Šta je novo?

Razni projekti

Ovde će biti zaebano izabrati sheriffa stambene zajednice.
 
Da li je neko upoznat sa planom da se na Bezaniskoj kosi prave tri zgrade visine 100-120 metara?! Naselju planski projektovanom i pravljenom za mnostvo kuca i zgrada spratnosti od maks 6,7 spratova.
Ovi nece stati dok ne uniste svaki deo naseg grada. Cekali da prodju izbori, pa udri gde si stao. Ne smemo dozvoliti da i ovo prodje.

 
Ako je slutiti po dokumentaciji iz PDR-a, ne samo da će na Bežaniji nići tri oblakodera, već će i pogled ka Novom Beogradu postati značajno drugačiji ako se realizuju planovi Airport City-ja i Galensa.

bežanija 1.JPG



A jedna tabela u Studiji je vaskrsla davno zaboravljeni projekat sa znatno izmenjenom siluetom u odnosu na rendere koji su dosad kružili netom.

kule.JPG
 
Meni je ovo ok, bilo bi normalno da se na west kulu nadoveze jedan ovakav klaster.
Da li vi prolazite ulicom Zemunskom ulicom, na koju ce gravitirati ovaj "klaster". Jel znate koji ce to pakao napraviti za ceo taj kraj. O cemu vi pricate. Ne treba gledati samo vizuelno kako to sve deluje. Nego celu infrastrukturu. Vodovod, kanakizaciju, skole, puteve. Ako postoji tilika trwznja za kvadratima, neka krenu da prave neki novi Beograd. Ali cvrc, tu ne mogu tako brzo pare da se obrnu.
 
Meni je ovo ok, bilo bi normalno da se na west kulu nadoveze jedan ovakav klaster.
Airport city je imao plan (ne znam da li je i dalje aktuelna ideja) da izgradi dve kule tik uz Omladinskih brigada, pa bi sa W65 bile 3 u nizu, to jeste okej.
Neboderi na Bežanijskoj kosi u kraju gde dominiraju kuće u nizu mi sa druge strane uopšte nije normalno.
 
Da li vi prolazite ulicom Zemunskom ulicom, na koju ce gravitirati ovaj "klaster". Jel znate koji ce to pakao napraviti za ceo taj kraj. O cemu vi pricate. Ne treba gledati samo vizuelno kako to sve deluje. Nego celu infrastrukturu. Vodovod, kanakizaciju, skole, puteve. Ako postoji tilika trwznja za kvadratima, neka krenu da prave neki novi Beograd. Ali cvrc, tu ne mogu tako brzo pare da se obrnu.
Београд је и даље једини град у коме сам био да постоји овај аргумент и људи га неиронично користе. Да су се том логиком водили Менхетн би још увек овако изгледао

fortamsterdampostcard.jpg
 
Београд је и даље једини град у коме сам био да постоји овај аргумент и људи га неиронично користе. Да су се том логиком водили Менхетн би још увек овако изгледао

fortamsterdampostcard.jpg
Gospodine, kada se vec pozivate na Menhetn, jel znate kada je tamo napravljena prva linija metroa? Jel mozete da pretpostavite kako bi danas izgledao taj isti grad, da je prvo isao u visunu, pa tek onda pod zemlju. Verovatno bi bio pustara i slican onome sto ste sada poslali, jer bi bio nemoguc za zivot. Jel imate vi malo dete? Jel setate nekad kolicima trotoarom? Jel vi vidite na sta nam grad izgleda? Trotoari su sada vec u 70% neupotrebljivi. Ili ovako delite komentare sa neke daleke uredjene destinacije. Dodjite ovde da zivite na par meseci, pa da vas cujem. Mora da se zna neki redosled u urbanizmu, kao i u gradjevinarstvu. Prvo se temelj napravi, a tek onda krov...
 
Највећи разлог за саобраћајни колапс Београда је управо та логика развоја где се, уместо у инфраструктуру за постојећа насеља и потребе ишло на грађење нових насеља ван центра из којих су се онда сливали људи у центар. Шта вреде широки булевари на Новом Београду ако ће 200.000 људи да се слију на 2 моста по 2-4 траке да би сваки дан прешли реку?

