Šta je novo?

Razni projekti

Objekat u Venizelosovoj je u realizaciji dosta nazadovao u odnosu na render koji se nalazio na tabli :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371109#p371109:3n46gte0 je napisao(la):
Homer Jay » 11 Feb 2016 02:27 pm[/url]":3n46gte0]Objekat u Venizelosovoj je u realizaciji dosta nazadovao u odnosu na render koji se nalazio na tabli :(

Definitivno je ispao mnogo losije nego sto se ocekivalo.
 
A ovo u pariskoj moglo je biti nize nadam se da ce je uskoro bar zavrsiti
 
Zarkovo
20160125_131931.jpg

ulica ceka
20160125_132042.jpg

kao i cjev za toplovod
20160125_130901.jpg

kod kalinic pijace
20160213_120522.jpg

bka kod okretnice tramvaja
20160213_145849.jpg

bka sa divljim spratom zagorka panic nacelnica inspekcije rekla da ce da srusi
20160213_153554.jpg

pecka divlje gradiliste
20160205_150828.jpg

skoda je od inspekcije zatvorili gradiliste stvili traku cetvrtak
20160211_101614.jpg

zamaskirali i rade dalje petak
20160213_110005.jpg

dovoze armaturu pokidali traku subota za praznike ima da nikne sprat
 
ČITANJE GRADA
Starlet-arhitektura

Dugo je useljavana jedna komoda na poslednji sprat nove višespratnice. Lift još nije radio pa su nosači glasno razmišljali da li da je dignu na čekrk, izvade fioke, skinu vrata ili samo mermernu ploču. Uposlena da dočekuje i nov nameštaj, služavka je, kao prava gazdarica, upozorila da je dobro paze i slučajno ne zagrebu. Budući da nisu bili plaćeni da misle, komodu su jedva okretali uzanim odmorištima, uz prigušene psovke. Najzad su je, kao trofej obezvređene ljudske muke, položili na zadato mesto uz francuski prozor što gleda na park, - da dočeka odsutne vlasnike koji su je kupili u antikvarnici.
U novoj sredini ova starinska commode à vantaux odomaćiće se ne zbog majstorske izrade, upotrebne vrednosti, baštinskih svojstava, očuvanog sjaja, već kao statusni predmet. Kao enterijerni implant pozlaćenih detalja i dokaz da porodični imetak nije od juče, darovaće narativni i simbolički sadržaj, ukazaće na mesto vlasnika u društvu, obezbediti poštovanje i što bude više lakovernih, utvrditi u poreklu.
Pre boravka u antikvarnici, oko nje su se deli sve malobrojniji članovi građanske porodice s Dorćola, koja se istočila u tranziciji zapitana i neodlučna, slaba da rasplodi i novac i samu sebe, pa je komoda lako dobila noge i bila otuđena sa olakšanjem. Niko na nju odavno nije obraćao pažnju, a neretko je bila scenografija ružnih događaja, uspomena na jednog džangrizavog starca i porodične svađe. Dabome da su old money Dorćolci svesno odbacili činjenicu da su novim Čuburcima s komodom rasprodali delić porodične tradicije i ugleda.

