Pruga Valjevo—Loznica je železnička pruga u izgradnji koja povezuje Valjevo i Loznicu. Osnovna ideja ovog projekta je spajanje centralne Srbije sa Bosnom i Hercegovinom i formiranje novog koridora paralelnog sa Koridorom 10 u cilju njegovog rasterećenja. Planirano je da kada bude izgrađena poveže pruge Ruma—Zvornik i dalje Zvornik—Tuzla sa prugom Beograd—Bar.
Istorija
Ideja o povezivanju Valjeva sa Loznicom se javila u ranim danima železnice u Srbiji. Stanica Valjevo je tada bila „slepa“ stanica i ovom prugom bi bila spojena sa Loznicom i prugom Šabac — Banja Koviljača. Izgradnja je počela 1914. godine, uoči Prvog svetski rata, kada je francuskom investitoru dodeljena koncesija za izgradnju. Probijen je tunel ispod brda Brđani na ulazu u Valjevo, oko pet kilometara donjeg stroja pruge i stubovi za most preko reke Obnice. Zbog izbijanja Prvog svetskog rata pruga širine 760 mm nikad nije položena. Novi pokušaj je usledio početkom 1941. godine. Usled izbijanja Drugog svetskog rata radovi su prekinuti veoma brzo.
Studija ekonomske opravdanosti i rentabilnosti pruge rađena je nekoliko puta. Sve analize su potvrdile osnovnu tezu dr Mirka Dokića i Instituta ekonomskih nauka iz Beograda, iz 1975. godine, da pruga Valjevo—Loznica ima jednu od najvećih stopa rentabiliteta u Evropi i da ce se isplatiti za manje od deset godina. Pruga je ponovo trasirana i 1990. se pristupilo izgradnji moderne jednokolosečne elektricifirane pruge. Raspad Jugoslavije, rat i ekonomska kriza su ponovo zaustavili izgradnju. Radovi su poslednji put ponovo pokretani 1998/99. i posle bombardovanja Jugoslavije više nisu pokretani.
Pruga
Pruga Valjevo—Loznica duga je 68,1 km, a do spoja sa prugom Šabac—Zvornik u stanici Lipnica (4,8 km severno od Loznice) 66,5 km. Na trasi ima 19 tunela ukupne duzne 9759 m, odnosno 15 % pruge je u tunelima. Najduži tuneli su:
Popare (1991 m, delimično probijen)
Trifkovic (1719 m, u potpunosti završen)
Jovanja (1.600 m, delimično probijen).
Na trasi se nalazi 69 mostova, od kojih je 57 železnickih i 15 drumskih. Kompletno je završeno oko 300 metara pruge od stanice Valjevska Kamenica do ulaza u tunel Trifković. Veće stanice su:
Valjevo
Pričević
Valjevska Kamenica
Osečina
Mojković (kod Bele Crkve)
Draginac
Lipnica
Loznica
Pruga je projektovana za brzine vozova od 120 km/h i osovinsko opterećenje od 22,5 t. Proračunska vrednost radova bila je 250 miliona američkih dolara, a do sada je u projekat uloženo oko 50 miliona dolara. Put roba iz Bosne i Hercegovine ka Makedoniji i Bliskom istoku smanjuje za 190 km ,a za južnu i jugoistočnu Srbiju za 160 km, za Bar 170 km, Kraljevo 140, a za Stalać 60 km. Procene su da će se godišnje prevoziti oko četiri miliona tona robe i milion putnika
http://sr.wikipedia.org/wiki/Pruga_Valjevo—Loznica#Spolja.C5.A1nje_veze
Novost
Ministar infrastrukture i energetike Milutin Mrkonjić tokom posete Valjevu najavio je i nastavak radova na strateškom projektu-izgradnje pruge Valjevo-Loznica.
„Završava se ovih dana dogovor sa ruskom stranom oko ruskog kredita vredan 800 miliona dolara za ulaganje u železničku infrastrukturu. Pruga Valjevo-Loznica je u prvom planu, to je objekat koji je već započet i to gradilište će u narednih mesec dana biti ponovo otvoreno. Taj projekat je vredan oko 300 miliona evra i to je novac koji će se sliti u region Valjeva“, istako je u Valjevu ministar Mrkonjić.
O ovom strateškom projektu i završnoj fazi razgovora sa ruskom stranom oko kredita govorio je i generalni direktor JP „Železnice Srbije“ Milovan Marković. „Očekujemo da će do kraja godine biti potpisani ugovori, a da li ćemo moći odmah da nastavimo radove zavisi i od nekih tehnologija koje ruska strana želi da pripremi pre nego što nastavimo radove. Ostaje da nastavimo eksproprijaciju od Osladića prema Loznici, urađen je idejni projekat, radi se glavni projekat i nadamo se da neće biti nikakvih zastoja za realizaciju ovog projekta koji je vrlo važan za ceo region Valjeva, za Železnicu Srbije, za privredu Srbije, Ministarstvo infrastrukture i energetike i Vladu Republike Srbije“, istakao je ovom prilikom generalni direktor JP „Železnica Srbije“ Milovan Marković i rekao da će uz konzorcijum ruskih kompanija u ovaj važan posao biti uključene i srpske firme. U pitanju su zahtevni građevinski radovi koji će između ostalog podrazumevati i izgradnju mostova i tunela, od kojih su neki od njih već započeti. Marković je rekao da će pruga Valjevo-Loznica biti potpuno modernizovana sa centralizovanom kontrolom saobraćaja, predviđena za brzine vozova od 120 kilometara na sat.
