Šta je novo?

Raskrsnica Gandijeva-Jur Gagarina

PIGLET

Higher intermediate
Učlanjen(a)
13.06.2007.
Poruke
901
Pohvaljen
1.565
Pozdrav koleze,

Svi koji žive ili rade u ovom kraju su svedoci da usled povećanog obima saobraćaja (geneza ovoga je različita i nema svrhe ulaziti zašto je to tako) obim saobraćaja je dostigao i prevazišao kapacitete ove rsakrsnice. Svedoci smo da se u usled nedovoljne propusne moći ove konkretne raskrnice zagušenje prenosi i na susedne pa nije radak slučaj da i raskrnica u Omladinskih brigada ostane blokirana.

Obzirom da me jako nervira i svrbi to što više nema garantovane protočnosti na NBGD koja je bila jedna od bitnih prednosti bivstvovanja na ovoj lokaciji, razmišljam šta može da se uradi da se unapredi ova raskrsnica.

Dođoh na ideju koju bih da podelim sa vama a vi je prihvatite kritički, tj nalazite joj mane, odnosno argumente zašto ovako rešenje ne bi bilo dobro, pa da probamo ovako javno da uradimo pro/contra analizu.

Naime sinulo mi je da treba uraditi dva kružna toka u Gandijevoj ulici-prvi već pominjani od prošle godine na delu bliže Savi a drugi na delu bliže Bež Kosi, i pri tom ukinuti leva skretanja iz JG u Gandijevu.
Leva skrtanja bi se obavljala tako što bi se iz JG išlo desno u Gandijevu i radilo polukružno na kružnom toku, a onda čekalo zeleno da bi se prešla JG pod pravim uglom.




Mislim da bi ovo znatno unapredilo kapacitet jer bi se dobila jedna nova faza (čista za leva skretanja iz Gandije u JG).

Faze svetlosne signaliazcije:

1. Zeleno pravac duž JG i Tramvaj- crveno ortogonalno na ovaj pravac.
2. Zeleno Gandijeva-Gandijeva-oba smera (pešaci zeleno u istom pravcu). Crveno leva skretanja u JG.
3. Zeleno-Leva skretanja iz Gandijeve u JG bi imala sopstvenu nezavisnu fazu i time bi kapacitet bio osetno povećan.Ovu treću fazu ne bi remetili ni pešaci jer bi tada njima bilo crveno, pa ne bi bilo usporenja saobraćaja usled propuštanja pešaka.

Znak koji bi na vreme obaveštavao o levi kretanjima bi izgledao ovako:

 
NAjbolje bi bilo kada bi se napravio kruzni tok na raskrsnici jurija gagarina i gandijeve, ali to se skoro nemoguce zbog tramvajskog saobracaja, a mogli bi i da se naprave podzemi prolazi za pesake itd.. u svakom slucaju od svih tih ideja nema nista jel je sve preskupoooo...
 
Онда би сва возила која треба да скрећу лево из ЈГ у Гандијеву опет стварала гужву код оба кружна тока и оба семафора.

Поготово за возила која скрећу лево из две траке ЈГ у Гандијеву (према Сави), а из правца града. Тај број возила је већи, него из супротног правца која долазе од блока 45.

Ако би била тако како предлажеш, ту би онда било загушење за десно скретање према Бежанијској коси + возила која стварно иду према Војвођанској и Б. коси. Ту би се онда стварала колона јер код тог десног скретања могу да прођу само возила у колони један по један. Наравно треба рачунати и на скретање градских линија 82 и 68, јер због дужине аутобуса се колона продужи.

Требало би прво ипак урадити бројање саобраћаја и видети који је број возила, на дневном нивоу, која скрећу лево (из оба правца ЈГ) у Гандијеву (и леви и десни део од ЈГ.

Можда неко убрзање саобраћаја буде у Гандијевој кад ове године буде изграђен кружни ток (код мале Пирамиде), као онај у Нехруовој.
 
nbgcity":af7dkcte je napisao(la):
NAjbolje bi bilo kada bi se napravio kruzni tok na raskrsnici jurija gagarina i gandijeve, ali to se skoro nemoguce zbog tramvajskog saobracaja, a mogli bi i da se naprave podzemi prolazi za pesake itd.. u svakom slucaju od svih tih ideja nema nista jel je sve preskupoooo...

