Šta je novo?

Prijepolje - man.Mileševa - Aljinovići

dragan

Professional
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
12.329
Pohvaljen
5.367
Lokacija
Fruška gora
Državni put br.200 drugog A reda "Prijepolje - manastir Mileševa - Aljinovići" je počeo nedavno da se gradi samo do manastira, a deo kroz klisuru reke Mileševke još čeka nastavak gradnje koji je počeo pre 75 godina. Ovo je članak iz 2015god sa istorijatom gradnje ovog puta.

IMG_20231005_062529.png

 
Poslednja izmena:
Realno, šteta je što ovaj put nije napravljen da kraja, kada je već toliko bilo urađeno, probijeni tuneli itd. Put je i najbrži način da Prijepolje dođe do autoputa u Dugoj Poljani što se vidi iz karte koju je @dragan priložio.
 
Nažalost, nastavak tog puta se nikad neće raditi. U to sam siguran 99,9%. Praviće se samo do manastira put.

A sad alternative:

U Prijepolju (vlast je u sastavu SNS, SDP i SPP - muftija) najavljuju ovih dana sastanak sa Vesićem da se reši priključak opština Nova Varoš, Priboj i Prijepolje sa autoputem. To bi bio neki brzi put, nešto tako. Ne zna se gde bi se spajao još, pominju se Štavalj, Duga Poljana itd.

Druga alternativa (imao je čak i neki nacrtan plan) jeste da se pravi put negde od skretanja za Kolovrat (put za Pljevlja), preko Lima, pa u brdo, čini mi se da su 2-3 tunela planirana, i da se izađe opet negde u Aljinoviće. Evo link otprilike (izvor je bivši predsednik turističke organizacije PP, funkcioner SPS-a):

Nešto ni u ovu priču ne verujem, sve mi je to nerealno, negde će se nešto raditi, ali kako i kad, deluje da niko ne zna. Predaleko je taj autoput od Prijepolja nažalost.

Kad smo već kod manastira, najavili su da će ove godine asfaltirati put manastir Mileševa - Vodena poljana (Zlatar), to je seoski put širine 3m, preko Kosatice (ko zna krivinu iznad manastira Mileševa, tu se skreće). Time bi se do Zlatara stizalo za 15-ak minuta umesto pola sata. To je izvesno da će se raditi rekao bih.

A za manastir se rade 3 projekta u suštini, korićenje reke Mileševke, kanalizacija sa preradom otpadnih voda i ovaj put sa pešačkom i biciklističkom trakom. Sve ide dosta sporo, trenutno se rade ti betonski gabioni ili kako se već kaže (potporni zidovi od mreže napunjene kamenom), to se počelo bilo i išlo je dosta solidno na par lokacija, najviše prema reci. Iskrčeno je i rastinje u koritu reke za te potrebe tamo gde je neophodan zid.
 
Put je i najbrži način da Prijepolje dođe do autoputa . .
Da, to bi bila najkraća veze Prijepolja sa autoputem za CG, Sjenicom i dalje . . ako se jednom izgradi. Sada je počela da se gradi prva deonica do manastira Mileševa koja će ustvari biti više ulica ili mali "bulevar" sa uličnim osvetljenjem, kanalizacijom, strujnim, optičkim i tefefonskim kablovima. Izgradiće se i biciklistikča i pešačka staza do manastira po rečima izvodjača radova pre tri meseca.
 
Ко је луд да иде из Пријепоља до Дуге Пољане да би се укључио на аутопут за Бг, кад се (чак и са тим новим путем) Мачкату брже стиже, па да иде километрима више, плаћа већу путарину и све преко много хладнијег и негостољубивијег терена? Него да су паметни па да траже реконтрукцију магистрале и додавање треће траке на успонима као што је одрађено око Драглице.
 
