Šta je novo?

Savski trg

Nekada je zastava bila postavljena iznad ulaza u stanicu a pre toga i na jarbolima između zgrade pošte i stanične zgrade iza lokomotive.
 
Mислим да је неким правилима прописано где иду заставе локалних самоуправа, ваљда зависи од оснивача институције. Овде је у питању Република Србија.
 
Prošao sam danas i moj utisak je da ne izgleda toliko loše, ali definitivno nije nekakva giga-mega atrakcija, koja će sama po sebi privlačiti bugarske turiste, nego da može da ima smisla tek kao šlag na torti jedne šire ambijentalne celine, koja tek treba da se oformi (kvalitetan muzej u zgradi stanice, renovirana zgrada Pošte, hotel Petrograd...). Bez svega toga, spomenik mi je tu kao pao s Marsa
 
Једно питање: да ли ће Гаврила Принципа у делу од Михајла Богићевића до Балканске остати трајно једносмерна ка Бранковом мосту и ако хоће, како онда из ГП стићи до Балканске, Краљице Наталије а да се не обилази около наоколо?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808485#p808485:denhitvz je napisao(la):
3eka » Sre Dec 30, 2020 1:47 am[/url]":denhitvz]Prošao sam danas i moj utisak je da ne izgleda toliko loše, ali definitivno nije nekakva giga-mega atrakcija, koja će sama po sebi privlačiti bugarske turiste, nego da može da ima smisla tek kao šlag na torti jedne šire ambijentalne celine, koja tek treba da se oformi (kvalitetan muzej u zgradi stanice, renovirana zgrada Pošte, hotel Petrograd...). Bez svega toga, spomenik mi je tu kao pao s Marsa

Naravno. Mislim da niko nije ni govorio da ce to biti kao Ajfelova kula zbog koje ce dolaziti milioni turista iz celog sveta. Kao sto si rekao, zajedno sa svim ostalim ambijentalnim celinama okolo i sredjenim fasadama na trgu kao i BNV, linijskim parkom i KV, bice to slag na torti,zbog koje ce Srbija postati znacajna na turistickoj karti Evrope. Ipak na tu tortu moramo da sacekamo jos 2-3 godine dok se sve ostalo ne zavrsi.
 
Ja ovde stvarno ni u bližoj budućnosti ne vidim sadržaj koji će privući ljude da se ovde okupljaju ili prolaze.

Javni prevoz su ubili ovde, ne postoji ni zeleznicka ni autobuska stanica, muzej kaontakav svakako neće privući ljude..za glavnu metro stanicu cemo da se nacekamo...stvarno se plasim nove slavije...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808528#p808528:11kb2h5a je napisao(la):
DraganSt » Сре Дец 30, 2020 11:18 am[/url]":11kb2h5a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808485#p808485:11kb2h5a je napisao(la):
3eka » Sre Dec 30, 2020 1:47 am[/url]":11kb2h5a]Prošao sam danas i moj utisak je da ne izgleda toliko loše, ali definitivno nije nekakva giga-mega atrakcija, koja će sama po sebi privlačiti bugarske turiste, nego da može da ima smisla tek kao šlag na torti jedne šire ambijentalne celine, koja tek treba da se oformi (kvalitetan muzej u zgradi stanice, renovirana zgrada Pošte, hotel Petrograd...). Bez svega toga, spomenik mi je tu kao pao s Marsa

Naravno. Mislim da niko nije ni govorio da ce to biti kao Ajfelova kula zbog koje ce dolaziti milioni turista iz celog sveta. Kao sto si rekao, zajedno sa svim ostalim ambijentalnim celinama okolo i sredjenim fasadama na trgu kao i BNV, linijskim parkom i KV, bice to slag na torti,zbog koje ce Srbija postati znacajna na turistickoj karti Evrope. Ipak na tu tortu moramo da sacekamo jos 2-3 godine dok se sve ostalo ne zavrsi.

