Šta je novo?

Raskrsnica Jurija Gagarina i Omladinskih brigada

PIGLET

Higher intermediate
Učlanjen(a)
13.06.2007.
Poruke
903
Pohvaljen
1.582
Poštovani forumaši, otvorio sam ovaj topic da bi zajedno (možda) uspeli da proguramo novo saobraćajno rešenje na pomenutoj raskrsnici jer je ona postala usko grlo na celom potezu od bloka 45 do Vladimira Popovića.
Oni koji žive na NBGD osećaju problem na svojoj koži.

Poslao sam pismo sekretarijatu za soabraćaj ali kao što smo navikli niko me nije udostojio odgovora iako sam tobož čovek od struke a u sekretarijatu rade kolege sa fakulteta (ili bi trebalo da rade). Pomenuta raskrsnica se rekonstruiše, što je netačan termin, pravilnije je reći radi se rehabilitacija kolovoza tj, frezovanje starog i polaganje novog asfalta za zamenom oštećenih ivičnjaka. Obzirom da nema izmene projektnih elemenata i situacionom i saobraćajnom smislu ne može se govoriti o rekonstrukciji. Ovo se radi samo radi poboljšanja forme, dizajna dok na suštinu veoma malo utiče. (čitaj radi se zbog maratona)
Za predmetnim radovima recimo vapi Gandijeva ulica koja posle postavljanja fekalne kanalizacije pre 3-4 godine je nestručno zakrpljena i sad je više poligon za teretna vozila...no ona nije tema pa neću daviti.


evo pisma koje sam poslao sekretarijatu, pa molim za komentare, analize jer nisam sujetan smatram da su uvek dve glave pametnije nego jedna..


PREDLOG UNAPREĐENJA FUNKCIONISANJA SAOBRAĆAJA NA POVRŠINSKOJ RASKRSNICI ULICA OMLADINSKIH BRIGADA I JURIJA GAGARINA (Novi Beograd)

Poštovani,

Obraćam vam se povodom identifikovanog problema-zagušenja protoka saobraćaja na pomenutoj raskrsnici.

Obzirim da svakodnevno prolazim pomenutom raskrnicom , svedok sam nezadovoljavajućeg protoka na ovoj raskrsnici.
Režim voznih i manipulativnih traka je 2+2 (dve za levo skretanje u Omladinskih brigada i dve za glavni pravac-nastavak duž Jur. Gagarina. Problem stvara autobusko stajalište (linije 73,95) u ulici JG pre samog ukrštaja.Naime svi autobusi koji skreću ulevo u Oml.brig. imaju kratku deonicu da se prestroje u levo i već pri malo većoj gužvi oni to ne mogu da učine (zbog već formiranih kolona vozila koja čekaju otvaranje semafora za levo) i ostaju u traci za pravo čekajući zeleno za skretanje ulevo. Time za kretanje glavnim pravcem (smer ka gradu) na raspolaganju od 4 trake u profilu raskrsnice ostaje samo jedna-krajnja desna koja je praktično žuta traka jer je koriste vozila JGS i taxi.

Predlog unapređenja:

1. Premestiti stajalište za vozila JGS koja se kreću ulevo posle raskrsnice (linija 73), tj u ulicu Omladinskih brigada, čime će ona biti u mogućnosti da manevar prestrojavanja obave na daleko dužem putu i daleko ranije, ne remeteći tok.
2. Uraditi uvučeno stajalište -nišu za linije JGS koje nastavljaju pravo (95) čime se krajnja desna traka oslobađa za protok dok vozila JGS primaju putnike.
3. Levu traku koja je u osnovnom profilu traka za pravo a u profilu raskrsnice isključivo traka za levo dodeliti joj i smer pravo tako da u profilu raskrsnice bude za levo i pravo.

Na ova tri načina sve tri postojeće trake povećavaju svoj kapacitet za glavni smer-nastavak kretanja pravo duž ulice Jurija Gagarina.

Molio bih vas da ovo pismo prosledite odgovornima za planiranje režima saobraćaja na raskrsnicama jer su veliki vremenski gubici i nepotrebno zagađenje, ugrožena bezbednsot zbog neprotočnosti ove raskrsnice.

