Šta je novo?

Pruga Valjevo—Loznica

trialin

Advanced
Učlanjen(a)
20.11.2008.
Poruke
3.117
Pohvaljen
4.815
Pruga Valjevo—Loznica je železnička pruga u izgradnji koja povezuje Valjevo i Loznicu. Osnovna ideja ovog projekta je spajanje centralne Srbije sa Bosnom i Hercegovinom i formiranje novog koridora paralelnog sa Koridorom 10 u cilju njegovog rasterećenja. Planirano je da kada bude izgrađena poveže pruge Ruma—Zvornik i dalje Zvornik—Tuzla sa prugom Beograd—Bar.

Istorija

Ideja o povezivanju Valjeva sa Loznicom se javila u ranim danima železnice u Srbiji. Stanica Valjevo je tada bila „slepa“ stanica i ovom prugom bi bila spojena sa Loznicom i prugom Šabac — Banja Koviljača. Izgradnja je počela 1914. godine, uoči Prvog svetski rata, kada je francuskom investitoru dodeljena koncesija za izgradnju. Probijen je tunel ispod brda Brđani na ulazu u Valjevo, oko pet kilometara donjeg stroja pruge i stubovi za most preko reke Obnice. Zbog izbijanja Prvog svetskog rata pruga širine 760 mm nikad nije položena. Novi pokušaj je usledio početkom 1941. godine. Usled izbijanja Drugog svetskog rata radovi su prekinuti veoma brzo.

Studija ekonomske opravdanosti i rentabilnosti pruge rađena je nekoliko puta. Sve analize su potvrdile osnovnu tezu dr Mirka Dokića i Instituta ekonomskih nauka iz Beograda, iz 1975. godine, da pruga Valjevo—Loznica ima jednu od najvećih stopa rentabiliteta u Evropi i da ce se isplatiti za manje od deset godina. Pruga je ponovo trasirana i 1990. se pristupilo izgradnji moderne jednokolosečne elektricifirane pruge. Raspad Jugoslavije, rat i ekonomska kriza su ponovo zaustavili izgradnju. Radovi su poslednji put ponovo pokretani 1998/99. i posle bombardovanja Jugoslavije više nisu pokretani.

Pruga

Pruga Valjevo—Loznica duga je 68,1 km, a do spoja sa prugom Šabac—Zvornik u stanici Lipnica (4,8 km severno od Loznice) 66,5 km. Na trasi ima 19 tunela ukupne duzne 9759 m, odnosno 15 % pruge je u tunelima. Najduži tuneli su:

Popare (1991 m, delimično probijen)
Trifkovic (1719 m, u potpunosti završen)
Jovanja (1.600 m, delimično probijen).

Na trasi se nalazi 69 mostova, od kojih je 57 železnickih i 15 drumskih. Kompletno je završeno oko 300 metara pruge od stanice Valjevska Kamenica do ulaza u tunel Trifković. Veće stanice su:

Valjevo
Pričević
Valjevska Kamenica
Osečina
Mojković (kod Bele Crkve)
Draginac
Lipnica
Loznica

Pruga je projektovana za brzine vozova od 120 km/h i osovinsko opterećenje od 22,5 t. Proračunska vrednost radova bila je 250 miliona američkih dolara, a do sada je u projekat uloženo oko 50 miliona dolara. Put roba iz Bosne i Hercegovine ka Makedoniji i Bliskom istoku smanjuje za 190 km ,a za južnu i jugoistočnu Srbiju za 160 km, za Bar 170 km, Kraljevo 140, a za Stalać 60 km. Procene su da će se godišnje prevoziti oko četiri miliona tona robe i milion putnika

