja). Cim je sloj nakvasen on mrze sto znaci da mora da se ponovo pripremi ako preko smrznutog sloja odradis sledeci sloj racunaj da tu imas rupu na leto. Sto se tice planiranja ako ti je cilj da smanjis guzve u gradu koji se raspada tezices ka tome da radovi traju krace, tj kreces najranije u februaru kako bi imao duzi dan i bolje vremenske prilike. Za planiranje na BW jedna konstatacija kolege, zavrsili su kompletnu saobracajnicu sa parkinzima poplocavanje, ivicnjake, asfalt i ozelenjavanje saobracajnica 100% zavrsena a preko nje prolazi masina za sipove od 100tinak tona, od ivicnjaka i ploca nije ostalo nista.
 
Neko je nešto ranije napisao da je Korunovićeva pošta skraćena za jedan sprat a i na drugim mestima se navodi da je skraćena za dva sprata a nije tačno ni jedno ni drugo. Visinski je samo skraćena za gornju polovinu one dve kocke na vrku na strani prema Savskoj ulici i zabat prema Stanici iza koja nije bilo ništa. Zgrada je tokom rata pretrpela ogromna oštećenja ceo ugaoni deo je srušen do visine prizemlja, susedno stepeniše ka Savskoj je potpuno srušeno kao i velika dvorana za razvrstavanje pošte koja je u visini dve etaže zauzimala ceo rizalit ka Željezničkoj stanici. Uglavnom zgrada je provizorno zaštićena od daljeg propadanja a rekonstruisana je 1947 po projektu arhitekte Pavla Krata. Tada je potpuno izmenjena unutršnja dispozicija formirano je sadašnje stepenište i središnja nosiva konstrukcija od ogromnih AB stubova. Na fasadama su zazidane sve niše, delom su profilacije oštemovane kako bi se fasada poravnala, postoji detaljna arhitektonska dokumentacija koja pokazuje šta je i kako urađeno, u svakom slučaju, veliki deo fasada je sačuvan ispod ove sadašnje.
POšto ne znam kako da okačim slike evo linka za jednu nakon bombardovanja: https://www.pinterest.com.au/pin/278378820693927311/visual-search/
Inače postoji i članak o rekonstrukciji samo arh Pavla Krata objavljen u časopisu "Arhitektura" br 13-17/1948 u Zagrebu
 
Podržavam rekonstrukciju trga i premeštanje drumskog saobraćaja na obod kružnog toka. Ono što ne podržavam je postavljanje spomenika i planirana izgradnja metro stanice.
 
tzoran1":2wpq2rwa je napisao(la):
Gde ce biti stanica i ulaz-izlaz u metro ?
Bilo je na ovoj temi reči da će biti sa “druge strane” zgrade GŽS, na prostoru Beograda na vodi. Dakle ne na samom trgu. Ali što kaže Došljak ne zna se ni gde će metro...
 
Кад оду БАС и окретница неће ту више ни бити пешачких коридора какве знамо данас.
 
Ja sam kacio fotke na forum u temi o posti ako se ne varam gdje se vide radovi na prekomponovanju poste promjeni oblika
 
