Kada pročitam sve ove (opravdane) zamerke na proširenje Francuske ulice, i planove gradskih vlasti d u nju prebace trolejbuski saobraćaj iz Vasine ulice, prosto mi se javi potreba da predložim radikalniju promenu javnog saobraćaja u centru BG, kojom bi se, po mom mišljenju, očuvao javni saobraćaj na elektro pogon u centru grada (što je važno sa stanovišta ukidnja javnog prevoza na fosilna goriva u centru grada), a ulice u tom delu gradaiskoristile na mnogo racionalniji način.
Moj predlog polazi od toga da bi Francusku ulicu trebalo koristiti samo ta idividualni saobraćaj, koji će dovesti putnička vozila do ulaza u podzemnu garažu (verovatno iz Vasine ulice, nisam siguran da li je tu predviđen), odnosno do skretanja levo, pored Doma Vojske prema Dečanskoj i terazijskom tunelu. Svakako da bi to skretanje moralo semaforizovano da se reguliše.
Trg republike bi, kako je i predviđeno, bio popločan i po njemu, po mom predlogu ne bi išao nikakav saobrćaj, jer ako bi se to dozvolilo, brzo bi smo imali odvaljene ploče i nepropisno parkirane automobile, makar ’’na 5 minuta’’. Tu ne bi išao nikakav javni saobraćaj, osim u delu uličice, koja danas služi kao parkin za autobuse, na početnoj stanici stajališta ’’Trg republike’’ (nazovimo je: Stajalište ’’Trg republike’’), koja bi bila ’’ispravljena’’ u odnosu nae Bulevar Despota Stefana, i okretala se u krivinu ka Makedonskoj i Kolarčevoj, pored samog Nušićevog spomenika.
Sada ide onaj deo gde predlažem radikalnu promenu javnog saobraćaja u ovom delu grada:
1. Produžetak tramvajske pruge od crkve Sv. Marka do Dečanske ulice, u koju tramvajska pruga ulazi samo u smeru ka Narodnom pozorištu i na uglu sa Makedonskom skreće u Kolarčevu i odatle ide na Terazije, ka Slaviji. Tramvajska pruga iz suprotnog smera je duplirana na Terazijama, i kod igumanove palate skreće u Bulevar Kralja Aleksandra. Na ovaj način bi najuži centar Bg bio pokrivenjavnim elektroprevozom, sa mogućnošću da se u tom delu izbace autobusi iz upotrebe. Takođe bi na taj način bilo omogućeno da se iz uske, Beogradske ulice, izbaci javni prevoz i kompletno preusmeri na pravac Bulevar KA- Resavska, odnosno Bulevar KA-Dečanska-Kolarčeva-Terazije-Slavija.
2. Još je radikalniji predlog da trolejbus na raskrsnici Bulevara Despota Stefana i Dž. Vašingtona (baš u delu gde Bulevar DS treba da se proširi rušenjem one 2 zgrade), iz pravca Bajlonijeve pijace, skreće u Bulevar DS i produžava pravo na Stajalište ’’Trg republike’’, a odatle na raskrsnicu sa Makedonskom (za linije koje idu u Makedonsku ulicu), odnosno ka Kolarčevoj i Terazijama, za linije koje idu na Slaviju.
3. Kolarčeva, Terazije i deo Bulevara Despota Stefana, od raskrnice sa Dž. Vašingtona do Doma Vojske (ili bar od Zetske do Doma Vojske) bili bi samo za javni, tramvajski i trolejbuski saobraćaj (bez ostalog saobračaja), ili sa vrlo ograničenim javnim autobuskim prevozom (pre svega mislim na liniju 95, koja, za sada, mora iz Bulevara DS da, kod biokopa ’’Balkan’’, skrene levo, na Terazijski tunel), dok bi Trg Republike, u popločanoj zoni (od ulaska u podzemno parkiralište u Vasinoj, do Kolarčeve i ulice sa samo 2 trake, koja vodi Stajalištem ’’Trg republike’’, pa pored Nušićevog spomenika, ka raskrsnici sa Makedonskom i Kolarčevom) bio bez saobraćaja.
4. Za sledeću fazu razvoja javnog saobraćaja u ovom delu grada bio bih još radikalniji, pa bih ’’provukao’’ tramvajsku prugu od raskrsnice sa Makedonskom i Kolarčevom pa kroz Stajalište ’’Trg republike’’ i kroz celi Bulevar DS, sve do Karaburme, i tako, u celoj toj zoni ukinuo javni saobraćaj na fosilna goriva i prebacio ga tramvajski, delom i trolejbuski!