Haha pa kad se neposlušna raja samo u njemu još ne švercuje (veli kradonačelnik Šapićštajn što švercere časti duplo jačim taktom u jednom smeru, a sve redovne platiše kažnjava polučasovnim čekanjem u suprotnom kraj bušotina za metro).
Inače, podelio bih prve utiske nove-stare 30.
Crveni, poprilično zapušten (da ne kažem razdrndan) Otokar P42623 (u aplikaciji virtuelni P22012) krenuo u 12:03. Tri minuta poranio za 12:06 (koji je uz naredna dva polaska na busevi.com prikazan da zapravo kasni, dok je prethodni bio u 11:45 po novom skelet-redu vožnje).
Na dušanovačkom nadvožnjaku iznad autoputa zadnja vrata se sama otvorila. Jedva uspeo da pređe na drugu stranu, stao u kolonu iza semafora pa opet.
Vozač naglo kreće, koči, živčano pipka gas, toliko da se stari ljudi pridržavajući se šetaju par koraka napred-nazad. Mučibaba-Trans, nema šta.
Ljudi komentarišu kako ne znaju kad će uopšte da krene, kako nema slobodnih sedišta već na drugoj stanici (Umljenovićeva). Na trećoj se već poređaju uz prozor s leve strane na sredini tako da spolja izgleda pun iako se ni do Zaplanjske nije dovukao na liniji s intervalom srozanim na nivo 70 (poražavajuće za liniju koja bi kao alternativa šlogiranoj 29, moguća ispomoć 26 i 31 produženjem do Dorćola mogla daleko frekventnije da saobraća).
Svi nešto gunđaju, iako većina verujem ni ne zna da je promenjen prevoznik (koji je držao još od uvođenja, pre trole kad je saobraćala kao sadašnja 37). Vidi se da im smeta promena. Ajde da je samo o tome reč, već je u pitanju dijametralno različita pružena usluga u odnosu na donedavno 51. Praktično preslikane loše osobine Kosmaja, od nehomogenog voznog parka, različitih kolor šema, loše higijene do nepoštovanja polazaka, što je kao nedovoljno moralo biti ukrašeno lošim kvalitetom vožnje.
Napredan Grad je izgleda ostao zaboravan samo po pitanju samog napretka, pa nikako da se seti da nazovi terminusu konačno opravda ime redovnim slanjem pauka u Medakovićevu, zamenom praistorijske pečurke savremenim stajalištem opremljenim klupama i displejima, svakako ispravnim.
Možda sam imao prevelika očekivanja, ali nadao sam se da će od tri pišljiva vozila prevoznik uspeti da skrpi isti model čistih, održavanih plavih vozila i obezbedi profesionalnu posadu, a grad da dovede terminus na nivo 21. veka (tim pre u slučaju produženja). Ne, ništa, ma još gore, iako 29 samo kupuju vreme autobusizacijom drugih linija.
Btw. kad već pomenu nemanjićko plavu juče prvi put videh plavo vozilo u saobraćaju, i to baš solo Conecto u Despota Stefana. Prošle nedelje sam video samo jedan Conecto G parkiran u pogonu Novi Beograd uz ogradu (sa žutim Japancima i N rashodima u pozadini, kao znak da je proces zaposedanja GSP već započet).
Uživo izgledaju svetlije, pogotovo na suncu. U mraku tamnije, mada moram priznati da im ta nijansa dobro stoji budući da nije toliko tamna kao ona traka sa žute kolor šeme. Deluje da se radi o RAL 5002 "Ultramarine blue", dok je stara "prljavo-plava"-teget na žutoj pozadini (izrazito ružna kombinacija koja je unakazila tada nove Solarise) bila RAL 5013 "Cobalt blue". Ova nova jeste prilično tamna, ali ipak "plavlja" od stare trake.