Њима је требало 2-3 године да изграде једну пасарелу какве црне 2-3 године за све њихове ид***** планове

Чак и да се пола од најављеног заиста и заправо оствари и буде икоме занимљиво опет је небулозно кренути од прављења трга па онда дубити на трепавицама да привучеш људе који би га посетили. Чак и да је трг било добро решење за овај део града ипак би требао да буде завршен на крају, када је све остало решено и садржај је већ довољно популаран и посећен
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808550#p808550:3gmj4yb0 je napisao(la):
Kailan » Sre Dec 30, 2020 1:23 pm[/url]":3gmj4yb0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808528#p808528:3gmj4yb0 je napisao(la):
DraganSt » Сре Дец 30, 2020 11:18 am[/url]":3gmj4yb0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808485#p808485:3gmj4yb0 je napisao(la):
3eka » Sre Dec 30, 2020 1:47 am[/url]":3gmj4yb0]Prošao sam danas i moj utisak je da ne izgleda toliko loše, ali definitivno nije nekakva giga-mega atrakcija, koja će sama po sebi privlačiti bugarske turiste, nego da može da ima smisla tek kao šlag na torti jedne šire ambijentalne celine, koja tek treba da se oformi (kvalitetan muzej u zgradi stanice, renovirana zgrada Pošte, hotel Petrograd...). Bez svega toga, spomenik mi je tu kao pao s Marsa

Naravno. Mislim da niko nije ni govorio da ce to biti kao Ajfelova kula zbog koje ce dolaziti milioni turista iz celog sveta. Kao sto si rekao, zajedno sa svim ostalim ambijentalnim celinama okolo i sredjenim fasadama na trgu kao i BNV, linijskim parkom i KV, bice to slag na torti,zbog koje ce Srbija postati znacajna na turistickoj karti Evrope. Ipak na tu tortu moramo da sacekamo jos 2-3 godine dok se sve ostalo ne zavrsi.

Њима је требало 2-3 године да изграде једну пасарелу какве црне 2-3 године за све њихове ид***** планове

Чак и да се пола од најављеног заиста и заправо оствари ...

Ja ne sumnjam da ce biti ispunjeno. Praksa u poslednjih nekoliko godina pokazuje da se moze verovati.
 
A mene nešto drago što uređuju taj plato zbog nas samih naviklih na džumbus, baš mi zaigra ćoška za turiste. Ne razumem taj vrednosni sud koji se oslanja na suzu radosnicu u oku stranog turiste kad vidi da smo podigli spomenik starom dobrom velikom županu i to tako pogolem. Ne mogu ni da zamislim kako će poteško biti tek njegovoj ćoški.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808536#p808536:ngc8gpo5 je napisao(la):
Bulbulderac17 » Wed Dec 30, 2020 11:49 am[/url]":ngc8gpo5]Ja ovde stvarno ni u bližoj budućnosti ne vidim sadržaj koji će privući ljude da se ovde okupljaju ili prolaze.

Javni prevoz su ubili ovde, ne postoji ni zeleznicka ni autobuska stanica, muzej kaontakav svakako neće privući ljude..za glavnu metro stanicu cemo da se nacekamo...stvarno se plasim nove slavije...


Sent from my iPhone using Tapatalk

U teoriji, mislim da postoje načini da se oživi ovaj kraj (u praksi, sa ovom vlašću, ni u ludilu). Recimo, koja bi moja strategija bila:
-renoviranje Pošte, otvaranjem ozbiljnog muzeja (a ne "muzeja", koji će ovi da otvore, samo da bi se o njima pisalo u novinama), hotel...
-kako se na promet Beograđana ne može računati jer, kao što si rekao, više nema transportnog čvorišta, a ni nekih sadržaja bitnih za dnevne životne aktivnosti, očigledno je da se mora fokusirati na turiste. Sa masovnijim prometom turista, razviće se i ostali sadržaji, koji će konačno privući i Beograđane
-planirati, razvijati i promovisati turističke koridore i pešačke rute, koji uključuju i Savski trg. Na primer veze Terazije-Balkanska-Savski trg (pa onda ili Karađorđevom ka Savamaloj ili ka BNV) ili Hram-Nemanjina-Savski Trg. Recimo jednodnevna shopping ruta - Rajićeva-Knez-Terazije-revitalizovana Balkanska sa radnjicama sa starim zanatima-Savski trg-BNV-Galerija. Voleo bih i Karađorđeva da se nađe tu, kao nekadašnja glavna trgovačka ulica, ali možda bi bilo previše.
-pada mi na pamet i Mikseru da se ponudi neki prostor u blizini (pričam sad napamet, ne znam da li postoji takav prostor u blizini uopšte, a i to je u potpunosti u suprotnosti sa svime što predstavlja ova vlast). Mikser se pokazao kao dobar generator prometa i kao pozitivan uticaj na razvoj određenog kraja.

Sigurno postoji još gomila stvari koje se mogu uraditi da se Savski trg stavi na mapu grada. Samo treba imati pameti, kreativnosti i ljubavi prema ovom gradu, od čega trenutna vlast nema ništa.
 