http://sr.wikipedia.org/wiki/Pruga_Valjevo—Loznica#Spolja.C5.A1nje_veze

800px-PrugaKamenica.jpg



Novost


Ministar infrastrukture i energetike Milutin Mrkonjić tokom posete Valjevu najavio je i nastavak radova na strateškom projektu-izgradnje pruge Valjevo-Loznica.
„Završava se ovih dana dogovor sa ruskom stranom oko ruskog kredita vredan 800 miliona dolara za ulaganje u železničku infrastrukturu. Pruga Valjevo-Loznica je u prvom planu, to je objekat koji je već započet i to gradilište će u narednih mesec dana biti ponovo otvoreno. Taj projekat je vredan oko 300 miliona evra i to je novac koji će se sliti u region Valjeva“, istako je u Valjevu ministar Mrkonjić.
O ovom strateškom projektu i završnoj fazi razgovora sa ruskom stranom oko kredita govorio je i generalni direktor JP „Železnice Srbije“ Milovan Marković. „Očekujemo da će do kraja godine biti potpisani ugovori, a da li ćemo moći odmah da nastavimo radove zavisi i od nekih tehnologija koje ruska strana želi da pripremi pre nego što nastavimo radove. Ostaje da nastavimo eksproprijaciju od Osladića prema Loznici, urađen je idejni projekat, radi se glavni projekat i nadamo se da neće biti nikakvih zastoja za realizaciju ovog projekta koji je vrlo važan za ceo region Valjeva, za Železnicu Srbije, za privredu Srbije, Ministarstvo infrastrukture i energetike i Vladu Republike Srbije“, istakao je ovom prilikom generalni direktor JP „Železnica Srbije“ Milovan Marković i rekao da će uz konzorcijum ruskih kompanija u ovaj važan posao biti uključene i srpske firme. U pitanju su zahtevni građevinski radovi koji će između ostalog podrazumevati i izgradnju mostova i tunela, od kojih su neki od njih već započeti. Marković je rekao da će pruga Valjevo-Loznica biti potpuno modernizovana sa centralizovanom kontrolom saobraćaja, predviđena za brzine vozova od 120 kilometara na sat.
http://www.valjevo.rs/#st=8&v=1281&od=0&po=20

http://www.youtube.com/watch?v=cOcEGIF5DuQ
 
ta pruga je poznata i kao "ratna pruga"- kad god su zapocinjali radove- zadesili su se ratovi. nadam se da tako nece i ovaj put! :D
 
louderick":rfi6cce3 je napisao(la):
ta pruga je poznata i kao "ratna pruga"- kad god su zapocinjali radove- zadesili su se ratovi. nadam se da tako nece i ovaj put! :D

Moguci raspad evrope, neki rat na vidiku?
 
spatiotecte":1w8u9l72 je napisao(la):
louderick":1w8u9l72 je napisao(la):
ta pruga je poznata i kao "ratna pruga"- kad god su zapocinjali radove- zadesili su se ratovi. nadam se da tako nece i ovaj put! :D

Moguci raspad evrope, neki rat na vidiku?

Moguce, sve je moguce.... :D
 
Nestanak evropske unije = kopneni ulaz na kosovo i Bosnu = United States od Serbia. :D
 
Nije ni čudo, s obzirom na to da su u prošlom veku radovi na njoj počinjali čak u četiri navrata i svaki put su bili prekinuti zbog - rata!

Izgradnja „ratne pruge", kako je žitelji valjevskog kraja odavno nazivaju, počela je 1914. godine, uoči Prvog svetskog rata, kada je francuskom investitoru dodeljena koncesija za izgradnju. Četvrt veka gradilište je bilo napušteno, a novi pokušaj je usledio početkom 1941. godine. Novi rat i novi prekid. Sredinom '70-ih godina urađen je novi projekat i određena druga trasa pruge za Loznicu. Socijalisti su prugu kao „kapitalnu investiciju" počeli da grade početkom 1990. godine, ali su radovi po treći put prekinuti zbog izbijanja građanskog rata u SFRJ. Najviše je urađeno tokom 1998. godine, kada su izgrađeni objekti koji se smatraju najtežim na delu trase do Osečine. Tunel Trifković, dug 1,7 kilometara, u Valjevskoj Kamenici je završen, tuneli Popare (1.991 m) i Jovanja (1.600 m) su većim delom probijeni, izgrađen je i most preko Gradca u Valjevu, položen je i kolosek od železničke stanice u Valjevu do mosta na Kolubari. Nažalost, ubrzo nas je zadesilo bombardovanje NATO snaga, pa se od daljih radova ponovo odustalo.

- Ne vredi nam se plašiti, ali nije nam baš svejedno - kaže Živojin Živković (80), jedan od najstarijih meštana valjevskog sela Osladić, koji dobro pamti šta se sve sa prugom dešavalo još od Drugog svetskog rata.

- Pred taj rat su po drugi put obnovljevni radovi. Bila su teška vremena, sve se radilo ručno, nije bilo mašina, a radnici su malter gurali u drvenim kolicima. Onda izbi rat i građevinci napustiše prugu. Tako je bilo i svaki sledeći put. Ne znam šta je, ali ima sigurno nešto... Mlađi se ne plaše ničega, ali se mi stariji plašimo za njih. Ne znam čemu da se nadamo, ali verujem da se neće desiti ono najgore. S jedne strane, voleo bih da doživim da ovuda protutnje vozovi, a opet, strah me da se zlo ne ponovi - kaže Živković.