Upravo tako, put do Duge Poljane jedino ima smisla ako se iz PP putuje na primorje. A što se tiče veze sa Beogradom jedino Autoput do Mačkata može povezati PP, PB i NV sa ostatkom Srbije, da ne ostanu slepo crevo. Nakon mačkata je sasvim solidan put sa tri trake na dosta mesta tako da spajanje sa Dugom Poljanom kao vezom sa Beogradom bi bilo suludo.
 
Priču o autoputu za CG možemo da nastavimo za jedno 10 godina, ako ga i tada budu izgradile dve države. Sada se gradi put do manastira Mileševa, a izgradnju kroz klisuru reke Mileševke niko i ne pominje u ozbiljnim planovima. Ta deonica do Aljinovića bi povezala Prijepolje sa Sjenicom i dalje sa N.Pazarom i Raškom. Sada se do Sjenice ide okolo preko Nove Varoši - karta u prvom postu.
 
Poslednja izmena:
опет су се сетили тог пута? дуго година је тај пут био заборављен (деоница после Милешеве). па онда се појавила прича да ће да крену (поново) да га граде, да би се повезао са ауто-путем, па се онда опет стало. ако мене питате, нема потребе градити нове коридоре и тунеле, када је ту већ изграђен значајан део свега. а да ли ће га Пријепољци користити да би изашли на ауто-пут до Београда? да, користиће га
 
Jako je veliki problem veza Prijepolja sa autoputem, baš je daleko. Naime, Priboj će se verovatno spajati za BG preko Bosne (dupla granica znam, al možda nekad EU ili slično) ili eventualno na Kokin brod pa Mačkat. To je naravno deo autoputa za Sarajevo preko Mačkata. Prijepolje će se verovatno (u smeru ka Beogradu) spajati na Mačkatu, to je jedino logično u sadašnjim uslovima, iako je dosta daleko. U drugom smeru, ako bude granice, možda će biti lakše otići na Gostun, pa Bijelo Polje i autoput.

(Ne pominje se više put preko Mileševa do Sjenice, samo da ne bude zabune).

Predsednik opštine PP (sad već bivši) je na sednici skupštine opštine rekao da je trebalo da se održi razgovor sa Vesićem, ali je on otišao u Kinu. Tu bi se razgovaralo sa predstavnicima Priboja, Nove Varoši i Prijepolja oko veze. Takođe, Usame Zukorlić je dolazio u Prijepolje pre neki dan, takođe pominje vezu sa autoputem, al otprilike za 3-4 godine kad i autoput bude postojao. SAT emisija isto pominje taj put u nedavnoj patroli za CG (epizoda sa putem preko Kumanice, mislim do Ulcinja).

U svakom slučaju, tako je kako je. Nije dobro, nije efikasno. Ta ulica do manastira je trebalo da se otvori za 800 godina postojanja manastira. Mislim da smo sad tipa na 803-4 godini. Jako sporo sve ide, ali to će se završiti. Inače, to parče puta od magistrale do manastira je 9km. Taj put postoji i jako je širok i sve. Planirani radovi su 2 godine, jeste da jedan deo prolazi kroz grad, ali 9km puta 2 godine... ne znam, to je po planu. Meni sve ovo nema nikakvog smisla. Put će se napraviti i biće bolje nego što jeste, posebno što će biti osvetljen, što će se ukrotiti reka i pre svega što će se kanalizacija rešiti (iz divljih naselja). Brine me što verovatno neće biti drveća, tako da ćemo verovatno dobiti samo beton, a često vozim bicikl prema manastiru, znam kako je toplo leti (po planu ima 2m trave između puta i pešačke staze).
 
Usame Zukorlić je dolazio u Prijepolje pre neki dan, takođe pominje vezu sa autoputem, al otprilike za 3-4 godine kad i autoput bude postojao.

Deonica od 9km do manastira je već ugovorena i biće izgradjena nap. do kraja 2025god., a u produžetku ima našto više od kilometra asvaltnog puta do restorana i ribnjaka "Kanjon". Svojevremeno je izgradjen put od oko 3km kod Aljinovića, koje je malo selo sa manje od 200 stanovnika, ali se nalazi na putu Nova Varoš - Sjenica.