 
Ne mogu ti pomoci oko te stvari,ali imao sam neku situaciju sa sekretarijatom za saobracaj(ticalo se asfaltiranja ulice),nisu reagovali na pismo ali su reagovali na telefonski poziv.Mozda ti obrate paznju na primedbu ili "nadju" pismo ako ih pozoves,cudna je ovo zemlja,ne kosta te nista da probas ;)
 
Поменута раскрсница је увек од кад знам за себе била проблем и у свом ,,досијеу" има небројено много погинулих...мислим да је међу првих неколико (рецимо 5) нејкритичнијих тачака у Београду. Веома је оптерећена Улица Омладинских бригада због не пробијеног возног насипа у Улици Др. Агостина Нета, па сви желе да скрену из Јурија Гагарина у Омладинских бригада да би ишли у правцу Земуна. Мислим да би овај проблем најбоље растеретило пробијање поменутог насипа јер се тада неби нагомилавало много возила на скретању из Јурија Гагарина у Омл. бриг, као и пуштање у погон улице зване магистрални прстен...:D...обзиром да је пропуштена шанса да се споји Тошин бунар са Милутина Миланковића Улицом Ђорђа Станојевића, изградњом ,,куће на путу"...

Од овога што си навео за побољшање...хм...шта знам...нисам паметан, а ни стручан, али ево неког мог скромног мишљења на основу тога што ту раскрсницу користим од кад сам проходао као пешак, од кад сам почео да возим бицикл као бициклиста и кад сам почео да виозим аутомобил, као возач...

Што се тиче предлога бр. 1, стајалиште аутобуса 73 су релативно скоро одвојили од стајалишта 95, то је донекле побољшало стање, али недовољно јер је колона за скретање предугачка. Даље померање стајалишта 73 није у интересу житеља блока 70а (око 10000) јер им је и ово прилично далеко, они у последњим зградама иду око 800-900м, што често и житељи приградских насеља не прелазе до аутобуса. Ако би се померала ова станица, потребно је да се довољно и ТРАЈНО ојача линија од окретнице блок 70а ка Земуну, с тим што је то мач са две оштрице, познавајући досадашње прилике, јер су јесенас укинули прилично фреквентну линију 81 за овај део града, а тек пре неколико дана овде довукли линију 708, која нема потребну фреквенцију, тако да се због нередовности комплетног саобраћаја овде људи ипак одлучују да пешаче и толико да би дошли до 73.
Резиме за предлог 1 је да се појачају линије са окретнице блок 70а и да се уведе контрола полазака са поменуте окретнице, увођењем кућице, док не дође сателитско/бежично праћење које би се КОРИСТИЛО...:D До огромног би се проблема дошло ако би се померила станица и преко ноћи, као што је случај са линијом 81, избацила линија у правцу општине/земуна!!!

Што се тиче предлога 2, оно је повезано са предлогом 1 и не реализацијом предлога 1, искључује се предлог 2 јер би тада линија 95 морала да иде у средњу траку да би заобишла линију 73 и из средње траке у нишу. Ако би се реализово предлог 1, опет би долазило до тога, али не са драстичним скретањем, с тим што би и то до некле правило гужву и смањивало проток...

Што се тиче предлога 3, поменуто скретање лево у Улицу омладинских бригада има стрелицу на семафору, дакле, није опште скретање, па да се чека други смер или трамвај, стога краће траје него правац, па би се додавањем могућности за настављање право омогућило да онај ко хоће да скрене блокира правац право јер је њему црвено за скретање, али би опет можда довело до извесних бољитака јер би се спречила (садашње стање) могућност да неко непрописно пројури из треће траке и да удари онога ко из друге траке прелази у трећу у раскрсници, већ би све три траке сада биле настављене и после раскрснице, тако да ми делује добро овај трећи предлог, уколико би се у пракси показао добро.

