[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526541#p526541:h82eq0l8 je napisao(la):
Aleksandar1 » 20 Mar 2018 10:16 pm[/url]":h82eq0l8]
Kakav je zaista projektovan raspored nivoa duz desne obale Save od Gazele do Brankovog mosta? Da li neko zna?
Stari savski most je u prostornom planu izabran da bude granica dva nivoa odbrane desne obale Save od vode. Rešeno da je da se deo starog Nemačkog teretnog pristaništa uzvodno od mosta kompletno poruši i podigne do kote 77m gde neće biti potrebne mobilne odbrane od vode. To važi sve do uzvodne granice plana, tj do starog železničkog mosta. Nizvodno od Starog savskog mosta su već postojale kvalitetne obaloutvrde. Prvo Nemačka do Brankovog mosta, a nizvodno od njega naše staro pristanište. Da ne bi to (previše) dirali, tu je za fiksni deo odbrane od vode izabrana kota 76m, tj metar niže od uzvodnog dela, pa su tu potrebne još i mobilne odbrane. Međutim pošto je zemljište dela obale između Brankovog i Starog savskog bilo i nagnuto po poprečnom profilu, a ponegde niže i od 76m, onda su taj deo prvo nasuli, izravnali i tako povisili nekih pola metra onom nazubljenom egzibicijom od betona, pa se sada na to stavljaju osnove mobilne odbrane tako da od 76m dobace do 77m, kao uzvodno. Ali, ako sam dobro shvatio ideju, jednog dana će te mobilne odbrane morati da se produže sve do Dunava (dakle od Starog savskog mosta do ušća), pošto grad svuda mora (nekako) biti zaštićen do kote 77m. Tj ako je šteta dirati neku staru obaloutvrdu (recimo kod beton hale ili Kalemegdana). A ako je nije šteta rušiti ili nadograđivati (ako takva mesta postoje), onda će se valjda raditi nova i viša fiksna obaloutvrda do 77m. Međutim nizvodno od Brankovog mosta je već izvan granice projekta, pa to neće biti u okviru ovog posla.
Ukratko, uzvodno od Starog savskog mosta svuda će postojati samo fiksna odbrana na koti 77m, a nizvodno fiksna ide do kote (oko) 76m, a iznad toga mobilna odbrana visine 1 metar koja se stavlja po potrebi.
Struktura osnove mobilnih, verovatno staklenih, zaštitnih panela.
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1