Slažem se da bi rekonstrukcija cele raskrsnice u kružni tok bilo trajno rešenje ali za ovaj scenario su dve negativne okolnosti:
1. Funkcionalna-imamo tramvaj u jednačina pa se stvar komplikuje jer ovaj tip raskrsnica nije nabole rešenej akada postoji šinski sisietm
2. Finansijski-traži mnogo veća ulaganje, simulacije pa je time manje verovatan i isplativ.
 
Гага":3co9bdn6 je napisao(la):
Онда би сва возила која треба да скрећу лево из ЈГ у Гандијеву опет стварала гужву код оба кружна тока и оба семафора. Tačno ali karakteristika kružnih tokova je mnogo veći kapacitet nego klasični hortogonalnih raskrsnica.

Поготово за возила која скрећу лево из две траке ЈГ у Гандијеву (према Сави), а из правца града. Тај број возила је већи, него из супротног правца која долазе од блока 45.

Ако би била тако како предлажеш, ту би онда било загушење за десно скретање према Бежанијској коси + возила која стварно иду према Војвођанској и Б. коси. Ту би се онда стварала колона јер код тог десног скретања могу да прођу само возила у колони један по један. Наравно треба рачунати и на скретање градских линија 82 и 68, јер због дужине аутобуса се колона продужи. Ove linije nisu frkfentne, dokazano u praksi u Nehruovoj da 45tica prolazi bez problema i ne pravi zagušenje.

Требало би прво ипак урадити бројање саобраћаја и видети који је број возила, на дневном нивоу, која скрећу лево (из оба правца ЈГ) у Гандијеву (и леви и десни део од ЈГ. Ovaj tok je preopterećen-tu ti ni ne treba brojanje to e očigledna prostim opažanjem kada u vršnim časovima nisu dovoljne ni dve trake za levo da propuste sva vozila.

Можда неко убрзање саобраћаја буде у Гандијевој кад ове године буде изграђен кружни ток (код мале Пирамиде), као онај у Нехруовој.

Da se razumemo, nije ovaj moj predlog savršen i tobož rešiće sve probleme, ali mislim da bi eliminisao dva glavna problema koja umanjuju kapacitet ove raskrsnice:

-Levo skratnaje iz JG u Gandijevu-u časovima velikog opterećenja vozila koja čekaju na sktenaje levo blokiraju celu jednu traku (krajnju levu) za pravo. Ovim rešenjem bi krajnja leva traka bila oslobođena za pravo. pa bi pražnjene raskrsnice bilo brže.
-Levo skretanje iz Gandijeve u JG (95tica kad skreće levo) bi dobilo nezavisnu fazu zelenog svetla (neremećenu čak ni pešacima) čime bi i ova tačka bila rasterećena.

Povećano opterećenje kružnih tokova i desnih skretana je nešto što je objektivno negativnost ali mislim da bi degradacija nivoa usluge u ovom momentu bio podnošljiv nedostatak.
 
Овај проблем је само делић великог проблема и мислим да је појединачно јако тешко решив без системског решења саобраћаја у целој Улици Јурија Гагарина. Сва појединачна решења су ми приличне буџевине...па мислим да мора мало шире да се гледа.

1. Поставити камере са бројањем возила или сензоре и аутоматски контролисати фазе светлосне сигнализације дуж целе Јурија Гагарина. Модули се уграде у постојеће контролне ормаре, за сензоре се користе постојећи стубови за сигнализацију, као и за антене за бежични пренос кодираних података, сви подаци иду у центар за контролу саобраћаја. Применити систем који се већ негде примењује, и који може одмах брзо да се угради, не експериментисати за почетак.

2. Боље планирање градње нових стамбених објеката. Не може се правити додатни стамбени објекат у сред стамбеног блока коме фали комерцијални и простор за рекреацију итд, а при том на само пар километара су празне њиве. Мора све то да се много равномерније распореди. Тренутно се иде у супротном смеру и све више се бројем људи и возила оптерећују друмски капацитети и доћи ће се до тога да ће скупи независни шински систем бити неминован у Јурија Гагарина, а при том понављам, на пар километара су њиве.

3. Направити проширења за сва десна скретања у и из попречних улица где год је могуће и ставити условне стрелице. На тај начин се повећава покретљивост саобраћаја и смањује чекање, самим тим све убрзава.