Велики проблем је овде и претрчавање Улице Јурија Гагарина од стране пешака који долазе из правца града и прелазе ка блоковима...Јака и висока ограда би хитно морала да се намести да би се људи усмерили на пешачки прелаз или да се направи подземни прелаз што би било најидеалније и најскупље решење...

Све у свему, нисам паметан и мислим да је тренутно кључ решења овога у пробијању поменутог насипа и изградњом улице илити дела УМП-а, чиме би се мало растеретиле Омл. бриг. и ЈГ.

Баш бих волео да чујем још мишљења о решењима за ову не безбедну раскрсницу која је пребукирана и чини уско грло...што више мишљења, утолико боље!

Допуна:
Мислим да би овде много помогло и централно аутоматско регулисање семафора у ЈГ и Об са праћењем броја возила и регулисањем саобраћаја према томе са приоритетом за шински саобраћај па би се тада много више људи одлучивало за трамваје...
Зрно по зрно, погача...
 
Tek sad videh ovu novu temu.
Toplo pozdravljam inicijativu!
Vrlo dobro znam problem o kojem Piglet govori, pošto, ponekad, tj kad su nepovoljni vremenski uslovi tim putem idem na posao.
Obično idem peške :) ali mi svaki put skoči pritisak kad vidim "parking zonu" od Kineza do Omladinskih brigada u špicu.

Kao što reče Piglet, "rekonstrukcija" koja je još uvek u toku, je u stvari zamena asfalta na najoštećenijim delovima (raskrnice, jgp stanica kod Kineza), a sve zbog prestojećeg maratona. O samom izvođenju radova ima mnogo toga da se kaže (intenzitet, trajanje, vreme u toku dana "asistencija" saobraćajne policije), ali u nekom drugom postu. Samo ukratko, opisno: Obilaznica ili Koridor 10, ali u dužinama kolovoza reda veličine par desetina metara.

Piglet, predloženo rešenje za linije 73, 94 i 68 (te dve si izostavio) bi svakako pomoglo da se otpuši "čep". Jedini zez u tome je -što se stanovnicima bloka 70 neće dopasti što će morati da prelaze tu raskrsnicu na 2 mesta da bi čekali autobus. Kakav - takav, i to je neki argument.

Trenutno se vozači na ovim linijama dovijaju, prave prekršaje, ponekad skreću levo čak iz krajnje desne trake od 4 (suludo, ali šta da rade kada nemaju prostora da se prestroje od stanice do semafora?).

Šta misliš, kako bi bilo da se ova praksa "ozvaniči", tj, da se uvede poseban signal za autobuse (pravo za 95 i 89, levo za 73,94,68) dok je ostalima crveno, te da krajnja desna bude neka vrsta "žute"? Nešto slično postoji u Oml. brigada, za autobuse koji skreću levo da bi se na vreme uključili na auto put iz pravca Opštine Novi Beograd.

U opšte, stanje na potezu od između Piramide i Om. Brigada (u oba smera, zavisno od doba dana) je takvo da bi trebalo uvesti kamere i daljinsko upravljanje semaforima jer sada je krkljanac koji se svakim danom sve gori.

Svašta sam video ovih dana dok su "rekonstruisali" delove J. Gagarina, ali o tome neki drugi put, sutra je radni dan.
 
ретардињо":nz7fddru je napisao(la):
Поменута раскрсница је увек од кад знам за себе била проблем и у свом ,,досијеу" има небројено много погинулих...мислим да је међу првих неколико (рецимо 5) нејкритичнијих тачака у Београду. Веома је оптерећена Улица Омладинских бригада због не пробијеног возног насипа у Улици Др. Агостина Нета, па сви желе да скрену из Јурија Гагарина у Омладинских бригада да би ишли у правцу Земуна. Мислим да би овај проблем најбоље растеретило пробијање поменутог насипа јер се тада неби нагомилавало много возила на скретању из Јурија Гагарина у Омл. бриг, као и пуштање у погон улице зване магистрални прстен...:D...обзиром да је пропуштена шанса да се споји Тошин бунар са Милутина Миланковића Улицом Ђорђа Станојевића, изградњом ,,куће на путу"...

