Šta je novo?

Rekonstrukcija Topličinog venca

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657611#p657611:3a8oi17h je napisao(la):
Nepopravljivi optimista » 06 Sep 2019 02:26 pm[/url]":3a8oi17h]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657607#p657607:3a8oi17h je napisao(la):
solecar » 06 Sep 2019 02:20 pm[/url]":3a8oi17h]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657428#p657428:3a8oi17h je napisao(la):
Саша » Pet Sep 06, 2019 1:16 am[/url]":3a8oi17h]Има доста места да се поставе клупе дуж ове ивице, парк није довољно велик за све посетиоце:

Nije problem u veličini parka , nego u manjku klupa. Inače , slažem se za ovo za klupe na pomenutom mestu. A i za druge manjkavosti koje si spomenuo. Da barem nešto odrade do kraja kako treba , bilo bi čudo. S obzirom ko sve danas projektuje , ovo je još i dobro ispalo , al' zahvaljujući maloj intervenciji građana.

Ovde bi dobro legla jedna malecka stanica za javne bicikle od 150 najavljenih, slično kao:

14436858600468FUVs1Zgy8HY7_L.jpg


Pankerski pozdrav za Vračarca.

Kad me sad nije strefila srčka nikad neće. Otišao na SSC da proverim šta ima novo u komšiluku pa umalo padoh sa stolice.

Slike iz posta #239 liče na Italiju, no ipak se radi o Tirani. Kad sam video bicikl stanicu sa natpisom "stacion bićikljetaš" šokirao sam se jer sam mislio da bukvalno stavlja slike Rima, samo što nigde nema turista na sve strane. Neverovatno kako drveće i kaldrma mogu da promene ulični ambijent.

Na istoj strani u postovima iznad moguće je videti fotografije rešenja biciklističkih staza kroz gradske ulice. Neke su po medijanu.
 
To sto si video je sam centar, Trg majke Tereze u Tirani. Glavna centralna avenija je sva u Pinus pinei borovima, kao u Rimu.

Tirana inace odlicno napreduje kao grad, treba otici tamo.
 
Jeste da je Albanija u pitanju , al' su svetlosnim godinama ispred nas po pitanju postavljanja i osmišljavanja kaldrme.
 
Ne d'o bog da ostane neki prostor za pešake u pešačkoj zoni. :)
Zašto se ova zona uopšte zove pešačka , kada gde god pogledaš vidiš baštu kafića? Logičnije bi bilo da se zove zona bašti kafića.
 
Lanac ishrane. Po shvatanju vlasti, nisu pešačke zone za pešake već za biznis, tj za iznajmljivanje onima koji žive od pešaka. Pešaci tu nisu subjekt nego objekat korišćenja, potrošna roba, sama osnova lanca ishrane. Kao planktoni i alge i moru, ili biljke na kopnu. Svi drugi žive od njih. Tako se i poljoprivrednici ponekad hvale da imaju čiste i svetle štale i prostrane pilićarnike, jer je onda meso njihovih korisnika mnogo bolje. Pilići i ostale korisne domaće životinje svi srećni, pa onda srećni i ostali.
 
Da se ne lažemo, pešačka zona bez kafića i prodavnica nije mnogo zanimljiva. Ja bih samo ograničio prostor za bašte na max 1/3 širine zone.
 
Ovo kod nas je samo na papiru pešačka zona. U praksi ako pešak ima slodnog prostora taman da on može da prođe u jednom smeru , može komotno da slavi.
 
a ovi se bas razbijaju od posla pa imaju potrebe za bastom...prodali dva sutlijasa od kada su otvorili lokal