Meštani valjevskih sela do kojih je stigla pruga nerado govore o nastavku radova. Kažu da ne veruju da je ova pruga ukleta, ali opet...

Momčilo Mirković (89) iz Valjevske Kamenice bio je građevinski radnik na pruzi uoči onog drugog, velikog rata.

- Radili smo nekoliko meseci, al' rat sve prekide. Sada kažu da će je ponovo raditi, možda budu bolje sreće - kaže nam jedan od najstarijih žitelja Valjevske Kamenice.

http://www.svevesti.com/a162789-kad-god-počnu-radovi-na-pruzi-valjevo-loznica-eto-rata
 
Ta pruga bi trebalo da bude mnogo nize na listi prioriteta! Veza sa Bosnom tu veec postoji (preko Sapca i Rume), a eventualna usteda ili privlacenje novog saobracaja nece biti toliko da je opravdana ulaganje od 300 mil. Da li postoji feasibility studija ili je u pitanju odokativna metoda ulupavanja novca?
 
ranko999":21sq0s36 je napisao(la):
Da li postoji feasibility studija ili je u pitanju odokativna metoda ulupavanja novca?
Без улажења у расправу о оправданости пруге, ово је још један у низу пројеката који су покренути јер сам пројекат већ постоји.

Сем Моста на Ади, ни београдска ни републичка власт нису покренуле нити један нов пројекат, већ су све вадили из нафталина и приказивали их као своје.
 
Mrka sa otvaranjima i pricom...I onime drugovi...Uf...Kako bi ga gurnuo u onaj svez asfalt :mad:

To je Mrka zapoceo kada je bio direktor CIP-a zato i hoce da zavrsi...

Raduje me sto ce poceti da krckaju ruski kredit zbog ostih projekata,pogotovu prokopa i drugog koloseka do panceva.Tu je naravno i 100 milki $ za dizelke i one dve stanice u zemunu i makisu za odrzavanje i ranziranje zeleznickih vozial.
 
Ma samo nek oni krenu da rade nesto sa tim kreditom, kolko ga cekamo vec, zeleznica nam je na izdisaju...
 
Ostale projekte mogu da razumem, ali Va - Lo nikako. Pre bih rekao da tu postoji i neki vojno - polticki aspekt.
 
ranko999":32prh8ry je napisao(la):
Ostale projekte mogu da razumem, ali Va - Lo nikako. Pre bih rekao da tu postoji i neki vojno - polticki aspekt.
Mislis da Mrkonjic ima neki vojno-politicki aspekt??? :lol:
Prosto je projekat polu zavrsen kao i NTC Zvezdara pa hajde da ga zavrsim nabrzaka a pricacu kao da je pravljen od pocetka...Tako i prica izgradnje jednog smera autoputa kao izgradnju punog autoputa i.t.d,samo spinovanje.

Jasno je da je ovo najlaksi projekat iz kredita,kao i ono oko dizelki.Ajd da vidimo sta ce biti sa prokopm i drugim kolosekom do Panceva,to su vec zeznute stvarcice a ne ova boranija.
 
ranko999":xxzrai4l je napisao(la):
Ostale projekte mogu da razumem, ali Va - Lo nikako. Pre bih rekao da tu postoji i neki vojno - polticki aspekt.


Dosta tunela i mostova je uradjeno u Valjevskoj Opstini ,i glupo bi bilo da ga ne zavrse jer se gradi vec 100 godina u prekidima..
 
vucko":qrk596gk je napisao(la):
Ajd da vidimo sta ce biti sa prokopm i drugim kolosekom do Panceva,to su vec zeznute stvarcice a ne ova boranija.

Što bi drugi kolosek do Pančeva bio zeznut a kompletna pruga Valjevo - Loznica ne?

Nama za revitalizaciju postojeće pruge ne trebaju ne znam kakvi projekti, treba samo da se ovo što postoji popravi i dovede na normalan nivo. Nije to neka preterana mudrost.

Koliko se sećam, u dogovoru sa Fiatom je bila i elektrifikacija ili dvokolosekizacija :laugh: pruge do Kragujevca, eto još jednog izvodljivog projekta za ne previše vremena, a i sigurno je i to nekad planirano.

Da ne bežim sa ove teme, i dalje ne razumem epohalni značaj ove pruge. Sa pruge Mali Zvornik - Loznica -Šabac se redovno krade sve i svašta jer se jedva i koristi. Pričao mi prijatelj iz Brasine kod Malog Zvornika, kroz koju prolazi pruga, kako su tamo ljudi krali cele šine a da niko nije primetio..