Fanfarada žilavog akademizma

Kada vam neko ispriča ovakvu, odnekle izmišljenu priču, slobodno sumnjajte, jer niko ne može poznavati sve doživljaje jedne komode - ni antikvari, ni ovaj pisac. Ali sledeće može da zna. Uspinjući se u životu, uživalac komodine lepote kupiće dobar glas za sadašnjost i budućnost, između ostalog i preko Kendlerovih porcelanskih figurica, frutijera srebrnih postolja i Mozer čaša, ta neka su iz njih pile i mnoge tuđe tetke. Ispod kasetirane i osvetlane tavanice, možda će okačiti portret nepoznatog građanina bidermajer epohe s pomišlju da ga pridoda vlastitom rodoslovu. Pritom će se useliti u građevinu sasvim po svom ukusu - novu a staru - staro-novu, kakvih je sve više u Beogradu 21. veka. Takvu, naime, da joj spoljašnjost bude najdirljivije nakićena i najdopadljivije likorezana, da ima podeone i završne vence sa usitnjenim blok-konzolicama, ljupke lučne i trougaone frontone, ukrasne kovine i lizene, i da ne bude čudo što komoda stilski sasvim odgovara fasadi, premda joj je godina nastanka 1890. a pročelja 2015.
Pogledajte prilog 1
Na Kikevcu, Čuburi i Krunskoj i drugde po Vračaru, uzvisuju se danas ove arhitektonske deklinacije okasnelog i travestiranog istorizma, pronoseći kičerski adiđar zasenjivanja prostote, odvažno pobijajući modernističko iskustvo umetnosti. Čineći, donekle, da se beogradska savremena arhitektura nađe u “pionirskom” stanju naše moderne na prelazu dvadesetih u tridesete godine prošlog veka i još jednom bori sa ukusom za paradnost žilavog akademizma, kao onda sa zdepastim stubovima srpsko-vizantijskih košarastih kapitela u vreme tankih Korbizijevih pilotisa. Sve čemu su s mnogo ukusa i mudrosti učili modernisti - štedljivost, skromnost, jednostavnost, iskrenost i “lepotu prikladnosti”, a posebno onu distinciranu hladnoću, koja je neretko osobina dobre umetnosti, - odmenili su fanfarada i lažni vatromet. Lebde te stilske, bele do prve zime kuće u bezvazdušnom prostoru istorije umetnosti kao prešećereni kolač koji napravi dete prvi put se igrajući kuvara. Ali otkud odjednom ta razneženost prema minulim vremenima, otkud ta demodirana arhitektura od preklane spram najnovije svetske kolekcije proleće-leto 2016?
Odgovor da su, u ovo naše vreme smalaksale industrije građevina i zamrlog prometa nekretninama, projektanti ovakvih pročelja prekobrojni na tržištu rada, prilično je lak. Takođe i onaj da im zato druge nema nego da, tako uniženi i poslušni, potvrde da je arhitektura sluškinja kapitala. Stoga su im, valjda, zgrade s nosećim stubovima posred prozora, teskobnim hodnicima i tesnim garažama, stepeništima bez vazduha i prirodnog svetla, uz mnogo šta drugo po formuli najveće naplativosti najmanje uloženog. Možda, dodao bi neko, jer su se arhitektonske umešnosti u njihovom poslu podale vanarhitektonskim, koje su dobile na ceni - od samoreklamerstva, preko burazerskih žiriranja, do kafanskih dilova. Ništa novo, dodao bi neko četvrti, jer starlet-arhitektura je izvedenica turboarhitekture devedesetih, ali su joj korisnici sve brojniji a manje imućni, pa se s dedinjskih vila spalo na stanove u nekom od elitnih komšiluka.

Arhitekt-kičlija

Tačno, ali neka se izdvoji najpre ovo: tvorci starlet-arhitekture nisu sasvim izneverili struku. Arhitektura je, uopšte, alatka koja snobu dobro služi, a arhitekt je praktičar koji taj organon valja da poznaje. Nadalje, autentična snobovština ne bira profesiju, stoga ni među samim arhitektima nije retka, no tu je već sasvim poželjna, jer kao poznavalac procesa uzdizanja iz klase u klasu, tražen je da armiji sine nobilitate pokaže put inicijacije, od lažnih napravi i uznese prave plemiće, ili, ako ništa, bar podari iluziju da se takvima učine. U njoj je, uostalom, tek neznatan broj stvaralaca i star-arhitekata spram gomile potplaćenih najamnika, pomalo poput onih koji su teglili komodu, pa se mnogo šta tu legitimno preuzima, krade, kači, kao nove đinđe koje se siromahu čine kao kraljeva kruna.
Ono što tvorcima starlet-arhitekture, međutim, ozbiljno pada na dušu jeste što se nisu, posle svih postmodernističkih decenija, pa i svoga vajnog fakultetskog obrazovanja, ni korak odmakli od oponašanja, upotrebili ironiju, a što ne i parodiju kad već ne umeju ili ne smeju kreaciju, pa dižu arhitekturu koja se sva upinje da sa uzorom stilski sraste, uz to i nevično, ne poznajući ni klasični jezik ni njegovu sintaksu. Jer kiča ne bi bilo da ne postoji njegov producent, kičlija, kako je utvrdio Gic, - reproduktivni nasuprot produktivnom čoveku. Kič je sediment kičerskih stanja, ali i opasan podsticaj za takva stanja, te starlet-arhitektura nije samo ornamentalna moda za podsmeh ili prolazna sablazan, već sunovratan društveni čin, kao i označitelj sadašnjeg i budućeg društvenog identiteta. Nešto, dakle, za šta bi trebalo, kao za svaki šund, plaćati paprene račune da bi kulturi bilo bolje, što će, valjda, jednom važiti na moralnom i izbornom planu za političku praksu kojoj su rijalitiji i tabloidi uzdanice, a starlete i miljenice i poslanice.

http://gisabogunovic.yolasite.com/starl ... ektura.php
 
Opravdan tekst u osnovi ispravan ali isto tako kitnjast i i tezak za gledanje (citanje) koliko i ti objekti i fasade koje se grade. Lepo receno starlet arhitektura eto nam i novog pojma valja ga uvrstiti u redovnu komunikaciju.