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Princip bi trebao da bude da ako je nedavno urađena rekonstrukcija, onda nikakve promene prostornog uređenja ne treba da budu dozvoljene. Pogotovo ne ovakve metalne skalamerije. To je izmena usvojenog oblika ovog prostora. Na osnovu čega to sada sme da se radi? Da je bilo potrebno, bilo bi u planu nedavne rekonstrukcije. Ako ga nema, znači da nije bilo predviđeno da tu bude platforma, pa je zabranjeno. Treba da bar počnemo da poštujemo sopstvene zakone, i da prestanemo da pretvaramo grad u vašar koji uređuje svako ko ima para da podmiti koga treba, a ne oni kojima je to posao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658484#p658484:23mo6s49 je napisao(la):
Myah » Пон Сеп 09, 2019 11:47 am[/url]":23mo6s49]Bukvalno. Unutrašnje dvorište zatvorenog bloka na Vračaru bi trebalo da služi samo i jedino stanovnicima tih zgrada. Male podzemne garaže bi trebalo da služe samo stanovnicima zgrada koje su iznad njih. To nije niti treba da bude otvoreno za bilo koga drugog.


Али гаража и вртно уређен простор над њом нису платили станари седамдесетих година! То је јавни простор, баш као и сваки парк, трг или улица, који је представљао сјајан пример унапређења градског простора који даје могућност проласка кроз тиху природну целину уместо тротоарима поред паркираних кола и загађених улица.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659230#p659230:1p6po9ng je napisao(la):
Bulbulderac17 » 11 Sep 2019 08:10 pm[/url]":1p6po9ng]a ovi se bas razbijaju od posla pa imaju potrebe za bastom...prodali dva sutlijasa od kada su otvorili lokal
Sklonjena basta (bar za sada)... Ili cekaju dozvolu ili su je stvarno sklonili. :) Komunalana obilazi ovaj kraj svakodnevno jos uvek, nema ni parkiranja! Ajde da vidimo dokle.
 
Izvor: Beobuild.rs

Topličin venac preživeo rekonstrukciju

Dok još traju polemike oko fijaska na Trgu republike, a radnici po ko zna koji put ispravljaju propuste i prave rekonstrukciju rekonstrukcije na važnim gradskim projektima, u senci skandala ostao je jedan projekat koji je izveden u roku i po standardima. Radi se o rekonstrukciji Topličinog venca i Parka vojvode Vuka, kao dela centralne pešačke zone i direktne veze između Knez Mihajlove i Kosančićevog venca. Inicijalno, idejno rešenje rekonstrukcije ovog poteza uradio je arhitekta Boris Podreka, koje je predviđalo obimnu funkcionalnu transformaciju uz promenu pravaca kretanja i prostorne orjentacije. Za ovaj trg, koji ima primarnu funkciju kao parkovski prostor, planirano je da se transformiše u otvoren plato sa različitim sadržajima, fontanom i umetničkim skulpturama. Ipak, po tvrdnjama nadležnih, prigovori i sugestije građana doveli su do napuštanja Podrekinog plana, a Park vojvode Vuka dobio je klasu zadržavajući originalni koncept i organizaciju.

Celu vest kao i fotografije rekonstruisanog Topličinog venca i Parka vojvode Vuka mozete videti u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/topli%C4%8Din-venac- ... p2890.html

toplicin-venac-park-vojvode-vuka-preiposle-01.jpg

toplicin-venac-park-vojvode-vuka-preiposle-02.jpg

toplicin-venac-park-vojvode-vuka-preiposle-03.jpg

toplicin-venac-park-vojvode-vuka-preiposle-04.jpg


190920-toplicin-venac-05.jpg


Celu vest kao i fotografije rekonstruisanog Topličinog venca i Parka vojvode Vuka mozete videti u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/topli%C4%8Din-venac- ... p2890.html
 
I dalje postoji prolaz za automobile (bez stubića), a ne postoji prolaz za pešake (bez kafanskih stolica i motora).

