[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=538456#p538456:21r1zace je napisao(la):
Kesha » Sre Maj 16, 2018 9:55 am[/url]":21r1zace]Jedno vreme, pre jedno tri godine mislim, Kosmaj je stvarno imao mnogo paljevina za kratko vreme. Poslednje su bile one na liniji 302 prošle godine, i od tad nije bilo većih požara koliko znam. Nažalost, tu je zato Karaburma sa svojih nekoliko požara uglavnom na Japancima u proteklih nekoliko meseci. Od nekih 190 vozila, tek 49 je mlado (LE i M), dok su ostala deset i više godina stara sa jako velikom kilometražom. Teško je njih čak i uz dobro održavanje držati u voznom stanju. Sve se svodi na krpež. Otkloniš jedan problem, a drugi se odmah potom pojavi i tako u krug, pošto se i od tako izvoženih vozila očekuje da rade i preko 20h dnevno. Da bi se velika većina njih dovela do nekog pristojnog i mehaničkog i estetskog stanja, potrebno je isuviše i vremena i novca, a usled višegodišnjeg ne baš adekvatnog održavanja. Kad se već vozila toliko eksploatišu, potrebna je i znatno češća i obimnija nabavka novih vozila, takva da rade do nekih 12 godina u proseku i da ne prelaze mnogo preko 1.000.000 kilometara u našim uslovima eksploatacije. Privatnici većinom zato dosta bolje i rade, jer oni ipak ne moraju da se bore sa vozilima starijim od deset godina sa milionima pređenih kilometara iza sebe. Grad zna privatnicima da odredi pomenute parametre, što jeste za pohvalu, al zato nije godinama sposoban da omogući normalno funkcionisanje GSP-a, a kao njegov vlasnik i osnivač. Grad je ipak odgovaran za funkcionisanje svih javno komunalnih preduzeća. U Kosmaju radi još uvek garažni broj 2 recimo, autobus proizveden 1993 godine. 25 godina staro vozilo.
Lasta je pak nabavila dosta novih vozila tokom protekle dve godine. Prigrad se jeste malo upristojio, ali ipak je to još daleko od onog perioda pre 2011 godine. Prema mojim iskustvima, higijena u Lasti je dosta iza one u SP Kosmaj. Može se naći i poneki ne baš čist "kosmajac", ali su, bar koliko sam ja mogao da primetim, vozila uglavnom pristojna po tom pitanju. U Lasti se već bave glupostima tipa postavljanja zavesa u gradske autobuse, kao potpuno nepotreban detalj koji se pritom retko pere, pa izaziva gađenje na sam pogled. Stranice su često baš crne i šarene, tapaciri na sedištima usijani i dosta prijavi. Plafone kao da nikada ne peru, kao i vrata. Šipke mogu landarati i po nekoliko meseci, kao što i vrata mogu da ne rade nedeljama. Vrlo malo pažnje se generalno poklanja izgledu i urednosti enterijera. E sad, što se održavanja mehanike tiče, teško je reći zbog već pomenutog velikog broja mladih vozila. Starija su daleko od dobrog bar što se tiče onih koja saobraćaju avalskim potezom. Puštaju vozila koja je korozija dobrano načela, pa nije retkost da fale i nemali delovi oplate. Kosturi tek mogu da zamislim kakvi su. Uzevši u obzir sve gore navedeno, ipak bih rekao da je Kosmaj malo ozbiljniji po pitanju održavanja, imajući u vidu prosečnu starost njihovih i lastinih vozila.
Inače, već sam pisao da nisu retka ispadanja lastinih polazaka i na jednoj liniji kakva je 470-ica sa svega osam polazaka dnevno. Skoro se nije pojavio polazak u 17:15h iz grada, a sledeći tek u 19:30h. Mislim da se to ipak ne može porediti sa ponekim neostvarenim prolaskom na potezima 300 i 400. Pritom, redovna vozila na 470-ici su SOR iz poslednje serije i nepunih godinu dana star MAZ 203. Dešava se to i sa 474-kom sa samo 3 prolaska dnevno radnim danom i subotom. To je bilo nezamislivo do 2011, odnosno 2012 godine. Lasta je bila izuzetno pouzdana, a vozila dobro održavana. I u Lasti doduše, nije ista situacija od pogona do pogona.