[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=648319#p648319:2a5jzgt3 je napisao(la):
dejjan » 13 Aug 2019 05:50 pm[/url]":2a5jzgt3]Ne razumem da li je ta simbolika dobra ili loša? Da li je treba menjati ili je simbolika na mestu, kao nekoj poznatoj ličnosti kada se napravi spomenik?
Lično, vratio bi parking kao i na trgu Republike. Ovde možda može drveće da ostane da vozila budu u hladu...
Прво, без обзира на некоректност различитих учесника дисксије везано за различите ставове, слободно остани на форуму и брани своје ставове, макар мањинске и супротне.
Нећу много улазити много у естетски моменат предлога да се Трг Николе Пашића претвори у паркинг, и осврнућу се само на функционалну неодрживост таквог решења. То би било цирка 1000 површинских паркинг места.
1) Како би се прилазило том паркингу? Колико је (не) практично решење да се улази само десним скретањима? А још горе да се садашње зоне без раскрсница и семафора сецкају? И на крају, стварале би се гужве на самим уласцима на паркиралиште.
2) Колико би тачно побољшало могућности паркирања? Центар Београда повлачи преко 200.000 кретања, а има око 16.000 паркинг места. Односно, решење би било "кап у мору".
3) Тих цирка 6% аутомобила више, који би могли да се паркирају у центру би повукли још 6% више аутомобила у већ загушене улице.
У свету је најуспешнија пракса не повећање броја паркинг места, већ унапређење услова за долазак и одлазак бициком, електробициклом и јавним превозом, праћена постепеним смањењем броја паркинг места. У случају почетка рада на озбиљном планирању у Београду, зона трајног ограничења приступа приватним аутомобилима би се простирала од ушћа Саве у Дунав до Шумица и Цветкове пијацем и од Мостара и Аутокоманде до Панчевачког моста. Метро не само да није довољан, него није ни неопходан елемент да се озбиљније поради на таквом планирању. За почетак, имамо Вуков споменик, Карађорђев парк, Панчевачки мост, и функционално лоцирану Железничку станицу Београд на Савском тргу. Преко тога, потребно је да уздуж и попреко буду линије површинског јавног превоза које се крећу искључиво у жутим тракама и трамвајским баштицама. Паркиралишта везана на периферији, и основна мрежа безбедне бициклистичке инфраструктуре. Када из тога извучемо профит кроз функционалнији град, можемо бити спрени и за веће пројекте типа метро.
Узгред, већу "уметничку слободу" новим "улепшивачима Београда" је омогућило и искључивање Трга Николе Пашића из метро планова.