http://www.valjevo.rs/#st=8&v=1281&od=0&po=20
http://www.youtube.com/watch?v=cOcEGIF5DuQ
Istorija
Ideja o povezivanju Valjeva sa Loznicom se javila u ranim danima železnice u Srbiji. Stanica Valjevo je tada bila „slepa“ stanica i ovom prugom bi bila spojena sa Loznicom i prugom Šabac — Banja Koviljača. Izgradnja je počela 1914. godine, uoči Prvog svetski rata, kada je francuskom investitoru dodeljena koncesija za izgradnju. Probijen je tunel ispod brda Brđani na ulazu u Valjevo, oko pet kilometara donjeg stroja pruge i stubovi za most preko reke Obnice. Zbog izbijanja Prvog svetskog rata pruga širine 760 mm nikad nije položena. Novi pokušaj je usledio početkom 1941. godine. Usled izbijanja Drugog svetskog rata radovi su prekinuti veoma brzo.
Studija ekonomske opravdanosti i rentabilnosti pruge rađena je nekoliko puta. Sve analize su potvrdile osnovnu tezu dr Mirka Dokića i Instituta ekonomskih nauka iz Beograda, iz 1975. godine, da pruga Valjevo—Loznica ima jednu od najvećih stopa rentabiliteta u Evropi i da ce se isplatiti za manje od deset godina. Pruga je ponovo trasirana i 1990. se pristupilo izgradnji moderne jednokolosečne elektricifirane pruge. Raspad Jugoslavije, rat i ekonomska kriza su ponovo zaustavili izgradnju. Radovi su poslednji put ponovo pokretani 1998/99. i posle bombardovanja Jugoslavije više nisu pokretani.
Pruga
Pruga Valjevo—Loznica duga je 68,1 km, a do spoja sa prugom Šabac—Zvornik u stanici Lipnica (4,8 km severno od Loznice) 66,5 km. Na trasi ima 19 tunela ukupne duzne 9759 m, odnosno 15 % pruge je u tunelima. Najduži tuneli su:
Popare (1991 m, delimično probijen)
Trifkovic (1719 m, u potpunosti završen)
Jovanja (1.600 m, delimično probijen).
Na trasi se nalazi 69 mostova, od kojih je 57 železnickih i 15 drumskih. Kompletno je završeno oko 300 metara pruge od stanice Valjevska Kamenica do ulaza u tunel Trifković. Veće stanice su:
Valjevo
Pričević
Valjevska Kamenica
Osečina
Mojković (kod Bele Crkve)
Draginac
Lipnica
Loznica
Pruga je projektovana za brzine vozova od 120 km/h i osovinsko opterećenje od 22,5 t. Proračunska vrednost radova bila je 250 miliona američkih dolara, a do sada je u projekat uloženo oko 50 miliona dolara. Put roba iz Bosne i Hercegovine ka Makedoniji i Bliskom istoku smanjuje za 190 km ,a za južnu i jugoistočnu Srbiju za 160 km, za Bar 170 km, Kraljevo 140, a za Stalać 60 km. Procene su da će se godišnje prevoziti oko četiri miliona tona robe i milion putnika
http://sr.wikipedia.org/wiki/Pruga_Valjevo—Loznica#Spolja.C5.A1nje_veze
Novost
Ministar infrastrukture i energetike Milutin Mrkonjić tokom posete Valjevu najavio je i nastavak radova na strateškom projektu-izgradnje pruge Valjevo-Loznica.
„Završava se ovih dana dogovor sa ruskom stranom oko ruskog kredita vredan 800 miliona dolara za ulaganje u železničku infrastrukturu. Pruga Valjevo-Loznica je u prvom planu, to je objekat koji je već započet i to gradilište će u narednih mesec dana biti ponovo otvoreno. Taj projekat je vredan oko 300 miliona evra i to je novac koji će se sliti u region Valjeva“, istako je u Valjevu ministar Mrkonjić.
O ovom strateškom projektu i završnoj fazi razgovora sa ruskom stranom oko kredita govorio je i generalni direktor JP „Železnice Srbije“ Milovan Marković. „Očekujemo da će do kraja godine biti potpisani ugovori, a da li ćemo moći odmah da nastavimo radove zavisi i od nekih tehnologija koje ruska strana želi da pripremi pre nego što nastavimo radove. Ostaje da nastavimo eksproprijaciju od Osladića prema Loznici, urađen je idejni projekat, radi se glavni projekat i nadamo se da neće biti nikakvih zastoja za realizaciju ovog projekta koji je vrlo važan za ceo region Valjeva, za Železnicu Srbije, za privredu Srbije, Ministarstvo infrastrukture i energetike i Vladu Republike Srbije“, istakao je ovom prilikom generalni direktor JP „Železnica Srbije“ Milovan Marković i rekao da će uz konzorcijum ruskih kompanija u ovaj važan posao biti uključene i srpske firme. U pitanju su zahtevni građevinski radovi koji će između ostalog podrazumevati i izgradnju mostova i tunela, od kojih su neki od njih već započeti. Marković je rekao da će pruga Valjevo-Loznica biti potpuno modernizovana sa centralizovanom kontrolom saobraćaja, predviđena za brzine vozova od 120 kilometara na sat.
http://www.valjevo.rs/#st=8&v=1281&od=0&po=20
http://www.youtube.com/watch?v=cOcEGIF5DuQ