Šta je novo?

Proširenje Savske ulice

БнВ урбанизам је иста филозофија као и Калуђерица-Ледине-Крњача-Јужни булевар урбанизам, само са више пара и бољом шминком. Ту је функционалност саобраћаја секундарно питање које се накнадно решава импровизацијама.
За разлику ид тих делова града који су настали спонтано досељавањем великог броја сиротиње. Ратови, санкције, избеглице…. Ово је пројекат управљан од највишег државног врха, на највреднијем земљиштУ у целом граду. Да су само испарцелисали, продали плацеве и дали приватницима да граде шта хоће, сигуран сам да би лепше испало.
 
За разлику ид тих делова града који су настали спонтано досељавањем великог броја сиротиње. Ратови, санкције, избеглице…. Ово је пројекат управљан од највишег државног врха, на највреднијем земљиштУ у целом граду. Да су само испарцелисали, продали плацеве и дали приватницима да граде шта хоће, сигуран сам да би лепше испало.
Иста је филозофија урбанизма, и ако иза БнВ стоји режим са потчињеним државним апаратом.
Није, људи, не претерујте. Ајде.
Па зар није иста замисао, што више квадрата за продају?
 
Поменута насеља настала су из нужде, у најгорим временима, нажалост, па и не чуди превише што се прибегавало најмаштовитијим импровизацијама.
БНВ је са друге представљен као "испуњење вишедеценијских снова", нешто што је планирано (на врло дискутабилан начин) а не самоникло.
Али да, постоје и сличности.
Добро то што се не уклапа калдрма али се ни ове нове зграде у Савској не уклапају ни у Савску а ни са калдрмом.
Новоградња по Алтини и Лединама објективно естетски одаје лепши утисак од ових зграда до Савске.
Једина добра ствар је што се ишло на мању спратност у односу на остале зграде у БНВ.
 
Видео јуче да ће у делу Савске ближе Газели бити ипак травњак у баштицама. Чудно што деле улицу на пола по том питању али ето, негде ће ипак бити трава, што је добро.

Што се Калуђерица и сличних тиче, то је злочин који траје. Држава те прода, завршиш на трактору, па на Косову силом а онда те иста та држава остави да се сналазиш па будеш приморан да правиш кућу по периферним врлетима без иакакве инфраструктуре. Држава то одради плански и пусти те да сам некако склепаш приљкучке, сокаке, септичке...И чим станеш на ноге гледа да ти опорезује мали бизнис који си покренуо што више а притом ти и даље игнорише све потребе и и даље ти не инвестира апсолутно ништа у твоју, силом прилика, формирану фавелу.

То је однос према народу гори него по јужноамеричким фавелама и држава да пева од среће што српски народ ипак има понеке усађене вредности које му не дозвољавају да потоне у потпуно расуло у тешким условима.
 
Ta trava ce biti u krunom toku koji nikako da krenu da rade mislim čak da tu nisu sine zamenili to parce
IMG-20241031-WA0002.jpeg

IMG-20241031-WA0000.jpeg
 
Jel zurio ti negde vidiš ti cike u narandžastom kako to polako i pažljivo rade
 
Nameračili se? Pa ne, najjače da je bez razloga zatvore, zatvore i skretanje u Sarajevsku i onda na sve to ne puste u krajnje vreme, pa da se stopira tramvajski saobraćaj u celom gradu. Čuj, nameračili se. Da idemo još da im pevamo.
 
Taj mafijaški projekat je doveo cirka 30.000 ljudi/stanara, odnosno bar 15.000 privatnih vozila. Ne računam goste Galerije, barova i kafea, sauna, ordinacija za estetsku hirurgiju, salona za intimnu masažu i ostalo. Jednako toliko je i vozila za različite vidove snabdevanja i usluge, koji se ranije nisu kretali Savskom, Sarajevskom, Durmitorskom, Višegradskom, Miloša Pocerca, Vojvode Milenka i Savskim trgom. Osim toga, nije ni mostarska petlja bila baš "neispunjena" do ideje o ovom i ovakvom BW.
Saobraćajnice koje su izgrađene u krugu BW su poprilično interne, pa za svoje tokove sva ova nova vozila koriste postojeću, odavno kolabiralu, gradsku infrastrukturu, koja nije predvidela tu novu stambenu i potrošačku "košnicu".
 
