Šta je novo?

Prijepolje

Screenshot_20231013_095107_Photos.jpg

Screenshot_20231013_094409_Photos.jpg


Tuneli su u dobrom stanju ja bih rekao, ovo je izvan tunela kako izgleda. Imajte u vidu da put nije održavan 40 godina.
IMG-51f0ba4c432f24176816fb2dd3809661-V.jpg
IMG-d8b9d8b3ff99a6d0bf2209e111171df3-V.jpg
IMG-867b46ff58ad3baadd881ea5cf271662-V.jpg


Slike su od 2021-e, 20-i mart, još je snega nekog bilo, i ovo je put od Manastira do Sjenice koji nikad nije završen, nije put do manastira, koji je normalna široka magistrala, sa pomalo propalim asfaltom, ali ništa alarmantno poput recimo put Priboj Bistrica koji je u užasnom stanju, ili oni krš putevi po Vojvodini oko Bačkog Petrovca kakvi su bili (mislim da sam čuo da su urađeni). Za koji dan slikaju i šta je urađeno do sad (samo ovi potporni zidovi od kamena, kao što je Dragan objavio).
 

Prilozi

  • IMG-51f0ba4c432f24176816fb2dd3809661-V.jpg
    IMG-51f0ba4c432f24176816fb2dd3809661-V.jpg
    61,2 KB · Pregleda: 175
Put može da se očisti i osposobi za kamione i gradjevinske mašine koje će biti potrebne da se izgrade još 4 manja tunela od ukupno oko 650m i da se probije ostatak puta kroz klisuru. Znači do sada je možda uradjeno 2/3 puta i tunela, a to i nije tako malo na takvoj deonici.
 
U najnovijoj kategorizaciji puteva i dalje stoji "državni put IIA reda br.200".

IMG_20231017_200004.png

 
Na terenu postoji postoji 9km do manastira Mileševe i 1km do restorana "Kanjon", a sa druge strane klisure 3-4km asfaltiranog puta kod Aljinovića. U klisuri je oko 50% uradjeno makadamskog puta i 600m tunela. Znači potrebno je izgraditi još 5km puta u klisuri i 550m tunela.Deonica prema manastiru se upravo radi i većim delom će ustvari biti ulica.
IMG_20231017_081054.jpg
 
Zna li neko nekog iz CIP-a? Ja sam im pisao, al verovatno ih baš briga da mi odgovore.
 
CIP se dopisuje samo sa nadležnim ministarstvom, a našao sam snimak iz Skupštine od 27.4.2023. u kojem na pitanje U.Zukurlića (4:00) min.Vesić odgovara (6:50) u vezi ovog puta. Vesić pominje da se još pedesetih godina planirao put Prijepolje - Sjenica, pa to samo može da ovaj bude kroz klisuru reke Mileševke.

On u odgovoru lupeta kako će put biti projektovan u sklopu projektovanja autoputa do D.Poljane, ali ovaj put se ukršta sa putom N.Varoš - Sjenica i nema nikakve veze sa autoputem. Zato bi trebalo tražiti da se "Mileševski koridor" posebno tretira, a ne u nekoj lažnoj priči sa autoputem do kojeg ide preko Sjenice.

 
Poslednja izmena:
CIP nije ovde bitan u donošenju "političke odluke" da se bar uradi snimanje stanja na trasi i predhodni Idejni projekat sa nekom okvirnom cenom za završetak radova u klisuri Mileševke.

Prvo je potrebno ubediti političare na lokalu i regionu da objasne državnim vlastima kako je potrebno bar za početak uraditi dokumentaciju, pa kad bude para onda početi i radove.
 
Ovo je idealan projekat za one "zaslužne" građevince tipa Novi Pazar put, jer je tu negde u okviru njihovih mogućnosti i ima dosta objekata što znači dosta love. Takođe je i politički aktuelno da se ulaže u ovaj deo zemlje. Ako njima to neko predoči, oni će ga i izgurati i naći finansiranje. Ja sam već pisao da domaće firme nisu probile tunel u Srbiji već 15 godina, evo ovo je možda šansa da se stvori ponovo taj kadar.
 
Trebalo bi da se probije još nekoliko kratkih tunela ukupne dužine oko 550m. To je po starom projektu, ali možda se po nekom budućem projektu izgradi i neki duži tunel.
 