Прва мера није претерано скупа за град и даје тренутне резултате, друга је бесплатна и даје дугорочне резултате, трећа је скупља од прве, али може да се ради парцијално.

Са ове три мере које сам навео, блокови би поново прогледали.
 
I ako dosta skuplja varijanta: Da se tramvaj spusti ispod nivoa kolovoza, ne 100%, recimo 80, a da se kolovoz blago uzdigne na tom mestu i da se napravi kružni tok iznad tramvaja? a da se napravi i podzemni za pešake.
Dobijaš nezavisnu trasu tramvaja, dobijaš neometani kružni tok, malo je problematično ukrštanje pešaka i tramvaja, al sigurno može da se reši :)

Na kraju krajeva, zašto bi se bežalo od skupljih varijanti ako dosta pomažu??? Samo ih treba pametno aplicirati.
 
Ne znam, teško da može nešto da se izvede osim regulacije semafora.
Na žalost bespomučna gradnja koja se nastavlja, povećanje broja automobila i postavljanje parking mesta svugde gde fizički mogu da se smeste - guše protočnost, najpre sporednih ulica kao što su Gandijeva i Nehruova, imamo i katastofalno stanje u tzv Evropskoj i Japanskoj (interne ulice u 60-tim blokovima) da bi se na kraju (a tome ima više godina) sve to prelilo i na Jurija Gagarina, i to baš na ovu raskrsnicu.
 
Ima jedna stvar koja može da pomogne rastrećenju na ovoj raskrsnici: završetak proširenja Vojvođanske (konačno dobijamo alternativu za Jurija Gagarina) ali uz obavezno proširenje Tošinog bunara.

Vozila koja idu prema 60-tim blokovima, ka Dr Ivana Ribara i ka "kraju" bloka 45, a dolaze sa Gazele i sa Brankovog imaju brži put preko Tošinog bunara, Zemunske i Vojvođanske, brži od "stare" putanje kroz Jurija Gagarina.
Naravno, kada bi se smilovali i proširili Tošin bunar pre spajanja sa "UMP"om.
 
Слажем се да само завршетком Војвођанске и довршетком и оног дела код УМП-а може да дође до неког побољшања, пошто ће се отворити још један коридор ка аутопуту са колико толико већим протоком.
А да су додатном градњом натрпали блокове, то свакако стоји, ево управо и гледамо коначну фазу када се и парцеле између 60-их блокова претварају у стамбене, без икаквог проширења инфраструктуре, шта више додатно ће створити хаос у Јапанској и Еврпоској улици.

Овај прелог да се остави само једна (продужена) трака за лево ка Сави можда и није лош, иако велики број возила користи ово скретање (укључујући мене). Рачунам да би бар део њих који иду у 44 могли да се преорјентишу на скретање код Нехруове које је мало мање оптерећено. Наравно све ово захтева доста детаљнију студију, да стварно видимо какав би био ефекат.
 
ретардињо":17jli5mc je napisao(la):
Овај проблем је само делић великог проблема и мислим да је појединачно јако тешко решив без системског решења саобраћаја у целој Улици Јурија Гагарина. Сва појединачна решења су ми приличне буџевине...па мислим да мора мало шире да се гледа.

1. Поставити камере са бројањем возила или сензоре и аутоматски контролисати фазе светлосне сигнализације дуж целе Јурија Гагарина. Модули се уграде у постојеће контролне ормаре, за сензоре се користе постојећи стубови за сигнализацију, као и за антене за бежични пренос кодираних података, сви подаци иду у центар за контролу саобраћаја. Применити систем који се већ негде примењује, и који може одмах брзо да се угради, не експериментисати за почетак. Ok, brojanje saobraćaja nije problem kao i elektronska regulacija ali Sekretarijat za saobraćaj će da odgovori da bi svako menjanje faza semafora narušilo zeleni talas. Revizijom svetlosne regulacije bi se čini mi se malo dobilo jer je sve na ivici i preko svojih kapaciteta.

2. Боље планирање градње нових стамбених објеката. Не може се правити додатни стамбени објекат у сред стамбеног блока коме фали комерцијални и простор за рекреацију итд, а при том на само пар километара су празне њиве. Мора све то да се много равномерније распореди. Тренутно се иде у супротном смеру и све више се бројем људи и возила оптерећују друмски капацитети и доћи ће се до тога да ће скупи независни шински систем бити неминован у Јурија Гагарина, а при том понављам, на пар километара су њиве. Ovo je uzrok problema na koju nažalost ne možemo da utičemo već smo sad prinuđeni da lečimo ili ublažimo posledicu.

