Šta je novo?

Privatni prevoznici

Svima treba normalan prevoz, ali ovo sa GSPom je veceras na 610 bilo u doba Zemuna pre jedno 5 godina, pretposlednji iz Jakova u 23:20 sto ide je vec uspeo da bude u Bloku 61 za rekordnih 15 minuta...? Ma je li? :D , a poslednji 610 iz Jakova se nije ni pojavio, pa sam mrtav premoren veceras, a radio u tom Maxiju na Kozari, pa stvarno vise... Beobus Cityjev Liaz raspadnuti je radio taj isti polazak iz Jakova nikad probleme nisam imao, a pazi ovo, taj isti poslednji iz Jakova je pre radio C LC Solaris ili Man, ali se pojavljivao, ali GSP nije to uspeo veceras, ili vozace mrzi da odrade taj polazak misleci da nema ljudi, a tvrdim da sam veceras video 68N koji ide iz Bloka 45 sa barem 50 ljudi unutra, jer dosta ljudi radi u kaficima i trafikama u tom delu Nbg i zavisi od tog polazska u 00:00 sada... Placite za GSP kao idealom, ali od toga ostade ime...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535681#p535681:3qgzlhg8 je napisao(la):
Vinča307 » May 3rd, 2018, 10:10 pm[/url]":3qgzlhg8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534769#p534769:3qgzlhg8 je napisao(la):
123nele88 » Sub Apr 28, 2018 6:15 am[/url]":3qgzlhg8]Cuo sam informaciju od vise ljudi da ce potez 400 biti dodeljen privatnicima uskoro.Da li neko zna nesto o tome?
Ja se iskreno nadam da hoće. Ja dobro znam kakve sve kante od autobusa Kosmaj šalje, a i da ljudi iz Ripanja konačno dobiju normalan prevoz. Ali opet nije fer da potez 400 i 500 ima privatnike, a mi na potezu 300 i ovi na potezu 600 moramo da se vozimo Gsp-ovim kantama
Ne mora da znači da će to nužno da bude loše. Može da se gleda na celu stvar i na taj način da će ostati više ispravnih vozila , obzirom da se ne šalju krševi na ceo potez 400 , te su samim tim i veće šanse za dolazak boljih vozila na potez 300.
 
Eventualno prepuštanje poteza 400 privatnicima takođe bi značilo i premeštanje linija između pogona, a Kosmaj sigurno ne bi ostao uskraćen nego bi dobio nove linije, tako da opet bi postojala šansa da se stanje na potezu 300 ne promeni nešto značajno na bolje.
 
Kosmaju recimo nisu problem vozila, koliko vozači, veliki broj njih iako stariji guraju smene uz neke nedostatke koje otklanjaju u hodu. Za razliku od Zemuna koji radi sa mlađim vozilima, ali sve do jednog pregrevaju, kosmajci u velikom broju imaju starija vozila koja nemaju taj problem. Negde se dešava da ne može nešto da se reši jer nema delova, ali ključni problem je nedostatak vozača. Na potezu 400 se redukuju polasci jer nema ko da ih održi, nema vozača.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Na Kosmaju je problem nedostatak novih vozila i ne pravilna rasporedjenost postojecih novih vozila na pojedinim linijama saobracaju samo nova vozila (to su uglavnom one dvocifrene)na pojedinim samo po neko novo vozilo ,a na nekim ni jedno novo vozilo sve sami krsevi (takvo stanje je na 405-ici o tome sam vec pisao na forumu) i kada se desi da neko vozilo ispadne ne postoji zamena do kraja dana ,a to se desava bez preterivanja svaki dan.
 
