Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Mene zanima ko i na osnovu čega određuje ove dodatne polaske? Linjje 450 i 491 su i do sada išle poluprazne, gotovo prazne van špica, sada se na 450 dodaje 8 polzaka sa Trošarine i 8 iz Sopota. Na 491 se dodaje 11 iz Mld i 11 sa Trošarine, a ona i sada piči potpuno prazna sa po 3-4 putnika od Mld prevozi samo do Ralje ko ide. Avalskim putem ima još i 408 na svakih 35 minuta koja završava na sredini Avalskog puta na Druminama, pa vi sada vidite koliko će to polazaka nepotrebno ići preko Ralje ...
Dok su ljudi iz Male Ivanče i Popovića godinama pisali peticije, žalbe, non stop sam se ja žalio Sekretarijatu, jer prevoz kao da nemamo, tražili smo i produžetak linije 408 i ništa, a sada na 470 dodaju jedan prolazak iz M.Ivanče i jedan sa Trošarine, a linija 470 sada ima 6 polazaka iz Bg i 8 iz Ivanče,, znači za 3000 ljudi koliko nas ima u Popoviću i Maloj Ivanči, dovoljno 17 polazaka i smatraju da je nepotrebno produžiti 408 do nas, ali je Ralji koja ima takođe 3000 stanovnika preko potrebna 408 sa 60 polazaka i još 450 i 491 ....
Ovo je strašno šta se radi, ali kad su ljudi iz M.Ivanče i Popovića glupi i ćute i treba im ukinuti načisto prevoz, pa polako od Drumina ili Avalskog Cveta pešaka....
Ripanjci su davnih osamdesetih blokirali puteve da bi im pustilii normalan prevoz i liniju 405, jer kod nas se izgleda nikada ništa nije moglo postići molbama i razgovorom ljudskim
 
Avalske linije su imale više putnika (i smisla) kada su išle do centra grada. Trenutno se više stanovnika snalazi do Malog Požarevca i ostalih konekcija ka centru jer do Voždovca ima smisla samo ako ideš u taj deo grada. 408 se trenutno 100% preklapa sa 470 i 491 i to je potpuno suludo.

Mnogo bolja opcija su brze, pouzdane i česte veze do glavnih Hub-ova i jednostavno presedanje do krajnje destinacije, umesto 6 polazaka za Stojnik koji kad okruži po selima, treba mu skoro 2 sata do poslednje stanice
 
Mene zanima ko i na osnovu čega određuje ove dodatne polaske? Linjje 450 i 491 su i do sada išle poluprazne, gotovo prazne van špica, sada se na 450 dodaje 8 polzaka sa Trošarine i 8 iz Sopota. Na 491 se dodaje 11 iz Mld i 11 sa Trošarine, a ona i sada piči potpuno prazna sa po 3-4 putnika od Mld prevozi samo do Ralje ko ide. Avalskim putem ima još i 408 na svakih 35 minuta koja završava na sredini Avalskog puta na Druminama, pa vi sada vidite koliko će to polazaka nepotrebno ići preko Ralje ...
Dok su ljudi iz Male Ivanče i Popovića godinama pisali peticije, žalbe, non stop sam se ja žalio Sekretarijatu, jer prevoz kao da nemamo, tražili smo i produžetak linije 408 i ništa, a sada na 470 dodaju jedan prolazak iz M.Ivanče i jedan sa Trošarine, a linija 470 sada ima 6 polazaka iz Bg i 8 iz Ivanče,, znači za 3000 ljudi koliko nas ima u Popoviću i Maloj Ivanči, dovoljno 17 polazaka i smatraju da je nepotrebno produžiti 408 do nas, ali je Ralji koja ima takođe 3000 stanovnika preko potrebna 408 sa 60 polazaka i još 450 i 491 ....
Ovo je strašno šta se radi, ali kad su ljudi iz M.Ivanče i Popovića glupi i ćute i treba im ukinuti načisto prevoz, pa polako od Drumina ili Avalskog Cveta pešaka....
Ripanjci su davnih osamdesetih blokirali puteve da bi im pustilii normalan prevoz i liniju 405, jer kod nas se izgleda nikada ništa nije moglo postići molbama i razgovorom ljudskim