Znači prema gornjoj karti "Puteva Srbije" ostaje da se uradi oko 11km u klisuri reke Mileševke, a tu je već izgradjeno oko 50% dužine tunela i dosta zemljanih radova, tj. put od tucanika. Pošto svi hoće vezu za autoput ova trasa prema Sjenici je optimalna za Prijepolje.
 
Poslednja izmena:
Ne znam koliko si upoznat, ali tu je put u jako lošem stanju, odroni su ogromni. Kolima može da se ide 1km od manastira prema restoranu Kanjon i putu za tvrđavu Mileševac i selo Hisardžik.

Dalje je nastavak tog puta koji je započet i koji naravno nije asfaltiran, ima 8 tunela koji su probijeni, a prohodno kolima je tipa još par stotina metala ili kilometar. To sad više liči na koju stazu nego na put (link na kraju posta).

U tunelima je sniman film Lepa sela lepo gore, scena sa drekavcem, a preko reke, ispod srednjovekovnog grada Mileševac su isposnice svetog Save (pećine skroz zavučene i do skora skoro nedostupne, urađena je i staza do njih koja je sjajna, nažalost, prvih 300-400m od ispod tvrđave nije). Tu (ovo je sve sa druge strane Mileševke), u podnožju tvrđave Hisardžik nalazi se i mala džamija, sa najstarijim Kur'anom na Balkanu (sveta islamska knjiga), star oko 400-500 godina. U podnožju je jedan simpatičan ribnjak - restoran - mini zoo vrt za decu, neverovatni turistički potencijali na malom prostoru. Savetujem svima da svrate i obiđu :) Sam kanjon je takođe fascinantan, a nedaleko odatle je i hranilište Beloglavog supa, mrkog medveda, vukova i ostalih divljih životinja. Nažalost, infrastruktura je jako loša.

Da bi se razumelo, prostor manastira i ta desna obala Mileševke (gledano u njenom toku) su praktično obronci Zlatara, pa se zato pominje put Mileševa - Kosatica - Vodena poljana (Zlatar), čime bi se još brže stizalo do manastira sa Zlatara.

Druga strana reke je praktično planina Jadovnik (savetujem da kucate na fb Udruženje građana Jadovnik - oaza netaknute prirode), tu se nalaze hranilišta beloglavog supa, mrkog medveda itd - mnogo interesantnih video snimaka imate na fb stranici udruženja:

U samoj blizini manastira (na obroncima Jadovnika praktično) je selo Hisardžik sa srednjovekovnom tvrđavom, džamijom sa najstarijim Kur'anom i Savinim isposnicama - pećinama u steni na kojoj je tvrđava, ali na jako nepristupačnom terenu. Sada ima staza pa je lako prići. Iako u Srbiji ima mnogo "Savinih" stvari, sasvim je izvesno i realno da je Sveti Sava mogao biti ovde jer je tu manastir Mileševa koji je izgradio kralj Vladislav (koji je kasnije preneo mošti Svetog Save u manastir Mileševa, do spaljivanja na Vračaru). Ne treba pominjati da je freska Belog Anđela u manastiru Mileševa, kao prva slika poslata u svemir - simbol mira.

Iako je teško pojmljivo, čuveni vodopadi Sopotnica pripadaju planini Jadovnik (budući da se za ove vodopade stiže skroz drugim putem, 12km od Prijepolja kanjonom Lima prema Crnoj Gori, pa onda uzbrdo). Sve u svemu, neverovatan potencijal, čak 3 zaštićena područja (Klisura reke Mileševke, Jadovnik-Ozren i Slapovi Sopotnice). Iskreno, samo time što u Srbiji stvari ne funkcionišu kako treba ovaj prostor nije Nacionalni park. Zaista ne znam zašto se toliko čeka sa tim, da li što nema inicijativa, ili zato što nije široko poznato javnosti.