Gaspar18":j783zemw je napisao(la):
Svima treba normalan prevoz, ali ovo sa GSPom je veceras na 610 bilo u doba Zemuna pre jedno 5 godina, pretposlednji iz Jakova u 23:20 sto ide je vec uspeo da bude u Bloku 61 za rekordnih 15 minuta...? Ma je li? :D , a poslednji 610 iz Jakova se nije ni pojavio, pa sam mrtav premoren veceras, a radio u tom Maxiju na Kozari, pa stvarno vise... Beobus Cityjev Liaz raspadnuti je radio taj isti polazak iz Jakova nikad probleme nisam imao, a pazi ovo, taj isti poslednji iz Jakova je pre radio C LC Solaris ili Man, ali se pojavljivao, ali GSP nije to uspeo veceras, ili vozace mrzi da odrade taj polazak misleci da nema ljudi, a tvrdim da sam veceras video 68N koji ide iz Bloka 45 sa barem 50 ljudi unutra, jer dosta ljudi radi u kaficima i trafikama u tom delu Nbg i zavisi od tog polazska u 00:00 sada... Placite za GSP kao idealom, ali od toga ostade ime...
A isto tako se meni desilo bar 2 puta da privatniku ne dodje poslednji 601 sa GZS u 11 i 55 dok mi se npr sa gsp nijednom to nije desilo, sad neki vikend je kasnio poslednji polazak jedno 10tak minuta,ali nije mi se nijednom desilo da ne dodje. Isto tako je 601 procvetao ponovnim dolaskom GSP dok su npr 604 i 605 koje odrzava Zemun nikad gore..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535761#p535761:1u4mkh0j je napisao(la):
123nele88 » Pet Maj 04, 2018 2:25 pm[/url]":1u4mkh0j]Na Kosmaju je problem nedostatak novih vozila i ne pravilna rasporedjenost postojecih novih vozila na pojedinim linijama saobracaju samo nova vozila (to su uglavnom one dvocifrene)na pojedinim samo po neko novo vozilo ,a na nekim ni jedno novo vozilo sve sami krsevi (takvo stanje je na 405-ici o tome sam vec pisao na forumu) i kada se desi da neko vozilo ispadne ne postoji zamena do kraja dana ,a to se desava bez preterivanja svaki dan.
Evo na 27E sam video barem 7 novih vozila, a na 302 4 nova vozila, još ih bar 10 ima na 53 i 89 i šta je problem da jedno vozilo odatle ode na 405. Jadni vi sa mutantima u kojima zimi ne radi grejanje uopšte
 
Винчанац, да ли схваташ поенту расподеле потеза 500 + 91 и 92? Поента је била, да се "кршеви" приватника склоне са потеза 600, а да се на исти укрцају возила нашег домаћег произвођача, и да би се већ у том тренутку дошло до односа ГСП - Приватници 1 на 1, што би за "погођене био скандал над скандалима", а реалност коју ја знам и где иоле ако знам како је пре ГСП функционисао Сурчински потез пре и сад, у односу на приватнике је небо и земља, тако да би молио само поједине да не праве дигресије и разне глупости када је тренутно на потезу 6ХХ катастрофа, ГСП ако не пошаље Солариса или Јапанца на критичне поласке увече, нема поласка нема превоза! Направили су поласке на потезу 600 да аутобуси морају на доливање горива већ око 4 после подне, а потрошња и километража није мала, а да не заборавимо фабричке пропусте произвођача аутобуса из наше радионице било би глупо!
 
Пре 10ак дана сам радио испомоћ у Махију који ради у Браће Јерковић 24 сата, и у оба наврата сам имао ту луду срећу да ме вози Думеко, не знам за остале чланове форума, али овај превозник спада у топ 5 најбољих, барем на основу стања возила... Код њих возило старо 10 година изгледа као да је сад сишло са фабричке траке, а тек хигијена кад човек уђе је максимално коректна... Не знам за људе који се возе на 26, 78 и 84, али невезано за возаче, са магичном Сагом могу се мерити свуда. Бамирон и Ц ЛЦ су на Нбг мајка и њима су возила у ок стању!
 
Цврчак је мало криминалан, Банирон је златна средина међу најбољима а Думеко је зна се, најбољи.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536056#p536056:2g57l3ok je napisao(la):
Gaspar18 » Sun May 06, 2018 12:48 am[/url]":2g57l3ok]Винчанац, да ли схваташ поенту расподеле потеза 500 + 91 и 92? Поента је била, да се "кршеви" приватника склоне са потеза 600, а да се на исти укрцају возила нашег домаћег произвођача, и да би се већ у том тренутку дошло до односа ГСП - Приватници 1 на 1, што би за "погођене био скандал над скандалима", а реалност коју ја знам и где иоле ако знам како је пре ГСП функционисао Сурчински потез пре и сад, у односу на приватнике је небо и земља, тако да би молио само поједине да не праве дигресије и разне глупости када је тренутно на потезу 6ХХ катастрофа, ГСП ако не пошаље Солариса или Јапанца на критичне поласке увече, нема поласка нема превоза! Направили су поласке на потезу 600 да аутобуси морају на доливање горива већ око 4 после подне, а потрошња и километража није мала, а да не заборавимо фабричке пропусте произвођача аутобуса из наше радионице било би глупо!