Савски трг је поприлично изгубио на саобраћајном значају а физички није успут ни на једној траси осим од Славије. Ко хоће из Савамале ка Галерији нпр. моћи ће променадом или Вилсоновим булеваром. Из Савског венца (део између Булевара ослобођења, Немањине и Савске) ће сви ићи право у улицу Николаја Кравцова, а из центра града је за туристе лакше и лепше да иду трасом Кнез Михаилова-Топличин венац-Косанчићев венац-Карађорђева-променада.

Што се тиче музеја, ево за историјски ће им требати минимум две године. Остале немају у плану. Са поштом верујем да немају појма шта да раде. Са друге стране на тргу и у ужој околини и дање има доста ругла, најмање 5 празних и оронулих зграда. Хотели, угоститељски и трговачки садржаји су непривлачни.
 
Pa, slažem se da su rute koje si spomenuo lakše i (trenutno)lepše, ali mislim da nije ni nama, a ni turistima cilj da se oni vrte u krugu od 100m sve vreme, nego da se taj krug malo proširi i da se ubaci što više sadržaja. Ako se spuste tom trasom koju si spomenuo, što se u centar ne bi vratili drugom trasom, Savski trg-Balkanska-Terazije? Ja bih npr. voleo Balkanska da se aktivira...ta ulica ima baš dobru priču, a odvratna je trenutno. O Karađorđevoj da ne pričamo.
Meni je npr. kad sam u nepoznatom gradu, sjajno kad mi neko uvali flajer ili nađem na netu neke mape sa razrađenim pešačkim rutama, na kojim ću da vidim što više bitnih stvari. Kapiram da postoje brži lepši načini da se dođe od tačke A do tačke B, ali što bih se ja cimao kad mi je neko ko poznaje grad bolje od mene to već sažvakao. Verujem da dosta ljudi razmišlja tako. Tako da ne precenjujemo previše sposobnost za samostalno razmišljanje prosečnog turiste - ako im je zadat domaći da je ruta Knez-Topličin venac-Kosančićev venac-Savamala-Promenada-Galerija-Savski trg-Balkanska-Terazije-Knez lepa za šetnju i vidi se dosta bitnih stvari, verovatno će dosta njih da pođe baš tuda. A ako dosta turista prolazi tuda, to povlači i razvoj ugostiteljskih i trgovačkih sadržaja.
 
Па рецимо да се људи крећу рутама које су им познате или устаљене. Нема никаквих путоказа за Балканску да је пут до Теразија, а сам подземни пролаз у Балканској је баш одбијајући. Али то свакако јесте најбржи пут до центра. И сама Балканска није ништа претерано занимњива.
 
Koliko je realno da se balkanska zatvori za saobraćaj? Ili barem u večernjim satima? To sam viđao u nekim gradovima i zaista je lep osećaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808765#p808765:exyhj7q6 je napisao(la):
Дошљак » Wed Dec 30, 2020 11:48 pm[/url]":exyhj7q6]Па рецимо да се људи крећу рутама које су им познате или устаљене. Нема никаквих путоказа за Балканску да је пут до Теразија, а сам подземни пролаз у Балканској је баш одбијајући. Али то свакако јесте најбржи пут до центра. И сама Балканска није ништа претерано занимњива.
Većina turista je prvi put u Beogradu i nemaju poznate i ustaljene rute. Sa druge strane, ja, koji ih imam, bih voleo da imam dostojne alternative, pošto su mi ove odavno dosadile.
Inače, govorim o formalizovanim pešačkim rutama, koje bi turistima bile servirane i kampanjski nametane svim mogućim kanalima (internet, mobilne aplikacije, flajeri na aerodromu i u hotelu,časopisi, bilbordi...), kojima bi se što je više moguće usmeravala turistička kretanja. Mislim da su te turističke rute nešto čime bi se trebalo ozbiljno i strateški pozabaviti, a ne prepuštati ih slučaju, pošto (kao u našem primeru) mogu direktno uticati na razvoj određenih delova grada, kao i na potrošnju Jedan Lonely planet da objavi "obavezno se morate popeti Balkanskom od Savskog trga do Terazija", Balkanska možda ne bi sutradan vrvela od turista, ali bi sigurno uticalo da određen broj njih pođe baš tuda.
Da, Balkanska je trenutno grozna, pričam o nekoj potencijalnoj, revitalizovanoj Balkanskoj. Balkanska je nekad bila simbol Beograda i milioni su se njom popeli u grad. Mora da postoji način da joj se vrati stara slava...kao ulica starih zanata ili tako nešto. Da se ukine parking, postave svuda žardinjere sa cvećem, sa gomilom slatkih zanatskih radnjica i suvenirnica. Da ponovo postane najpoznatija Beogradska uzbrdica. Beogradski Lombard street. Evo, sad kad sam se raspisao ovoliko, skapirao sam da mi se Mikser potpuno uklapa u ovu priču Balkanske.
 