E to je ono što kod naših ljudi ne valja. U redu je biti ogorčen, da ste nečim i uskraćeni priznajem, al izvrtati stvari, kao i istinu u tobož nekom cilju ostvarivanja svojih interesa ne vodi ničemu. Čemu ta pisanja da 450 i 491 vozi po par putnika. Mislim živeo sam na Tešnji desetak godina, pa znam vrlo dobro taj potez. Sam sam pisao i Direkciji u nekoliko navrata, mislim slao predloge da 408 treba da bude nosioc celog poteza, a da je fiduju lokali, pogotovo iz Stojnika i Parcana. I tada je Mala Ivanča tražila lokale, tj. kružne linije koje bi pokrile i Put za Malu Ivanču, koji definitivno nije za normalan gradski solo autobus. I to je najbolje rešenje za vas. Daleko je slati 408 u Malu Ivanču, a i ne rešava se problem komplet, i opet bi bilo logičnije poslati je u Sopot kao centar opštine, a samim tim ukinuti 450. I onda su ljudi iz Male Ivanče potezali brojke od 3000 stanovnika, s tim što niko ne kaže da se ta brojka odnosi i na dobar deo Trešnje, i delove uz sam Kragujevački put prema Ralji. U sam glavni put ne postoje naselja zvanično, odnosno ceo potez uz glavni put je podeljen između Vrčina, Ripnja i Male Ivanče sve do Ralje. Borite se za svoje linije, nemojte pljuvati po drugima i stalno meriti ko šta ima, jer potez uz sam Kragujevački put je sigurno daleko više nasljen i prometan od lokalnih naselja Male Ivanče, Baba, Stojnika i Parcana. Ralja je prosto privilegovana malo i što je na glavnom pravcu, kao Umka na primer, gde autobus prolazi na svakih pet minuta otprilike. To ne znači da vi treba da budete skrajnuti od sveta, al se mora biti i malo realan.
 
Avalske linije su imale više putnika (i smisla) kada su išle do centra grada. Trenutno se više stanovnika snalazi do Malog Požarevca i ostalih konekcija ka centru jer do Voždovca ima smisla samo ako ideš u taj deo grada. 408 se trenutno 100% preklapa sa 470 i 491 i to je potpuno suludo.

Mnogo bolja opcija su brze, pouzdane i česte veze do glavnih Hub-ova i jednostavno presedanje do krajnje destinacije, umesto 6 polazaka za Stojnik koji kad okruži po selima, treba mu skoro 2 sata do poslednje stanice
Potpuno se slažem! 408 sada kada su sve linije u ITS je linija koja nema smisla jer se u potpunosti preklapa sa 450, 470, 491 pa i sa 474 i 451.
Ako se uvodi toliko polazaka na 450 i 491 koje će bukvalno ići za 408 bukvalno se polasci preklapaju, da onda treba da uvedu lokal kružni za Malu Ivanču - Popović - Mali Požarevc - Drumine, tako isto i za Stojnik, Parcane... onda bi imalo nekog smisla ...
Ili ako ostaje isto zašto ne bi 408 puštena do Ivanče i onda se ukida 470 i ta linija 408 onda ima neki cilj da pokriva dva naselja a ne ovako ostaviti je na sred magistralnog puta kida prolaze ostale linije, sada jedini cilj 408 je da se dupliraju polasci na 450, 470 i 491 a protom dva tri naselja lstaju skoro bez prevoza i od Drumina da gledaju kako će doći do kuće....
 
E to je ono što kod naših ljudi ne valja. U redu je biti ogorčen, da ste nečim i uskraćeni priznajem, al izvrtati stvari, kao i istinu u tobož nekom cilju ostvarivanja svojih interesa ne vodi ničemu. Čemu ta pisanja da 450 i 491 vozi po par putnika. Mislim živeo sam na Tešnji desetak godina, pa znam vrlo dobro taj potez. Sam sam pisao i Direkciji u nekoliko navrata, mislim slao predloge da 408 treba da bude nosioc celog poteza, a da je fiduju lokali, pogotovo iz Stojnika i Parcana. I tada je Mala Ivanča tražila lokale, tj. kružne linije koje bi pokrile i Put za Malu Ivanču, koji definitivno nije za normalan gradski solo autobus. I to je najbolje rešenje za vas. Daleko je slati 408 u Malu Ivanču, a i ne rešava se problem komplet, i opet bi bilo logičnije poslati je u Sopot kao centar opštine, a samim tim ukinuti 450. I onda su ljudi iz Male Ivanče potezali brojke od 3000 stanovnika, s tim što niko ne kaže da se ta brojka odnosi i na dobar deo Trešnje, i delove uz sam Kragujevački put prema Ralji. U sam glavni put ne postoje naselja zvanično, odnosno ceo potez uz glavni put je podeljen između Vrčina, Ripnja i Male Ivanče sve do Ralje. Borite se za svoje linije, nemojte pljuvati po drugima i stalno meriti ko šta ima, jer potez uz sam Kragujevački put je sigurno daleko više nasljen i prometan od lokalnih naselja Male Ivanče, Baba, Stojnika i Parcana. Ralja je prosto privilegovana malo i što je na glavnom pravcu, kao Umka na primer, gde autobus prolazi na svakih pet minuta otprilike. To ne znači da vi treba da budete skrajnuti od sveta, al se mora biti i malo realan.
Kada kažem 3000 stanovnika to se odnosilo na Popović i Malu Ivanču zajedno, jer Popović prema popisu ima 1500 stanovnika a Mala Ivanča 1700, 200 neka odlazi na zaseok Trešnja, znači ostaje da Ivanča zajedno sa Popovićem ima 3000, ja sam radio pošis pa znam.
A takđe za 491 odgovorno tvrdim da zadnjih 2 godine i više kada god sam vudeo 491 on je bio poluprazan i to ODGOVORNO TVRDIM! Možda je bilo drugačije pre 10 godina kada si ti živeo u tom kraju ...
 