S druge strane, da li je prelaz u Bosnu kod Zvornika uopšte funkcionalan i da li se i s druge strane planira rad na remontu pruge? Da ne bude da smo se opet povezali sami sa sobom i dobili slabo upotrebljivu prugu. Ne verujem da sama Loznica ima baš toliku potrebu za železničkim saobraćajem..
 
Pruga tuzla zvornik je zavrsena pred rat cudam cuda a pustena u saobracaj 1992 godine projektovana za brzinu od 120 km/h bez prelaza u nivou u bosni je u dobrom stanju brzina je 80 km/h .Potrebno je elektifikovati sve je bilo navodno pripremljeno ali mi smo imali preca posal da ratujemo nismo odavno .Ja sam ovo detaljno objasnio na temi zeljeznice srbije odavno.Mora da neko an b92 prati forum i SSC :laugh:
 
ranko999":340vh3cc je napisao(la):
Ta pruga bi trebalo da bude mnogo nize na listi prioriteta! Veza sa Bosnom tu veec postoji (preko Sapca i Rume), a eventualna usteda ili privlacenje novog saobracaja nece biti toliko da je opravdana ulaganje od 300 mil. Da li postoji feasibility studija ili je u pitanju odokativna metoda ulupavanja novca?
Углавном се преписује онај обим транспорта, који је предвиђан 1982. Свакако, у року краћем од 6 месеци, можемо за далеко мања средства омогућити да се Београд-Рума-Зворник-Бања Лука стиже за око 6 сати, што би нам за почетак било супер. Имамо доста приоритета, да би сада градили Ваљево-Лозница. То треба имати у визији за 5-10 година, од почетка озбиљног улагања у железнице, и озбиљног рада на железницама.
 
Pruga Valjevo-Loznica ponovo nepoželjna

Sudeći po izjavama pojedinih predstavnika države, nastavak gradnje pruge Valjevo-Loznica, koja je prekinuta pre 13 godina, ponovo je pod znakom pitanja. Za ovu investiciju predviđena je polovina ruskog kredita od 800 miliona dolara, ali sada se čuju informacije da bi te pare vrlo lako mogle da budu preusmerene u drugu prugu, Beograd-Novi Sad.

Naime, ministar privrede Srbije Mlađan Dinkić izjavio je da se pruga Valjevo-Loznica gradi već sto godina, da nije dokazano da će biti rentabilna i da će na sastanku sa premijerom i predsednikom države predložiti da se novac iz ruskog kredita uloži u prugu Beograd–Novi Sad, koja je, kako je rekao, prioritet. Sinoć je gostujući u drugom Dnevniku RTS i novi direktor “Železnica Srbije” Dragoljub Simonović rekao da prugu Valjevo-Loznica “treba ostaviti za neka druga vremena”. S druge strane, kao što smo već pisali, ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić ocenio je da bi izgradnja pruge Valjevo-Loznica trebalo da ostane među projektima koji će se finansirati iz ruskog kredita, kao i “da bi promena sada stopirala ceo taj ugovor”.


pruga06.JPG


U izjavi za sajt Vamedia, gradonačelnik Valjeva Stanko Terzić ovim povodom kaže da je pruga Valjevo-Loznica od izuzetnog značaja za naš kraj, zapadnu Srbiju ali i celu državu. “Nastavak gradnje pruge je značajan i za oživljavanje valjevske privrede jer kada su bili poslednji radovi, naše firme su bile izvođači i podizvođači, poput nekadašnjeg GP ‘Jablanica’, a Zemljoradnička zadruga Kamenica je obezbeđivala hranu za sve radnike. Za prugu je zainteresovan i tuzlanski basen Federacije BiH kao najveći izvoznik uglja i soli na naše područje, odnosno, kao najveći uvoznik naših proizvoda. Projekat za prugu je kompletno završen, a ja sam naložio našoj pravnoj službi i da počne pripreme za eksproprijaciju zemljišta na delu trase gde su nerešeni imovinsko-pravni odnosi”, kaže gradonačelnik.

Po ranijim najavama, nastavak gradnje pruge bio je predviđen za proleće ove godine. Pruga Valjevo-Loznica je duga 68 kilometara, a po projektu ona treba da bude elektrificirana, sa godišnjim prometom od 800.000 putnika i 3,5 miliona tona robe.

http://www.vamedia.info/index.php?optio ... &Itemid=59
 
мислим да је битније урадити Београд-Нови Сад (брзина 160-200 и два колосека). ипак је то пруга од далеко већег значаја него Ваљево-Лозница
 
Da postoji dilema da li da se počne izgradnja pruge Valjevo-Loznica ili da se radi pruga velikih brzina za Novi Sad ja bih bio za ovu drugu varijantu. Ali pošto je pruga Valjevo-Loznica davno započeta i završena oko 50% uz izgrađene sve veće tunele mislim da nju trreba završiti. To će biti jedina direktna železnička veza Srbije sa BiH odnosno Republikom Srpskom. Do sada se moralo ići isključivo preko Hrvatske koja papreno naplaćuje saobraćaj svojim prugama.
 