Sve manjinske stranke u Sandžaku su za Vučića (sem Ugljanina kog oni neće). Da bi se svi namirili, neophodno je da se dobiju neke mrvice. Pre se nije dobijalo ništa, sada su shvatili da im je ovamo najveća baza otprilike.

U Prijepolju je 40 od 41 odbornika vlast, a oni su iz 7 koalicija (i ko zna koliko partija, što je još veći apsurd jer su svi zajedno u vlasti):

Vučić/SPS/PUPS/... 16
SDP (i ostaci LDP) - Ljajić 11
SPP - muftija (raspali se na 2 stranke u PP) 4+4
DPS - lokalna stranka 3
Lutka - lokalna stranka 1
Za čisto Prijepolje - lokalni pokret 1

Jedina opozicija je SDA (Ugljanin), 1 odbornik.

E sad problem u Prijepolju jeste što nije u centru pažnje Beograda (jer se gleda kao nešto što pripada bošnjačkim strankama), a nije ni u interesu Novog Pazara, jer ima 50% Srba, i generalno nije toliko nacionalno orijentisan narod kao u Pazaru, Sjenici, Tutinu.

Tako da se niko tu ozbiljno ne bori, zato i nema puteva i investicija. Da je lokalna vlast malo agilnija i sposobnija (složnija 😁 - iako su svi u vlasti), možda bismo i dobili nešto, čak i dosta toga. Ovako su to sitni politički poeni, ne mogu biti svi namireni, a ne mogu svi ni da se pitaju i da puštaju druge da napreduju bez njih.

Ako 50m asfalta donosi glasove vlasti (72,5% Vučić na predsedničkim, 45,8% SNS na istim izborima - samo parlamentarnim), nema potrebe cimati se za ozbiljne investicije. Prijepolje nema nijednu građansku stranku nažalost, najbliže tome su DPS i SDP, a ima neverovatan potencijal za to. Uglavnom se sve svodi na nacionalnost - Srbi za SNS i neke druge "desno" stranke, muslimani za ove bošnjačke stranke, i nešto malo odstupanja kod SDP-a, DPS-a i verovatno i SNS-a na Vučićevoj popularnosti.

Cilj mi nije da pričam o politici, već da pokažem još jedan ugao zašto u Prijepolju nema nekog napretka i investicija.
 
Sve manjinske stranke u Sandžaku su za Vučića (sem Ugljanina kog oni neće). Da bi se svi namirili, neophodno je da se dobiju neke mrvice. Pre se nije dobijalo ništa, sada su shvatili da im je ovamo najveća baza otprilike.

U Prijepolju je 40 od 41 odbornika vlast, a oni su iz 7 koalicija (i ko zna koliko partija, što je još veći apsurd jer su svi zajedno u vlasti):

Vučić/SPS/PUPS/... 16
SDP (i ostaci LDP) - Ljajić 11
SPP - muftija (raspali se na 2 stranke u PP) 4+4
DPS - lokalna stranka 3
Lutka - lokalna stranka 1
Za čisto Prijepolje - lokalni pokret 1

Jedina opozicija je SDA (Ugljanin), 1 odbornik.

E sad problem u Prijepolju jeste što nije u centru pažnje Beograda (jer se gleda kao nešto što pripada bošnjačkim strankama), a nije ni u interesu Novog Pazara, jer ima 50% Srba, i generalno nije toliko nacionalno orijentisan narod kao u Pazaru, Sjenici, Tutinu.

Tako da se niko tu ozbiljno ne bori, zato i nema puteva i investicija. Da je lokalna vlast malo agilnija i sposobnija (složnija 😁 - iako su svi u vlasti), možda bismo i dobili nešto, čak i dosta toga. Ovako su to sitni politički poeni, ne mogu biti svi namireni, a ne mogu svi ni da se pitaju i da puštaju druge da napreduju bez njih.

Ako 50m asfalta donosi glasove vlasti (72,5% Vučić na predsedničkim, 45,8% SNS na istim izborima - samo parlamentarnim), nema potrebe cimati se za ozbiljne investicije. Prijepolje nema nijednu građansku stranku nažalost, najbliže tome su DPS i SDP, a ima neverovatan potencijal za to. Uglavnom se sve svodi na nacionalnost - Srbi za SNS i neke druge "desno" stranke, muslimani za ove bošnjačke stranke, i nešto malo odstupanja kod SDP-a, DPS-a i verovatno i SNS-a na Vučićevoj popularnosti.