 
Kako izgleda Cara lazara (odmah iznad parka) kada nema komunalne da dezura... Mislim da je pametnije da se stave stubici, jer je to jedini nacin da se spreci parkiranje sa strane.
Fotografisano u isto vreme juce popodne:

Pogledajte prilog 1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663367#p663367:37r8bfsh je napisao(la):
gradjanin » 24 Sep 2019 10:07 am[/url]":37r8bfsh]Kako izgleda Cara lazara (odmah iznad parka) kada nema komunalne da dezura... Mislim da je pametnije da se stave stubici, jer je to jedini nacin da se spreci parkiranje sa strane.
Fotografisano u isto vreme juce popodne:

Pogledajte prilog 1
file.php

file.php

Kako li naši policajci ovo tolerisanje bahatosti objašnjavaju novopridošlim kineskim kolegama? :laugh:
 
Ne zna se da li je nadležnost policije ili milicije...neka ciJa… :)
 
Zaista jedna od retkih rekonstrukcija koja dobro izgleda i koje nisu pratili skandali. Doduše, na početku ih je bilo, ali je sve nekako ispeglano.

Šta su konkretno bili "kameni spoticanja" i kako su rešeni?
 
Kada se vlast ne bahati već (makar delimično i na vreme) uvaži sugestije gradjana, onda se dobije jedna uspela rekonstrukcija kao Topličin Venac. Ima naravno propusta tu i tamo, ali je sve u svemu za naše uslove uspešno rekonstruisano.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663384#p663384:3t07l5g7 je napisao(la):
astrodule » 24 Sep 2019 11:46 am[/url]":3t07l5g7] Doduše, na početku ih je bilo, ali je sve nekako ispeglano.
Šta su konkretno bili "kameni spoticanja" i kako su rešeni?
Pa, ti "na početku" su konkretno bili, a rešeno je tako što je "ispeglano" . :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663384#p663384:2nvs8nsa je napisao(la):
astrodule » 24 Sep 2019 10:46 am[/url]":2nvs8nsa]Zaista jedna od retkih rekonstrukcija koja dobro izgleda i koje nisu pratili skandali. Doduše, na početku ih je bilo, ali je sve nekako ispeglano.

Šta su konkretno bili "kameni spoticanja" i kako su rešeni?
Nisu pratili skandali?? Kao prvo - radovi su poceti u avgustu prosle godine bez validne dokumentacije i vazece gardjevinske dozvole, sto je otkriveno tako sto je Vesic mahao papairima, pa ljudi proverili. Zaustavljeni radovi na par dana, a onda je grad po expres postupku izdao gradjevinsku dozvolu (mada su jednog dana rekli da odustaju od trazenja dozvole, valjda se bavili semantikom kako da kazu rekonstrukcija, a da ne trebaju silni papiri za to...). A sve to po projektu B. Podreke koju niko nije video sem rendera koji se pojavljivao po medijima i gde se videlo da ce se park pretvoriti u skver, dakle zabetoniran i sa vrlo malo zelenila, pretvaranje ostatka Tolicinog venca i Cubrine u pesacku zonu itd... Onda se mesecima protestvovalo u parku, gde su gradjani omalovazavani preko rezimskih medija da se bune za sve sto se novo gradi po gradu i drugom uobicajenom retorikom (Djilas, Jeremic...). Bilo je nekoliko tribina na Kolarcu, nekoliko performansa (sa sve sadjenjem novog drveca itd...) da bi preko noci gradska vlast rekla da je od pocetka plan bio da to bude park, da se nece zatvarati ostale ulice itd i da su gradjani sve to izmislili... Dakle, sve ono sto su gradjani izvojevali kao pobedu se na kraju prikazalo kao da je tako trebalo da bude od pocetka (sindrom kocke na Trgu republike...). Kada se sve to smirilo i kada je gradska vlast prihvatili sugestije i odustale od Podrekinog projekta, radovi su se odvijali nesmetano i zavrseni su na vreme. Ima tu i tamo propusta, ali da ne ispadnem nezadovoljan, stvarno izgleda lepo i stvarno ga odrzavaju odlicno i svakodnevno. Pitanje je samo dokle, jer onog momenta kada komunalna bude nasla drugo interesovanje, kola ce se parkirati po drvecu!!
 
"Pitanje je samo dokle . . . kola ce se parkirati po drvecu!!"

Nekad su postojali uniformisani Čuvari parkova koji su imali

mali bolk u kojem su odmah pisali i naplaćivali razne kazne.
 
Vrh