Poslednja izmena:
Тих 15.000 возила је са 40 до 60 метара квадратних по возилу потребних саобраћајних површина. То је 60-90 хектара потребних нових саобраћајних површина у Савском амфитеатру од 100 хектара. Железница, чији је транспортно-функционални део (не напуштена складишта и слично), укупно 6/100 хектара, има теоријски капацитет 1.000.000 путника дневно, а са обзиром на реалне транспортне токове 70.000-100.000 путника дневно без централног тунела, 150.000-250.000 путника са цетралним тунелом и разгранатом мрежом на периферији. Паметном довољно. Уз то, у случају укопавања приближно од Мостара још мање простора заузима.
 
Taj mafijaški projekat je doveo cirka 30.000 ljudi/stanara, odnosno bar 15.000 privatnih vozila. Ne računam goste Galerije, barova i kafea, sauna, ordinacija za estetsku hirurgiju, salona za intimnu masažu i ostalo. Jednako toliko je i vozila za različite vidove snabdevanja i usluge, koji se ranije nisu kretali Savskom, Sarajevskom, Durmitorskom, Višegradskom, Miloša Pocerca, Vojvode Milenka i Savskim trgom. Osim toga, nije ni mostarska petlja bila baš "neispunjena" do ideje o ovom i ovakvom BW.
Saobraćajnice koje su izgrađene u krugu BW su poprilično interne, pa za svoje tokove sva ova nova vozila koriste postojeću, odavno kolabiralu, gradsku infrastrukturu, koja nije predvidela tu novu stambenu i potrošačku "košnicu".

Ne, ne razumeš, stvarao se saobraćajni čep u Savskoj zbog međugradskih sa BAS-a, sad konačno možemo da prošetamo i siđemo do reke kad se sklonilo to ruglo sa svojim vozilima koja blokiraju ulicu i emituju štetne gasove.

Inače, jesu oni ovo štelovali semafore? Pošto se od Sajma do Savske putovalo 20 minuta
 
Protočnost je sada još gora, iako nisu pušteni semaforizovani pešački prelazi.
Onaj semafor kod Pošte je zločin.
Isto drži dosta na raskrsnici sa Milošem Pocerca.
Tramvaji na nesuđenom kružnom toku su uglavljeni, odnosno čekaju dosta zato što je prioritet dat pravcu ka Višegradskoj zbog zatvaranja u gornjem delu ulice.

Nadam se da će štelovati, inače sledi haos kada se puste prelazi.
 
Možda se neće smarati štelovanjem dok se ne pusti saobraćaj u celoj Sarajevskoj. Sad im je prioritet da regulišu, tj. malčice ublaže gužve na Brankovom mostu. Napali su bez najave stanicu na Zelenjaku. To će samo malo olakšati pandemonijum u žutoj traci pre tunela.
 
Jedan od razloga gužvi u Beogradu, osim desetine urbanističkih, tipa Kneza Višeslava sa po jednu traku koja povezuje mini gradove sa ostatkom grada i mnoge slične je i odlazak hleba iz istog.
Nekada su hiljade ljudi iz Rakovice išle peške na posao, danas hiljade idu kolima u razne Batajnice, Pazove, Krnjače..Grad se oslobađa svih proizvodnih delatnosti kao da je Rhode island u pitanju. Jedna stvar je skloniti trovače, livnice, topionice, a druga ostaviti razne male pogone prevashodno za montažu, pa i neku obradu metala koja nije ni ekološki, ni energetski zahtevna (sečenje, zavarivanje), da ne pričam o 3d print ili prosto kancelarijski prostor. U gradu nema dovoljno posla.
 
To je jedino sto bi moglo tu da uspeva obzirom na velicinu saksije...
 
Vrh