Gsp i Lasta su najbolje radili posao na potezu 600, međutim ovo sad šta radi GSP to nije normalno, sve same krševe šalje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=537567#p537567:2fy79b7n je napisao(la):
Miroslaves » 12 Мај 2018, 09:49[/url]":2fy79b7n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536056#p536056:2fy79b7n je napisao(la):
Gaspar18 » Sun May 06, 2018 12:48 am[/url]":2fy79b7n]Винчанац, да ли схваташ поенту расподеле потеза 500 + 91 и 92? Поента је била, да се "кршеви" приватника склоне са потеза 600, а да се на исти укрцају возила нашег домаћег произвођача, и да би се већ у том тренутку дошло до односа ГСП - Приватници 1 на 1, што би за "погођене био скандал над скандалима", а реалност коју ја знам и где иоле ако знам како је пре ГСП функционисао Сурчински потез пре и сад, у односу на приватнике је небо и земља, тако да би молио само поједине да не праве дигресије и разне глупости када је тренутно на потезу 6ХХ катастрофа, ГСП ако не пошаље Солариса или Јапанца на критичне поласке увече, нема поласка нема превоза! Направили су поласке на потезу 600 да аутобуси морају на доливање горива већ око 4 после подне, а потрошња и километража није мала, а да не заборавимо фабричке пропусте произвођача аутобуса из наше радионице било би глупо!

Gsp i Lasta su najbolje radili posao na potezu 600, međutim ovo sad šta radi GSP to nije normalno, sve same krševe šalje.
У Ласти је 90% возног парка зрело за отпад (Отокаре не рачунам и они ће се распасти за који месец). Боље канте из ГСП-а него да се возим у Ластиним кршевима и да ризикујем да се запали аутобус.
 
A u čemu je razlika između pogona Kosmaj i Laste , obzirom da linije u tvom okruženju mahom pomenuti pogon GSP - a opslužuje , koji je poznat i pod nadimkom "Pogon Gorenje"?
 
Космају не горе возила колико Ласти, нити им возила остају без смена као Ласти. Опслужује ме све осим Земуна (Отпада).
 
Znači korisnicima sa poteza 300 se čini da se polasci preskaču. Zanimljiva teorija.
 
Jedno vreme, pre jedno tri godine mislim, Kosmaj je stvarno imao mnogo paljevina za kratko vreme. Poslednje su bile one na liniji 302 prošle godine, i od tad nije bilo većih požara koliko znam. Nažalost, tu je zato Karaburma sa svojih nekoliko požara uglavnom na Japancima u proteklih nekoliko meseci. Od nekih 190 vozila, tek 49 je mlado (LE i M), dok su ostala deset i više godina stara sa jako velikom kilometražom. Teško je njih čak i uz dobro održavanje držati u voznom stanju. Sve se svodi na krpež. Otkloniš jedan problem, a drugi se odmah potom pojavi i tako u krug, pošto se i od tako izvoženih vozila očekuje da rade i preko 20h dnevno. Da bi se velika većina njih dovela do nekog pristojnog i mehaničkog i estetskog stanja, potrebno je isuviše i vremena i novca, a usled višegodišnjeg ne baš adekvatnog održavanja. Kad se već vozila toliko eksploatišu, potrebna je i znatno češća i obimnija nabavka novih vozila, takva da rade do nekih 12 godina u proseku i da ne prelaze mnogo preko 1.000.000 kilometara u našim uslovima eksploatacije. Privatnici većinom zato dosta bolje i rade, jer oni ipak ne moraju da se bore sa vozilima starijim od deset godina sa milionima pređenih kilometara iza sebe. Grad zna privatnicima da odredi pomenute parametre, što jeste za pohvalu, al zato nije godinama sposoban da omogući normalno funkcionisanje GSP-a, a kao njegov vlasnik i osnivač. Grad je ipak odgovaran za funkcionisanje svih javno komunalnih preduzeća. U Kosmaju radi još uvek garažni broj 2 recimo, autobus proizveden 1993 godine. 25 godina staro vozilo.