Да је Београд рационално грађен ишао би у висину кад је за то било потребе и где је за то било потребе а новац од тих улагања би онда управа трошила на унапређивање инфраструктуре и јавног превоза. Тако је рађено у Њујорку и тако је рађено у сваком нормалном граду. Последње што нам треба су нова насеља ван центра из којих ће се људи сливати на закрчену инфраструктуру. Нека се гради у оквиру постојећих насеља а новац троши на унапређење инфраструктуре јавног превоза, услуга и деаутомобилизацију града будући да су кола најзаслужнија за гужве и колапс.

Развој у висину а не даљину + жуте траке са камерама + метро + трамваји + бициклистичке стазе + беовоз + већи возни парк јавног превоза + већи трошкови за аутомобилце и Београд ће продисати
 
Највећи разлог за саобраћајни колапс Београда је управо та логика развоја где се, уместо у инфраструктуру за постојећа насеља и потребе ишло на грађење нових насеља ван центра из којих су се онда сливали људи у центар. Шта вреде широки булевари на Новом Београду ако ће 200.000 људи да се слију на 2 моста по 2-4 траке да би сваки дан прешли реку?

Да је Београд рационално грађен ишао би у висину кад је за то било потребе и где је за то било потребе а новац од тих улагања би онда управа трошила на унапређивање инфраструктуре и јавног превоза. Тако је рађено у Њујорку и тако је рађено у сваком нормалном граду. Последње што нам треба су нова насеља ван центра из којих ће се људи сливати на закрчену инфраструктуру. Нека се гради у оквиру постојећих насеља а новац троши на унапређење инфраструктуре јавног превоза, услуга и деаутомобилизацију града будући да су кола најзаслужнија за гужве и колапс.

Развој у висину а не даљину + жуте траке са камерама + метро + трамваји + бициклистичке стазе + беовоз + већи возни парк јавног превоза + већи трошкови за аутомобилце и Београд ће продисати
Jel vi zivite u Beogradu? Gde da se gradi? Na ono malo preostalih zelenih povrsina?! I da, divno je ziveti u solitercini na 35 spratu, okruzen sa istim takvima. Mozda, ukoliko u istom stanu provodite dva meseca godinje, ostatak na putovanjima ili nekom rancu. Prosto je poznata cinjenica da su ljudi najsrecniji kada zive u zgradurinama u 50ak kvadrata. Zato prvo trpaj betone i kvadrate gde stignes. A za infrastrukuru cemo lako. I da, najbolje da Novog Beograda i nema, da je zamenjen neboderima na vracaru i dorcolu. Sasvin sigurno bi svi nasi problemi nestali. Pa iole i dalje jedini koliko toliko pristojan deo grada je upravo taj Novi Beograd, planski gradjen, ciji deo je Bezanisjka kosa, koju sada nastoje da unakaze vasom gradnjom u visinu. Svima nama sa Kose ce zivot svako biti kvalitetniji sa ta tri "diva".
 
Poslednja izmena:
Слажем се са Каиланом, али је у Београду на жалост нешто кренуло наопачке...Прво високе зграде јер то највише прија џеповима инвеститора онда метро ни из чега ка нигде - прилагођен жељама инвеститора и наравно бициклистичке стазе без икаквог плана, парче овде, парче тамо...
 
Ovo kukumavcenje za zelenim povrsinama polako pocinje ozbiljno da smara. Beograd ima dovoljno zelenih povrsina, fali mu izgradjenost u odnosu na Evropu i svet pri cemu se absolutno slazem da posebnu paznju treba obratiti na infrastrukturu.
 
Dok god je stanje ovakvo kakvo jeste, gde uslove diktiraju investitori i gde je Grad Beograd njihova sluzba, a ne sluzba njegovih stanovnika, najmanje sto mu treba je nova gradnja. Jer ovo postaje sve prljavije, neuredjenije, haoticnije mesto za zivot. Cudno mi je da neko ko zivi u ovom gradu to i ne vidi. A to sto neki ovde definisu kao kukumavcenje je samo vapaj ljudi da se planski izgradjeni delovi naseg grada ne diraju i ostave onakvim kakvi su ga osmislili i izgradili uceni ljudi u neko bolje vreme koje nije odlikovalo investitorsko senlucenje i korupcija neslucenih razmera.
 