Да би једно место привлачило људе, мора да има садржај, или атмосферу, најбоље оба. Садржај може да буде изглед (зграде, улица,трг, парк, тврђава), трговина, музеји и галерије, угоститељство и слично, а атмосферу могу да чине, на пример, и студенти који седе на степеништy. Скадарлија, на пример, има оба - угоститељство и тзв. боемску атмосферу.

У Београду је почело да се ради на стварању услова за промене на том плану, али, прилично споро, некад и неквалитетно, и неретко на доста проблематичан начин.

Рецимо - Скадарлија је обновљена на оба краја, али, средина је и даље у веома лошем стању. На Београдској тврђави се ради, али се урађено слабо чува и одржава, има лоших решења, некад се уради неквалитетно, некад се почне и дуго се не завршава. На Пасарели лифт још није прорадио, на Бранковом мосту већ дуго не ради, осветљење у Пристаништу час ради, час не ради, исто и линијско осветљење на травњацима, а стубићи с расветом на бици-стази су покршени пре него што су почели честито да раде.
Сремска и Нушићева, упркос више најава, никако да се обнове и преуреде, иако су кратке и сада су добри услови јер, као и за Скадарлију, најбоље је то урадити док нема туриста.

Потез од Теразија преко Балканске улице до Савског трга још нема ништа од тога. Само пружање и облик улице, разноврсност у изгледу (високе и ниске зграде), то што је низбрдна, што има доста локала, и што је у центру представљају добар потенцијал. Треба додати нешто што би допунило његов садржај и направило атмосферу. На Теразијама никако да се обнови низ зграда од х. Москва до Палате Анкерових. Могле би да добију светиљке и још неке детаље у некадашњем стилу, висеће корпе с цвећем, средиште трга које привлачи поглед (ако нема места за некадашњи водоскок, онда углавити споменик, стуб, крст ...), Теразијску терасу, чисте подземне пролазе, беспрекорне фасаде ...

Балканска би могла да покуша с пекарама, оријенталним посластичарницама, занатима (бомбоне, ратлук, кабеза, обућа, предмети од коже, домаће пиво, тврди сиреви, сухомеснати производи, домаћи колачи, роштиљ, плетени предмети, украси, наивна уметност, џиџа-биџе, сувенири), кафићи, галеријице, туристичке агенције, интернет ...

Савски трг - споменик, музеји, хотели, уметничке галерије, туристичке потребе, ресторани и кафићи. С малим хотелима у попречним улицама (нпр. Ломина), постојећим хотелима, уређеном Каменичком и Парком Луке Ћеловића, Зеленим венцем ... цела та падина према Савском амфитеатру би могла да оживи.
 
Наравно, али искрено, погледајмо руту Савски трг-Балканска-Теразије. На самом Савском тргу Немањина просто вуче са својим монументалним објектима, док почетак Балканске одбија са оним руглом од напуштеног војног солитера и запишаним паркингом испред њега. Милована Миловановића је уска да би привукла пешаке да се крећу њом. На целом том потезу до узбрдице Балканске је исувише одбојних сивих фасада. Узбрдица Балканске, од раскрснице до Краљице Наталије јесте сређеног коловоза и тротоара, али је исто и даље узан и не баш привлачног садржаја (мењачнице, кладионице, продавнице мобилних телефона, бутици и брзе хране). Даље ка Теразијама слично, уска узбрдица и у потпуности исти садржаји. Улаз у подземни пролаз је постапокалиптичног изгледа као и цео подземни пролаз, а даља улица ка Призренској исто, узана и сличног садржаја као и претходни део. Мени лично су узани тротоари одбојни, можда неко воли да се провлачи између паркираних кола, контејнера и пролазника који им иду у сусрет. Није да нема људи на овом потезу, али их има неупоредиво мање, пошто су окретнице јавног превоза и главна железничка станица прошлост. Људи који иду од БАСа сада се крећу углавном кроз парк испред економског, Каменичку и Теразијску терасу до Теразија. То је проста, природна, праволинијска путања. Садржаји у Београду на води пр осто одвлаче пешаке од Савског трга и то је чињеница. Нико неће да иде до Галерије дуж пусте Савске без тротоара једним делом. Остају само кретања на правцу Славија - Савамала.