Lasta je pak nabavila dosta novih vozila tokom protekle dve godine. Prigrad se jeste malo upristojio, ali ipak je to još daleko od onog perioda pre 2011 godine. Prema mojim iskustvima, higijena u Lasti je dosta iza one u SP Kosmaj. Može se naći i poneki ne baš čist "kosmajac", ali su, bar koliko sam ja mogao da primetim, vozila uglavnom pristojna po tom pitanju. U Lasti se već bave glupostima tipa postavljanja zavesa u gradske autobuse, kao potpuno nepotreban detalj koji se pritom retko pere, pa izaziva gađenje na sam pogled. Stranice su često baš crne i šarene, tapaciri na sedištima usijani i dosta prijavi. Plafone kao da nikada ne peru, kao i vrata. Šipke mogu landarati i po nekoliko meseci, kao što i vrata mogu da ne rade nedeljama. Vrlo malo pažnje se generalno poklanja izgledu i urednosti enterijera. E sad, što se održavanja mehanike tiče, teško je reći zbog već pomenutog velikog broja mladih vozila. Starija su daleko od dobrog bar što se tiče onih koja saobraćaju avalskim potezom. Puštaju vozila koja je korozija dobrano načela, pa nije retkost da fale i nemali delovi oplate. Kosturi tek mogu da zamislim kakvi su. Uzevši u obzir sve gore navedeno, ipak bih rekao da je Kosmaj malo ozbiljniji po pitanju održavanja, imajući u vidu prosečnu starost njihovih i lastinih vozila.

Inače, već sam pisao da nisu retka ispadanja lastinih polazaka i na jednoj liniji kakva je 470-ica sa svega osam polazaka dnevno. Skoro se nije pojavio polazak u 17:15h iz grada, a sledeći tek u 19:30h. Mislim da se to ipak ne može porediti sa ponekim neostvarenim prolaskom na potezima 300 i 400. Pritom, redovna vozila na 470-ici su SOR iz poslednje serije i nepunih godinu dana star MAZ 203. Dešava se to i sa 474-kom sa samo 3 prolaska dnevno radnim danom i subotom. To je bilo nezamislivo do 2011, odnosno 2012 godine. Lasta je bila izuzetno pouzdana, a vozila dobro održavana. I u Lasti doduše, nije ista situacija od pogona do pogona.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=538456#p538456:14brzbfy je napisao(la):
Kesha » May 16th, 2018, 9:55 am[/url]":14brzbfy]Inače, već sam pisao da nisu retka ispadanja lastinih polazaka i na jednoj liniji kakva je 470-ica sa svega osam polazaka dnevno. Skoro se nije pojavio polazak u 17:15h iz grada, a sledeći tek u 19:30h. Mislim da se to ipak ne može porediti sa ponekim neostvarenim prolaskom na potezima 300 i 400. Pritom, redovna vozila na 470-ici su SOR iz poslednje serije i nepunih godinu dana star MAZ 203. Dešava se to i sa 474-kom sa samo 3 prolaska dnevno radnim danom i subotom. To je bilo nezamislivo do 2011, odnosno 2012 godine. Lasta je bila izuzetno pouzdana, a vozila dobro održavana. I u Lasti doduše, nije ista situacija od pogona do pogona.
Ako se ne pojavi šihtaš na nekoj liniji poteza 300 i 400 sa manjim brojem vozila , to mu dođe nekako slično ovom tvom primeru , iako tvoj primer ima veću težinu. Barem ja imam takav utisak na osnovu komentara vezano za pomenute poteze.
 
Po mom mišljenju i nije baš slično. Šihtaš možda ne izađe na neku od frekventnih gradskih linija, dok je to ipak redak slučaj sa linijama koje opslužuje tek nekoliko autobusa. Često se pominje linija 307, a ona ipak ide na 10 minuta u špicu. Nisam pročitao da se žale na neizlazak šihtaša na linije 303 i 304 recimo, koje baš i nisu preterano česte. Evo recimo, koristim 23-jku redovno. Čudi me da se ona slabo pominje, a dnevno se boga pitaj koliko polazaka ne ostvari usled nedostatka i vozača, a i ispravnog vozila. Poenta je da nemali broj frekventnih linija koje održava GSP imaju ispadanja u toku dana, dok se ovim manje frekventnim ipak pridaje više pažnje, pogotovu ako radi samo jedno vozilo. Situacija je jednostavno takva već izvestan period. Polasci treba da se ostvaruju redovno po redu vožnje i tu diskusije nema, a krajnje korisnike mnogo i ne interesuje srž problema. To nadležni obilato i koriste.