Inace zna se kako te ide. Ako prodju ova tri solitera na BK, sledece na redu su kuce na koje se naslanjaju. Jer u kom gradu se soliteri od 130 metara nalaze pored srambenih kuca. Pa tako redom. I onda neka mi strucnjaci kazu kakav je danas zivot na Lekinom brdu npr, gde je taj proces vec sproveden, ali sa zgradama do par spratova visine... Jel amo dobili neki prosperitet guranja kvadrata na nas nacin i da li je iko zadovolja postojecim stanjem stvari.
 
Jel vi zivite u Beogradu? Gde da se gradi? Na ono malo preostalih zelenih povrsina?! I da, divno je ziveti u solitercini na 35 spratu, okruzen sa istim takvima. Mozda, ukoliko u istom stanu provodite dva meseca godinje, ostatak na putovanjima ili nekom rancu. Prosto je poznata cinjenica da su ljudi najsrecniji kada zive u zgradurinama u 50ak kvadrata. Zato prvo trpaj betone i kvadrate gde stignes. A za infrastrukuru cemo lako. I da, najbolje da Novog Beograda i nema, da je zamenjen neboderima na vracaru i dorcolu. Sasvin sigurno bi svi nasi problemi nestali. Pa iole i dalje jedini koliko toliko pristojan deo grada je upravo taj Novi Beograd, planski gradjen, ciji deo je Bezanisjka kosa, koju sada nastoje da unakaze vasom gradnjom u visinu. Svima nama sa Kose ce zivot svako biti kvalitetniji sa ta tri "diva".

Зелене површине и постоје управо тамо где је грађено у висину, зато што је грађено у висину. Блокови 70 и 45 имају већу густину насељености од Врачара па су вам пример зелених оаза.

Рођен сам и одрастао у блоку 45 и апсолутно ми ништа није фалило, штавише много ми је драго што сам живео тако а не у некој кући где не би било простора за зеленило ни честите улице јер сеоски модел насеља није компатибилан са милионским градом.

Правиш лажни аргумент и дихотомију која у пракси не постоји (градња у висину ближе центру значи да се не улаже у инфраструктуру, грађење нових насеља далеко од центра значи да се улаже у инфраструктуру). Ја предлажем да се гради у висину ближе центру и улаже у инфраструктуру која би то учинила још бољим. Свакако неће бити већег улагања у инфраструктуру ако се блокира раст у висину нити раст у висину спречава развој инфраструктуре. А без нових улагања у инфраструктуру грађење у висину ће свакако бити мање болно од грађења у даљину.

На крају крајева, видећемо ако СНС-у план прође и на месту водоизворишта узму да граде ново насеље, колико је то одрживије и боље за саобраћај него градња где већ постоји инфраструктура јавног превоза.
 
Menhetn nije nesto na sta se treba ugledati. Bio tamo, video. Interesantno da se poseti i dozivi, ali na njega mogu da se ugledaju samo ljudi koji ga nisu videli uzivo, sa svim svojim i vrlinama ali i brojnim manama. Isto vazi i za mnoge druge karakteristike i odlike americkog drustva i nacina zivota. Te stvari su romanticne samo u serijama i filmovima. Realnost je cesto drukcija i mnogo toga se precutkuje.

Pride, ispada da su ljudi koji su protiv megalomanskih i/ili nesmotrenih projekata i/ili investitorske kaubojstine (ne mislim na ovaj nego na druge slucajeve) u Beogradu u stvari protiv svake gradnje. Sto naravno nije tacno.

Ja podrzavam gradnju nebodera na Novom Beogradu, samo dok se gradi razumno i promisljeno. O ovom projektu se nisam nesto informisao a i ne poznajem mnogo taj deo grada pa ne komentarisem za sad. Ali se osvrcem na te neke demagogije,inspirisane igranjem SimCityja i gledanjem Beverly Hillsa 555333, iz kojih ispada da Beograd treba da se tovari zgradama i populacijom u beskraj, a svako ko je protiv toga, on zeli povratak i ostanak u srednjem veku.