Za sada mi se ovo dopada. Pre svega zbog rekonstrukcije zgrade, sada već bivše železničke stanice. Naravno, bez rekonstrukcije zgrade pošte i hotela "Petrovgrad" ovo neće ličiti na pristojan trg. Samo se bojim da na kraju trg neće poslužiti kao prostor za kafiće. Ovo "ubacivanje" ugostiteljskih objekata je prevršilo svaku meru. Zamislite, pijete kafu na kružnom toku? Gde ćete veće uživanje... Od grada nam prave vašarište pa me ne bih čudilo da i od ovog dela grada naprave prostor za prodaju kobasica, suvog mesa, kokica, kuvanog kukuruza i drugih proizvoda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700525#p700525:29mhse5p je napisao(la):
Koniljo » Pon Jan 20, 2020 10:57 am[/url]":29mhse5p]Za sada mi se ovo dopada. Pre svega zbog rekonstrukcije zgrade, sada već bivše železničke stanice. Naravno, bez rekonstrukcije zgrade pošte i hotela "Petrovgrad" ovo neće ličiti na pristojan trg. Samo se bojim da na kraju trg neće poslužiti kao prostor za kafiće. Ovo "ubacivanje" ugostiteljskih objekata je prevršilo svaku meru. Zamislite, pijete kafu na kružnom toku? Gde ćete veće uživanje... Od grada nam prave vašarište pa me ne bih čudilo da i od ovog dela grada naprave prostor za prodaju kobasica, suvog mesa, kokica, kuvanog kukuruza i drugih proizvoda.

Pretvaranje gradskog prostora u komercijalni plato sa kaficima, u jedan veseli vasar sa muzikom i rostiljem, sasvim je u skladu sa ideoloskim postavkama postmoderne, praksom neoliberalizma i srpskim mentalitetom.
 
Ljudi jel bi bilo moguće da kolektivno podnesemo zahtev da se na Savski Trg vrate replike stare rasvete, tramvajskih stubova itd. Znamo da na trgu ima još dva stuba (ako ih nisu uklonili) pa ne bi trebalo da bude problem napraviti nove replike.
Untitled.png

Evo i jedna slika tih tramvajskih stubova na trgu 60ih valjda. Prva je već bila u nekoj modifikovanoj verziji a ona iza je u originalu.
M4206-Beograd-glavna-posta-sa-zeleznickom-stanicom---razglednica-1930-1940--g-.jpg

I naravno visoki stubovi.
savski-trg-840x630.jpg

Umesto ovoga....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700551#p700551:20x356bt je napisao(la):
MC_ » Пон Јан 20, 2020 11:55 am[/url]":20x356bt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700525#p700525:20x356bt je napisao(la):
Koniljo » Pon Jan 20, 2020 10:57 am[/url]":20x356bt]Za sada mi se ovo dopada. Pre svega zbog rekonstrukcije zgrade, sada već bivše železničke stanice. Naravno, bez rekonstrukcije zgrade pošte i hotela "Petrovgrad" ovo neće ličiti na pristojan trg. Samo se bojim da na kraju trg neće poslužiti kao prostor za kafiće. Ovo "ubacivanje" ugostiteljskih objekata je prevršilo svaku meru. Zamislite, pijete kafu na kružnom toku? Gde ćete veće uživanje... Od grada nam prave vašarište pa me ne bih čudilo da i od ovog dela grada naprave prostor za prodaju kobasica, suvog mesa, kokica, kuvanog kukuruza i drugih proizvoda.

Pretvaranje gradskog prostora u komercijalni plato sa kaficima, u jedan veseli vasar sa muzikom i rostiljem, sasvim je u skladu sa ideoloskim postavkama postmoderne, praksom neoliberalizma i srpskim mentalitetom.

Када год почнем да читам генерализације о "српском менталитету" или "балканском менталитету" устукнем да прочитам још једном и проверим да ли написана мисао има имало смисла.

Ова ме једино асоцира на гостовање Александра Оленика у "Утиску недељу". :kafa:

Промашена констатација; код нас буџе разне варијанте кафана на сваком ћошку јер не поштују свој народ, културу и једина идеологија им је свој џеп уз шта свеприсутни конзумеризам иде руку под руку.
 
Update
d97b4d76f0b407986597b3d8556266da.jpg


Послато са Redmi Note 5 помоћу Тапатока
 
Ne bih zalio para da se srede ove fasade, ukljucujuci postu
 
Dok traju radovi ovde na kakvom takvom trgu, treba rekonstruisati i deo do Starog Savskog Mosta da ne bi ponovo bio zatvaran kompletan saobraćaj za par godina zbog 200m ulice.
 
Vrh