Šta je novo?

Protivpožarna zaštita (Vatrogasci i vatrogasne jedinice)

Važnije informacije za temu:

U GASOP-u, kompaniji s tridesetogodišnjim iskustvom u proizvodnji vatrogasnih vozila i opreme za gašenje požara, ugrađeni su nerđajući – prohronski rezervoari za vodu (zapremine 3.000 litara) i penilo (zapremine 300 litara); uređaj za gašenje prahom (kapaciteta 250 kg); kombinovana centrifugalna vatrogasna pumpa poznatog proizvođača ZIEGLER; bacač vode i pene postavljen na krov vozila (kapaciteta 1.200 lit/min pri pritisku od 10 bara); vitlo visokog pritiska sa električnim namotavanjem (sa 60 metara creva i mlaznicom za vodu kapaciteta 200 lit/min pri pritisku od 40 bara). Po zahtevu naručioca, na vozilo su ugrađeni sistem za dopunu akumulatora i vazdušne instalacije, grejač za prostor oko pumpe, instalacije i vitla prilikom eksploatacije vozila na niskim temperaturama, sklopive lestve za penjanje na krov renomiranog proizvođača JUST LEITERN iz Austrije, a uz prvog „vatrogasca“ na šasiji Renault Trucks D isporučen je i višenamenski prenosni uređaj za provetravanje, ventilaciju i izvlačenje dima, pare i gasova, tzv. DIMOVUK, koji takođe proizvodi kompanija GASOP.
 
Super je što ima rezervoar sa prahom na ovom i drugim vozilima poput njega. Sigurno ne treba često ali kad zatreba imaš par stotina kg-a praha a ne nekoliko ručnih aparata. Nadam se da će i brigada u narednim godinama da nabavi takva kombinovana ili čak S vozila, barem po jedno u većim gradovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=907237#p907237:2zsayjry je napisao(la):
Gasa » Sub Dec 11, 2021 4:56 pm[/url]":2zsayjry]A o kakvom se to vozilu radi? Za cisternu ima premalo vode a ne deluje mi ni kao navalno.

Moguće varijante, samo bez duple kabine.
 

Prilozi

  • GV-1-Ford-Transit-SVIT-ZOLAR-001-1.jpg
    GV-1-Ford-Transit-SVIT-ZOLAR-001-1.jpg
    165,7 KB · Pregleda: 704
  • GV-1-Ford-Transit-SVIT-ZOLAR-009.jpg
    GV-1-Ford-Transit-SVIT-ZOLAR-009.jpg
    252,3 KB · Pregleda: 693
  • GV-1-MAN-TGE-4x2-SVIT-ZOLAR-001.jpg
    GV-1-MAN-TGE-4x2-SVIT-ZOLAR-001.jpg
    376,1 KB · Pregleda: 711
  • GV-1-Renault-Master-SVIT-ZOLAR-001.jpg
    GV-1-Renault-Master-SVIT-ZOLAR-001.jpg
    134,9 KB · Pregleda: 706
  • GV-1-Volkswagen-Crafter-SVIT-ZOLAR-007.jpg
    GV-1-Volkswagen-Crafter-SVIT-ZOLAR-007.jpg
    247,6 KB · Pregleda: 688
  • GVV-1-IVECO-DAILY-SVIT-ZOLAR-3-1.jpg
    GVV-1-IVECO-DAILY-SVIT-ZOLAR-3-1.jpg
    242,8 KB · Pregleda: 716
  • 259241035_4028370130598559_8450508356726606707_n.jpg
    259241035_4028370130598559_8450508356726606707_n.jpg
    298,7 KB · Pregleda: 703
Сад ми пада на памет, причало се о ватрогасној станици у центру града и да би град за њу набавио мање возило, да може да приступи лакше у пешачку зону.
 
Bilo bi lepo ali iskreno sumnjam da će ta stanica biti skoro napravljena. Ova na Novom Beogradu je u planu već par decenija pa su se sad tek stekli uslovi. Ako je to vozilo za namenu pešačkih zona i uskih ulica, verujem da će najpre završiti na Zvezdari do izgradnje stanice. :D
 
stvarno nemam reci da se nisu setili da im doniraju par kombija, one zastave su zaista uvredljive...

takodje mogli bi ona vrata na stanici Zvezdara da srede, kao i da celu zgradu ispeskiraju...

zaista bih voleo da vidim jos jednu stanicu na mestu haosa oko objekta Crvenog krsta, ali mislim da ce tu najverovatnije uleteti neki investitor sa 7 lux royal king uvucenih spratova...
 
Veliki požar izbio je na krovu zgrade, u ulici Jožefa Marčoka, na Limanu 4. Vatrogasci i dalje pokušavaju da ugase požar koji se proširio na ceo krov.

Na žalost još jedna tragedija koja je morala biti izbegnuta. Tu je jedan interesantan komentar koji sam uočio:

Nekada davno u proslom zivotu sam radio u firmi Stan ( 2005-2008) i secam se da smo pri kontroli protivpozarnog sistema po zgradama koje su bile na odrzavanju u sistemu tog preduzeca barem mi novajlije u tom poslu bili zapanjeni sta su stanari radili sa tim sistemom.