Da nema primera pretrpanih nehumanih kosnica po svetu pa i da razumem takve stavove. Ali ima ih na pretek, kao i informacija o njima, i opet se ovde namecu ideje da treba tako da bude i ovde.
 
Poslednja izmena:
D
Зелене површине и постоје управо тамо где је грађено у висину, зато што је грађено у висину. Блокови 70 и 45 имају већу густину насељености од Врачара па су вам пример зелених оаза.

Рођен сам и одрастао у блоку 45 и апсолутно ми ништа није фалило, штавише много ми је драго што сам живео тако а не у некој кући где не би било простора за зеленило ни честите улице јер сеоски модел насеља није компатибилан са милионским градом.

Правиш лажни аргумент и дихотомију која у пракси не постоји (градња у висину ближе центру значи да се не улаже у инфраструктуру, грађење нових насеља далеко од центра значи да се улаже у инфраструктуру). Ја предлажем да се гради у висину ближе центру и улаже у инфраструктуру која би то учинила још бољим. Свакако неће бити већег улагања у инфраструктуру ако се блокира раст у висину нити раст у висину спречава развој инфраструктуре. А без нових улагања у инфраструктуру грађење у висину ће свакако бити мање болно од грађења у даљину.

На крају крајева, видећемо ако СНС-у план прође и на месту водоизворишта узму да граде ново насеље, колико је то одрживије и боље за саобраћај него градња где већ постоји инфраструктура јавног превоза.
Druze, ti ocigledno nisi skoro bio u BG. Navodis primer blok 45?! Pa to ti je najzeleniji urbani deo ovo grada. To je primer gradnje kakva treba da bude i ostane. Idi malo u blok 65, da vidis kako izgleda to sto zagovaras. A sto se tice teze da vise gradnje znaci vise ulaganja infrastrukturu, mozda u teoriji. U beogradu ne. A ako ta nova gradnja donosi samo losiji kvalitet zivota svima, a profit jednom kartelu, cemu onda ista sluzi. Broj stanovnika nam ne ide na gore, naprotiv.
 
Da li ima neko novi info o projektu Oaza Mirijevo ili ako je neko u prolazu da ufotka neku sliku da vidimo kako napreduju?
Ja sam ih zvala pre nedelju dana kazu ostao jedan trosoban u prvoj fazi, predprodaja druge faze pocinje krajem aprila....
Na sajtu nemaju nikakvu informaciju u vezi materijala,samo uopsteni opis,gradimo od betona...
Oaza Mirijevo, 17. April
IMG_20220417_180427.jpg
 
Menhetn nije nesto na sta se treba ugledati. Bio tamo, video. Interesantno da se poseti i dozivi, ali na njega mogu da se ugledaju samo ljudi koji ga nisu videli uzivo, sa svim svojim i vrlinama ali i brojnim manama. Isto vazi i za mnoge druge karakteristike i odlike americkog drustva i nacina zivota. Te stvari su romanticne samo u serijama i filmovima. Realnost je cesto drukcija i mnogo toga se precutkuje.

Pride, ispada da su ljudi koji su protiv megalomanskih i/ili nesmotrenih projekata i/ili investitorske kaubojstine (ne mislim na ovaj nego na druge slucajeve) u Beogradu u stvari protiv svake gradnje. Sto naravno nije tacno.

Ja podrzavam gradnju nebodera na Novom Beogradu, samo dok se gradi razumno i promisljeno. O ovom projektu se nisam nesto informisao a i ne poznajem mnogo taj deo grada pa ne komentarisem za sad. Ali se osvrcem na te neke demagogije,inspirisane igranjem SimCityja i gledanjem Beverly Hillsa 555333, iz kojih ispada da Beograd treba da se tovari zgradama i populacijom u beskraj, a svako ko je protiv toga, on zeli povratak i ostanak u srednjem veku.

