Wile E. Coyote":3hma1tft je napisao(la):
Док се не направи метро (читај никад) који ће ићи често и стајати у троуглу Трг-Теразије-Зелењак и на који може да се преседне негде у Земуну, то је сулудо радити. Беовоз не иде често (мада се то може средити), али што је много битније, не стаје у поменутом троуглу, тако да ако неко хоће да иде у други крај града, мора да иде аутобусом до воза, оде до Карађорђевог парка или Вука, врати се до центра другим бусем, а затим хвата бус за други крај града. Значи, уместо 2, до другог краја града би требало променити 3, а у неким случајевима и 4 превоза!
Ali bi umesto da putuje sat i više vremena do Batajnice do tog drugog dela grada stigao za 20-30 minuta, sa svim presedanjima, pa ti vidi uštedu!
Ima ona stara: "Preko preče, naokolo bliže": Da ne govorim najvažniju stvar - manjim brojem linija rašćišćava se katastrofalno prezagušeni Zeleni venac.
Nema nikakve potrebe da se ide do Karađorđevog parka ili Vuka. Za one koji bi do centra (reicmo do Terazija) mogu i da idu vozom do stanice Novi Beograd (kod Buvljaka) pa da ako žele do Zelenjaka da lepo presedaju na 95 i neku novu lokalnu i kratku liniju koja bi obavezno morala da bude uvedena da to sve pokupi i da puni voz (pošto je 95 prenapregnuta). Ako se želi do BB, samo se skokne preko novog mosta na Adi i za 5 minuta je tamo. Uštede u vremenu bi bile ogromne, Bataja bi samo profitirala! A da ne govorim o udobnosti putovanja. Ja ne znam da li bi neko pre putovao kao čovek vozom, pa čak i po cenu presedanja ili disao na škrge gurajući se u prepunim 70x.
Mislim da su naselja na potezu 700 pomalo razmažena (bez uvrede) postojanjem direktne veze do najstrožijeg centra i zaboravljaju na to da su ipak prigraska naselja, a to sa sobom vuče i određene stvari, pre svega neminovnost presedanja. Ostala prigradska naselja,
pa čak i gradska, mnoga čak i veća i mnooogo bliža nemaju taj luksuz i jednostavno su prinuđena na presedanja, a pride nemaju čak ni mogućnost da se rasterete železnicom. Šta da kažu oni koji žive na potezu 300 ili 400 ili 500... Zar i njima da damo linije do centra samo da ne bi presedali? Pa posle da se čudimo što takve linije imaju brdo nerešivih problema.
Evo recimo ceo Voždovac od Autokomande do Kumodraža
nema direktnu liniju do centra! Pa presedaju na Slaviji. Takođe nemaju direktnu vezu sa zgradom svoje opštine. U svim tim krajevima živi oko 60.000 ljudi i nemaju nikakav drugi način da se direktno prevezu do centra. Čak se ni metro ne planira u tom kraju.
Dalje, Miljakovac ceo nema vezu sa centrom, presedaju opet. Tamo živi oko 20.000 ljudi. Do duše i njima železnica može da pomogne, pre svega ako žele na Novi Beograd.
Поврх свега тога, ти би петину општине одсекао од центра и натерао да кад год нешто треба да заврши у општини, центру града, банци, пијаци, робној кући, чему год у центру Земуна... мора да преседа.
Decentralizacija bi pomogla, tj. da se određene stvari iz centra Zemuna izmeste u Batajnicu ili da Batajnica čak postane posebna opština sa sve Ugrinovcima. Po meni je Bataja odavno zrela za to, nema više nikakvog opravdanja da bude spojena sa Zemunom već treba da bude nezavisna opština pa da uzme rešavanje komunalnih problema u svoje ruke. Evo vidimo primer Surčina, koji je po broju stanovnika mnogo manji pa je postao nezavisan. Tako bi se smanjila potreba da ljudi za svaku sitnicu putuju predaleko, a stvorili bi se uslovi da se nova opština samostalno bolje razvija. No to je već šira priča koja muči sva prigradska naselja.
Уз све то, железничка станица Земунско поље се налази прилично далеко од Земун Поља. То би значило да треба да чекаш аутобус, па да се клацкаш 15 минута до станице која је малтене ближа Земуну него Земун Пољу, успут чекаш рампу, па... Ма хорор!
Vrlo lako, brzo i jeftino se mogu uvesti dodatna stajališta gradske železnice koja bi bila bliža naseljenim područjima. Slab razvoj železnice se upravo i desio zbog toga što je GSB 1970-tih na 80-te forsirao taj potez kako bi dobio više novca iz gradske kase, zbog toga su napravljene te predugačke linije koje danas muku muče.
Uostalom, ne moraš uvek da čekaš lokalni autobus da bi došao do železnice. Lepo ili prošetaš (neće me niko ko je mlađi od 60 godina ubediti da je 1 km po ravnom i po lepom vremenu predaleko, pre će biti da taj nema kondicije) ili kupiš bicikl i lepo se provozaš! Em je zdravo (a mi smo kao nacija vrlo lošeg zdravlja) em je korisno! Ali naš mentalitet nam ne bi dozvolio jedno takvo "poniženje", zar ne?
Ako je baš ružno vreme čekaš bus i to je to. Ili se lepo odvezeš privatnim automobilom do stanice, parkiraš i sedneš na voz. Ako mogu u drugim neuporedivo bogatijim gradovima tako da žive što ne bi i mi?
Pa i taj jadni metro neće stajati na svakom ćošku! Ja sam živeo u Moskvi koja ima najbolji metro na svetu i tabanao do stanice svaki dan 2 kilometra (po 1 km u svakom pravcu), čak i po lošem vremenu pa mi ništa ne fali!
Mogao sam i da čekam trolu i idme 2 stanice ali što bih to radio kad sam zdrav i prav?
Sada kada sam se vratio u BG sam se ulenjio i ugojio jer mi autobs staje ispred nosa i kod kuće i kod posla...
Navike i mentalitet su problem! Veliki problem! Ne daj bože da neko npr. sedne na bicikl.:lol:
Уз то, требало би проширити Батајнички пут од Саобраћајне школе до улаза у Галенику, како би поднео велики број возила на том потезу. Такође, све станице треба да имају нише (код Геомашине у смеру ка граду ниша не постоји, а такође ни на многим станицама у Батајници). Главну улицу у Батајници би, такође, касније требало проширити. Центар Батајнице је саобраћајни хорор, али бојим се да тамо ни у ком случају нема места за кружни ток.
To svakako treba uraditi, bez obzira na postojanje železnice. Ali mnogo je jednostavnije i brže preusmeriti putnike na železnicu, pa tek onda rešavati te brojne (i skupe) probleme.
Slažem se da kao među rešenje 706 može da pređe na novosadski put.
Као закључак, правићу се да нисам прочитао ово што си написао.
Očekivao sam frustracije, neke navike i predrasude se teško menjaju, posebno one loše.
Bez uvrede, stvarno nisam zlonameran, stvarno nemam ništa protiv Bataje i Zemun polja (u ovom drugom mi žive jako dobri prijatelji) i ubeđen sam da bi se na taj način rešilo brdo problema, samo treba navići ljude na nešto novo.
Naravno, opet ponavljam, ako se gradska železnica ne sredi kako treba onda sve to pada u vodu!
Smorih sam sebe predugačkom porukom, izvinjamvam se svima, obećavam da ću ubuduće biti mnoooogo kraći.