Tako u zgradama gde je postojao hidrantski protivpozarni sistem creva su bila ili pokradena (i najcesce odneta na vikendice za zalevanje baste) ili od "savesnih" predsednika skupstine stanara sklonjena negde u podrum pod kljuc da ihe ne pokradu ali opet daleko od dostupnosti u hitnim situacijama. Cesto su hidrantski ormarici ili bili blokirani namestajem izbacenim iz stana u hodnik ili prezidani zato sto se neko protivpravno prosirio na zajednicki hodnik. Tamo gde je bilo PP aparata ili su bili neatestirani ( i ko zna u kakvom stanju) ili su opet bili pokradeni i odneti na vikendice. Alarmi najcesce uopste nisu radili a detektori dima i splinkeri su tad bili novotatarija za nas u NS. Opet u zgradama gde su postojale PP stepenice one su bile zaglavljene izbacenim namestajem, zimnicom ili gradjevinskim materijalom za adaptaciju stanova. I da, skoro zaboravih, mnogi stanari, pogotovo potkrovljima su za adaptacije koristili visokozapaljive materijale uopste ne razmisljajuci o bezbednosti.

I to su glavni razlozi zasto se desavaju ovakvi pozari, kad plane nema mogucnosti da se pravovremeno reaguje u okviru zgrade a dok dodju vatrogasci vec zestoko gori.
 
Већ дуже се прича о мањим станицама. За сад је поред дуги најављиване станице на Новом Београду најављена и Неша је док је министровао најавио станицу на Миријеву.
 
Pitam se kako će biti regulisano ovo sa helikopterima. Da li će biti tamo gde i policijski pa će ih voziti njihovi piloti ili će biti locirani negde kod nekog objekta sektora za vanredne situacije koji bi imali svoje pilote da bude potpuno odvojeno.
U svakom slučaju to će biti dobra stvar za šumske požare.
 
Od helikoptera se najverovatnije nabavljaju dva Ka-32.
Verujem da ce biti bazirani u Surcinu sa ili uz ostatak Helikopterske jedinice, da bi se lakse odrzavali i organizovali. A i drzali.
 
Неће то бити први хеликоптери за гашење пожара у МУПу, једина специфичност је што нису вишенаменски као АБ-212 и Х145М који су до сад коришћени за гашење пожара. Мислим да ће и два од три хеликоптера Х215М које МУП набавља исто бити опремљена ведром за гашење пожара.
 
Pišu da su ovi navodno najbolji koji postoje, sad ne znam, ne razumem se u to. Nadam se da ćemo nekad dostići to da imamo jedan avion kanader.
 
МУП ће имати лепу флоту хеликоптера опремљених за гашење пожара, око 12.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908238#p908238:zxr1p2ln je napisao(la):
Gasa » Uto Dec 14, 2021 10:35 pm[/url]":zxr1p2ln]Pišu da su ovi navodno najbolji koji postoje, sad ne znam, ne razumem se u to. Nadam se da ćemo nekad dostići to da imamo jedan avion kanader.
Koliko sam ja razumeo citajuci od upucenijih ljudi, nama kanaderi nisu vise toliko korisni. Prvo, zato sto se pune (i) sletanjem na vodene povrsine. A Srbija nema mnogo jezera vecih povrsina a sa povoljnim pristupima za sletanje i poletanje Kanadera. Drugo, reko bih da je njima efikasnost malo smanjena u odnosu na helikopter, jer oni izbacuju vodu u zaletu dok helikopter, iako ne sme da bude preblizu i predugo iznad vatre, moze to da uradi preciznije i efektnije nego avion u naletu. I trece, neke verzije Kamova imaju i vodene topove pa mogu da gase sijaset tipova pozara koji avioni ne mogu. Uz to, helikopter i pun i ispraznjen uvek u krajnjoj nuzdi moze da sleti i spasi npr jednu osobu opkoljenu vatrom ili npr na krovu kuce. A avion to ne moze.

E sad sve ovo pisem na osnovu onoga sto sam citao od drugih. Sto sa foruma, sto iz clanaka. Tako da uzeti deo toga s rezervom. Ali koliko sam ja stekao utisak, nama se sad i ovde sto se pozara tice vise isplate helikopteri nego avioni.
 
Koнфигурација терена и могућности пуњења иду у прилог хеликоптеру. Теоретски би могли да купимо Иљушина са противпожарним модулом, али би исти морао да се враћа на аеродром и да чека док се допуни, док за хеликоптер могу да поставе базен у близини пожара и да у врло кратком року напуни ведро.
 
Pa to.

Nije poenta samo u tome koliko vode mašina može odjednom da izbaci, nego koliko brzo može da pospe, gde je najbliža lokacija gde može da se napuni, i da se brzo vrati natrag da pospe još dok se požar ne proširi.
 
Притом МУП има монтажни базен за пуњење ведра хеликоптера који може поставити у близини пожара и пунити из цистерне.
 
Vrh