Kao što već napisah u prethodnom postu, nema se mnogo sa čim raditi, a opet sam GSP kao JKP ne može mnogo šta samostalno da uradi. Moraju se odvajati znatno veća sredstva za nabavku delova, a konačno se mora ozbiljno pristupiti obnovi voznog parka, toliko pominjanoj u medijima poslednjih par godina. Za ovu godinu toliko toga obećano, a nijedan tender još nije raspisan. Gde je onih obećanih 200 polovnjaka ne starijih od 5 godina i čak 100 autobusa sa klasičnim pogonom za ovu godinu? Grad se jednostavno ne bavi GSP-om u meri u kojoj bi trebalo. Kaiš odavno stegnut, plate najslabije među javno komunalnim preduzećima, uslovi rada takođe nisu za pohvalu. Ne mogu se očekivati ne znam kakvi rezultati bez adekvatnih ulaganja u sredstva za rad, infrastrukturu i na kraju kadrove. Činjenica je da GSP lošije funkcioniše od kad ga je Grad 2012 preuzeo, a od tad, kao JKP ima samo ulogu pružanja usluge prevoza putnika, bez da učestvuje u nabavci vozila, naplati usluge, a od formiranja Direkcije za javni prevoz, nema više nikakve veze ni sa formiranjem i ukidanjem linija i eventualnim izmenama pomenutih, a samim tim ni sa predviđenim redovima vožnji. Primera radi, uvede se potpuno nova linija 70 za koju je potrebno odvojiti čak 6 autobusa, a da se pritom uopšte ne pita dal, u ovom slučaju SP Kosmaj, u datom trenutku ima dovoljne kapacitete da je neometano opslužuje. Brojno stanje je jedno, za Grad jedino validan podatak izgleda, dok je stanje na terenu dosta drugačije. Kao odgovor na silu božiju problema, imaju skoro konstantna tumbnja autobusa po linijama između pogona GSP-a i privatnika bez pravih konkretnih rešenja.
 
Evo danas se pojavio šihtaš na 307 posle jedno 2 meseca. Pitanje je zašto je Gsp uzimao potez 300 ako ne može da ostvari polaske. A i nek za šihtaša gurnu neki bus sa linije 50 da odradi bar neki polazak.
 
Pa šta bi držao Kosmaj da nisu uzeli poteze 300 i 400? Linije koje su blizu pogona NBG. A da li bi to bilo opravdano i isplativo da bude u znatno većoj meri nego što je trenutno? Da su prepustili u startu još neke linije sa poteza 300 i 400 privatnicima , a ne samo 309 , situacija bi bila mnogo bolja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=538456#p538456:21r1zace je napisao(la):
Kesha » Sre Maj 16, 2018 9:55 am[/url]":21r1zace]Jedno vreme, pre jedno tri godine mislim, Kosmaj je stvarno imao mnogo paljevina za kratko vreme. Poslednje su bile one na liniji 302 prošle godine, i od tad nije bilo većih požara koliko znam. Nažalost, tu je zato Karaburma sa svojih nekoliko požara uglavnom na Japancima u proteklih nekoliko meseci. Od nekih 190 vozila, tek 49 je mlado (LE i M), dok su ostala deset i više godina stara sa jako velikom kilometražom. Teško je njih čak i uz dobro održavanje držati u voznom stanju. Sve se svodi na krpež. Otkloniš jedan problem, a drugi se odmah potom pojavi i tako u krug, pošto se i od tako izvoženih vozila očekuje da rade i preko 20h dnevno. Da bi se velika većina njih dovela do nekog pristojnog i mehaničkog i estetskog stanja, potrebno je isuviše i vremena i novca, a usled višegodišnjeg ne baš adekvatnog održavanja. Kad se već vozila toliko eksploatišu, potrebna je i znatno češća i obimnija nabavka novih vozila, takva da rade do nekih 12 godina u proseku i da ne prelaze mnogo preko 1.000.000 kilometara u našim uslovima eksploatacije. Privatnici većinom zato dosta bolje i rade, jer oni ipak ne moraju da se bore sa vozilima starijim od deset godina sa milionima pređenih kilometara iza sebe. Grad zna privatnicima da odredi pomenute parametre, što jeste za pohvalu, al zato nije godinama sposoban da omogući normalno funkcionisanje GSP-a, a kao njegov vlasnik i osnivač. Grad je ipak odgovaran za funkcionisanje svih javno komunalnih preduzeća. U Kosmaju radi još uvek garažni broj 2 recimo, autobus proizveden 1993 godine. 25 godina staro vozilo.