Пошто је стигла и Сашина порука у време док сам писао своју, само да додам, слажем се с њим. Цела падина ка Сави (Бранкова-Теразије-Немањина-Савски трг-Карађорђева) има поприличан потенцијал, али то све мора и пажљиво да се осмисли. Овде имамо веома мешовиту зону, високе и ниске објекте, стамбене, комерцијалне, хотеле, хостеле (доста на дивљака угураних у стамбене зграде), школе, породилиште, пијацу, цркву, читав мали град. Моје неко виђење је да први треба да се уреди саобраћајна инфраструктура заједно са паркингом (у овом крају и поред неколико гаража у близини ипак фали још најмање 2-3 већег капацитета за становништво и запослене). Тек онда могу да се дефинишу зоне и правци. Моје неко виђење је да у овом блоку фали улица у продужетку Коче Поповића која би изашла право на Зелени венац иза Филолошке гимназије. Но то већ превазилази ову тему.
 
Ne bih se toliko oslanjao na instinktivne odluke turista kojim putem im u tom trenutku lepše izgleda da krenu, pošto ih većina njih ne luta, nego imaju zacrtani plan za taj dan, tako da ne verujem baš da će dosta njih na nekoj raskrsnici krenuti drugim putem zato što će ih povući šira ulica.
Definitivno bi mi prvi i osnovni uslov da za tu uzbrdicu (Savski trg-Milovana Milovanovića-Balkanska-Terazije) - ukidanje parking mesta i proširivanje trotoara. Zabrana parkiranja i široki trotoari su meni, kao turisti, signal da je neka ulica bitna. MM bi možda čak mogla i pešačkom da se napravi. Dalje kružni tok, sa fontanicom ili nekom drugom instalacijom u sredini. Balkanska sa gomilom zelenila, malim radnjicama, baštica kafića, možda i improvizovanim mobilnim marketima na trotoaru. Pada mi na pamet kao fora i omaž starim vremenima: spomenik beogradskom putniku- statua čoveka, koji vucara kofere uzbrdo.
Podzemni prolaz ka Terazijama pakleno izgleda, ali kreativnom rekonstrukcijom i oživljavanjem tog kraja, on može postati čak i veliki plus. Meni je neverovatno kako i u sadašnjoj situaciji na tim terasama nisu neki dobri restorani. Gomila prostora, lep pogled, centar grada. I taj plato ispred bi trebao da se sredi.
Što se padine ka Savi tiče, mislim da je tu presudna revitalizacija Karađorđeve, ali mlne znam koliko je to moguće sa uskim trotoarima koje sada ima, a očigledno je zamišljeno da tako i ostane. Ako bi se Karađorđeva aktivirala, pa kasnije i Gavrila Principa, mislim da bi ceo taj potez bio zaokružen i kraj bi dosta dobio na vrednosti, što bi povuklo i sve ostalo. Samo bi trebalo polako renovirati preostale ulice i fasade i lepo bi se to iščistilo.
 
Траса Милована Миловановића-Балканска-Трразије просто не вуче. Ни са Теразија ни са Савског трга. Превише је ту кривудања. Што се тиче паркирања, имајмо на уму да је то ипак примарно стамбена зона. Значи прво гараже а онда укидања парикрања.
Падина ка Сави није само Карађорђева. То је најмањи проценат ње. Ту су и степеништа са Косанчићевог, Фрушкогорска, ту су и Црногорска, Краљевића Марка, Југ Богданова, Ломина, Краљице Наталије и Гаврила Принципа, као и Личка и Каменичка. А већина тих улица су веома одбојне, што инфраструктуром, што по објектима што по пропратним садржајима и духом који је углавном дистопичан - просјаци, улични продавци, пијанци, проститутке, транвестити, мигранти, бескућници.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808863#p808863:ypk7pos3 je napisao(la):
Дошљак » Thu Dec 31, 2020 1:07 pm[/url]":ypk7pos3]Траса Милована Миловановића-Балканска-Трразије просто не вуче. Ни са Теразија ни са Савског трга. Превише је ту кривудања. Што се тиче паркирања, имајмо на уму да је то ипак примарно стамбена зона. Значи прво гараже а онда укидања парикрања.
Падина ка Сави није само Карађорђева. То је најмањи проценат ње. Ту су и степеништа са Косанчићевог, Фрушкогорска, ту су и Црногорска, Краљевића Марка, Југ Богданова, Ломина, Краљице Наталије и Гаврила Принципа, као и Личка и Каменичка. А већина тих улица су веома одбојне, што инфраструктуром, што по објектима што по пропратним садржајима и духом који је углавном дистопичан - просјаци, улични продавци, пијанци, проститутке, транвестити, мигранти, бескућници.

