Šta je novo?

Rekonstrukcija Francuske ulice

Bolje da samo 31 ide Francuskom do Dunavske.
Trole da puste preko Brankovog mosta i ujedno izmeste trolejbuski depo na NB. Može do novoplanirane gl. autobuske stanice.
Autobuski depo NB premeste gde je i planiran kod Orlovače (Vrbin potok).
 
Prošao sam Francuskom za vikend baš iz ovog razloga. Možda bi i sve ovo bilo izvodljivo da nije u pitanju strma ulica koja se penje uz brdo do trga. Ovako nisam optimista po pitanju guranja 10 ili 11 linija kroz ulicu makar imala i 4 trake.
 
Imaće navodno četiri trake.
Spatio, nek prodaju zemljište GSP na Dorćolu i od tih para da urade navedeno.
A za kusur nek kupe nova vozila za novu garažu. :D
 
Zemljiste GSP na Dorcolu je manje vredno od izgradnje jedne potpuno nove garaze na mesta koja si pomenuo.
A od kusura tek ne bi nista bilo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413618#p413618:2ubn5ytq je napisao(la):
Дошљак » 31 Oct 2016 08:24 am[/url]":2ubn5ytq]Да, сам трг да се затвори, а до њега да иде Васином саобраћај за гараже које праве испод трга. А веза тролејбуса до Студентског трга ипак значи, није ту окретница тек тако. Увек се може искомбиновати пешачка зона са тролејбусима и сл.


Колике год да су ово будале, ипак бих рекао да ће прилаз гаражи под тргом бити из улице Браће Југовића - да изместе јавни превоз из Васине, а да пусте аутомобиле, ипак би било превише и за њих...
 
Низ Добрачину троле, бусеви делом да се направе да иду около до """"""""""""""Зеленог"""""""""""""" Венца, у Поп Лукину - Кнеза Симе Марковића - Париска - Тадеуша Кошћушка - Дунавска

Отприлике овако
GyNJ4m.png


Јел зна неко које ће све линије окретати ту осим троли и 31?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413860#p413860:2mi2wg9r je napisao(la):
SRBO » 01 Nov 2016 02:55 pm[/url]":2mi2wg9r]
Јел зна неко које ће све линије окретати ту осим троли и 31?

U Dunavskoj će okretati one linije koje su jedine preostale na Trgu, a to su 27,32,96.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413401#p413401:1rnzlc2f je napisao(la):
Drakche » 29 Oct 2016 08:02 am[/url]":1rnzlc2f]Francuska ul. je na mestu nekadasnjih zidina starog grada, velika je greska sto tada nisu bili vidovitiji da naprave siri bulevar i formiraju "prsten", po praksi drugih evropskih gradova koji su rusili gradske zidine u 18. i 19. veku, posto je ulica jedna od zila kucavica centra grada.

Neće biti da je ovo tačno, zidine su išle između Francuske i Skadarske ulice. Beograd nema nijednu ulicu koja ide tačno trasom bivših zidina, već su u svim slučajevima kao paralelne zadržavane prva ulica unutar zidina i prva van zidina. Ni zidine nikad nisu išle pravo kao strela, već su krivudale otprilike onako kako nam i danas pokazuje Skadarska ulica koja je zidine pratila.
 
Kad procitas ovakve gluposti i sulude ideje podsetis se kako je negativna selekcija okupirala celo drustvo ..Nadam se da ce neko da reaguje i stopira izmestanje saobracaja u Francusku ulicu posto je to nemoguce ..Stvorit ce se cepovi i guzva ce se preslikati na Slaviju i Bulevar do Beogradske ,bice nemoguce prici centru grada.A ako vec imaju takav plan bolje je da koriste Dobracinu za trolejbuski saobracaj,ipak bi bilo mnogo prohodnije ..Garaza ispod parka je ok ali je velika investicija i kako joj prici ako zatvore Vasinu ,u Brace Jugovica je i sad guzva uvek se neko parkira pa se stvaraju kolone ..Pored postojece guzve stvarat ce se guzva i radi novog trznog centra koji se uskoro otvara u Rajicevoj.Zaista se nadam da ce neko razuman da promeni ovaj plan radi interesa svih Beogradjana a ne da nam jos dodatno otezaju zivot!
 