Cilj mi nije da pričam o politici, već da pokažem još jedan ugao zašto u Prijepolju nema nekog napretka i investicija.

Komsija svaka cast na analizi. Tacno kako I jeste.
 
E sad problem u Prijepolju jeste što nije u centru pažnje Beograda . . Da je lokalna vlast malo agilnija i sposobnija . .

@dzokar . . čestitam :) izabran si za vodju Radne grupe "Mileševski koridor".

Poznaješ situaciju i političke prilike na terenu, pa trebalo bi angažovati neke lokalne medije (portale i tv-stanice), neke ljude iz gradjanskig sektora bez obzira na stranačku ili nacionalnu pripadnost, a sa ciljem da se ponovo pokrene projekat za put od manastira Mileševa do Aljinovića, tj. put Prijepolje - Sjenica.

Biće izbora za dva meseca, a biće i na lokalu u Prijepolju jer je gradonačelnik podneo ostavku. To je sada prilika da se "Mileševski koridor" uvrsti kao jedna od tema u predizbornoj kampanji. Verujem da će sve stranke dati podršku takvom predlogu, samo ih treba pitati o toj temi.

Drugo, U.Zukorlić je potpredsednik Skupštine, a još značajnije je što njegova stranka SPP ima ministra u vladi sa regionalni razvoj. Edin Đerlek je mlad i energičan političar, pa bi njega trebalo angažovati da promoviše ovaj projekat i traži od min.Vesića da se za početak uradi "Idejni projekat".
 
PS
U predhodnom postu sam pisao o U.Zukorliću i njegovoj stranci SPP jer su oni iz Sjenice koja je takodje zainteresovana za put do Prijepolja. Osim toga oni su deo aktuelne vlasti i mogu da utiču da se pokrene bar izrada dokumentacije.
IMG_20231020_051108.png

Inače, sve državne puteve održavaju "Putevi Srbije", pa pošto je ovaj put "Prijepolje - Aljinovići" IIA reda morao bi da bude stalno prohodan, ali nije. Zato bi trebalo uputiti vladi "Zahtev" da "Putevi Srbije" počnu sa izradom projekta.
 
Poslednja izmena:
Prošao sam malopre jednim delom puta, moram reći da su dosta uradili za ovih mesec dva što nisam bio, bar ovaj deo što sam video.

Naravno, ovo se odnosi samo na ono što je rađeno, a to su potporni zidovi, sa obe strane. Deluje mi da su u prvom delu puta (do OŠ Sveti Sava sa leve strane puta prema manastiru) uradili sve zidove, to je deo prema kućama. Prema reci isto deluje da je dosta urađeno, vidim da još ima onog kamenja. Dalje nisam išao.

Mrak se spremao, a žurio sam, pa nisam slikao, ali tu sam narednih dana, pa ću otići 😁
 
. . to su potporni zidovi, sa obe strane. . Prema reci isto deluje da je dosta urađeno, . .
Dobro je što prvo rade regulaciju Mileševke i potporne zidove da stabilizuju teren. Druga faza će biti izgradnja infrastrukture ( kanalizacija, razni kablovi, . .) koja će biti ispod puta, pešačke i biciklističke staze. Tek na kraju će biti asvaltiran prošireni put, te dve staze i postavljeno ulično osvetljenje do manastira.
 
Izvinjavam se što nisam lepo ubacivao slike, sa telefona sam 😁 I izvinjavam se na duplim postovima.

Uglavnom - kao što vidite, ima na dosta mesta da je završeno, posebno sa leve strane puta. Sa desne ide malo sporije. Gore prema manastiru nisam išao do kraja (al iz daljine, deluje mi da nije ništa rađeno oko Begovog mosta). Nije bilo radnika da pitam detalje, al ako stignem narednih dana, pitaću kako ide 😁
 
@dzokar , bravo za slike i nema razloga da se izvinjavaš. Trebalo je uslikati onolike tone kamena, a nisu to baš tako mali radovi. Mileševka je bujična reka, ali sada je obala obezbedjena i takvi zidovi će omogućiti nastavak radova na putu/ulici do manastira.
 
Vrh