Pravo je pitanje cija je odgovornost. Ponekad se zapitam da li su u pitanju bas sve zelje investitora ili je jednostavno zavladao trend kao recimo i dalje kod nas neprevazidjenih nadstresnica i sl. arh. estetskih postapalica.
 
Која је грехота да такву доминантну микролокацију добије да ради неписмени архитекта, или још горе, грађевинац. Оваква безидејност ипак није до инвеститора.
 
Сва истина овог текста је у доле болдованом:

Ono što tvorcima starlet-arhitekture, međutim, ozbiljno pada na dušu jeste što se nisu, posle svih postmodernističkih decenija, pa i svoga vajnog fakultetskog obrazovanja, ni korak odmakli od oponašanja, upotrebili ironiju, a što ne i parodiju kad već ne umeju ili ne smeju kreaciju, pa dižu arhitekturu koja se sva upinje da sa uzorom stilski sraste, uz to i nevično, ne poznajući ni klasični jezik ni njegovu sintaksu.

Јер, квалитетна "стара" архитектура се не би могла прогласити за кич. Таквих пример има по свету, и то богатијем, али мало.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=372128#p372128:jai1k15v je napisao(la):
Пантограф » 18 Feb 2016 12:46 pm[/url]":jai1k15v]Сва истина овог текста је у доле болдованом:

Ono što tvorcima starlet-arhitekture, međutim, ozbiljno pada na dušu jeste što se nisu, posle svih postmodernističkih decenija, pa i svoga vajnog fakultetskog obrazovanja, ni korak odmakli od oponašanja, upotrebili ironiju, a što ne i parodiju kad već ne umeju ili ne smeju kreaciju, pa dižu arhitekturu koja se sva upinje da sa uzorom stilski sraste, uz to i nevično, ne poznajući ni klasični jezik ni njegovu sintaksu.

Јер, квалитетна "стара" архитектура се не би могла прогласити за кич. Таквих пример има по свету, и то богатијем, али мало.

Bilo bi svakako zanimljivo videti autoironicnipristup u ovom sto autor teksta naziva starlet-arhitekturom, ali mislim da nije resenje u tome, ovakve kakve jesu vec su dovoljno ironicne i parodnicne same po sebi. .jos kada bi se preteralo, bilo bi jos veci crtani film..
Vlasnici tih zgrada su mahom pomodarni i zeljni prestiza, te mislim da resenje moze biti jedan odlican trend u izgradnji - koji ce za njih biti stvar prestiza, a koji ne mora da bude bas toliki kicheraj. Onda taj trend transformisati u masovniju i jeftiniju varijantu-prozvodnju kako bi i oni iz nizis staleza imali nesto slicno.. a da i dalje ne mora biti kich.

Ovo je sve pocelo izgradnjom gastarbajterskih kuca kojima su 'teli da oponasaju "barokni stil" i stilove kuca iz zemalja u kojima su boravili, to mozda ne bi ni bilo tako tragicno da su barem znali kako to malo bolje da naprave.. Tipicno za ceo trazincioni istocni blok.
 
Kad ce grad krenuti da odbija projekte tad ce da se podigne kvalitet arhitekture.
Plus da se uzimaju licence
I strozija kontrola napravljenog itd
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=372185#p372185:2iq3bvc4 je napisao(la):
direktor » 18 Feb 2016 06:56 pm[/url]":2iq3bvc4]
Plus da se uzimaju licence
I strozija kontrola napravljenog itd

Ideju ti dao Giorano Angelo direktore? :D
 
Ne ali ti vrlo dobro znas da u parizu za ovakve zgrade nebi dobio dozvolu a za boje po izboru roze ciklama nebi prosle takodje .Licenca se moze oduzeti i privremeno nemgu da ssd kopam koji su razlozi predvdjeni .Takodje same arhitekte su dovele sebe u ovakvu poziciju istruku pa sad nam se desavaju trajna zagadjenja grada .
 
Цариградска се фино трансформише.
 
Ugao Kajmakčalanske i Branka Krsmanovica, kičerica al nije loše ispalo.. A lokal je zakupila Idea.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=373026#p373026:3jqsuqyl je napisao(la):
Somi303 » 23 Feb 2016 09:49 pm[/url]":3jqsuqyl]Град нам се претвара у Скопље јбт!

Pa ne moze da se kaze da je bas tako.
Realno tih 10 novogradnji u stilu neoklasike ne moze mnogo da utice na celokupnu sliku beogradskog stambenog fonda koji ima preko 10000 zgrada.
Tako da nema razloga za paniku. To je kap u moru. :wink:
 
Kamenujte me, ali ma koliko nezgrapni bili ti pokušaji rane moderne i akademizma sa po kojim elementom secesije, sve mi je to lepše nego ono što se radi u V. Stepe.
 
Vrh