Од овога што си навео за побољшање...хм...шта знам...нисам паметан, а ни стручан, али ево неког мог скромног мишљења на основу тога што ту раскрсницу користим од кад сам проходао као пешак, од кад сам почео да возим бицикл као бициклиста и кад сам почео да виозим аутомобил, као возач...

Што се тиче предлога бр. 1, стајалиште аутобуса 73 су релативно скоро одвојили од стајалишта 95, то је донекле побољшало стање, али недовољно јер је колона за скретање предугачка. Даље померање стајалишта 73 није у интересу житеља блока 70а (око 10000) јер им је и ово прилично далеко, они у последњим зградама иду око 800-900м, што често и житељи приградских насеља не прелазе до аутобуса. Ако би се померала ова станица, потребно је да се довољно и ТРАЈНО ојача линија од окретнице блок 70а ка Земуну, с тим што је то мач са две оштрице, познавајући досадашње прилике, јер су јесенас укинули прилично фреквентну линију 81 за овај део града, а тек пре неколико дана овде довукли линију 708, која нема потребну фреквенцију, тако да се због нередовности комплетног саобраћаја овде људи ипак одлучују да пешаче и толико да би дошли до 73.

Nisi me razumeo, samo za linije JGS 73,68 i 94 bi se pomerilo stajalište posle raskrsnice, jeste to je mali zez za pešake jer moraju da pređu ulicu ali smatram to manjim nedostatkom da bi se odbila ideja jer sada oni se gužvaju u busu i čekaju dve faze semafora da bi unutar busa prošli pomenutu raskrsnicu.

Za linije 95 i 89 ostaje stajalište na istom mestu samo se uvlači u razdelni pojas kako bi krajnja desna traka bila protočna za putnička vozila dok BUS-evi primaju putnike.


Što se tiče prenamene leve trake za levo i pravo, to se rešava promenom faza rada semafora pa bi tada postojale 4 faze i to :


1. svima crveno samo tramvajima zeleno.
2. svi stoje osim skretanje levo ka severu( opština) i pravo ka istoku( gazela)
3. svi stoje osim skretanja levo u oml brigada (ka Savi) i kretanja pravo duž JG ka blokovima (ka zapadu)
4. Svi stoje osim kretanja duž OML brigada smerovi sever-jug i leva sketanja iz OML u JG.


Vremena faza bi se odredila na osnovu opterećenja



Резиме за предлог 1 је да се појачају линије са окретнице блок 70а и да се уведе контрола полазака са поменуте окретнице, увођењем кућице, док не дође сателитско/бежично праћење које би се КОРИСТИЛО...:D До огромног би се проблема дошло ако би се померила станица и преко ноћи, као што је случај са линијом 81, избацила линија у правцу општине/земуна!!!

Што се тиче предлога 2, оно је повезано са предлогом 1 и не реализацијом предлога 1, искључује се предлог 2 јер би тада линија 95 морала да иде у средњу траку да би заобишла линију 73 и из средње траке у нишу. Ако би се реализово предлог 1, опет би долазило до тога, али не са драстичним скретањем, с тим што би и то до некле правило гужву и смањивало проток...

Што се тиче предлога 3, поменуто скретање лево у Улицу омладинских бригада има стрелицу на семафору, дакле, није опште скретање, па да се чека други смер или трамвај, стога краће траје него правац, па би се додавањем могућности за настављање право омогућило да онај ко хоће да скрене блокира правац право јер је њему црвено за скретање, али би опет можда довело до извесних бољитака јер би се спречила (садашње стање) могућност да неко непрописно пројури из треће траке и да удари онога ко из друге траке прелази у трећу у раскрсници, већ би све три траке сада биле настављене и после раскрснице, тако да ми делује добро овај трећи предлог, уколико би се у пракси показао добро.

Велики проблем је овде и претрчавање Улице Јурија Гагарина од стране пешака који долазе из правца града и прелазе ка блоковима...Јака и висока ограда би хитно морала да се намести да би се људи усмерили на пешачки прелаз или да се направи подземни прелаз што би било најидеалније и најскупље решење...