Potez je odavno zreo za reorganizaciju, al ne ukidanjem 408-ice u svakom slučaju. Po tom pitanju sam već i napisao šta sam imao. Nego sam se više osvrnuo na tvoj pristup, kojim nećeš postići ništa. Na zaseok kako kažeš Trešnju teško da otpada samo 200 stanovnika, opet totalno irelevantna stvar. Do 2020 sam bio na Trešnji i sad imam vikendicu tamo, pa i dalje poznajem taj potez vrlo dobro.
 
Potez je odavno zreo za reorganizaciju, al ne ukidanjem 408-ice u svakom slučaju. Po tom pitanju sam već i napisao šta sam imao. Nego sam se više osvrnuo na tvoj pristup, kojim nećeš postići ništa. Na zaseok kako kažeš Trešnju teško da otpada samo 200 stanovnika, opet totalno irelevantna stvar. Do 2020 sam bio na Trešnji i sad imam vikendicu tamo, pa i dalje poznajem taj potez vrlo dobro.
Ne na ceo deo koji zovu Trešnja, nego na deo koji pripada Maloj Ivanči, jer ostali deo Trešnje je Ripanj, u onom delu koji je administrativno u Maloj Ivanči nema ni 200 stanovnika, posebno zbog toga jer je tu najviše vikndaša koji se i ne popisuju ovde, nego u naselju gde im je stan u centru Beograda.
Duž ulice Put za Malu Ivanču jedna strana je na teritoriji Ripnja a druga na teritoriji Ivanče, najviše stanovnika sa stalnim prebivalištem na Trešnji je na teritoriji Ripnja .
A kako drugačije da kažem nego zaseok, ako je Ripanj selo, Mala Ivanča selo onda njihovi delovi su zaseoci, jer Ripanj ima desetine takvih zaseoka, Brđani, Klenje, Prnjavor, Trešnja... Ivanča takođe ima nekoliiko delova i nekoliko zaseoka .. Taj deo Trešnje koji pripada Maloj Ivanči je do 1980-ih godina bio atar sa njivama ljudi iz Male Ivanče i jako malo onoh koji su tu živeli kao starosedeoci, oni su se do početka osamdesetih sahranjivali na groblju u Maloj Ivanči, znam jer imam rođake gore na Trešnji, taj deo pre masovnog prodavanja njiva kao placeva za vikendice mi smo zvali Belege- kao belg međa gde se graniče Ripanj i Ivanča...
 
Тај потез би захтевао неку нову локалну линију која би била смисленија.
Пример трасе
Раља /Друмине/ - Мали Поповић - Мала Иванча - Мали Пожаревац - Сенаја
Мештани Поповића, Иванче и Сенаје су повезани са Трошарином (491,408) са друге стране и центром града преко линија које пролазе кроз Мали Пожаревац (493,465,493К) Мали Пожаревац је у сличној позицији као Умка и Раља, налази се на доброј локацији. А треба напоменути да Сенаја у току дана има свега 6 полазака од којих је већина у јутарњим часовима (499, 494, 4414) ,с тиме би линија оваквог типа имала смисла
 
У 491 је била гужва када је ишла са старог БАС-а возио сам се само једном том линијом тада била је попуњена поприлично. Било би добро да те Авалске линије некако убаце на БАС, али ако баш не може на БАС онда обавезно на стајалиште Југ када се заврши.
 