Prosečan turista ne zna gde je atraktivnije, pošto nikad nije bio u Beogradu. Ako mu se servira da baš tuda treba da ide, tuda će ići. A može biti atraktivno u budućnosti i to vrlo. Garaže se podrazumevaju, a hvala Bogu ima dosta mesta za njih.
Naravno da Karađorđeva nije jedina, ali oživljavanjem Karađorđeve se "opkoljava" taj loš kraj i pravi se ostrvo, koje čak i samo po sebi teško može da opstane i odupre se uticaju sredine. Naravno, ne treba ostaviti tržištu i investitorima da ti rešavaju urbajističke probleme, nego treba nastaviti sa sređivanjem i otimati ulicu po ulicu od ovog očaja.
 
:lool: :laugh:

https://www.facebook.com/11096234375577 ... 843904556/
1dadac6b07979aea3cc278c06f7bf1a3.jpg
 
3eka":1lp5pqwy je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808863#p808863:1lp5pqwy je napisao(la):
Дошљак » Thu Dec 31, 2020 1:07 pm[/url]":1lp5pqwy]Траса Милована Миловановића-Балканска-Трразије просто не вуче. Ни са Теразија ни са Савског трга. Превише је ту кривудања. Што се тиче паркирања, имајмо на уму да је то ипак примарно стамбена зона. Значи прво гараже а онда укидања парикрања.
Падина ка Сави није само Карађорђева. То је најмањи проценат ње. Ту су и степеништа са Косанчићевог, Фрушкогорска, ту су и Црногорска, Краљевића Марка, Југ Богданова, Ломина, Краљице Наталије и Гаврила Принципа, као и Личка и Каменичка. А већина тих улица су веома одбојне, што инфраструктуром, што по објектима што по пропратним садржајима и духом који је углавном дистопичан - просјаци, улични продавци, пијанци, проститутке, транвестити, мигранти, бескућници.

Prosečan turista ne zna gde je atraktivnije, pošto nikad nije bio u Beogradu. Ako mu se servira da baš tuda treba da ide, tuda će ići. A može biti atraktivno u budućnosti i to vrlo. Garaže se podrazumevaju, a hvala Bogu ima dosta mesta za njih.
Naravno da Karađorđeva nije jedina, ali oživljavanjem Karađorđeve se "opkoljava" taj loš kraj i pravi se ostrvo, koje čak i samo po sebi teško može da opstane i odupre se uticaju sredine. Naravno, ne treba ostaviti tržištu i investitorima da ti rešavaju urbajističke probleme, nego treba nastaviti sa sređivanjem i otimati ulicu po ulicu od ovog očaja.
Znači turista će ako mu kažu da treba da ide da vidi BNV i spomenik Stefanu Nemanji, te Hram svetog Save, a da su druge stvari nebitne, da ide baš to da gleda, a ne neke druge stvari.
 
"ako mu kažu" je prilično relativan pojam. Sigurno ga neće pandur sa pendrekom usmeravati kuda da ide, ali većina turista ovde dolazi na vikende i ima jako malo vremena da vidi sve, tako da će ili biti sa vodičem ili se prethodno dobro pripremiti. Pod pripremom mislim na istraživanje. Ako turistička organizacija dobro odradi marketinšku kampanju, pa da kad neko gugla "Belgrade what to see" ili tako nešto, izađu im njihovi predlozi - šta raditi ako si u Bg na dva dana, na četiri dana, na nedelju dana. ..koje su najbolje "walking tours", sa detaljima (šta ima da se vidi sve, koliko traje, koja je težina i sl.). Ozbiljni gradovi tako planiraju, ne oslanjaju se da im postavljanje bofl rasvete u septembru, bude jedina aktivnost za privlačenje i upravljanje turističkim posetama.
Da, ne možeš ti nikom da narediš gde će da ide i šta da radi, ali ovo je 21. vek, postoji hiljade načina da mu sugerišeš i usmeriš da radi baš ono što tebi odgovara.
 
Vrh