Све у свему, нисам паметан и мислим да је тренутно кључ решења овога у пробијању поменутог насипа и изградњом улице илити дела УМП-а, чиме би се мало растеретиле Омл. бриг. и ЈГ.

Баш бих волео да чујем још мишљења о решењима за ову не безбедну раскрсницу која је пребукирана и чини уско грло...што више мишљења, утолико боље!

Допуна:
Мислим да би овде много помогло и централно аутоматско регулисање семафора у ЈГ и Об са праћењем броја возила и регулисањем саобраћаја према томе са приоритетом за шински саобраћај па би се тада много више људи одлучивало за трамваје...
Зрно по зрно, погача...
 
Ljudi u pomenutom sekretarijatu obicno odugovlace sa zahtevima.
Vise puta sam im se obracao i za neke zahteve su ostali nemi, dok su neke i sproveli u delo.
Samo treba biti uporan.
Npr. već 2 puta sam slao zahtev za postavljanje stubića oko biciklističke staze ispod Kalemegdana, jer je koriste vise automobili nego biciklisti. Odgovor je bio da je prijava prosledjena saobraćajnoj policiji i da su ovi jedno vece izasli na teren i odneli sva ta vozila. Naravno, to uopste nije uticalo na dugorocno resavanje ovog problema.
Drugi put sam im isti zahtev poslao - i pre oko nedelju dana na toj lokaciji je postavljeno 40-ak stubića ! :gobb:

Zaista se slazem da je na raskrsnici Omladinskih brigada i Jurija Gagarina potrebno da se sto pre nesto uradi.
Ipak, za tvoja prva 2 predloga unapređenja nadležna je Direkcija za javni prevoz.
Najbolje je da pozoveš Sekretarijat i da popricas sa njima o problemu.
Tel. im je 3309-380
 
PIGLET":3buelmih je napisao(la):
1. Premestiti stajalište za vozila JGS koja se kreću ulevo, posle raskrsnice (linija 73), tj u ulicu Omladinskih brigada, čime će ona biti u mogućnosti da manevar prestrojavanja obave na daleko dužem putu i daleko ranije, ne remeteći tok.
Не сконтах да овде треба запета, па сам се пребацио на померање станице 73 у назад...:D...нема везе...

Ахааааааам...у пракси би се десило да ту станицу нико из блока 70 не користи. Блок 70 би ишао код кинеза на станицу + станице 708, 67, 76 у Омл. бриг, а 70а би користио мало ту станицу, мало ове аутобусе из Омл. бриг. па би се преседало на нпр 73, 94, а то би подразумевало перфектан превоз од окретнице 70а, довољно фреквентан и редован. Сада је стање супротно томе што се тиче ове три линије са окретнице 70а.


PIGLET":3buelmih je napisao(la):
1. svima crveno samo tramvajima zeleno.
2. svi stoje osim skretanje levo ka severu( opština) i pravo ka istoku( gazela)
3. svi stoje osim skretanja levo u oml brigada (ka Savi) i kretanja pravo duž JG ka blokovima (ka zapadu)
4. Svi stoje osim kretanja duž OML brigada smerovi sever-jug i leva sketanja iz OML u JG.
Што се тиче решења изнад за семафоре, мислим да није добро за проток саобраћаја кроз ЈГ о коме приоритетно причамо да у фази 1 сви стоје осим трамваја, тиме се неби искористила проточност ЈГ јер у том тренутку могу и аутомобили да иду ка граду кроз ЈГ и супротно.

У принципу, све ово може да се изведе и слажем се да би растеретило ЈГ, под два услова:
1. да превоз са окретнице 70а буде прилично фреквентан и редован без отказивања
2. да у првој семафорској фази поред трамваја имају зелено и оба смера у ЈГ (боље је да у тој фази има само две траке за право ако је неко попунио трећу за скретање, него да све стоји)

Са овиме би се поред проточности у ЈГ добило и растерећење линије 73 јер би се више користиле линије са окретнице 70а, а будућом новом евентуалном линијом од окретнице 70а која скреће у Ђорђа Станојевића, на прстен, па на аутопут и даље где год, у смеру ка Нишу, би се добило огромно растерећење линија 95 (јер је људи користе за преседање на аутопуту код сава центра), 89, 94...и комплетно све би било много распоређеније а ЈГ проточнија.