Da nema primera pretrpanih nehumanih kosnica po svetu pa i da razumem takve stavove. Ali ima ih na pretek, kao i informacija o njima, i opet se ovde namecu ideje da treba tako da bude i ovde.

А не, апсолутно сам ја против каубојштине, али сам исто тако против идеје да се раст популације решава малигним растом града кроз калемљење нових насеља по ободима постојећих. А све то да би се омогућила што нижа спратност и мања густина насељености што је сулудо.

Нови Београд фала богу има довољно простора и услова за високе зграде између којих може бити зеленила, како је оригинално и замишљено. Не треба да се граде ниски претрпани блокови како је једно време рађено нити да се шири док се не попуне празне парцеле које ничему не служе и не дижу животни стандард. А тамо где се гради треба што више градити у висину како би остатак парцеле могао да се утроши на нешто лепо и корисно за станаре (паркове, зеленило, терене итд.).

pf782fza7qr81.jpg
 
Pa ok, samo onda tako napiši, ovako ispada ad postoje dve opcije: Menhetn i srednjevekovna palanka. Ne volim kada se Srbija poredi sa Amerikom koja je ekstrem u mnogim kategorijama, zato što sam se tokom godina naslušao od brojnih ljudi raznoraznih neosnovanih priča o Americi. Čak i od nekih najboljih i najbližih prijatelja. I često se svodilo na ''trava je zelenija u Americi, video sam u filmovima. U stvari, trava je zelenija svuda izvan Srbije!'' Paaa, ne. Nije. Ovo naravno ne znači da kažem da Srbija nema šta da nauči od Amerike. Samo kažem da ne volim kada se porede babe i žabe i kada ljudi formiraju stavove o nečemu na osnovu nedovoljno informacija.

A i prosto ne volim ekstreme. Kao što ne želim da Beograd bude nerazvijena palanka sa prizemnim kućama, tako isto ne želim ni da bude nehumana košnica poput Menhetna ili Hong Konga. Pogotovu što nama to nije potrebno da bismo imali uspešno društvo i grad. Jer imamo dovoljno i zemlje, i resursa, i demografiju različitu od pomenutih primera, i svašta nešto. Ima sasvim dovoljno za razuman razvoj i umerenost, ali se nema dovoljno ako neki postanu pohlepni i maniti. To ne važi samo za Beogradski urbanizam, to važi za sve.


Usput, ono što sam takođe primetio između nas nekoliko članova foruma (ali kažem, nas nekoliko, znači ne važi za sve nego nas par koji često pričamo na te teme), je da mi koji smo odrasli u kanjonima od ulica cenimo i žudimo za prostranijim ulicama i širim površinama, dok ljudi koji su odrastali u prostranim naseljima sa širokim ulicama i otvorenim blokovima, cene i žude za kanjonima. 😄 Ovo kažem kao anegdotu i komičnu stvar, nije mi cilj da pokrećem novu raspravu niti da kritikujem bilo koga. Samo kažem kako se poklapa s onim ljudskim da nam uvek deluju privlačno stvari koje nemamo ili nismo iskusili. :D Kao što primećujem i trend da ljudi koji su živeli u prometnim ulicama sa kaldrmom, bi radije želeli da je umesto nje asfalt jer je tiši. Dok oni koji žive u asfaltiranim ulicama romantizuju kaldrmu. 😄
 
Poslednja izmena:
Ово на Б. коси ће бити очајно, али нам заправо показује колико су нам планови и досадашња изградња лоши и нелогични: то је јако, јако близу града - а од Централног бизнис дистрикта 1,5 минут вожње аутопутем - а изграђено је приватним кућама, и то у скорије време. То је као да смо пре рата Дедиње подизали на Славији. Како се данас стамбене зграде подижу на Алтини али и у Старој Пазови (оне у Бешкој ипак водим као новосадске а не београдске), а код Змаја читав офис парк, не треба да вас чуде ни облакодери на БК. Е сад, што ће то све скупа да буде један бућкуриш а не компактан град, то је већ до лошег планирања: неко је видео крај града тамо где он не може да буде.
 
Vrh