BG: Niče traka - sklanjaju parking i trotoare
Beograd -- Francuska ulica biće proširena za još jednu saobraćajnu traku, a kroz nju će od Trga republike do Cara Dušana prolaziti bar još šest trolejbuskih linija.
IZVOR: BLIC SREDA, 26.10.2016. | 15:46
Ono što je ranije najavljivano sada se sprovodi u delo pa je raspisan tender za izradu tehničke dokumentacije za Francusku ulicu, a sve zbog iseljavanja okretnice na Studentskom trgu, kao i pretvaranja dela Trga republike u pešačku zonu.
Po ovom planu automobilski i autobuski saobraćaj će se iz Kolarčeve preusmeravati Makedonskom i Braće Jugovića do Francuske, dok će trolejbusi prelaziti preko popločanog dela Trga republike do Francuske, a zatim se preko Venizelosove slivati do nove okretnice čija bi gradnja uskoro trebalo da počne u Dunavskoj.
Problem je to što bi Francuska mogla da postane usko grlo. U njoj je već sada priličan haos kada prolaze četiri autobuske linije, te minibus E2, a planirano je da opslužuje i trolejbuse, a možda čak i autobusku liniju 31, koja sada okreće na Studenkskom trgu.
Kako bi koliko-toliko regulisali saobraćaj, nadležni su isplanirali proširenje Francuske za još jednu traku, tako što bi "uštinuli" malo trotoara s obe strane, odnosno ukinuli prostor gde se sada parkiraju automobili. U tom slučaju trotoari bi ostali za pešake, a u igri su čak i biciklističke staze.
Ukupna širina kolovoza predviđeno je da bude 12 metara, odnosno dve trake od po 2,75 i 3,25 u oba smera. I tako sve od Narodnog pozorišta do Donjeg Dorćola, od Braće Jugovića do Dunavske, u dužini od 1.010 metara.
Pre nego što počne rekonstrukcija Francuske, biće završena trolejbuska okretnica u Dunavskoj ulici. Ovaj posao je na tenderu dobila grupa od šest ponuđača koju predvodi Beograd put.
Zanimljivo je da planeri razmišljaju u pravcu preseljenja trolejbuskog koridora iz Dobračine u Francusku ulicu. To bi bila prva izgradnja potpuno nove kontaktne mreže u Beogradu posle više od 25 godina (jer postojeći paralelni pravac kroz Dobračinu ne može biti ukinut pre dovršetka novog pravca, zbog veze sa garažom).
Ipak nisam siguran koliko je to dobra ideja. Kao što sam već pisao na temi o Trgu republike, previše se plašim uskog grla između ulica Makedonske i Braće Jugovića, u koji su zamislili da sabiju sav saobraćaj iz pravca 29. novembra - Terazijski tunel, kao i Francuska-Terazije.
Čak i ako trolejbusi budu "kratili" preko pešačke zone na Trgu Republike, očekujem tolike gužve niz celu Francusku ulicu zbog ulivanja saobraćaja iz 29. novembra ka Terazijskom tunelu, da bi to bilo strašno. Rekonstruisana Francuska sa četiri trake može naravno dobiti i par žutih traka za gradski prevoz, ali sumnjam da će biti dovoljno. Možda bi pametnije bilo ostaviti trolejbuse u Dobračinoj, ionako je potrebna samo jedna stanica (na uglu sa Cara Dušana) između okretnice u Dunavskoj i Trga Republike.