Треба прво да зауставе све измене и проширивања, ДОБРО погледају шта треба урадити, да направе централни план који нема ниједан изузетак ни у ком случају, да се у тај план уклопи и садашње стање и предвиђен простор за будућа проширивања када се достигне неки одређени број становника.

Али неће то урадити јер онда би морали да разместе скоро све људе у граду и да праве све испочетка колико су засрали
 
Kada pročitam sve ove (opravdane) zamerke na proširenje Francuske ulice, i planove gradskih vlasti d u nju prebace trolejbuski saobraćaj iz Vasine ulice, prosto mi se javi potreba da predložim radikalniju promenu javnog saobraćaja u centru BG, kojom bi se, po mom mišljenju, očuvao javni saobraćaj na elektro pogon u centru grada (što je važno sa stanovišta ukidnja javnog prevoza na fosilna goriva u centru grada), a ulice u tom delu gradaiskoristile na mnogo racionalniji način.
Moj predlog polazi od toga da bi Francusku ulicu trebalo koristiti samo ta idividualni saobraćaj, koji će dovesti putnička vozila do ulaza u podzemnu garažu (verovatno iz Vasine ulice, nisam siguran da li je tu predviđen), odnosno do skretanja levo, pored Doma Vojske prema Dečanskoj i terazijskom tunelu. Svakako da bi to skretanje moralo semaforizovano da se reguliše.
Trg republike bi, kako je i predviđeno, bio popločan i po njemu, po mom predlogu ne bi išao nikakav saobrćaj, jer ako bi se to dozvolilo, brzo bi smo imali odvaljene ploče i nepropisno parkirane automobile, makar ’’na 5 minuta’’. Tu ne bi išao nikakav javni saobraćaj, osim u delu uličice, koja danas služi kao parkin za autobuse, na početnoj stanici stajališta ’’Trg republike’’ (nazovimo je: Stajalište ’’Trg republike’’), koja bi bila ’’ispravljena’’ u odnosu nae Bulevar Despota Stefana, i okretala se u krivinu ka Makedonskoj i Kolarčevoj, pored samog Nušićevog spomenika.
Sada ide onaj deo gde predlažem radikalnu promenu javnog saobraćaja u ovom delu grada:
1. Produžetak tramvajske pruge od crkve Sv. Marka do Dečanske ulice, u koju tramvajska pruga ulazi samo u smeru ka Narodnom pozorištu i na uglu sa Makedonskom skreće u Kolarčevu i odatle ide na Terazije, ka Slaviji. Tramvajska pruga iz suprotnog smera je duplirana na Terazijama, i kod igumanove palate skreće u Bulevar Kralja Aleksandra. Na ovaj način bi najuži centar Bg bio pokrivenjavnim elektroprevozom, sa mogućnošću da se u tom delu izbace autobusi iz upotrebe. Takođe bi na taj način bilo omogućeno da se iz uske, Beogradske ulice, izbaci javni prevoz i kompletno preusmeri na pravac Bulevar KA- Resavska, odnosno Bulevar KA-Dečanska-Kolarčeva-Terazije-Slavija.
2. Još je radikalniji predlog da trolejbus na raskrsnici Bulevara Despota Stefana i Dž. Vašingtona (baš u delu gde Bulevar DS treba da se proširi rušenjem one 2 zgrade), iz pravca Bajlonijeve pijace, skreće u Bulevar DS i produžava pravo na Stajalište ’’Trg republike’’, a odatle na raskrsnicu sa Makedonskom (za linije koje idu u Makedonsku ulicu), odnosno ka Kolarčevoj i Terazijama, za linije koje idu na Slaviju.
3. Kolarčeva, Terazije i deo Bulevara Despota Stefana, od raskrnice sa Dž. Vašingtona do Doma Vojske (ili bar od Zetske do Doma Vojske) bili bi samo za javni, tramvajski i trolejbuski saobraćaj (bez ostalog saobračaja), ili sa vrlo ograničenim javnim autobuskim prevozom (pre svega mislim na liniju 95, koja, za sada, mora iz Bulevara DS da, kod biokopa ’’Balkan’’, skrene levo, na Terazijski tunel), dok bi Trg Republike, u popločanoj zoni (od ulaska u podzemno parkiralište u Vasinoj, do Kolarčeve i ulice sa samo 2 trake, koja vodi Stajalištem ’’Trg republike’’, pa pored Nušićevog spomenika, ka raskrsnici sa Makedonskom i Kolarčevom) bio bez saobraćaja.
4. Za sledeću fazu razvoja javnog saobraćaja u ovom delu grada bio bih još radikalniji, pa bih ’’provukao’’ tramvajsku prugu od raskrsnice sa Makedonskom i Kolarčevom pa kroz Stajalište ’’Trg republike’’ i kroz celi Bulevar DS, sve do Karaburme, i tako, u celoj toj zoni ukinuo javni saobraćaj na fosilna goriva i prebacio ga tramvajski, delom i trolejbuski!
 
