Šta je novo?

Prijepolje

Jedna od razvojnih šansi Prijepolja je i turizam, pored nap. uzgoja i prerade voća. Autoput se nedavno približio Zlatiboru i nadam se da će biti izgradjen do njega kod Mačkata. Prijepolje je na oko 70km ili sat vremena vožnje od Zlatibora koji ubrzano postaje veliki turistički centar. Zato bi trebalo stalno promovisati turistički potencijal kao pre nekoliko dana i privući deo turista sa Zlatibora u grad i okolinu.

 
Treba mi potvrda informacije - od Vodene Poljane pa do Gornjeg Pravoševa je asfalt ?
Uzan put, u kakvom stanju ?

Pa evo da sam sebi odgovorim ;)

Na prevoju Zlatar skrećemo desno:

01.jpg
02.jpg
03.jpg


Sa poslednje slike vidimo da se ovuda može i do Prijepolja, što će biti predmet zasebne poruke.

Posle 3km odličnog puta stižemo do šumske kuće na Vodenoj Poljani i skrećemo levo prema Gornjem Pravoševu,
naravno nema nikakvog znaka. Put je dug 3km:

05.jpg
06.jpg
07.jpg


Put je nov, asfalt do kraja. Uži je ali bez zamerke.

Stižemo na cilj - Gornje Pravoševo :

09.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg


Dalje idemo peške do raskrsnice za Prijepolje, via G.Pravoševo. To naglašavam jer se do iste raskrsnice može stići sa V.Poljane ako se produži
pravo šumskim putem, podno vrhova Zlatara.

16.jpg

14.jpg
15.jpg



Ovaj put je mnogo bolji i lako se može običnim autom:

19.jpg


Strelicom je označeno otprilike mesto raskrsnice za Prijepolje:
21.jpg


Kao što vidite sasvim ok šumski put, bez kamenja, stenja rupa ...

Ovde je strelicom označen kanjon Mileševke:

18.jpg


... a ovde G.Pravoševa, iza brda:

22.jpg


I evo nas do raskrsnice u šumi. Levo put iz G.Pravoševe, sasvim desno direkt sa V.Poljane, a strelica za Prijepolje,
što će biti predmet druge poruke:

23.jpg
 

Prilozi

  • 17.jpg
    17.jpg
    242,4 KB · Pregleda: 12
  • 16.jpg
    16.jpg
    255 KB · Pregleda: 10
Poslednja izmena:
Stavu neku trasu na mapama, nemam pojma kuda si prošao 😂
 
I jedna mala dopuna, za one koji žele tuda da idu,
jer naravno nema nikakvih putokaza:

DSC_9166.JPG


Na kraju puta iz G.Pravoševe, iza naših leđa, je raskrsnica u šumi.
Put desno vodi do poslednje fotke iz prethodnog posta, dakle raskrsnice za Prijepolje.
Oko 500 metara.
 
Poslednja izmena:
Taj put za Prijepolje vodi preko Kosatnice i Mileševa, a bilo je priče da će on biti asvaltiran do Vodne Poljane.

1000006958.jpg
 
U nastavku te ulice, koja je sada slepa, je Vladičanski dvor. Ulica je zatvorena već 25 godina bez razloga, tj. za potrebe dvora, mada ruku na srce do pre par godina i nije bilo velike potrebe za putem. Sada bi zaista bilo dobro otvoriti ulicu, budući da se automobili parkiraju u jednoj traci, zbog kafića i lokala tu. Crkva ima parking mesta pored svog objekta, ne vidim razlog zašto se ne bi otvorila ulica i još jedan izlaz na magistralu (gde bi bio neophodan kružni tok, za šta ima dovoljno mesta). Nezgodan je izlaz za selo Dušmanići tu doduše zbog ugla skretanja, ali verujem da se može rešiti.

Sa leve strane ulice, gledajući iz grada ka dvoru, stoje "privremeni" objekti, davno napravljeni, građeni i dograđivani van svojih originalnih dimenzija. U istoj ulici, pre 15 godina, srušeni su objekti kako bi se otvorio pogled na Lim i grad, dobila široka pešačka staza, zelena površina. Ove sad lokale nema šanse da sruše, delom i zbog otpora građana, uništavanja biznisa, a delom i zbog samih vlasnika objekata.

Mada, da se ja lično pitam, sve bi to bila pešačka zona, naročito nakon izgradnje nove ulice, koje je planirano.
 
U nastavku te ulice, koja je sada slepa, je Vladičanski dvor. . .
Od kraja te ulice do mosta je i neki "divlji"(?) parking, Rimokatolička kapela i sportski tereni koji su planirani za rekonstrukciju. Ima tu dosta posla da se sredi taj deo priobalja i možda izmesti ili uredi taj parking.
1000007001.jpg
 
Poslednja izmena:
Apsolutno se slažem, treba da se skloni taj parking, kako bi kapela došla do izražaja, jer je ona simbol našeg grada, i da se uklopi u tu celinu: 4. decembar (spomenik Prijepoljskoj bici) i park prekoputa njega koji je skroz zapušten, most, sportski tereni ORSI, katolička kapela, Lim, Vladičanski dvor.