Писао сам ја недавно секретаријату за саобраћај молбу за такву линију ка аутопуту и рекли су да би требало да је уведу кад се усели Белвил, а то се свиђа и Идеа-и, Родићу, Делта ситију, Супер Веру који су исто контактирани јер би пролазила поред њих и то би била добра линија за цео блоковски део НБГД-а због великог растерећења.
 
I linija 610 skreće levo - to je četvtra.
 
relja":3nfjktam je napisao(la):
Šta misliš, kako bi bilo da se ova praksa "ozvaniči", tj, da se uvede poseban signal za autobuse (pravo za 95 i 89, levo za 73,94,68) dok je ostalima crveno, te da krajnja desna bude neka vrsta "žute"? Nešto slično postoji u Oml. brigada, za autobuse koji skreću levo da bi se na vreme uključili na auto put iz pravca Opštine Novi Beograd.
То је и мени одмах пало на памет.
 
1. faza , tj samo tramvaji se kreću bi bila jako kratka iz dva razloga:

prvi: ne sme se dozvoliti da više od dva tramvaja prođu raskrsnicom jer nema više mesta na stajalištu iza raskrsnice
drugi: elektrovozila imaju odlična i linearna ubrzanja tako da tramvaj brže ubrzava nego BUS i PA, ovo svetlo bi bilo zeleno njima samo u intervalu 8-10 sec.


Još rezime: Ovakvim rešenjem (primenom sva tri moja predloga) dobijamo:

tri trake za pravo u odnosu na dosadašnjih pola trake (objasnih u prvom postu zašto). Za levo kapacitet ostaje isti tj dve trake.
Minus je povećano pešačko kretanje jer bi pešaci iz 70a morali preći ulicu da bi nastavili ka severu (opštini)

Ne može sve biti idealno::D
 
Jutros sam ovim putem išao na posao busom br 73. Gužva kao na Brankovom mostu u špicu.
bl701.jpg


Dolazak autobusa na stanice:
8.34 stanica br 1
8:40 stanica br 2 posle 400 m
8:45 stanica br 3 posle 300 m stanica 4 je za linije 95 i 89 koje nastavljaju pravo.
8:50 prolazak kroz semafor 5 i skretanje levo u Oml brigada (iz trake za skretanje, bez prekršaja) oko 80m posle stanice

I to je još dobro kako zna da bude.

bl703.jpg

bl704.jpg
 
E živo me zanima kako bi tu čučnuo jedan veliki protočni kružni tok. Jedini problem može da bude prekid semaforskih talasa, sa raskrsnicama pre i posle, ali mislim da je to daleko manje zlo.
 
Ja bih rekao, da je bar sto se tice ove raskrsnice, daleko najbolje resenje da se izradi podvoznjak, odnosno da Omladinskih brigada ide ispod Jurija Gagarina, skretanja desno bi bila direktna. U ovom slucaju bi se postovao zeleni talas, ali bi zato bilo nemoguce skrenuti levo, sto nas opet vraca na kruzni tok, kao najoptimalnije resenje.
 
Далеко најбоље решење би била лептир-петља, али за то нема места. Овако, остаје кружни ток као решење бр. 2 (цела Омл. бригада плаче за кружним токовима, а ова раскрсница нарочито).
 
Polako, čovek je tražio komentare za konkretno svoj predlog.
Imajte u vidu da bi bilo koja od predloženih ideja (kružni tok, petlja, podvožnjak) zatvara raskrsnicu na duže, a tek nam to ne treba.