Тај потез би захтевао неку нову локалну линију која би била смисленија.
Пример трасе
Раља /Друмине/ - Мали Поповић - Мала Иванча - Мали Пожаревац - Сенаја
Мештани Поповића, Иванче и Сенаје су повезани са Трошарином (491,408) са друге стране и центром града преко линија које пролазе кроз Мали Пожаревац (493,465,493К) Мали Пожаревац је у сличној позицији као Умка и Раља, налази се на доброј локацији. А треба напоменути да Сенаја у току дана има свега 6 полазака од којих је већина у јутарњим часовима (499, 494, 4414) ,с тиме би линија оваквог типа имала смисла
To jeste razumno rešenje, ali Senaja je đnogo bliže stajalištu Mali Požarevc rampa, nekih 3km ima, nije to baš malo pešačiti ali ne opet dalko bliže nego 6-7km. Senaja pripada opštini Maldenovac pa je onda i zato problem jer osrala pomenuta naselja su Sopot, to isti problem kao i povezivanje Ripnja sa Malom Ivančom jer je Ripanj Voždovc a Mala Ivanča Sopot i nikoga ne zankma da poveže ta naselja kao ni Vrčin sa Malom Ivančom,... tako to biva na ovom prigradskom delu
 
Тај потез би захтевао неку нову локалну линију која би била смисленија.
Пример трасе
Раља /Друмине/ - Мали Поповић - Мала Иванча - Мали Пожаревац - Сенаја
Мештани Поповића, Иванче и Сенаје су повезани са Трошарином (491,408) са друге стране и центром града преко линија које пролазе кроз Мали Пожаревац (493,465,493К) Мали Пожаревац је у сличној позицији као Умка и Раља, налази се на доброј локацији. А треба напоменути да Сенаја у току дана има свега 6 полазака од којих је већина у јутарњим часовима (499, 494, 4414) ,с тиме би линија оваквог типа имала смисла
Apropo ovoga da prolazna naselja poptu Umke, Ralje i Malog Požarevca su u takvoj poziciji da imaju non stop polaske, to je logično jer su tu gde jesu, ali opet ima i nelogičnosti jer ako već Mali Požarevc ima 465 i 493 i ostale linije, zamilslite da onda još do Malog Požarevca puste istom terasom i linju poput 408 kojoj će okretnica biti naplatna rampa M.Požarevac..... Ali više neću na tu temu, niti na bilo koju, jer ispada da sam ja zloban koji želi druge da liši prevoza....
 
BAS uopšte ne izgleda iskorišćeno. Od 21 perona, koliko je namenjeno za prigrad, maksimalno se 5 ili 7 zauzme u najjačim periodima/špicevima, tako da itekako ima podosta prostora za produžavanje i prebacivanje linija.
Ipak Šapićev projekat je da što manje autobusa ulazi u centar grada, jer njemu su automobili važniji nego javni prevoz. Kako drugačije da se dogega do kancelarije. Mada stanovnici Zemun Polja i Batajnice su pokazali da je pritisak u vidu blokada dovoljan, ali za razliku od njih niko iz Mladenovca, Sopota, Ralje, Avalskih sela se nije toliko žalio kao oni. Skraćivanje je prošlo potpuno tiho.
 
Imam rodjake na pomenutom potezu. Njima je "ekstra" sto su busevi prebaceni na NoVi bAs i sad je kao manje guzve u Savskoj(wtf?), a busevi glavinjaju po mostovima i em glave vise, em prave vecu guzvu

Narod zatucan 300 gradi

U fazonu su sta ces dole u Savskoj, kad kazem da je to na 5min pesaka od Trga kazu "al uzbrdo!"

Eto ti je poljana na Nbg pa se klackaj 95-icom jos 20 minuta posle sat i po vozanja dotle
 
У 491 је била гужва када је ишла са старог БАС-а возио сам се само једном том линијом тада била је попуњена поприлично. Било би добро да те Авалске линије некако убаце на БАС, али ако баш не може на БАС онда обавезно на стајалиште Југ када се заврши.
E, ako posmatraš strukturu ulazaka i izlazaka, on je korišćen kao vid "ekspresa" od centra do naselja oko Avale (mnogo brža kombinacija od trolejbusa/tramvaja + potez 40x) i znatno se isprazni okvirno do stajališta Prnjavor škola i onda postepeno do Đurinaca jer za dalje postoje bolje alternative. Sad kad se to izgubilo, nema velike razlike, i linija je izgubila tu funkciju. Slično je bilo i sa 451, 470 i 474
 
Vrh