Video trenutnog stanja puta:


Izvinjavam se za off, ali za razliku od mnogih turističkih lokaliteta gde se priče izmišljaju, ovde zaista ima toliko toga vrednog i neverovatno lepog, na sve strane, i žao mi je što u Prijepolju nažalost nema ni hotel (sramota me dok pišem), a ni turizam ne postoji, iako imamo 11 radnika turističke organizacije. To vam sve govori za šta služi turistička organizacija u Prijepolju.
 
@dzokar

Posle toliko decenija nije ni čudno da je put do tunela u tako lošem stanju, tj. da ima odrona i rastinja. Ali on ipak postoji jer morao je biti izgradjen kako bi se uradili svih 8 tunela. Kada se očisti i malo sredi može da posluži za dalje gradjevinske radove.

Nego, koliko ima takvog makadamskig puta ili koliko je daleko najdalji tunel od asvaltnog puta kod restorana "Kanjon"? Trebalo bi tražiti da CIP uradi jedan elaborat o trenutnoj situaciji i da predloži nastavak izgradnje sa okvirnom cenom.
 
Poslednja izmena:
Po ovim informacijama, najveći deo puta je i bio urađen. Evo najdetaljniji članak (novinarka je iz Prijepolja):

Od kanjona ja sam peške išao kroz 3-4 tunela, mrzelo me dalje, a mislim i da se posle toga dosta sužava staza. Automobilom može možda do prvog ili drugog tunela, tu je ogroman odron prošle godine (pogledajte u članku):

Tu su napravili kao neku stazu za šetnju (pranje para), postavili neke klupice, bukvalno jedna stena od otprilike 2-3 tone je pala pola metra od klupe (ako nađem sliku, postaviću).

Za kanjon se skrene dole autom 200m, a nastavak puta bi trebalo da bude pravo, tu kreće makadam, ima i neki kamenolom (ne znam je li aktivan). Odmah blizu kanjona ima par kuća (domaćinstvo Fazlić, imaju koze i prave kozji sir). Tu otprilike je najpoznatije PP je*alište da izvinete, jedno vreme je bila policija i branila zbog blizine manastira, iskreno ne znam je li to i dalje slučaj, al kad sam šetao gomila maramica tu dokle idu kola, tako da se verovatno i dalje koristi. 😁

Malo šale, ali iskreno, ovo više niko u Prijepolju ozbiljno ne pominje. Pominju se priključci na autoput, mada meni sve smrdi da to neće proći ovuda. Onaj plan CIP-a koji sam okačio (profil Svičevića) mi govori da se od ovoga odustalo. Mislim da više zbog toga što Prijepoljci sami ne veruju da tu može proći put.
 
Po ovim informacijama, najveći deo puta je i bio urađen. Evo najdetaljniji članak . . .
Video sam taj članak iz mog prvog posta i ako je sve to tačno onda je dosta uradjeno.
Onaj plan CIP-a koji sam okačio (profil Svičevića) mi govori da se od ovoga odustalo.
IMG_20231007_033551.jpg


Na tom planu je trasa od 28,5km sa dva dugačka tunela od 2500m i 2150m i verovatno dosta vlekom cenom, a kroz kanjon Mileševke je već uradjeno 50% tunela ukupno oko 600m. Zato bi Prijepoljci trebalo da traže izgradnju na ovoj mnogo kraćoj trasi, jer se već gradi put/ulica od 9km do manastira. Cena za već započetu deonicu kroz kanjon bi bila višestruko manja i zato mnogo prihvatljivija od strane države da se tako izgradi priključak na autoput.
 
Poslednja izmena:
Деда ме је као малог учио једну чобанску песму:
Ој Златару златан ли си,
Ој Голијо гола ли си,
Јадовниче јадан ли си.
Јаој нама међу вама.

Извињавам се на малом скретању са теме. Надам се да ће ти прелепи крајеви одакле вучем корене мало да просперирају пошто имају огромне потенцијале.
 
Vrh