Taj parking je "nasut" jer je brdo tačno na tom mestu klizilo, verovatno su taj materijal posle nekog klizišta samo "ubacili" u Lim. Već odavno je to zaustavljeno, ali sam beton (kamen) koji drži brdo je odavno već okrenut naopako.
 
Put Zlatar-Vodena Poljana-Prijepolje

Na prevoju Zlatar skrećemo za Vodenu Poljanu, prolazimo šumarski dom i produžavamo pravo:

00.jpg
01.jpg
03.jpg
04.jpg


Put prolazi ispod dva najviša vrha:

05.jpg


i nastavlja do raskrsnice za Prijepolje:

06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg


Prosta aritmetika kaže da smo od silaska sa magistrale pa do ovde prešli trećinu puta !

Kreće spuštanje:

10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg


Iza naših leđa sa prethodnog snimka je kratak travnati put do šumarske kuće:

15.jpg
16.jpg


Vraćamo se na put i konačno se nešto i vidi:

17.jpg
18.jpg
19.jpg


Konačno počinju i stalno nastanjene kuće.

Kao što ste videli put nije strašan.
Dosta krivuda, do kraja, zbog velike razlike u nadmorskoj visini, skoro 1000 metara.
I samo da napomenem da u gornjem delu - od V.Poljane do raskrsnice za Prijepolje - nema nikakvih uspona,
put je skoro horizontalan !
 
Nastavljamo do kraja.
Negde sa pozicije prethodne fotke pogled unatrag:

20.jpg


Gornja strelica ukazuje otprilike mesto odakle je počelo spuštanje, dakle one reskrsnice za Prijepolje.
Donja strelica je pozicija pokazane šumarske kuće.

Pogleda naniže - stena sa krstom iznad manastira:

21.jpg
22.jpg


Dakle približavamo se kraju.

23.jpg
24.jpg
25.jpg


I šta ovo bi - asfalt ...

26.jpg
27.jpg


Ali avaj - kako je iznenada počeo iznenada prestaje posle 2-3km i sve po starom do kraja:

28.jpg
29.jpg


Iza mojih leđa je manastir.
Put je najlošiji u donjem delu.
Ima dosta zaseoka i verovatno veliki saobraćaj skida makadam.
 
Imam ja jedan doprinos temi, stari put Sjenica Prijepolje.

Deo je između 4 zaštićena područja (Jadovnik, Klisura reke Mileševke, Zlatar i Uvac). Put kreće 2km nakon Aljinovića (iz pravca Zlatara), odnosno 2km pre (iz pravca Sjenice).

Počinje prvih 200m asfalta, sa dodatnim nasutim putem, nasutim za potrebe farme. Nastavak puta prema Karauli i Mileševom dolu je u lošem stanju. Imaju i neka skretanja gde je put nasut i u nešto boljem stanju. Moguće je proći malim autom do Karaule, ali nije baš preporučljivo, ide se prvom brzinom. Ravni delovi su okej, problem su usponi, koje kiša kvari. Do sela Karaula se ide uzbrdo (oko 1350-1400mnv), nakon toga se silazi 3-4km do sela Milešev do, i mosta preko reke Mileševke (oko 1000mnv). Tu deonicu sam išao peške.

Dalje nisam išao ovaj put, ali sledi blagi uspon, a zatim dug spust (još oko 15-ak km) do Prijepolja, prolazeći kroz Kaćevo, Hisardžik, do Prijepolja, tačnije do Begovog mosta, koji je 1km nizvodno od Mileševe i gore prikazanog puta od strane Vlaste.

Priroda je zaista nestvarna, prelepe šume, pogledi, na sve strane.

Sam kraj puta od 22-23km (deo kroz Hisardžik pre svega) ima i asfaltirane deonice, dok je ovaj deo skroz neasfatiran. I tu se može ići u 2 puta, preko Bjelobaba (originalni stari put i čuvene krivine) i Hisardžiku, gde ima asfalta. To je donedavno (do pre par godina) bio zvaničan državni put.

Taj put je davno trebalo da bude zamenjen onim tunelima kanjonom Mileševke do Aljinovića, što je isto odavno napušteno, a poslednje je da će uključenje na brzi put biti preko magistrale ovim putem preko Kosatice, koji je Vlasta pokazao.

Do tada, ako idemo za Sjenicu, koja nam je susedna opština, moramo ići do Varoši, pa preko Zlatara. Bijelopoljci bar mogu preko Kumanice, Prijepoljci ni to. Svakako nije praktično, ali nemamo direktnu vezu, što je malo neobično.

Edit: sitne greške

1000041101.jpg
 
Vrh