Lasta je pak nabavila dosta novih vozila tokom protekle dve godine. Prigrad se jeste malo upristojio, ali ipak je to još daleko od onog perioda pre 2011 godine. Prema mojim iskustvima, higijena u Lasti je dosta iza one u SP Kosmaj. Može se naći i poneki ne baš čist "kosmajac", ali su, bar koliko sam ja mogao da primetim, vozila uglavnom pristojna po tom pitanju. U Lasti se već bave glupostima tipa postavljanja zavesa u gradske autobuse, kao potpuno nepotreban detalj koji se pritom retko pere, pa izaziva gađenje na sam pogled. Stranice su često baš crne i šarene, tapaciri na sedištima usijani i dosta prijavi. Plafone kao da nikada ne peru, kao i vrata. Šipke mogu landarati i po nekoliko meseci, kao što i vrata mogu da ne rade nedeljama. Vrlo malo pažnje se generalno poklanja izgledu i urednosti enterijera. E sad, što se održavanja mehanike tiče, teško je reći zbog već pomenutog velikog broja mladih vozila. Starija su daleko od dobrog bar što se tiče onih koja saobraćaju avalskim potezom. Puštaju vozila koja je korozija dobrano načela, pa nije retkost da fale i nemali delovi oplate. Kosturi tek mogu da zamislim kakvi su. Uzevši u obzir sve gore navedeno, ipak bih rekao da je Kosmaj malo ozbiljniji po pitanju održavanja, imajući u vidu prosečnu starost njihovih i lastinih vozila.

Inače, već sam pisao da nisu retka ispadanja lastinih polazaka i na jednoj liniji kakva je 470-ica sa svega osam polazaka dnevno. Skoro se nije pojavio polazak u 17:15h iz grada, a sledeći tek u 19:30h. Mislim da se to ipak ne može porediti sa ponekim neostvarenim prolaskom na potezima 300 i 400. Pritom, redovna vozila na 470-ici su SOR iz poslednje serije i nepunih godinu dana star MAZ 203. Dešava se to i sa 474-kom sa samo 3 prolaska dnevno radnim danom i subotom. To je bilo nezamislivo do 2011, odnosno 2012 godine. Lasta je bila izuzetno pouzdana, a vozila dobro održavana. I u Lasti doduše, nije ista situacija od pogona do pogona.
Moram da te demantujem,garazni broj 2 je 1996 godiste...isto kao i GB 10 koji radi na 53.....mada si ionako stari ko Biblija...ceo taj kontigent je dosao 1996...
 
Hm, da GB2 jeste iz 1996, a pripadao je seriji 101-ica iz pomenute godine garažnih brojeva 2, 3 i 4. 10-tka (IK103) je već bila deo znatno većeg kontingenta vozila isporučivanih između 1996 i 1999 godine, a poslednji u nizu je GB38 koliko znam. Mislio sam da se prestalo sa proizvodnjom 101-ica nakon pojave znatno modernije 103-jke 1994 godine. Zanimljivo je da je prva 103-jka do juče radila u Subotici, kao i to da je bila znatno modernija i bolje opremljena od onih isporučivanih Beogradu do početka 2000-tih. Pored toga što nosi motor iza pogonske osovine po prvi put, imala je čak i lepljena stakla, malo drugačiju karoseriju sa proširenjima u donjem delu, kao i malo drugačiji enterijer sa plastičnim sedištima. I da, umesto ručnog tu je bio automatski menjač. Šteta što za Beograd nisu kupovane u takvoj opremi, a ne onako "ogoljene varijante" sa izuzetkom GB1, jedine i svima dobro poznate 103-jke sa četvoro vrata.
 
Sto se tice uvodjenja linija, to treba ponuditi liniju na tender svim grupacijama koja ucestvuje u sistemu JGPa. Za liniju 70 ovakvu kakva je problem je sama trasa linije, a sa druge strane Kosmaj nije trebao da je preuzima vec neko od privatnika koji imaju garazu u blizini Bezanijske Kose i same Ikee. Nisu sva ukljucenja i iskljucenja sa B.Kose, ali ok. A tek sta vozi na toj 70 je sramota na sta lici!
 
Vrh