Mene zanima, gde bi se u Omladinskih brigada nalazila ta izmeštena stanica? Pre bi bila negde bliže sledećem semaforu, kod ulaza u IMT, nego raskrsnici sa J Gagarina.
 
relja":40d7pbu9 je napisao(la):
Polako, čovek je tražio komentare za konkretno svoj predlog.
Imajte u vidu da bi bilo koja od predloženih ideja (kružni tok, petlja, podvožnjak) zatvara raskrsnicu na duže, a tek nam to ne treba.
Па добро, морамо мало и да маштамо. :)
Свакако ништа значајније не би могло да се ради док Агостина Нета не прође испод пруге.
 
relja":1vipnxvj je napisao(la):
Polako, čovek je tražio komentare za konkretno svoj predlog.
Imajte u vidu da bi bilo koja od predloženih ideja (kružni tok, petlja, podvožnjak) zatvara raskrsnicu na duže, a tek nam to ne treba.

Mene zanima, gde bi se u Omladinskih brigada nalazila ta izmeštena stanica? Pre bi bila negde bliže sledećem semaforu, kod ulaza u IMT, nego raskrsnici sa J Gagarina.
Odmah posle raskrsnice što je bliže moguće da bi pešaci što manje šetali.
 
GOJE":249sl4wd je napisao(la):
E živo me zanima kako bi tu čučnuo jedan veliki protočni kružni tok. Jedini problem može da bude prekid semaforskih talasa, sa raskrsnicama pre i posle, ali mislim da je to daleko manje zlo.
Ja sam fan "roundabouts" tj kružnuih tokova ali ima topic na tu temu i glavni ograničavajući faktor je tramvaj, mada ima primera da tramvaj prolazi sredinom ali onda mora i stajalište u sredinu pa pešacima zagorčavaš život....Naši vozači se slabo snalaze u kružnim tokovima iz razloga što ih praktično nije ni bilo, još kad bi im ubacili tramvaj u jednačinu eto belaja...

Naravno da je svaki denivelisan ukrštaj bolji od onog u nivou ali bih da se vratimo na moje predloge jer koštaju par promila od ovih predloženih.

Praktično jedini radovi bi bili izgradnja uvučenog stajališta za buseve...sve ostalo je farbanje i promena rada semafora...
 
PIGLET":2h3dyu85 je napisao(la):
Ja sam fan "roundabouts" tj kružnuih tokova ali ima topic na tu temu i glavni ograničavajući faktor je tramvaj, mada ima primera da tramvaj prolazi sredinom ali onda mora i stajalište u sredinu pa pešacima zagorčavaš život....Naši vozači se slabo snalaze u kružnim tokovima iz razloga što ih praktično nije ni bilo, još kad bi im ubacili tramvaj u jednačinu eto belaja...
А што мора у средину? Па Славија и Аутокоманда су кружни токови са све трамвајима.
 
@Piglet,

Ja sam i otvorio temu o kružnim tokovima, jer smatram da su nenadmašni iz svih onih razloga koje sam tamo i naveo, a takođe raskrsnice ovog tipa su idealne za njih. Ovde konkretno mogu samo tramvaji da se ukopaju, a stajalište ne mora uopšte da bude na raskrsnici, jer nije ni sada. To je dugoročno sasvim lepo rešenje. Kad je tvoje rešenje u pitanju nemam neke primedbe, samo opasku da je tvoj dopis već upućen, pa se nadam da se o njemu vodi neka rasprava. Ne mora baš ovakva kao naša :vops: a u stvari i može kad bolje razmislim. Valjda će bar nešto da usvoje.
 
Što više razmiljam o ideji, sve više mislim da je to i jedino.

Ono moje prioritetno skretanje za buseve ne bi u praksi bilo dobro: ostala bi praktično samo jedna traka za ostala vozila za pravo, autobusi bi preprečili skretanje desno u Oml. brigada ka Savi, a i kako uterati stoku u red da poštuje prvenstvo? Predlog se povlači :)

Može stanica tamo, nema veze. NJu bi koristili stanovnici bloka 70a (njima je svejedno na kojem od ta dva mesta se ona nalazi), i stanovnici bloka 70 u onih par redova zgrada do Oml. brigada. Ostalima iz bloka 70 je skoro isto blizu i stanica kod Kineza.