3. Направити проширења за сва десна скретања у и из попречних улица где год је могуће и ставити условне стрелице. На тај начин се повећава покретљивост саобраћаја и смањује чекање, самим тим све убрзава.Ovo je OK predlog sigurno može da ublaži jedinu negativnu okolnost mog predloga-opterećenija desna skretanja

Прва мера није претерано скупа за град и даје тренутне резултате, друга је бесплатна и даје дугорочне резултате, трећа је скупља од прве, али може да се ради парцијално.

Са ове три мере које сам навео, блокови би поново прогледали.
 
Gorstak89":366v0jjm je napisao(la):
I ako dosta skuplja varijanta: Da se tramvaj spusti ispod nivoa kolovoza, ne 100%, recimo 80, a da se kolovoz blago uzdigne na tom mestu i da se napravi kružni tok iznad tramvaja? a da se napravi i podzemni za pešake.
Dobijaš nezavisnu trasu tramvaja, dobijaš neometani kružni tok, malo je problematično ukrštanje pešaka i tramvaja, al sigurno može da se reši :) Nije realna ova investicija iako bi denivelacija trajno rešenje.

Na kraju krajeva, zašto bi se bežalo od skupljih varijanti ako dosta pomažu??? Samo ih treba pametno aplicirati.
 
relja":4nuzmdrc je napisao(la):
Ne znam, teško da može nešto da se izvede osim regulacije semafora.
Na žalost bespomučna gradnja koja se nastavlja, povećanje broja automobila i postavljanje parking mesta svugde gde fizički mogu da se smeste - guše protočnost, najpre sporednih ulica kao što su Gandijeva i Nehruova, imamo i katastofalno stanje u tzv Evropskoj i Japanskoj (interne ulice u 60-tim blokovima) da bi se na kraju (a tome ima više godina) sve to prelilo i na Jurija Gagarina, i to baš na ovu raskrsnicu.

Tačno, Evropska i Japanska su postale žrtve gramzivosti vlasti da pravi komercijalne sadržaje na svakoj zelenoj parceli.
Loše planiranje (po meni tamo nikako nije smelo da se dozvoli upravno parkiranje već isključivo koso) napravili su od trotračne moderne saobraćajnice pijačnu ulicu....

Izgradnja dva kružna toka i ukidanje levih skretanja iz JG su relativno jeftina investicija i ne verujem da bi cena koštanja ovakve gradnje bila objektivni problem.

Osim opterećenja ova dva potencijalna kružna toka i opterećenijeg desnog skretanja da li ima još nekih negativnih argumenata za ovakvu regulaciju??

Jel ima sumnje da bi bilo pozitivnih efekata ovakve regulacije?
 
Situacija je suviše komplikovana, ima previše "promenjivih" i komplikuje se kako vreme prolazi.
Ja bih, pre bilo kakvog zvaničnog predloga, sačekao otvaranje Vojvođanske i snimio efekat na JG.

Ima jedna stvar koja bi, možda, mogla da se izvede, ali svavako nije u domenu "Sekretarijata za saobraćaj", već bi se rešilo sa višem nivou i izlazi iz okvira ove priče:
IMT ne radi, duž ograde IMT-prema bloka 64, u krugu fabrike, ima prostora da se napravi saobraćajnica koja bi se spojila sa Evropskom i Japanskom, pa i do perionice u Zemunskoj. Time bi se rasteretilo desno skretanje u iz JG u Gandijevu.
Izvinjavam se za širokoff.
 
jedino pravo rešenje je spajanje ulica evropska i japanska sa ulicom đorđa stanojevića.

ovime se ne bi rasteretila samo ova raskrsnica, već i raskrsnica omladinskih brigada-jurija gagarina.


došlo bi do ogromne preraspodele saobraćaja da nema potrebe bilo šta dirati na ovim raskrsnicama....
 
Koliki bi bio precnik kruznog toka da li bi na isti mogla da stane dupla kata ili spanac , tako da se sine nediraju vec da sjeku kruzni tok posredini takva rijesenja vec postoje ,a to vec smanjuje troskove radova drasticno
 
ИМТ је још ту, а ко зна кад ће се преселити, а до тада....! Можда једино да се око дела ИМТ-а направи једна саобраћајница и споје са Ђорђа Станојевића.