Ideja o kružnoj okretnici tramvaja oko Doma sindikata i Terazija mi se sviđa. Mada ja bih uradio krug u kontrasmeru, tako da svaki tramvaj od Skupštine ide na Terazije, a vraća se preko Doma omladine. Razlog: da stanice budu smeštene sa desne strane kolovoza. U svakom slučaju, to bi za posledicu imalo pomalo kontroverzan detalj, da Terazije budu tramvajska okretnica na kojoj se vagoni zadržavaju.

Mada imaš određene manjkavosti u svojim tačkama:
1. Preduslov da bi se tramvaj iz Beogradske izmestio u Resavsku je ukidanje prolaznog automobilskog saobraćaja u Resavskoj. Sada je Resavska sinonim za kolaps. To treba dobro elaborirati, a povezano je sa mnogo problema, kao što je nepostojanje veze za desno skretanje iz Kneza Miloša u Bulevar, iz Bulevara u Beogradsku itd.
2. Zašto insistiraš da prevoz sa Dorćola ka Trgu ide isključivo preko Džordža Vašingtona? Neke linije mogu i tako, ali mislim da je glupo odricati se trolejbuske trase kroz Dobračinu ulicu. Prvo, prelaz trolejbusa preko Trga republike ne bi bio tolika pretnja komunalnom redu, niti bi bio problem da jedna pandurska patrola konstantno dežura i održava red u zoni Trga.
3. Nije dobro ceo potez od Kalemegdana ostaviti bez javnog prevoza, tim pre što već postoje trolejbusi koji prelaze preko Trga republike. To ukidanje bi značilo da se pravi bukvalno ceo kvadratni kilometar teritorije u strogom centru grada bez javnog prevoza. A onda se u centru te teritorije postavi automobilska garaža Studentski trg. To je jednostavno naopako, da se automobil projektuje kao jedino prevozno sredstvo za pristup u tu zonu.
 
"Trole u Francuskoj i 6 traka - ne dolazi u obzir"

Kako ocenjuje Marko Bastać, predsednik Opštine Stari grad, intenziviranje saobraćaja u ovoj ulici je suprotno nameri da se saobraćaj izmesti iz centra grada i proširi pešačka zona.

Trolejbusi bi uskoro trebalo da dobiju svoju prvu električnu mrežu u Francuskoj ulici, koja bi se granala sve do Dunavske. Prvi obelodanjeni projekti naišli su na negodovanje sugrađana koji žive u neposrednoj blizini i samoj Francuskoj ulici kojom trenutno saobraćaju tri linije javnog gradskog prevoza, pišu Večernje novosti.

Francuska ulica bi po novom planu bila proširena za još jednu saobraćajnu traku, koja bi se dobila ukidanjem drvoreda i parking mesta sa obe strane ulice. Kroz nju bi od Trga republike do Ulice cara Dušana pored sadašnje četiri autobuske, prolazilo još bar šest trolejbuskih linija.

“Realizacija ove ideje prouzrokovala je dodatno pogoršanje stanja u inače veoma opterećenom prometnom pravcu. Francuska, Makedonska i Svetogorska ulica deo su užeg gradskog jezgra, pa bi trolejbuski saobraćaj do nove okretnice trebalo preusmeriti na ulice poput Takovske i Cvijićeve, koje su na obodima Starog grada”, tvrdi Marko Bastać, predsednik Opštine Stari grad.

Predsednik centralne gradske opštine smatra i da je predviđena lokacija za novu okretnicu u Dunavskoj sporna, jer se nalazi u samom centru grada, nadomak reke, na vrlo vrednom i atraktivnom zemljištu.