Oni koji silaze na sadašnjoj stanci, a idu poslom u blok 70, imaju i nekoliko alternativnih linija koje bi i dalje stajale na istoj stanici.

OK je predlog.


Bez obzira na sve ovo, glavni razlog ovog sadašnjeg haosa je ono što stalno ponavljam - Jurija Gagarina je jedina prava ulica u savskim blokovima, i vozači nemaju pravu alternativu, a automobila je sve više.

Kada bi Vojvođanska bila potpuno proširena, onda bi stanovnici 60-tih blokova imali alternativu, i III bulevar bi bio mnogo više korišćen.
Da je Đorđa Stanojevića proširena do Tošinog bunara, dobar deo automobila bi išao tuda, a ne preko ove raskrsnice. Itd, itd....
 
Petlja kruzni tok kao kod arene.. zakon.

Tramvaji ostaju gde i jesu samo se podigne omladinskih brigada. Medjutim...drugacije ce biti tu kada se otvori UMP. Splasnuce guzva na toj raskrsnici...rasporedice se na vise mesta.

Jurija Gagarina postaje sve sporija i sporija. :(
 
@ Piglet Stp se tice tvojih predoga svi su na mestu, jeftino, brzo, i definitivno funkcionalnije.

Medjutim, zasto se ne bismo bavili i raznim predlozima za ovu raskrnicu. Evo, ja vam predocavam moj predlog, koji je i dosta skuplji, od Pigletovog, ali smatram da je potpuniji, i funkcionalniji na duze staze, a definitivno jeftiniji od petlji, nadvoznjaka, ili kruznog toka. Pa recite sta mislite.

4v468i.jpg


14kh18g.jpg


Kao sto vidite, pokusao sam da sve stanice JGP smestim na jednu stranu raskrsnice i time ne maltretiram pesake. Traka za skretanje levo postaje trotoar sa stanicama 73 i tramvaja. Sledeca traka, postaje traka za levo i pravo (isto kao u predlogu Pigleta), Traka za pravo i desno, postaje samo za pravo, dok bi se izgradila nova traka za desno, i veliki upust za autobuse. Vodio sam racuna da ostrvo fizicki daje prednost ukljucenju autobusa iz stanice. Sve stanice su spojene pesackom pasarelom, i time se cuvaju i zivoti pesaka, odnosno pesacki se ukida.
 
stf":2cvh6x79 je napisao(la):
@ Piglet Stp se tice tvojih predoga svi su na mestu, jeftino, brzo, i definitivno funkcionalnije.

Medjutim, zasto se ne bismo bavili i raznim predlozima za ovu raskrnicu. Evo, ja vam predocavam moj predlog, koji je i dosta skuplji, od Pigletovog, ali smatram da je potpuniji, i funkcionalniji na duze staze, a definitivno jeftiniji od petlji, nadvoznjaka, ili kruznog toka. Pa recite sta mislite.

http://i40.tinypic.com/4v468i.jpg

http://i43.tinypic.com/14kh18g.jpg

Kao sto vidite, pokusao sam da sve stanice JGP smestim na jednu stranu raskrsnice i time ne maltretiram pesake. Traka za skretanje levo postaje trotoar sa stanicama 73 i tramvaja. Sledeca traka, postaje traka za levo i pravo (isto kao u predlogu Pigleta), Traka za pravo i desno, postaje samo za pravo, dok bi se izgradila nova traka za desno, i veliki upust za autobuse. Vodio sam racuna da ostrvo fizicki daje prednost ukljucenju autobusa iz stanice. Sve stanice su spojene pesackom pasarelom, i time se cuvaju i zivoti pesaka, odnosno pesacki se ukida.
Ne razumem, jel ova 73ojka ima vrata i na desnoj strani? Osim toga, zasto autobusko stajaliste uvlaciti ovoliko, kad je dovoljno metar-dva (zelenog ostrva). Ostalo je ok.
 
Bas srbi vole da idu pasarelom malo morgen tubi se pretrcavalo jedino ograda od 3m jednostavnjie je ukinuti stajaliste 73 u jg jer naredno u OB je nekih 250m
 
Vrh