Нешто сам нацртао на гуглу на брзину:
Решење 1: кад се исели ИМТ, па "удри" правац !
Решење 2: да остане ИМТ и саобраћајница око њега !

 
Sve su ti intervenije skupljem nedogledive u pogledu realizacije. Motiv da predložim rešenje koje sam predložio je kraj je praktičan-da probamo za malo para nešto brzo da odradimo da olakšamo sebi život...
 
A recimo ovo:
nova, posebna desna traka samo za desno skretanje iz pravca grada u Gandijevu, na račun zelene površine i trotoara ispred one ružne zgrade?
Ako se autobuska stanica posle semafora premesti u "nišu", onda bi ostale tri trake za pravo, prema bloku 45.
Saobraćaj bi brže prolazio i onda bi i interval semafora mogao da se koriguje, pa i za popreči saobraćaj iz gandijeve.

Vojvođanska će proraditi i preuzeće deo saobraćaja (samo da se Tošin bunar proširi i malo izreklamira novi pravac).
 
relja":3ctq491t je napisao(la):
A recimo ovo:
nova, posebna desna traka samo za desno skretanje iz pravca grada u Gandijevu, na račun zelene površine i trotoara ispred one ružne zgrade? Posmatrao sam dosta ovu raskrsnicu ali nisam opazio da su problem desna skrteranja iz JG u GA
Ako se autobuska stanica posle semafora premesti u "nišu", onda bi ostale tri trake za pravo, prema bloku 45. Ovo bi trebalo uraditi u celoj JG kako bi se bar malo relaksirala situacija,no ne mislim da bi se ovim ubrzao saobraćaj u smeru pravo-ka Ivana Ribara na ovoj konkretnoj raskrsnici.
Saobraćaj bi brže prolazio i onda bi i interval semafora mogao da se koriguje, pa i za popreči saobraćaj iz gandijeve.

Vojvođanska će proraditi i preuzeće deo saobraćaja (samo da se Tošin bunar proširi i malo izreklamira novi pravac).
.
 
PO meni glavni usporivači saobraćaja na ovoj raskrsnici su:

1. Dve trake za levo skretanje što ima za posledicu nasilno ubacivanje onih koji su vozili do rasksnice levu traku u srednju (kako bi nastavili pravo) i time remete tok srednje trake koja je usporena i ne dostiže svoj kapacitet. Krajnja desna je suštinski (nije formalno) žuta traka od broja autobusa. Efekat ovakve organizacije je da imamo samo jednu polufunkcionalnu traku za glavni pravac-smer pravo. Rešenje sa kruž .tokovima bi isključilo leva skretanja pa bi imali dve potpuno funkcionlne trake za pravo i jednu polufunkcionalnu (žutu traku).

2. Poprečni smer (iz GA u JG levo skratnje ka gradu). Dve trake dodeljene levim skretanjima zbog velikog opterećenja (u ovom slučaju OK) ali ne postoji nezavisna faza semafora već moraju da propuste vozila iz suprotnog smera čime je kapacitet smanjen i nedovoljan.Rešenje sa kruž tokovima bi omogućilo nezavinu fazu zelenog svetla za ova skretanja (čak ne bi bilo zastanjana ni zbog pešaka)

3. Nova semaforizovana raskrsnica u GA (bliže Immo centru) je degradirala saobraćaj na glavnom pravcu ka Immo centru jer je krajnja leva traka ujedno i traka za levo skretanje u pristupnu ulicu iza novoizgrađenih objekata, čime vozilo koje čeka slobodan interval za levo skretanje blokira celu levu traku za pravo-čime se dobija isti efekat kao pod tačkom 1. Rešenje je da baš na ovom mestu bude izgrađen kruž tok čime se rešavaju i leva skretanja u pomenutu pristupnu ulicu i saobraćaj na glavnom toku-pravo ka Immu.
 
Ja sam mislio ovako:
Sa još jednom novom trakom samo za to desno skretanje bi se sadašnja desna traka oslobodila za vozila koja produžavaju ka bloku 45, bez usporavanja zbog vozila i autobusa koji skreću desno u Gandijevu.
U tom slučaju bi ta niša posle semafora imala više smisla.

Ovo je teroija, ne znam šta bi pokazala simulacija...
 
Vrh