Moze se i sad direktno kod zvornika je pred sam rat otvorena pruga 1992 samo mora da se izremontuje i elektrifikuje tuda ide dio tereta valjda
 
Premijer Srbije Ivica Dačić se nije izjasnio, ali je ministar Mlađan Dinkić zahtev Valjeva i Loznice da se pruga između ova dva grada pravi iz ruskog kredita prosledio ministru Milutinu Mrkonjiću. Ovakav rasplet događaja vladajući valjevski socijalisti doživljavaju kao ohrabrenje, uvereni da će se pruga Valjevo-Loznica ipak graditi.

Dok su Lozničani tek uputili pismo premijeru i Vladi u kojem se traži nastavak gradnje pruge, Valjevci su već dobili odgovor na iste zahteve koje su vlastima poslali krajem marta.



Gradonačelnik Stanko Terzić (SPS) kaže da premijer nije odgovorio na dopis, ali je u soliter na Gradskom trgu stigao odgovor ministra finansija i privrede Mlađana Dinkića, u kojem valjevsko rukovodstvo obaveštava da je zahtev “prosledio ministru saobraćaja Milutinu Mrkonjiću”.

340869_valjevo02pruga-valjevoloznicafoto-predrag-vujanac_f.jpg


To je za nas pozitivno i dobro jer Ministarstvo saobraćaja od samog početka podržava naš zahtev da budu nastavljeni radovi na pruzi Valjevo-Loznica. Sem toga, to Ministarstvo nije dalo saglasnost „Železnicama Srbije” da deo novca od 800 miliona dolara iz ruskog kredita bude preusmeren na trasu pruge Stara Pazova - Novi Sad. Ohrabreni čekamo, dakle, odgovor ministra Mrkonjića - kaže Terzić dodajući da je zahtev Valjevaca i Lozničana u Skupštini, učestvujući u raspravi o Zakonu o železnici, branio i poslanik SPS Đorđe Milićević “dajući jake argumente u prilog nastavka gradnje pruge Valjevo-Loznica”.

- U izgradnju ove pruge država je do sada uložila 50 miliona evra, a najteži poslovi, poput probijanja tunela, već su završeni. Za nastavak radova postoje svi projekti, dok za trasu Stara Pazova - Novi Sad, još nije urađena ni projektna dokumentacija, za šta je potrebno dve godine. Sem toga, ta pruga će biti finansirana iz izvora EU jer je na koridoru 10, tako da je ruski kredit jedina prava šansa da država konačno napravi našu prugu - podseća Terzić.

Po njegovim rečima, procena je da su za završetak ove saobraćajnice potrebne dve godine. Gradilišta na pruzi bila bi šansa za upošljavanje nekoliko hiljada radnika u ovom delu zapadne Srbije, a naročiti ekonomski značaj pruzi daje i buduća eksploatacija rude jadarita, koja je otkrivena na području Valjeva i Loznice.

http://www.vamedia.info/index.php?optio ... &Itemid=59
 
Sad će ispasti da trujem, ali treba samo staviti na sto predviđenu količinu bruto-tona koje će biti prevezene ovom prugom, i koje bi bile prevezene na potezu Stara Pazova - Novi Sad. Ona na kojoj se očekuje više tereta mora biti prva građnea, jer će donositi novac za gradnju one druge. Obrnuto ne valja, jer se može desiti da se novac potroši, a da pruga ne donosi novac, pa onda nema ništa od one druge.
Ako nam zbog loših pruga teret sa Koridora X pobegne, nikakve sporedne pruge ga neće nadoknaditi.
 
- U izgradnju ove pruge država je do sada uložila 50 miliona evra, a najteži poslovi, poput probijanja tunela, već su završeni.

Ovo nije tačno. možda je samo jedan tunel završen, i neki započeti, ali daleko da su svi završeni. Po principu ove izjave mogli bi smo da kažemo da je ova pruga otvorena za saobraćaj '90. :D
 
Evo dokaza da nisu svi tuneli probijeni. Prvi tunel od Valjeva ka Loznici, fotografisano 11.07.2011. godine.
valjevo-loznica.jpg
 
Vrh