Izvor: B92
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2016&mm=12&dd=11&nav_id=1208932
 
Da se ja pitam, a ne pitam se, okretao bih Trole na Slaviji, a pozurio bih sa izgradnjom infrastrukture za tramvaje u Kralja Milana. Za razliku od grada, ja bih onda spustio i tramvaj kroz Francusku i povezao bi je sa tramvajskom linijom u Dusanovoj.
 
Ubacivanje trola u Francusku je loše rešenje. Praktičnije bi bilo produžiti ih do Kalemegdana pa odatle dole do Dorćola paralelno sa tramvajima. Tako bi se izbeglo da poslednja stanica na terazijskom grebenu bude kod Trga Republike i aktivirao bi se više potez oko Kalemegdana, fakulteta i nove rugobe u Rajićevoj.
 
Сад нешто размишљам, могу да скрену троле са трга у Браће Југовића и иду све до Краља Петра и онда ту скрену право низбрдо па низ Дубровачку до окретнице у Дунавској, а у смеру ка тргу тролејбуси да иду постојећом трасом кроз Добрачину. Таман да се савладају ти успони на Дорћолу са јавним превозом.
 
Planirano premeštanje trolejbuskog saobraćaja iz Vasine u Francusku ulicu nije dobro rešenje i na taj način bi se samo povećali saobraćajni problemi u samom centru grada, saopštio je predsednik opštine Stari grad Marko Bastać. On podržava mišljenje mnogih stanovnika centralne gradske opštine, a pre svega onih koji žive u Francuskoj ulici, da bi realizacija ove ideje dodatno pogoršala stanje u inače veoma opterećenom prometnom pravcu...

Izvor: http://www.danas.rs/beograd.39.html...o+Bastać:+Francuska+će+postati+novo+usko+grlo

Izgleda da ima neko nešto protiv novog regulisanja javnog saobraćaja. Treba čuti i tu drugu stranu.
 
Opština se tu ništa ne pita. Samo političare da uzmu poene.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422540#p422540:1g22olz3 je napisao(la):
Дошљак » 11 Dec 2016 10:15 pm[/url]":1g22olz3]Сад нешто размишљам, могу да скрену троле са трга у Браће Југовића и иду све до Краља Петра и онда ту скрену право низбрдо па низ Дубровачку до окретнице у Дунавској, а у смеру ка тргу тролејбуси да иду постојећом трасом кроз Добрачину. Таман да се савладају ти успони на Дорћолу са јавним превозом.

A da li je realno da se javni prevoz provlači ulicom Braće Jugovića kroz dva reda parkiranih automobila, pa još kroz haos na donjoj strani Studentskog parka, gde treba praviti ulaze u veliku podzemnu garažu?
Prvo treba jasno raščistiti šta se želi od Vasine ulice: čista pešačka zona, ili ulica sa tramvajima? Ukoliko bi tuda išli tramvaji, ne vidim šta je problem da i trolejbusi prođu makar do Dobračine ulice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422428#p422428:30lslm1l je napisao(la):
neven_k » 11 Dec 2016 01:20 pm[/url]":30lslm1l]Da se ja pitam, a ne pitam se, okretao bih Trole na Slaviji

Sa ovom idejom postoji nekoliko problema:
* Direktno protivreči već zacrtanom konceptu da se okretnice javnog prevoza izmeste iz strogog centra grada i zamene prolaznim linijama,
* Na Slaviji se tako ne samo zadržava sav haos koji sada na njoj postoji, već se uvećava, jer treba dodati i nekakvo parkiralište za trolejbuse koji iz bilo kog razloga treba da pauziraju na okretnici,
* Nejasno je kakvo je to poboljšanje gradskog prevoza, ako sve korisnike trolejbuskih linija teraš da na Slaviji presedaju, umesto da im se omogući bilo direktan prolaz ka Terazijama i Kalemegdanu, kao što je od pamtiveka bio slučaj, bilo neka dobra alternativa, kao što je direktna trasa Njegoševa - Masarikova - Zeleni venac - Jug Bogdanova - Brankov most.
* Čak i ako trolejbus ostaje da prolazi kroz Slaviju, a tramvaj ga zamenjuje ka Terazijama, onda bi logično bilo napraviti prolazni trolejbuski koridor Deligradskom ulicom ka kliničkom centru i Prokopu.
 
Vrh