Šine još u blatu
POSAO na Autokomandi nikako da se privede kraju. Dok izvođač i dalje stoji iza obećanja da će nove šine proraditi početkom marta, Beograđani koji prolaze pored blatnjave zone radova listom tvrde da koloseci ne izgledaju kao da će njima uskoro - posle više od pet meseci - konačno proći tramvaji.
Krajnji rok za završetak svih radova na Autokomandi bio je završetak 2006. Za razliku od Nemanjine ulice, koja je lane takođe rađena mnogo duže no što je planirano, šteta po Beograđane je nešto manja, jer automobili bez zastoja voze preko obnovljenih mostova. Zato trpe putnici - zbog (ne)opravdanih izostanaka tramvaja "10" i "14", ne postoji direktna veza između Banjice i Dorćola, odnosno Zvezdare.
Pedesetak radnika razmilelo se i u ponedeljak duž 800 metara pruge od Veterinarskog fakulteta do Vojvode Stepe. Najviše ih je ispod improvizovanog belog šatora, koji pomaže da se održava temperatura pogodna za postavljanje šina. Ipak, na oko 100 metara ispred kružnog toka koloseci još nisu postavljeni.
Nenad Stevanović, zamenik direktora "Beokom servisa", kaže da je kiša koja je u ponedeljak ujutru povremeno sipila po gradu odložila "zalivanje" šina štampanim betonom.
- Postavljana je oplata, a nadamo se da će betoniranje tramvajskih baštica moći da počne u utorak. Biće oprana i deonica na kojoj još nema šina, pa će se i tu raditi, a izvođači i dalje tvrde da će sve biti gotovo do kraja meseca - kaže Stevanović. - Procenili su da će moći svakog dana da postavljaju oko 600 kvadratnih metara štampanog betona, što znači da će završiti posao u roku.
Kada sve bude završeno, novim šinama mora da prođe i specijalna GSP-ova mašina koja će ih uglačati. Nakon toga, koloseci će dobiti privremenu dozvolu, a tramvaji će verovatno, baš kao i u Nemanjinoj ulici, za vreme probnog rada Autokomandom voziti nešto sporije.
KRIVI IZVOĐAČI
STRUČNJACI Saobraćajnog instituta CIP, koji nadzire radove na Autokomandi, po završetku posla će proceniti da li je toliki produžetak radova bio opravdan, te da li će izvođači morati da plate penale. U to, čini se, niko i ne sumnja, posebno posle nedavne izjave gradskog menadžera Bojana Stanojevića da je građevinska operativa bila kvalitetna, a izvođači nedovoljno pouzdani.
RUGLO
PEŠACI koje nevolja natera da prođu Autokomandom moraju da siđu ispod spleta obnovljenih mostova. Iako su sami mostovi sveže ofarbani, smeće, blato, neprijatni mirisi i ostaci građevinskog materijala i dalje čine šetnju ovom deonicom izuzetno neprijatnom.
Vecernje Novosti
POSAO na Autokomandi nikako da se privede kraju. Dok izvođač i dalje stoji iza obećanja da će nove šine proraditi početkom marta, Beograđani koji prolaze pored blatnjave zone radova listom tvrde da koloseci ne izgledaju kao da će njima uskoro - posle više od pet meseci - konačno proći tramvaji.
Krajnji rok za završetak svih radova na Autokomandi bio je završetak 2006. Za razliku od Nemanjine ulice, koja je lane takođe rađena mnogo duže no što je planirano, šteta po Beograđane je nešto manja, jer automobili bez zastoja voze preko obnovljenih mostova. Zato trpe putnici - zbog (ne)opravdanih izostanaka tramvaja "10" i "14", ne postoji direktna veza između Banjice i Dorćola, odnosno Zvezdare.
Pedesetak radnika razmilelo se i u ponedeljak duž 800 metara pruge od Veterinarskog fakulteta do Vojvode Stepe. Najviše ih je ispod improvizovanog belog šatora, koji pomaže da se održava temperatura pogodna za postavljanje šina. Ipak, na oko 100 metara ispred kružnog toka koloseci još nisu postavljeni.
Nenad Stevanović, zamenik direktora "Beokom servisa", kaže da je kiša koja je u ponedeljak ujutru povremeno sipila po gradu odložila "zalivanje" šina štampanim betonom.
- Postavljana je oplata, a nadamo se da će betoniranje tramvajskih baštica moći da počne u utorak. Biće oprana i deonica na kojoj još nema šina, pa će se i tu raditi, a izvođači i dalje tvrde da će sve biti gotovo do kraja meseca - kaže Stevanović. - Procenili su da će moći svakog dana da postavljaju oko 600 kvadratnih metara štampanog betona, što znači da će završiti posao u roku.
Kada sve bude završeno, novim šinama mora da prođe i specijalna GSP-ova mašina koja će ih uglačati. Nakon toga, koloseci će dobiti privremenu dozvolu, a tramvaji će verovatno, baš kao i u Nemanjinoj ulici, za vreme probnog rada Autokomandom voziti nešto sporije.
KRIVI IZVOĐAČI
STRUČNJACI Saobraćajnog instituta CIP, koji nadzire radove na Autokomandi, po završetku posla će proceniti da li je toliki produžetak radova bio opravdan, te da li će izvođači morati da plate penale. U to, čini se, niko i ne sumnja, posebno posle nedavne izjave gradskog menadžera Bojana Stanojevića da je građevinska operativa bila kvalitetna, a izvođači nedovoljno pouzdani.
RUGLO
PEŠACI koje nevolja natera da prođu Autokomandom moraju da siđu ispod spleta obnovljenih mostova. Iako su sami mostovi sveže ofarbani, smeće, blato, neprijatni mirisi i ostaci građevinskog materijala i dalje čine šetnju ovom deonicom izuzetno neprijatnom.
Vecernje Novosti